Kanskje litt om forskjellene mellom Klipsc Heresy II og Klipsch La Scala ?
Ikke min sterke side og beskrive slikt - så ting blir kanskje med litt store bokstaver.... :
Det er mye mer fylde i H II enn i L.S

Dem er nok endel mørkere og mer laidback enn L.S generelt sett oxo.
L.S har mildt sagt mer et UP FRONT lydbilde - der er det ikke noe kjære mor gitt. Dem spytter ut transienter som med hagle.... ;D
Dynamikken er overlegen i L.S - Og det og spille vinyl på dem er bare vannvittig deilig. " ER " der følelsen er stor mange ganger.
H II står nå mellom L.S ..... dvs 115 cm mellom innersidene ... Lydbilde er STORT, det er det ingen tvil om.
Dem står på gulvet - vinklet noe oppover - og lyden er noen ganger minst en meter høyere enn kabinettene...
Det er jo en gulvhøyttaler.... bokstavelig talt.. ;D Rager jo i tiltet tillstand 58 cm over gulvet ;D ;D
Det jeg har sagt i Klipsch venner tråden er jo at fler burde lytte til Heresy - og det står jeg ved enda .. det er en knall tøff høyttaler som det kommer masse god lyd ut av .. som dere skjønner så er det ingen optimal plassering her ... men mulig det blir jobbet med etterhvert. Bra plassering og med matchende utstyr - så får en skikkelig rakkers av en høyttaler som gir enormt mye lytteglede.
Det er liv og engasjement hele tia - om en vil høre på blues eller metall så gir den trøkk nok til at det hele blir realistisk - en skikkelig finesse oxo med matchet utstyr.
Bass ?? hehehee ... det er faktisk utrolig hva dem kan varte opp med til tider ... ikke noe "riv huset greier" men mer enn nok til realisme.
Ikke missforstå - det er ikke noen feit festpukkel der - etter min mening.
Se og få lyttet til H om du ikke allerede har !!!!!!!!!!
Og se og få lyttet til L.S - om du vil ha up in your face - dynamikk ... en kødder ikke med La Scala ... sånn sett ;D ;D
Jan Robert ........ Nei - jeg innser nok at det ikke blir jobb i Fidelity med denne omtalen ............................................... Heldigvis ;D