|
Hva er prisforskjellen? Husk at det er mye bry å tømme en kjellerstue siden for så å gjøre noe.JanR skrev:Skjønner at jeg var litt hastig i forrige post....
Fått av litt laminat, under der lå det ett hel limt vegg-vegg teppe.
Under der, hihi, veggspon. Taksteinslekter underst (23-24mm) som ligger rett på betongen, de har vist glemt å isolere også 8)
Så da er man kommet dit at;
Fjerne alt og legge nytt gulv og/eller bare rive bort den delen der anlegget står (110cmx600cm) og støpe nytt der.
Ahhh skal være noe hele tiden.
/jan
Blir vel en tøddel billigere å ta hele gulvet...men som du sier endel jobb og det orker jeg rett å slett ikke nå. Litt lei og tiltaksløs nå om dagen.Skink_123 skrev:Hva er prisforskjellen? Husk at det er mye bry å tømme en kjellerstue siden for så å gjøre noe.JanR skrev:Skjønner at jeg var litt hastig i forrige post....
Under der, hihi, veggspon. Taksteinslekter underst (23-24mm) som ligger rett på betongen, de har vist glemt å isolere også 8)
Fjerne alt og legge nytt gulv og/eller bare rive bort den delen der anlegget står (110cmx600cm) og støpe nytt der.
/jan
O lykke!JanR skrev:Blir vel en tøddel billigere å ta hele gulvet...men som du sier endel jobb og det orker jeg rett å slett ikke nå. Litt lei og tiltaksløs nå om dagen.Skink_123 skrev:Hva er prisforskjellen? Husk at det er mye bry å tømme en kjellerstue siden for så å gjøre noe.JanR skrev:Skjønner at jeg var litt hastig i forrige post....
/jan
Ble enig med gulvkællen om pris og jobb i går.
Fjerner alt ned til betong gulvet der hvor anlegget og høytalerne står (ca.5 kvm)
Smeller opp veggen veggen til ene hønne, gulvkællen kommer og fyller i rettemasse og voila.
Så er vi heldig at alt går uten mere tull og tøys så er gulvet og anlegg på plass senest onsdag.
Jeg SKAL sitte i kjellerstua og nyde musikk og god drikke neste fredag !
/jan
Jeg sitter i kjellern hver dag jeg, Jan, og nyder god drikke. Musikk har jeg på også. Og er jeg riktig heldig, og det er freddan i tillegg, så blir det så mye, mye mer ....JanR skrev:Jeg SKAL sitte i kjellerstua og nyde musikk og god drikke neste fredag !
/jan
Hehe takk for den du ;DJackX skrev:Jeg sitter i kjellern hver dag jeg, Jan, og nyder god drikke. Musikk har jeg på også. Og er jeg riktig heldig, og det er freddan i tillegg, så blir det så mye, mye mer ....JanR skrev:Jeg SKAL sitte i kjellerstua og nyde musikk og god drikke neste fredag !
/jan
Cheers!
G
Vi får se, blir det plass (kabler eller matter) så er det ikke umulig at det blir gjort. Skal betales også 8)lassemann skrev:Husk varmekabler da Jan - varmen fra gulvet i kjelleren hjelper til i hele huset og billig varme er det også..
lassemann
Du har tydeligvis litt å stri med før jul!JanR skrev:Det viktigste er at vi kan begynne å bruke rommet. Skal en 50" inn der, 2+3 seteren som står oppe i dag skal ned. Så ja begynner å "haste" litt.
/jan
Det kan du siJanOlav skrev:Du har tydeligvis litt å stri med før jul!JanR skrev:Det viktigste er at vi kan begynne å bruke rommet. Skal en 50" inn der, 2+3 seteren som står oppe i dag skal ned. Så ja begynner å "haste" litt.
/jan![]()
;D ;DRoDa skrev:Her har vi både kabelmafia og målemafia.
Men Jan er mer jordnær enn som så....
En av gutta på gølve' !!
R
Gulvmafia, ja hvorfor ikkeBrasse skrev:Et medlem av gulvmafiaen?
RoDa skrev:Hvis du våkner en morra med tre-fire lengder parkett i senga, så vet du hvem som har vært innom....
"I will make you a parkettgølv you can't refuse!"
R
Godt man har konvertert til betong :RoDa skrev:Hvis du våkner en morra med tre-fire lengder parkett i senga, så vet du hvem som har vært innom....
"I will make you a parkettgølv you can't refuse!"
R
Snikker'n joBrasse skrev:
Låner anlegget til kjerringatore_v1 skrev:Du hører jo litt musikk om du legger øret helt inntil pickupen.. hehe
Magi og magi fru blom...ehhh shaunvshaunv skrev:Driver du og utfører svart magi med lytterommet om dagen Jan?Du får si ifra når lyden begynner å sitte litt!
![]()
Tro du meg, kan ikke bli værre enn det var.shaunv skrev:Tvi tvi, kanskje ting bare fungerer rett og slett![]()
Ja, støper du dem fast må det vel hjelpe.JanR skrev:Tro du meg, kan ikke bli værre enn det var.shaunv skrev:Tvi tvi, kanskje ting bare fungerer rett og slett![]()
Nå blir høytalerne stående rett på betongen, eller rettemassen om du vil 8)
Smelle opp veggen i kveld, så kommer gulvkællen i morgen og fyller opp "tomrommet" Det du ser på bildene er "grovbetongen/gulvet", skjevt så det holder.
Stå i 24 timer eller deromkring så er det bare å slenge anlegget på plass. Det er iaf sånn det var tenkt.
/jan
Neida, det er gulvet som er problemet.shaunv skrev:Var det virkelig så ille?
Hva var grunnen til det i såfall lurer jeg på da. Håper ikke det er formen på selve rommet som er håpløs?
Vi leker da ikke butikk ! ;Drørlig skrev:Ja, støper du dem fast må det vel hjelpe.![]()
Wow, noen som tar den helt utErosLoveking skrev:En platesamler jeg kjenner "downunder" har platespilleren på et betongpilar som er kjørt 16 meter ned i bakken. Samme mann har spesialbygget brannsikker bunker for platesamlinga, hvor platekassene er snekkerbygd i mahogny. Han direktelodder sine PU'er (som f.eks Lyra Titan i), og har generelt et anlegg ut av det ville helvete.
Og hva spilles i hovedsak? US 60's garagepunk selvsagt. ;D ;D
Ikke aktuelt.R.Solhaug skrev:Har du forsøkt å "ta i bruk hele rommet" dvs. å utelate deleveggen JanR?
Aldri godt å vite vettu, som ho sa jenta, hønn vettu ???
Mvh. RS
JanR skrev:Ikke aktuelt.R.Solhaug skrev:Har du forsøkt å "ta i bruk hele rommet" dvs. å utelate deleveggen JanR?
Mvh. RS
Se på bildene så skjønner du kanskje hvorfor.
ps: gulvet er problemet, ikke rom/vegger.
/jan
Nå er veggen på plass, mangler litt panel men klar til støping i morgen formiddag.R.Solhaug skrev:JanR skrev:Ikke aktuelt.R.Solhaug skrev:Har du forsøkt å "ta i bruk hele rommet" dvs. å utelate deleveggen JanR?
Mvh. RS
Se på bildene så skjønner du kanskje hvorfor.
ps: gulvet er problemet, ikke rom/vegger.
/jan
Må nok se det sjæl for å fatte, snappa bare opp en replikk om emnet. Håper det ordner seg, men må inrømme at jeg ikke tror på noe før jeg hører det, gamle pessimist. Tross alt bedre enn Snickers; han tror ikke det heller ;D
Mvh. RS