Blitt noen timer i "bunkersen", og takk for det. Uvant/nytt ja, både lydmessig og visuelt

Det som er sikkert er at det er utrolig deilig å endelig ha fått ett sted til "skrotet mitt og samtidig ha ett rom som alle kan bruke. Ungene spiller wii, far spiller musikk, de eldre guttene ser på tv, litt en sånn vinn-vinn situasjon føler jeg
Noen tanker en tirsdags morgen;-
Nytt rom-akustikk, i leiligheten spilte det faktisk meget bra. I mine ører om ikke annet, kanskje bedre enn jeg trodde/skjønte der og da, ikke det at jeg var misfornøyd på noen måte. Man vet jo ikke hvor bra eller dårlig man har det før man har prøvd noe nytt ikke sant ?
I bunkersen derimot så skjedde det endel ting som for meg var både nytt og de første timene en slags nedtur følte jeg. Rommet spilte jo for pokker ikke med, vel i mye mindre grad enn jeg var vant med. Det som slo meg var at nå hørte jeg høytalerne mye mer-bedre. Det er vel kanskje ingen nedtur men som sagt uvant for meg som har bodd i samme leiligheten i 13 år, Klipsch høytalere de siste 3-4 årene, der hvor rommet spilte med på en helt annen måte.
Bunkersen ja, fra starten. Gulvet var helt på trynet, spiste bass og endel annet også.
Nytt gulv, betong, der hvor anlegget står og en vegg til venstre høytaler hjalp utrolig mye men... merker ved pådrag (når man nærmer seg 100db) at det går litt i gulvet (det gamle som står igjen) men i mye mye mindre grad enn tidligere. Vegger og tak, merker at man spiller men føler ikke at det "spiser" lyd. Som sagt ett veldig uvant rom for meg.
Nå høres vel det her kanskje litt negativt ut, hehe, men er ikke det. Som sagt nytt og uvant.
Men litt tilbake til lyden.
Det mangler iofs ikke noe lydmessig, det er mere måten det blir presentert på.
Det spiller mere "korrekt", med det menes at alt er der og forhåpentligvis når det skal være der. Skiver med bra lyd/bra innspillinger så får du full pakke, dårligere innspillinger høres ut som nettopp det...dårligere. Det meste spilles så lenge musikken svinger men som sagt savner litt mere "villskap/farging" som jeg hadde i leiligheten. Velger å skylde på rommet. Prøvd med 3-4 amper, 2 cd spillere, div kabler. Tendensen er den samme så derfor "skylder" jeg på rommet/romakustikken.
Ikke noen fan av at ting skal gjengis "perfekt", stor fan av at foten skal gå derimot
Hmm, høres fortsatt negativ ut her hehe. Tror ikke det låter dårligere eller bedre i bunkersen, men veldig annerledes låter det.
Vel, noe skal man ha å jobbe med og mot. Har hele 2010 til å fintue rom-anlegg.
Det som blir litt spennende fremover blir å få besøk av mennesker som har hørt anlegget tidligere (og nye selvsagt)
En annen hadde jo vannvittig høye forventninger og bare regnet med at det her skulle bli minst 150% bedre enn tidligere. I tillegg kommer alt maset rundt flyttingen, nå har man kommet tålig i ordning og fått senket skuldrene litt, roet nervene

Koser meg mye mere nå enn for bare ei uke siden.
Men igjen, rom og romakustikk er nytt for meg og noe jeg absolutt bør sette meg mere inn i.
Ahhh vel, godt å få det ut
Nei, gå til med hevet hode og godt humør.
Detta blir nok bra ;D
/jan