Haldenborg, hehe den var ny ;DBrasse skrev:Takk for en hyggelig dag i Haldenborg!
Lenge leve rocken og lenge leve Svampen!
Kjempehyggelig at dere alle komshaunv skrev:Takk for besøket! Og lenge leve svampen som det sies her!
Audion er også veldig stas her hos meg nå må jeg si!
J-V
Dere blir meg ett dyrt bekjentskap, drikker meg ut av huset ;D65finger skrev:Tusen takk for i dag Jan, det var som alltid hyggelig. Fikk jaggu en tur til Fredrikstad også 8) Jeg syntes det spilte veldig bra særlig med svampen!! mye kul musikk og god kaffe
Der dushaunv skrev:Riaa'n fungerte godt rett ut fra plastikken den ja! Det hjalp godt med litt mer gain!
La meg se...... ;Dshaunv skrev:Mulig jeg må lete etter en lånestepup :
Bare skrik ut så ordner vi noe, step up står her og skriker "J-V, kom og hent meg"shaunv skrev:Sier ikke neitakk til å låne/teste en stepup hvis det skulle bli krise nei ;D
Det andre høres ut som en god plan! Virkelig på tide også. Hehe. Meishu'n hører jeg gjerne her! Men du må ikke glemme svampen, slik den presterte i dag! Mulig den ene eller andre er en bedre match her tross alt.
J-V
Tja, OTO hadde vært morro og prøvd igjen, liker den ampen meget godtshaunv skrev:;D ;D ;D
Hvilken step up mener du egentlig? Audion sin?
Og det er klart du må ta med partneren til svampen! Har jo ikke akkurat noen pre stående jeg. Tror den gjør det bra i min setting jeg! Har i alle fall aldri klagd på lyden her før. ;D Hvis den har det alt for godt her får du heller byttelåne med OTO'en Hehe.
Tror du han svensken orker å lage noe tilsvarende med kraftigere saker montro?
Det har du jaggu rett i hehe.shaunv skrev:
Men hvis s800n sitter fast på toppen av meishu'en vil jo det si at den blir med som blindpassasjer :
J-V
Det er det absolutt.shaunv skrev:Noe futt i Audion stepup'en da?
J-V
Vi tar det step by step.Erland skrev:Vil ikke anbefale dette Jan.JanR skrev:Begrensinger er det Erland, sånn er det bare.
Det man må prøve å få til da er å "jukse" litt
Ikke aktuelt for min del å leke med drivere eller horn pr idag. Kansje når lotto'n kicker in.
Dempe rom, ordner vi etterhvert.
Gulv, fan ja. Så snart det er litt varmere i været.
Det som kanskje bli mere interesant er jo om man kan "dempe" mellomtonen litt, litt mere trykk si i fra 65-70hz til 150hz. Og håpe at bassen våkner litt. *mumle mumle*
/jan
Bypass heller alle kondiser i bassen og la den rulle av naturlig. Du bør, da unngå å gå "bananas" med volumkontrollen, men dette er vel ikke noe problem uansett, forstandig mann som du er
Pass på at mange (om ikke alle) originale Klipschorn har en svær kondis innenfor luken til bassdriveren.
Om de ikke har sluttet med dette på nyere modeller, må denne bypasses.
Såpass ja.Erland skrev:I kveld har jeg bygget om gløden påmonoblokkene fra Jensen 15000uF til 2xPanasonic 10000uF+ en Solen 4,7uF filmkondis over +/- på rørsoklen.
Trodde på litt forbedring, men for et forbedret bass-slam!
Første gangen fruen har knurret fra TV-stua på den volumsettingen, men jeg satt samtidig å lurte på om jeg måtte begynne å feste ting bedre til veggene ;D
Og dette er bare begynnelsen, snart kommer det Mundorf Filmcaps i B+ også.....bare toll-nazien blir ferdig med å klatte på dem
Det er korrekt som RS skriver at du gjerne må prøve - kan ikke skade, og det er enkelt å reversere.R.Solhaug skrev:Ingen grunn til å la være å prøve ut demping av mellomtone, det er tross alt reversibelt.
Mvh. RS
Det nye rommet gir ingenting, så det er kanskje ett luxus problem ? Hard rom, i mangel av ett bedre ord. Det vil bli "dempet"/myket opp litt med møbler/interiør (bokhyller/bilder osv)Erland skrev:Har ikke lest på langt nær allt som står i denne tråden, men tolker det slik at du hadde bedre bass i den gamle stua, med de samme "settingene" på horna.
Altså:
Da må det være noe som holder igjen i det nye rommet - for du har vel ikke byttet noe annet?
Rør - Kabler - komponenter - ?
Ved å booste opp bassvolum i forhold til resten, vil potensielt gi bass-booming og vibrasjoner. Det er mye energi i en hornbass, og å omsette denne energien i vegger, gulv og tak, er ikke noe jeg vil anbefale for å optimalisere musikk-gleden.
Lykke til!
Just den ja, saknar den här också...JanR skrev:....den litt feite mellomtonen/mellombassen som jeg liker.
/jan
Forsøkt å snu nettstikk?BTS skrev:Just den ja, saknar den här också...JanR skrev:....den litt feite mellomtonen/mellombassen som jeg liker.
/jan
Hva f**BTS skrev:Just den ja, saknar den här också...JanR skrev:....den litt feite mellomtonen/mellombassen som jeg liker.
/jan
Det är många rum som inte kan leverera, även på fjellet...JanR skrev:Hva f**BTS skrev:Just den ja, saknar den här också...JanR skrev:....den litt feite mellomtonen/mellombassen som jeg liker.
/jan
/jan
Rom er en ny opplevelse for meg, iofs.BTS skrev:Det är många rum som inte kan leverera, även på fjellet...JanR skrev:Hva f**BTS skrev:Just den ja, saknar den här också...JanR skrev:....den litt feite mellomtonen/mellombassen som jeg liker.
/jan
/jan
Slett ikke å undervurdere;R.S. skrev:Forsøkt å snu nettstikk?
Mvh. RS
Snur stadig vekk her også, det funker Stadig vekk var vel kanskje å dra det langt men cd spiller spesielt må jeg snu stikket på innimellom, godt hørbart.Erland skrev:Slett ikke å undervurdere;R.S. skrev:Forsøkt å snu nettstikk?
Mvh. RS
Siden jeg besitter den luxus å ha bygget for- og forsterkerne selv, har jeg rigget alt likt, og merket nettkablene for å kunne ha kontroll på hvordan fasen kobles.
Mener å høre forskjell om jeg snur stikk på en av monoblokkene, men bevares - man skal ikke undervurdere placebo heller
Kan se sånn utH.R skrev:Ordner seg for greie gutter.JanR skrev:Jaggu har ikke Fortum hoppet i det og fått satt opp spenningen i heimen.
Ligger på 222V--225V enn så lenge. Rene himmelriket det her
Takk Trondimpulse skrev:Ah... Naka 202..... Det var tider! Jeg har solgt noen sånne i sin tid. Eid en også. Og en 600, en 700, en 1000 og en LX-5.......
Gratulerer, Jan!
Og det sier du nå !!!shaunv skrev:Står en nesten ubrukt naka zx-7 her sånn om du vil teste. Hehe.