Jeg er så nybegynner at de må nesten redifinere ordet nybegynnerElektron skrev:Dette var spennende Jan. Man skal ha litt selvtillit for å skru opp og grisle med utstyret på denne måten. Håper jeg lærer nok til å komme dit en gang.
mvh Elektron
Bare trå forsiktig, mye skrot på gulvet der nede. Les amper;-eddie1 skrev:Blir spennende og se,ikke minst høre ;D
Takk for det SveinMilenko skrev:Spennende som vanlig å følge tråden din JanR.
Mvh.
Svein
Har for meg at det blir en artig komboMilenko skrev:Nad og Dali, ikke ueffent det, spesielt på rock. Ikke så mange 14 åringer med såpass til anlegg. Var en nabogutt i min barndom som hadde Nad og Dali, om jeg husker riktig spilte det kanon moro på rock som var det han hørte på i tilegg til at han kunne spille grisehøyt slik at vi hørte det i hele nabolaget. Hmm, gutt og gutt han var vel en 16-17.
Håper å få nærmere anmeldelse av Crites filtrene når de er innspilte.
Mvh.
Svein
Ps! Riktig god helg, morsdag, valentinsdag og fastelaven til deg og dine
JanR skrev:Det både håper og tror jegThumper skrev:Takk Jan!JanR skrev:Næææ, så mange flotte bilder det var her i tråden
Pøs på gutta/Thumper.
/jan
Dersom noen tør å åpne døra si for meg etter disse "kavalkadene" Så tar jeg med meg kameraet og knipser og lytter jeg vettu
Det finns så mye flott utstyr der ute og ikke minst en haug med hyggelige mennesker.
/jan
Her er alle hjertelig velkommneThumper skrev:Hm... Kanskje jeg skal flytte denne hit,og å true med å komme snikende nedover når jeg får "knallerten" på veien til sommeren???
JanR skrev:Det både håper og tror jegThumper skrev:Takk Jan!JanR skrev:Næææ, så mange flotte bilder det var her i tråden
Pøs på gutta/Thumper.
/jan
Dersom noen tør å åpne døra si for meg etter disse "kavalkadene" Så tar jeg med meg kameraet og knipser og lytter jeg vettu
Det finns så mye flott utstyr der ute og ikke minst en haug med hyggelige mennesker.
/jan
JanR skrev:Svampen tilbake i racket
Dendet meste, i mine ører, her i bunkersen ;D
/jan
AhhThumper skrev:Det er bare mitt utrykk for MC'n min....
En slik som dette...
La meg si det sånn, jeg mistrives ikke litt engangBHO skrev:Seff må du bruke M2 og svamp for å få de svarene du søker.....skulle bare mangle. 8)
Virker som om du trives godt der nedi bukersen nå. ;D
Godt man er dugelig til noeBHO skrev:Ikke no å takke for.
PC`n virker som bare f....
Og det hadde du helt rett i, jeg liker det "rørete" og feit lyd.BHO skrev:Som nevnt før, så var jeg ganske så sikker på at denne forandringen ville være helt i tråd med dine ønsker.
Du får dure på noen dager til før du konkluderer. 8)
Liker du det nå, så er jeg redd -6db blir i meste laget.JanR skrev:Godt man er dugelig til noeBHO skrev:Ikke no å takke for.
PC`n virker som bare f....
Og det hadde du helt rett i, jeg liker det "rørete" og feit lyd.BHO skrev:Som nevnt før, så var jeg ganske så sikker på at denne forandringen ville være helt i tråd med dine ønsker.
Du får dure på noen dager til før du konkluderer. 8)
Det føler jeg at jeg er på god vei til, liker veldig godt det jeg hører. Skal prøve å ikke ta av helt men man hører jo potensiale i det her 8)
Gi det ei stund før man trekker noen endelig konklusjon.
Skal bli interesant å få tatt en måling (bare for å ha en før og etter måling) så prøve med 6db demping. Får vel fri til RoDa
Vishay, i mars engang tidligst.
Detta blir bra Dr.B
/jan
Og velkommen skal du væredonnerwetter skrev:Kommer til dine trakter i løpet av februar/mars med krav om god musikk og kaffe ;D
Dommens dag kommer, be afraid. Be very afraid ;D
Du har nok ett poeng der men man må jo prøve, etterhvert.BHO skrev:Liker du det nå, så er jeg redd -6db blir i meste laget.
Men som vanlig så er det bare forsøk og ens egen smak som kan avgjøre.
Men det stopper ikke der, det er nyttår i dag og, Godt Nytt År!Milenko skrev:Riktig god helg, morsdag, valentinsdag og fastelaven
Værste er man kan nesten krabbe rundt inni derLagga skrev:Dægern døtte, du gjør det igjen... (krabber rundt inni høyttalere altså)
Ser spennende ut Jan, mye annet som har tatt veien innom også, ille moro.
Kommer helt plutselig opp bakken en dag jeg.......
Vennlig hilsen
Morten
Jonas (eieren) går fortsatt rund og gliser. Våger meg til å si at det er ikke alle på 14 som har ett såpass anlegg. Kostet jo hele 1600kr for ht's og amp 8)Brasse skrev:Nå, hvordan låter de gamle rockerne?
Da kan han jo få Forte. Cerwin Vega Light.Brasse skrev:Jeg synes gutten burde fått Cerwin Vega. De har vertfall horn!
rolfozzy skrev:Med hakeslepp opplevelse med Nad og Dali, er det vel naturlig at du, som den snille far du er,lar guttungen få horna og svampen?
Knallmorro, på Kala racewayR.S. skrev:Var en tur nedom kjellern i dag etter å ha vært ute i snøføyka og sett på gamle kjøredoninger fra Viken Rod & Custom gasse seg rundt på Kala Raceway 8)
Forden min fikk hvile.
Etter først høflig og tolmodig å ha hørt på NAD og Dali fikk vi nøra opp hjørneskapa, nå med/uten nye filtre. Underlig lyd; Jan parerte med å bytte utgangsrør på svampen, og der begynte det å ligne grisen. Alikevel noe blodfattig, ikke den kvikke svampen jeg husker. Jan setter på CD, og der er faktisk godlyden. Stor og varm lyd, by-passing av bassfilter pluss solid internkabling har løftet lyden opp på et absolutt akseptabelt nivå. Men vinylriggen må ha seg en strekk. Når den er blitt seg sjøl igjen er det meste på plass.
Mvh. RS
Krystallen ja....det var en genistrek, say no more ;DR.S. skrev:Morro JanR, du er definitivt på rett vei! Kan den krystallen... ???
Mvh. RS
Under 500 timer, pr i dag.rolfozzy skrev:Hvor mange timer har Dv,n din gått, Jan. Den hadde noen timer på seg da du fikk den i hus?
OC9 er en knall pickupJanR skrev:Under 500 timer, pr i dag.rolfozzy skrev:Hvor mange timer har Dv,n din gått, Jan. Den hadde noen timer på seg da du fikk den i hus?
Tror ikke pu er "problemet", heller det at jeg ikke har gjort annet enn å flytte Micro'n fra leiligheten og hev den på plass i bunkersen.
Burde selvsagt ha sjekket vekt/stiftetrykk, hastighet osv osv. Tar det når jeg finner fram resten av stæsjet i garasjen.
Tror jeg setter i OC9 i samme slengen, litt nysgjerrig på den.
Bortsett fra småting som det så spiller det faktisk brukelig her nå, filter opp/ned graderingen var ikke feil.
/jan