JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skink_123 skrev:
    JanR skrev:
    Skink_123 skrev:
    OC9 er en knall pickup
    Det tar jeg som en selvfølge ;)

http://www.vinylengine.com/library/audio-technica/atoc9.shtml

Ikke ML II, bare sånn fall i fall noen skulle misforstå.

/jan
    Har hatt samme selv, faderen har en stack med de liggende hjemme. Dessverre tok vi småbarna kverken på flere av de. Er de mulig å redde tro? Heldigvis så har han en fungerende i armen enda!
    Den her er retipped, så ja det er håp.
    Eneste er at det tar tid, tror den her har vært hos Benz.

Skal ta meg en tur uti garasjen og se om jeg finner resten av vinyl stæsjet og gå til her.
    Først en kaffe ;)

/jan

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    Skink_123 skrev:
    JanR skrev:
    Skink_123 skrev:
    OC9 er en knall pickup

/jan
    Har hatt samme selv, faderen har en stack med de liggende hjemme. Dessverre tok vi småbarna kverken på flere av de. Er de mulig å redde tro? Heldigvis så har han en fungerende i armen enda!

Skal ta meg en tur uti garasjen og se om jeg finner resten av vinyl stæsjet og gå til her.
    Først en kaffe ;)

/jan
    gjelder det og når selve cantileveren er borte?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skink_123 skrev:
    JanR skrev:
    Skink_123 skrev:
    JanR skrev:
    Skink_123 skrev:
    OC9 er en knall pickup

/jan

Først en kaffe ;)

/jan
    gjelder det og når selve cantileveren er borte?
    Det vet jeg ærlig talt ikke.
    Ta en tlf til Arild på hifi guiden.

http://hifi-guiden.no/

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:

/jan
    Etter å ha snudd garasjen på hodet...så var jeg fortsatt like tomhendt !
    Ned i bunkersen og lete med lykt etter esken med vinyl "kjekt-å-ha-sakene"....tror dere ikke på fan at den lå nederst-underst-bakerst i rør hylla. Jada...full kontroll NOT.

Nuvel, fram med lese/skru brillene og gå til. Av med arm røret, ut med DV 20, inn med OC9.
    Geo-disc på plass, 2 stk pu vekter og masse pågangsmot 8)
    Tok 3 min å justere pu på med geo-disc, så pu vekt, dobbelsjekke med Shure vekta, fin justere arm litt og voila - det spiller :D

Spiller fan ikke galt heller når sant skal sies. OC9'n er ikke brukt etter retipping så det her ble jomfruturen ::)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tenkte jeg skulle rable ned ett par ord om den her.
    Kommer nok noen tester i norske blekker etterhvert så skal ikke ta helt av, slapp av ;)
    Overlater "reviews" til de som kan med denslags.

Mr Moiz himself svingte innom med den, kom fra Halden så passet det bra å svinge innom mente han på :D

Int.rør amp fra Trafomatic.
    Rørbestykkining: 4x 6550, 2x ecc81 og 2x ecc82.
    SED 6550 og EH 81 og 82 rør.
    2x45W.

Flott amp, det skal Trafomatic ha. Ett møbel.
    Funker bra som amp også, ikke bare som møbel.

Det som overrasket meg mest, til å begynne med, var støyen...eller mangel på støy rettere sagt.
    Den er utrolig tyst, selv på mine 105db khorn.
    En ting til også som gjorde seg bemerket, gain. Skulle nesten tro den var laget for høyeffektive høytalere 8)
    Var ikke noe problem å spille lavt nok, hvilket kan være ett problem på enkelte amper syns jeg...kommer tilbake til det.

Lydmessig >i mine ører på mitt anlegg< så ble jeg litt overrasket over hvor tight den var nedover. Så for meg at en 6550 amp kanskje ville være/bli litt sidrompa men neida. Full kontroll.
    I det hele tatt litt mindre rock'n'roll enn jeg hadde ventet, ikke noe negativt i det.
    Heller nok litt mot det varme men ikke mye, liker det jæ**ig varmt jeg ;)
    Toppen var veldig så oppløst, ikke værst. Eneste jeg kanskje ikke likte helt, eller likte minst var overgang mellomtone - diskant (gjengivelsen)
    Følte at det kanskje ble en litt brå overgang der, sikkert noe som kan fixes med andre små rør i ampen. I det hele tatt en amp som jeg likte, men jeg liker svampen bedre.

Mr Moiz og en kar fra Halden (som har vett på å holde seg vekk fra hfs) satt her den første timen ampen spilte. Ikke umulig at Mr Moiz har noen tilleggsopplysninger å komme med ???

Har ikke prøvd ampen etter delefilter bytte. Ikke umulig at jeg slenger den opp en kveld før den forsvinner herfra.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og jaggu kom ikke den her innom for ett par uker siden ;)

Trafomatic som bygger til WLM.
    Int.rør amp. WLM Sonata, 2x35w.

Bestykkning: 4x EL34, 4x ecc82
    Den her satt det JJ KT77 og JJ 802S rør i når den kom på besøk.

Faktisk nesten like tyst som Trafomatic'en, 6550'n altså.
    Men...ett STORT men, den her hadde gain så det holdt. Å spille lavt nok var ett problem på 105db ht's. Nuvel....

Det som er sikkert at den spilte jævlig bra med JJ rørene i. Trodde aldri jeg skulle si det om JJ 8)
    Prøvde med SED EL34 og Sovtek EL34, var ikke i nærheten av KT77 her hos meg.
    Syns den var, nesten iaf, hakket vassere hele veien enn Trafomatic 6550 ampen. Igjen litt med rør og musikk smak å gjøre.
    Virket en smule mere oppløst også, JJ 802S som gjorde trikset ??? Ikke vet jeg.
    Skal uansett ikke dette de opp mot hverandre, de spilte meget godt på hver sin måte. Muligens litt mere tyngde-kontroll nedover på 6550 ampen.

Til min musikksmak og til khorn vil jeg absolutt si at det var en amp som falt i smak.
    Sagt det før men sier det igjen, den ampen hadde ett bein i hver leir (leir= musikk - hifi)

Tusen takk til både Mr Moiz og Mr Miles.
    Utrolig hyggelig gjort av begge å uoppfordret svinge innom med ampene og låne bort sånn uten videre ;)

nb: Sonata'n har heller ikke vært koblet opp etter delefilter bytte.

/jan

H

Hugh

Gjest
    Artige forsterkere begge to. Takk for presentasjonen. Lettdrevne hjørneskap åpner mange muligheter!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    klok svigermor!
    sier ting som de er...

H

Hugh

Gjest
    JanR skrev:
    Hugh skrev:
    Lettdrevne hjørneskap åpner mange muligheter!
    Min svigermor trodde faktisk det var hjørneskap første gangen a så de.
    Kvinnfolk !

/jan
    Regner med at du ikke sa i mot henne. Som da hun trodde rørforsterkeren din var en lysekrone som skulle gjøres ren før opphenging.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hugh skrev:
    JanR skrev:
    Hugh skrev:
    Lettdrevne hjørneskap åpner mange muligheter!
    Min svigermor trodde faktisk det var hjørneskap første gangen a så de.
    Kvinnfolk !

/jan
    Regner med at du ikke sa i mot henne. Som da hun trodde rørforsterkeren din var en lysekrone som skulle gjøres ren før opphenging.
    Hehe fant det best å ikke si a imot.
    Tror til dags dato at hu ikke vet hva det var som sto i racket, like greit kanskje så slapp jeg en lang og smertefull forklaring.

Litt enklere nå, alt skrotet mitt står nede i bunkersen.
    Kun det her som står i "kjerring" stua.

En liten rettelse;-
    Heart spilleren bruker jeg, hu fikk en Sony 555.

/jan

H

Hugh

Gjest
    Regner med at det lyder bra også! Utrolig fine de høyttalerne. Kan det være Klipsch Cornwall? Deilig med ekstra plass i det nye huset sikkert!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hugh skrev:
    Regner med at det lyder bra også! Utrolig fine de høyttalerne. Kan det være Klipsch Cornwall? Deilig med ekstra plass i det nye huset sikkert!
    Låter helt greit :)
    Kjerringa nøyd - far nøyd.

Det er mine gamle Forte II.
    Og ja, hu bruker platespilleren også, ikke så ofte riktig nok men det kommer seg.
    Senest i går kveld snurret Donkyboy i Luxman, HØYT.

Tro du meg, den ekstra plassen vi har fått nå er mere verdt enn.....ja :D

/jan

H

Hugh

Gjest
    JanR skrev:
    Hugh skrev:

Og ja, hu bruker platespilleren også, ikke så ofte riktig nok men det kommer seg.

/jan
    Paralgin Forte?
    http://www.felleskatalogen.no/felle...algin+major%2CParalgin+minor_Weifa_84027.html

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hugh skrev:
    JanR skrev:
    Hugh skrev:

/jan
    Paralgin Forte?
    http://www.felleskatalogen.no/felle...algin+major%2CParalgin+minor_Weifa_84027.html
    Takk, det er en mulig løsning.

Brukte de her en periode før nakkeoperasjonen, de gjorde at det meste låt bra og det meste ble artig 8)

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/show.do?filename=/content/preparat-register/K/Ketogan_Pfizer_83706.html

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    315
    Torget vurderinger
    1
    Hva skjer a? Har du begynt med utsalg nå eller Jan? Rommet er jo fullt av utstyr, og en vedovn mitt på gulvet? Hva er det den gjør i detta oppsettet da ;D

Destiny.. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Hva skjer a? Har du begynt med utsalg nå eller Jan? Rommet er jo fullt av utstyr, og en vedovn mitt på gulvet? Hva er det den gjør i detta oppsettet da ;D

Destiny.. :)
    Må jo ha litt å bytte på ;)

Skal ta en rydde runde, etterhvert, tror jeg.
    Ligger noen khorn filter i 2 seteren, 2 amper på bordet, kass.spiller/kassetter/amp på gulvet. Man må trå varsomt.

Vedovn og vedovn. Det er en fake peis :D
    Varme må man ha, kaldt i bunkersen vettu.

Det viktigste, tross alt, er at det spiller og det spiller fan ikke værst heller nå om dagen syns jeg.

ps: se om jeg får rablet ned noen ord ang filterbytte ila kvelden.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skal prøve å rable ned noen ord ang diskant/delefilter bytte.

Filtrene som satt i hønna originalt er noen AK-3 filter. Her avbildet med original diskantene (K-77-M heter de vel)
    Delt på 450hz og 6000hz.

De her sitter der nå: (bass delen er bypassed)

Og diskantene:

Grunn til diskant bytte er at Crites sine kan deles lavere. MÅ brukes hvis man skal ha A/4500 filteret. Ved bruk av vanlig A filter så duger original diskantene.

All internkabling ble også byttet i samme slengen. 1.5kv solid core kobber til diskant, 2.5kv solid core kobber til mellomtone og bass.
    Terminalene ble byttet ut med biltemas "finest", byttet også plass på det ene settet med sikringsholderene som satt i plata. Fikk spredt de litt, enklere så. Bruker 6kv solid core kobber ht kabler, de tar litt plass og er noe "stive".
    Bass filter er bypassed, og det sitter en autotransformer på delefilteret med 3 - 6 - 9 - 12 db demping. Bruker 3db demping nå om dagen, 6db skal testes etterhvert.
    Grunn til A/4500 og ikke A filter er iofs ganske enkel, sliter med at rommet ikke spiller med høytalerne så godt som jeg er vant med. Mye "hardere" rom (i mangel av ett bedre utrykk)
    4500 filteret deler på 4500hz istedenfor 6000hz som dere sikkert har skjønt. Tanken - håpet var at mellomtone hornet/driver skulle få lov til å slippe seg litt mere løs. Det som har vært savnet her er feitere mellomtone og mellombass. De spilte rett å slett for pent imo. Siden man kjører med så lav effekt som jeg gjør, 2-2.5W, så er det ikke noe problem å kjøre uten bassfilter. I tillegg til at A og A/4500 filtrene er så enkle som det går å få de. "less is more" som Birger ville sagt det ;)

Nuvel, nok svada :)

Hvordan låter det, eller rettere sagt hvordan syns jeg det låter. Og ikke minst hvordan låter det kontra original filtre/diskant.
    I mine ører bortimot bedre på alle parametre. Ikke dag-natt forskjeller men godt merkbart.
    Diskant: litt mindre frampå kanskje, mere luft, den bare er der. Føles veldig riktig syns jeg. Skal ikke skryte på meg Fostex lyd men ett steg nærmere enn tidligere.
    Mellomtone: mye bedre, da mener jeg MYE bedre. Overgang diskant-mellomtone er knapt merkbar om i det hele tatt. Feitere (mere kjøtt om dere vil) og mørkere enn tidligere. Overgang mellomtone-bass merkes i mye mindre grad nå enn tidligere, knapt merkbart når jeg tenker meg om. I mine ører så overlapper de hverandre meget bra. Virker på som om mellontone hornet jobber mye bedre nå, slipper å strekke seg ut begge veier til max og litt til. Mere "avslappet".
    Bass: Ja hva skal en si, må egentlig høres. Fri lyt er ett ord som popper opp. Bassen bare er der, totalt uanstrengt og føles faktisk tightere. Øver bass-mellombass (som har vært ett savn) mener jeg bestemt er kommet mye mere frem. Kanskje ikke helt i mål ennå men gud bedre så deilig det føles nå.
    Dypbassen er der, i passe mengder og veldig tight/kontant. Igjen syns jeg det føles veldig lettflytende og luftig.
    Med fare for å gjenta meg selv, det her låter fan så mye bedre enn jeg hadde håpet på før delefilter bytte :) Feitere/mørkere og en tøddel varmere.

Lyttetrettheten glimter med sitt fravær og jeg hører mye musikk. Rent sliten i foten :) De siste 14 dagene har det gått jevnt og trutt. Både med kassetter/cd's og ikke minst vinyl.

Igjen må jeg bare få takke BHO (Birger) så mye for all hjelp med både montering av filtre/diskant og ikke minst kabling/lodding.
    Mannen er pokker ta meg rene energizer bunny'n :D
    Takk Dr.B, det her hadde ikke gått uten deg.

Med forbehold om skrivefeil og alt annet enn objektive meninger.

Noen linker:

http://www.critesspeakers.com/
    http://www.alkeng.com/
    http://www.klipschcorner.com/heritage/KlipschornTimeline
    http://www.klipsch.com/na-en/
    http://community.klipsch.com/

/jan"sliteniskrivefingeren"olsen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    flott beskrivelse Jan! Gleder meg til å høre horna igjen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    flott beskrivelse Jan! Gleder meg til å høre horna igjen
    Vel, garanterer ikke at du syns det samme som meg, men at du merker at noe har skjedd...hell yea ;)
    Vinylen er i bedre form også, begynner å komme seg rett å slett.

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med nye filtere, Jan. Dette ser veldig bra ut, og jeg vet hva hjørnehorn er i stand til i grunnversjon. Er det Fostexdiskanter ala BHO du strekker deg etter sånn på sikt?

Og du, har det nydelige vinylplatespillerklenodiet ditt vært sykt i det siste?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Gratulerer med nye filtere, Jan. Dette ser veldig bra ut, og jeg vet hva hjørnehorn er i stand til i grunnversjon. Er det Fostexdiskanter ala BHO du strekker deg etter sånn på sikt?

Og du, har det nydelige vinylplatespillerklenodiet ditt vært sykt i det siste?
    Takk Trond.
    Vel, skal ikke legge skjul på at fostex diskanten er noe som frister veldig. Lommeboka er ikke helt enig men...
    Samme som Erland og BHO bruker ja.

M.S'n har ikke vært helt i form etter flyttingen. Dvs vært helt "ok" men ikke i toppform.
    Burde selvsagt vært gått over, sjekket arm/pu/nåletrykk. Slet litt med å finne vekter og det jeg trengte for å sjekke og evt justere. Fant jo esken til slutt da, hehe, i rotet mitt.

Nå syns jeg den spiller bortimot det den har gjort tidligere (i leiligheten)
    Sitter en retippet OC9 i armen nå (ikke ML II) og jeg må innrømme at jeg er veldig positivt overrasket over den så langt. Har vel fått en 30 timer så langt. Aner ikke hvor lang tid man må regne med (innspilling) på en retippet pu ?
    Låter veldig bra allerede syns jeg.
    Det går seg til :)

/jan

H

Hugh

Gjest
    Dette var spennende (og veldig bra jobba). Et par spørsmål bare:
    Du sier det går bra uten bassfilter fordi forsterkeren din bare leverer et par watt når du spiller(!).Hvis du f.eks kobler på mer effekt hva skjer da (jfr null bassfilter)?
    Og:Vil ikke bassen nå forsøke jobbe i et område den ikke er tiltenkt særlig oppmerksomhet og derfor suge strøm unødig? (og evt lage uønsket lyd?)

Kos deg med dette nå JanR!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hugh skrev:
    Dette var spennende (og veldig bra jobba). Et par spørsmål bare:
    Du sier det går bra uten bassfilter fordi forsterkeren din bare leverer et par watt når du spiller(!).Hvis du f.eks kobler på mer effekt hva skjer da (jfr null bassfilter)?
    Og:Vil ikke bassen nå forsøke jobbe i et område den ikke er tiltenkt særlig oppmerksomhet og derfor suge strøm unødig? (og evt lage uønsket lyd?)

Kos deg med dette nå JanR!
    Skal gjøre ett fattig forsøk på å svare.

Bassen er akustisk delt, sitter i ett horn som begrenser området den skal jobbe i. (noe forenklet) Filteret er vel mere en "sikring" å regne.

Klipschorn er ikke perfekte, de heller. Så lenge rommet spiller med så er det vel ikke noe problem med overgang bass-mellomtone. (som jeg opplevde her) eller noe annet for den del.
    Bassen iflg informerte kilder klarer vel knapt å krype over 400hz før den mister nivå. Dele frekvens er 450hz. Som sagt i ett rom som spiller med (som horna er bygd for) er det ett "ikke problem"
    I bunkersen derimot er det ett problem. Dvs var. Rommet gir bortimot ingenting og da kommer "svakhetene" i høytalerne fram.

Med mye effekt (som for eks amerikanerne liker) så tror jeg vel bassen muligens kan ta kvelden. Skal mye til vet jeg, og man får garantert noen forvarsel før bass elementet gir seg. Nå snakker vi ekstremt mye effekt...
    Har kjørt med 30 og 45 rør watt her, spilt veldig høyt og kan ikke si jeg merker noen problemer i det hele tatt.

Men nå spiller det såpass bra syns jeg med 2A3 og M2 så ser ikke poenget med en kraftigere rør amp. Har en AI S-500 stående, 25 KL.A watt sånn fall i fall.

BHO og Erland kan litt mere om det her enn jeg kan.
    Men jeg lærer etterhvert som ting skrider frem.

For ordens skyld, A filteret er ett klipschorn filter. Ble brukt fra 66 til førsten på 70 tallet. A/4500 er en Bob Crites variant for å komme i bukt med evt problemer man måtte ha med rom og/eller mellomtone-bass overgang, har jeg forstått.

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jan!

Det her var morsom lesning. Så bra at det går riktig vei. Gleder meg virkelig til en lytt snart.

Leser at du prøver ut den gamle oc9 og at den er retippet. Har selv en slik en som også trenger retipping. Kan jeg spørre hvor jeg kan gjøre slik?

Lasse

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Hei Jan!

Det her var morsom lesning. Så bra at det går riktig vei. Gleder meg virkelig til en lytt snart.

Leser at du prøver ut den gamle oc9 og at den er retippet. Har selv en slik en som også trenger retipping. Kan jeg spørre hvor jeg kan gjøre slik?

Lasse

Takk for det.
    Det begynner å ligne noe her nå, syns jeg :)
    Sving innom når du får tid så kan du jo avgjøre selv.

Retipping ja, billigste er vel Benz men det tar litt tid. Det er verdt ventingen bare så det er sagt.
    http://hifi-guiden.no/ Hør med de ang retip.

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Er nok mye riktig i det Jan nevnte over her.
    Etterhvert har Klipsch sine filter blitt mer komplekse......og dette er nok i hovedsak blitt gjort for å beskytte driverne for å jobbe ut over deres frekvens-range.
    Tøyer en grensene, blir det ennå større fare for å blåse driverne med høyere tilført effekt. ;)
    Lav effekt og hønn er fine greier. 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guttungen koser seg i bunkersen :D

Lillesøstra måtte også være med :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og sånn ser racket ut pr i dag, og vil nok bli seende sånn ut i lang tid fremover. Ehh, minus Nad'en selvsagt ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glemte å ta med, ramlet inn kass.spiller til, en Naka.DR-3. (takk laban)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Hva f..... abonerer du på kassettspillere ;D

O
    Heheh neida. Har ikke så mange da ;)
    Kun 3 derav 2 Nakamichi's. Må ha backup vettu.

Apropå Nakamichi, fikk en neve med Naka. bananplugger i posten idag.
    Geniale småtasser. Tar opptil 10-12kn kabel, 2 sett skruer, virket meget bra. Trø i, stram til og "tuppen" ekspanderer, sitetr som f**.
    De er selvsagt satt på ht kabel i ht enden allerede. Strammet godt og fylte opp med litt sølvtinn. Fine greier ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.671
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som benken din kneler snart.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning