K
Kaare G. Opsahl
Gjest
samme som i BAT?
6C33 rør har.65finger skrev:Hvordan utgangsrør har vorta?
Ja.65finger skrev:samme som i BAT?
likte veldig godt lyden i BATen til H.RJanR skrev:6C33 rør har.65finger skrev:Hvordan utgangsrør har vorta?
edit. for sen ja....
/jan
Jeg også.65finger skrev:likte veldig godt lyden i BATen til H.RJanR skrev:6C33 rør har.65finger skrev:Hvordan utgangsrør har vorta?
edit. for sen ja....
/jan
Ingen stor fan av å kludre med denslags, følger produsenten sine anbefalinger og ferdig med det.Thumper skrev:Jeg pleier å få ca 2500t ut av et sett med rør. Følger da konstruktørens bias anbefaling. Føler ikke at det gir noe bedre lyd å øke den... Har eksprimentert litt med det også...
Ikke på bias, ikke på kabler, ja knapt forskjell på rør forsterkere.laban skrev:hører dere ikke forskjell da på bias ?
Kora og pre, må være noe franske greier det der. Litt løen Kora, selv om de sikkert er vannvittig gode.impulse skrev:6C33C er et godt rør, ja. Det brukes i en av mine "all-time-favorite"-rørforsterkere, Koras hysterisk oversette 100SB. Den spiser forøvrig BATVK 60 til frokost og ber om påfyll,(selv om den også er bra, bevares!) i alle fall om man er så griseheldig å finne en preamp som passer. Det er ikke helt lett.
;D ;D ;Dimpulse skrev:...og ikke på et skralt minianlegg og et fullrigga 300B set/hornoppsett heller. Kanskje vi heller burde begynne med puddelavl, modelltog, hekling eller hagestell? ;D ;D ;D
Powerpoint skrev:Hehehehe...takk for innspill og oppmuntring JanR ;D
Javist, min MS BL-51 har stått nedpakket i >10 år, men har jevnlig blitt pakket opp for å bli beskuet og tafset litt på.
Jada, Sumiko laget armer i andre halvdel av 80-tallet jaffal.
Min dingseboms fra Sumiko bærer sitt fulle navn Sumiko Premier MMT.
Det er en S-formet arm a la gode gamle SME 3009 og dess like, bare i en mer "heavy" utgave med avtagbart "headshell".
Det passer til en "tungvekter" som Kiseki Purpleheart Sapphire.
Kisekis produkter splite i sin tid med eksplosiv og kontant dynamikk med et vell av mikrodetaljer.
Fremfor alt digget jeg dens autoritære "attack" villighet og eksplosivitet når dynamiske utsving krver det.
Allerede på 80-tallet kostet den lille klossen en formue (8500 kr) for en "fattig" student.
Så jeg måtte stå og sikle med bevrende lepper på salige Decibel HiFis SOTA platespiller montert opp med Fidelity Research arm og KPS pick-up :'(
Men en vakker dag i 90-tallet gikk fars våte drømmer om den håndbygde legenden i oppfyllelse - "unit 389 had landed".
Det finnes sikkert dusinvis av gromme pick-uper som gjør den rangen stridig i dag i samme prisleie kompensert for inflasjon og den slags.
"But so what?"
Jeg får nok finger`n ut en dag med egen hylle, RIAA, step-up, ny reim og retiping av KSH skal du se :
Schnurrrr vinyl JanR, det er deg vel unt.
impulse skrev:...og ikke på et skralt minianlegg og et fullrigga 300B set/hornoppsett heller. Kanskje vi heller burde begynne med puddelavl, modelltog, hekling eller hagestell? ;D ;D ;D
Hehehe du klarte ikke å dy deg nei.Gago skrev:impulse skrev:...og ikke på et skralt minianlegg og et fullrigga 300B set/hornoppsett heller. Kanskje vi heller burde begynne med puddelavl, modelltog, hekling eller hagestell? ;D ;D ;D
her synes jeg du overser fluefisking etter gjedde i barentshavet.
JanR skrev:Hehehe du klarte ikke å dy deg nei.Gago skrev:impulse skrev:...og ikke på et skralt minianlegg og et fullrigga 300B set/hornoppsett heller. Kanskje vi heller burde begynne med puddelavl, modelltog, hekling eller hagestell? ;D ;D ;D
/jan
Kjør på du.Gago skrev:JanR skrev:Hehehe du klarte ikke å dy deg nei.Gago skrev:impulse skrev:...og ikke på et skralt minianlegg og et fullrigga 300B set/hornoppsett heller. Kanskje vi heller burde begynne med puddelavl, modelltog, hekling eller hagestell? ;D ;D ;D
/jan
nei, må vel innrømme at det aldri har vært min sterkeste side.
men skal skjerpe meg! 8)
Ehh...Gago skrev:mk 1 var ikke god i huet og pissa på seg halve sentralen.
mk 2 er ikke stort friskere, men gjør i alle fall et patetisk forsøk på å være rund i kantene. :-*
Får svampen konkurranse?JanR skrev:Men litt over i det alvorlige hjørnet, igjen.
Liker den her ampen, skikkelig driv, kjempekontroll hele veien.
Skummelt
/jan
Kan nesten virke sånn. Nå skal det i sannhetens navn sies at den har ikke spilt såååå mange timer ennå. Men...har spilt mye rart, både på vinyl og cd. Dårlige og bra plater (har jo mest IKKE audiofile innspillinger her) og det er litt viktig. Trylle kan den ikke, engasjere det kan denrørlig skrev:Får svampen konkurranse?JanR skrev:Men litt over i det alvorlige hjørnet, igjen.
Skummelt
/jan
JanR skrev:Kan nesten virke sånn. Nå skal det i sannhetens navn sies at den har ikke spilt såååå mange timer ennå. Men...har spilt mye rart, både på vinyl og cd. Dårlige og bra plater (har jo mest IKKE audiofile innspillinger her) og det er litt viktig. Trylle kan den ikke, engasjere det kan denrørlig skrev:Får svampen konkurranse?JanR skrev:Men litt over i det alvorlige hjørnet, igjen.
Skummelt
/jan
/jan
Holdt på å le meg skakk ;Datonal skrev:Hehe, topp humor for oss SW-nerder ;D
Det bør duBånnulka skrev:JanR skrev:Kan nesten virke sånn. Nå skal det i sannhetens navn sies at den har ikke spilt såååå mange timer ennå. Men...har spilt mye rart, både på vinyl og cd. Dårlige og bra plater (har jo mest IKKE audiofile innspillinger her) og det er litt viktig. Trylle kan den ikke, engasjere det kan denrørlig skrev:Får svampen konkurranse?JanR skrev:Men litt over i det alvorlige hjørnet, igjen.
Skummelt
/jan
/jan
Den må jeg høre,særlig hvis han gir svampen kamp. ;D
Mvh Roar
Mbare skrev:Dæven. Jeg hadde ikke lest siste utvikling i denne tråden før jeg inviterte meg sjøl til deg i morra, men jeg skjønner nå at det blir amp shoot-out? Jæklabla.
Den har HØY vil-ha-faktor. Og det før man har slått den påLudo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Jeg kjente den ikke igjen om det så smalt meg om det da .Ludo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Deg om det.laban skrev:Jeg kjente den ikke igjen om det så smalt meg om det da .Ludo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Mvh
Det kommer unge mann, det kommerBHO skrev:Åssen står nå denna seg så ift. f.eks Mi 10 som vel også befnner seg i bunkersen?
Ja meg om det hehe må være noe alvorlig feil med den (seriøst)JanR skrev:Deg om det.laban skrev:Jeg kjente den ikke igjen om det så smalt meg om det da .Ludo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Mvh
/jan
Hva hørte du den på ?laban skrev:Ja meg om det hehe må være noe alvorlig feil med den (seriøst)JanR skrev:Deg om det.laban skrev:Jeg kjente den ikke igjen om det så smalt meg om det da .Ludo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Mvh
/jan
tja ;D jo æææææ ;D jo da den spiller sykt klemt musikken slipper ikke ut om du skjønner, den luftige diskanten som løser seg opp som den naturligste ting er helt borte, bass har tak kveld og takket for seg totalt.JanR skrev:Hva hørte du den på ?laban skrev:Ja meg om det hehe må være noe alvorlig feil med den (seriøst)JanR skrev:Deg om det.laban skrev:Jeg kjente den ikke igjen om det så smalt meg om det da .Ludo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Mvh
/jan
Og hva må være feil mener du ?
/jan
Ikke vet jeglaban skrev:tja ;D jo æææææ ;D jo da den spiller sykt klemt musikken slipper ikke ut om du skjønner, den luftige diskanten som løser seg opp som den naturligste ting er helt borte, bass har tak kveld og takket for seg totalt.JanR skrev:Hva hørte du den på ?laban skrev:Ja meg om det hehe må være noe alvorlig feil med den (seriøst)JanR skrev:Deg om det.laban skrev:Jeg kjente den ikke igjen om det så smalt meg om det da .Ludo skrev:Oh, Almarro'n har sånn skikkelig vil-ha vil-ha faktor. Fortell litt om hvordan du opplever den da...!!
Mvh
/jan
Og hva må være feil mener du ?
/jan
Det var ikke mye igjen av det fine mellom registeret heller.
Men vil tru det bare er jeg som er helt på bærtur igjen. ;D