JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ser ut som det er den store "få pakke uken" her i hsuet ::)

Den her ankom i går;

En Faroudja DV1000 :)
    Var tenkt som en cd spiller til Jonas aka Guttungen aka 14 åringen vår. Han ble imponert over vekt og utseende, skikkelig "gutte spiller" det der :)
    Bygd som en tanks, spiller heldigvis bedre enn en T-72 på dårlig diesel ;)

Kun prøvd den litt som driverk sammen med Dac 1, funker det.

Den uka her, føler jeg, har vært "være snill med Jan uka"
    Først klampen fra Jøgga, så det her monsteret (i beste mening) fra maskinisten :)

Tusen takk Mr L, det blir satt stor pris på og Jonas hilser " du må si takk til han mannen der..." :D
    Fortalte han nypris på Faroudja og han så på meg i vantro ! Nuvel :)

Takk igjen Mr L, utrolig snilt gjort :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    En ting til, må bare få det ut ::)

Fikk jaggu Roger Waters "Amused to death" på kassett i dag også ;D
    Morro.

:-*

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvor er bikkja på kassettapen?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    hvor er bikkja på kassettapen?
    Iflg min superhørsel (doh..) så sitter det ei loppebefengt bikkje oppe til høyre.

Nei ikke den her:

Men mere den her:

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    maskinisten skrev:
    Grattis med både plate-klamp og CD spiller, håper den ennå har noen år med musikkglede igjen i seg :)
    Det tror jeg helt sikkert :)

Prøve å få til en liten time eller to med guttungen i bunkersen i dag. Han må jo få høre litt på nyervervelsen. Eneste han ble litt "furt" for er at den ikke tar brente cd's, men sånn er jo dvd driverkene.
    Det positive er jo at nå må han begynne å lete opp musikk, på nett bla (play/cdon osv) ;)

/jan

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    JanR skrev:
    maskinisten skrev:
    Grattis med både plate-klamp og CD spiller, håper den ennå har noen år med musikkglede igjen i seg :)

Prøve å få til en liten time eller to med guttungen i bunkersen i dag. Han må jo få høre litt på nyervervelsen. Eneste han ble litt "furt" for er at den ikke tar brente cd's, men sånn er jo dvd driverkene.
    Det positive er jo at nå må han begynne å lete opp musikk, på nett bla (play/cdon osv) ;)

/jan
    Ja, den er desverre ikke kompatibel med brente CD eller DVD plater, som DVD spiller kan den også bare spille av sone 1 filmer i NTSC format.
    Men til gjengjeld er den veldig kompatibel med både hard rock, heavy metal og ikke minst blues ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    maskinisten skrev:
    JanR skrev:
    maskinisten skrev:

/jan
    Ja, den er desverre ikke kompatibel med brente CD eller DVD plater, som DVD spiller kan den også bare spille av sone 1 filmer i NTSC format.
    Men til gjengjeld er den veldig kompatibel med både hard rock, heavy metal og ikke minst blues ;D
    Og det er det guttungen spiller primært ;D
    Tror det her blir jævlig bra. Passer godt til prog/rock/heavy, det teste jeg i går.
    Nesten prøve den etterpå uten dac.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    maskinisten skrev:
    Regner med at spilleren har fått noen timer på seg hos deg nå, er litt spent på dine inntrykk av spilleren som 'stand-alone'
    Noen timer har det blitt. Ikke noe finlytting, gått og surret i bakgrunn når jeg har sittet bak pc'n. Blir en liten time nede om litt.
    Det første som slår en er at den mørk, mere over på "the dark side" tonalt ;)
    Som du nevnte tror jeg den passer bra til musikken til guttungen. Rock/prog/heavy.

Rapport kommer :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gått igjennom litt skiver her, Bob Dylan/Holly Cole/Porcupine tree/Iron Maiden/Jeff Beck og ikke minst Marillion.

En ting er sikkert, den fungerer brukelig bra på det meste men trives best med rock/heavy/prog virker det som. Ikke verdensmester på oppløsning og denslags, men en absolutt bra musikk spiller :)
    En fullt oppegående spiller, ikke helt der oppe som Heart/Rega-AN Dac1 er naturlig nok. Men en lett-å-like spiller.
    Som sagt heller mot det mørke, ikke verdens beste på rom og 3d. Det gjør ikke noe, den er sjarmerende og vil 110% sikkert trives godt i oppsettet til guttungen og på musikken hans.

Se om jeg finner meg noen rca kabler og huke den opp på Nad ampen og Dali 104, ila eftan.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Huket opp Svampen, 2A3 ampen, igjen.
    Pokker ta....er noe med det her rørgreiene som kryper under huden på en...og blir der.

Nå skal det i sannhetens navn sies at det har vel aldri stått en fremmed amp så lenge i racket som MI 10. Det er en meget god amp. Meget god i mine ører.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Den Micro seiki platespilleren var jo griselekker, spiller den like bra som den ser ut er du en heldig mann :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Den Micro seiki platespilleren var jo griselekker, spiller den like bra som den ser ut er du en heldig mann :D
    Kan ikke få sagt det mange ganger nok, det er en vannvittig flott spiller :D
    Spiller bra også, i mine ører iaf.

Skrytetråd så jeg legger ikke noe i mellom ;)

Legg merke til at "clampen" hovrer.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Lekkert, liker hovre clampen....
    Fine bilder også :)
    Skvatt når jeg så det første gangen ;)
    Sitter 3 små gjennomsiktige "bein" på'n, syns ikke på bildet.

Takk, prøver så godt man kan med det her #"%¤¤#&// kameraet.
    Prøver å overtale mor " kjære vi må ha ett nytt kamera snart... " :)

/jan

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.955
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Kan ikke få sagt det mange ganger nok, det er en vannvittig flott spiller :D
    Spiller bra også, i mine ører iaf.

Skrytetråd så jeg legger ikke noe i mellom ;)

Legg merke til at "clampen" hovrer.

/jan
    Javist er Micro Seiki BL-51 lekker.
    Bildene minnet meg sterkt på og pakke opp mitt eget eksemplar bestykker med Sumiko MMT arm og Kiseki Purpleheart sapphire MC pick-up.
    På tallerken ligger det vist en Reference Stable Platter Matter + clamp.
    Jøss hva man har når man bare får gluggene over tastaturet 8)
    Det spilte jo slettes ikke dårlig i gamle dager minnes jeg.
    Godt jeg har beholdt alle vinylskivene mine fra dengang da, så har jeg noe å drive når jeg blir gammel ;)
    Når jeg tenker meg må jeg vist mekke litt, og skaffe meg en ny RIAA. Hmmmmmmmm...hva vil dette koste meg da.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Powerpoint skrev:
    Javist er Micro Seiki BL-51 lekker.

Bildene minnet meg sterkt på og pakke opp mitt eget eksemplar bestykker med Sumiko MMT arm og Kiseki Purpleheart sapphire MC pick-up.
    På tallerken ligger det vist en Reference Stable Platter Matter + clamp.
    Jøss hva man har når man bare får gluggene over tastaturet 8)
    Det spilte jo slettes ikke dårlig i gamle dager minnes jeg.
    Godt jeg har beholdt alle vinylskivene mine fra dengang da, så har jeg noe å drive når jeg blir gammel ;)
    Når jeg tenker meg må jeg vist mekke litt, og skaffe meg en ny RIAA. Hmmmmmmmm...hva vil dette koste meg da.
    Men kjære deg, har du pakka'n bort ?
    Finn den fram fort som f**, tørke støv, snurr i vei :) Burde ikke koste allverden såframt driverk/arm er i orden. Riaa, vel der finns det ikke noe tak har jeg inntrykk av.
    Bruker en Audion riaa/AI S800 step up på min, syns det her spiller mer enn greit nok, for en absolutt levelig penge. OC9 kan jeg også leve med, lenge.
    Nei far, børste støv av spiller/plater, få en riaa i hus og peis på ;)

Sumiko MMT, nytt for meg må jeg innrømme men fant om ikke annet litt info på nett.
    De lagde armer også ?
    Kiseki, hørt mye bra om men desverre ikke hørt sjøl.

Siden jeg er "gammel" så er vinyl hovedkilden min blitt. Og koser meg ille med platene - musikken.

/jan

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.955
    JanR skrev:
    Men kjære deg, har du pakka'n bort ?
    Finn den fram fort som f**, tørke støv, snurr i vei :) Burde ikke koste allverden såframt driverk/arm er i orden. Riaa, vel der finns det ikke noe tak har jeg inntrykk av.
    Bruker en Audion riaa/AI S800 step up på min, syns det her spiller mer enn greit nok, for en absolutt levelig penge. OC9 kan jeg også leve med, lenge.
    Nei far, børste støv av spiller/plater, få en riaa i hus og peis på ;)

Sumiko MMT, nytt for meg må jeg innrømme men fant om ikke annet litt info på nett.
    De lagde armer også ?
    Kiseki, hørt mye bra om men desverre ikke hørt sjøl.

Siden jeg er "gammel" så er vinyl hovedkilden min blitt. Og koser meg ille med platene - musikken.

/jan
    Hehehehe...takk for innspill og oppmuntring JanR ;D

Javist, min MS BL-51 har stått nedpakket i >10 år, men har jevnlig blitt pakket opp for å bli beskuet og tafset litt på.

Jada, Sumiko laget armer i andre halvdel av 80-tallet jaffal.
    Min dingseboms fra Sumiko bærer sitt fulle navn Sumiko Premier MMT.
    Det er en S-formet arm a la gode gamle SME 3009 og dess like, bare i en mer "heavy" utgave med avtagbart "headshell".
    Det passer til en "tungvekter" som Kiseki Purpleheart Sapphire.
    Kisekis produkter splite i sin tid med eksplosiv og kontant dynamikk med et vell av mikrodetaljer.
    Fremfor alt digget jeg dens autoritære "attack" villighet og eksplosivitet når dynamiske utsving krver det.
    Allerede på 80-tallet kostet den lille klossen en formue (8500 kr) for en "fattig" student.
    Så jeg måtte stå og sikle med bevrende lepper på salige Decibel HiFis SOTA platespiller montert opp med Fidelity Research arm og KPS pick-up :'(
    Men en vakker dag i 90-tallet gikk fars våte drømmer om den håndbygde legenden i oppfyllelse - "unit 389 had landed".

Det finnes sikkert dusinvis av gromme pick-uper som gjør den rangen stridig i dag i samme prisleie kompensert for inflasjon og den slags.
    "But so what?"

Jeg får nok finger`n ut en dag med egen hylle, RIAA, step-up, ny reim og retiping av KSH skal du se ::)

Schnurrrr vinyl JanR, det er deg vel unt.

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Den var jo pen å se til ,om en ser bort fra vortene.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.347
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Kort tips fra en som kjenner denne forsterkeren ganske godt... Har jo brukt en slik en i et par år nå... Bytt smårør på den! Dersom alt går etter planen så har jeg mc'n på veien neste helg, jeg kan slenge et par tre rør i tail-pack'en og ta en tur?? RCA, KenRad, National Union(De har du sett før forresten ;)), Raytheon og Sylvania er noe av det jeg kan ta med. Da skal du få høre på en "ny" forsterker. Mye bedre definisjon i hele frekvensomfanget, større lydbildet og ikke minst åpnere mellomtone.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Kort tips fra en som kjenner denne forsterkeren ganske godt... Har jo brukt en slik en i et par år nå... Bytt smårør på den! Dersom alt går etter planen så har jeg mc'n på veien neste helg, jeg kan slenge et par tre rør i tail-pack'en og ta en tur?? RCA, KenRad, National Union(De har du sett før forresten ;)), Raytheon og Sylvania er noe av det jeg kan ta med. Da skal du få høre på en "ny" forsterker. Mye bedre definisjon i hele frekvensomfanget, større lydbildet og ikke minst åpnere mellomtone.
    Jeg hadde håpet på ett par tips deg :)

Det hadde jeg satt pris på, har ett par 6sn7 liggende men blåst for 6sl7.
    Slenger over info på pm.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.646
    Torget vurderinger
    2
    Ikke bare Svampamp, men Vorteamp også nå. Hvor skal det ende?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Ikke bare Svampamp, men Vorteamp også nå. Hvor skal det ende?
    Vil vi vite ???

Følg med i den spennende fortsettelsen av " JanR og Vorteampen "

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn