lassemann skrev:
Fortell om kabler da...
L
De andre kablene er ikke brukt særlig ennå. Kun en liten time på anlegget til guttungen.
Mer om det siden.
Det som vi surret med her i går derimot er litt mere interesant, sett fra min side
R.S var snill og hadde med 1stk Vivanco dig.kabel og ett par Vivanco signal kabler.
Testet for en god uke siden med Vivanco vs Belden. Desverre med en altfor kort Vivanco så det ble med den lille testen. Det som jeg/vi fant ut der og da var at det ble merkbart bedre med Vivanco kontra Belden.
Nå er ikke Belden dårlig, Vivanco'n var bare bedre
Nuvel, cd er ikke så ille prioritert her men spiller absolutt greit nok syns jeg. Bruker en gammel Rega og en gammel AN dac, kan jo ikke forlange allverden :
Over på vinyl, det her er brått veldig interesant. Brukt WW Equinox og nå sist en BJC kabel mellom step up og riaa.
Nå fikk vi endelig testet med Vivanco, og du milde for ett løft ( ikke ofte jeg bruker denslags ord...)
Fikk flyttet step up vekk fra rack - evt støykilder, huket opp, flyttet jordingen fra M2 pre til Audion riaa. Tyst, veldig tyst. Overraskende med tanke på at hønna er på 104-105db eff.
Nuvel, støy er og har alltid vært ett "ikke problem" når det gjelder vinyl.
Bonus ja men ikke noe som har plaget meg tidligere, heller.
Jo, etter kabelbytte så må jeg faktisk innrømme at vinyl lyden steg ett hakk eller tre. Hvilket er, syns jeg, utrolig artig og ikke minst uventet. Regnet jo med ett løft men ikke til de grader
Alt ble bedre, vannvittig godt definert bass, stooort rom, eller som R.S sa " lyden slipper høytalerne helt nå..."
Ble noen timer i går, flere skal det bli i dag. Tar nok litt tid å fordøye det her
Bruker foresten JAN Philips 6922 ECG i riaa nå. Tok bare nærmere 8-9 mnd'r før jeg fikk ut finger'n og fikk byttet rør.
R.S hadde med seg sin lett moddede Audion riaa. Ut med "skyttertrådene" og inn med vivanco.
Noe for seg ??? Hell Yea !
For ordens skyld, ikke dag - natt forskjeller fra min originale med det lille bedre hele veien, JA hele veien.
Enda bedre på rom-vektløshet, knall tight bass, ja i det hele tatt. Ble desverre bare en liten time med R.S's riaa, klokka går som kjent fort når man koser seg. En ting er sikkert, skal byttet ut de kablene med Vivanco i min også. Begynne der så får man se om det er noe poeng å dra det lengre. Audion riaa spiller jævlig bra rett ut av esken med original rør, rett å slett ett røverkjøp.
Blitt nevnt mange ganger før men tåler det en gang til, eneste feilen er prisen på den. Altfor billig for det man får igjen i musikk og glede.
Edit: R.S sin riaa hadde vel gått 3-4-5 timer etter kabel bytte og med originale rør. For hva det måtte være verdt.
/jan