JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    "Hadde ikke forundret meg" ??? Jævla uheldig uttrykk, Øssie! Jeg HAR faktisk kjøpt en forhenværende handicap-Vito som beskrevet! Er ikke kødd en gang, meget praktisk på alle måter. Erstatter en alderstegen VW Caravelle. Alt utstyr t.o.m cruise-control, automat seff. og kun 60.000 km.

Drita fin bil å frakte svintung hifi med, ned med løftelemmen (den er fjernstyrt også :eek: :eek:), kjøre sekketralla med det tunge på rett opp på lastelem, heise opp og trille inn i bilen. reg. for fem som personbil, ingen skillevegg og setene tas ut med enkle håndgrep. Kom ikke og si at vi ikke tar hobby og skadeskutte kompiser alvorlig!

Løftelemmen er dessuten utført i strekkmetall så det er lett å spyle av nedspydde laugsbrødre!
    Når deg gjelder deg tar jeg det meste alvorlig, det vet du jo :)
    Når det er sagt, liker ikke Vito, men ser lang vei at den er praktisk og kjekk til å frakte "mye" rart i.
    Har Lørja II her ennå, skal selges og den blir savnet. God plass, svikter aldri, men vi får nøye oss med en bil en periode.

Du får fylle Vito'n med noen LM med vinyl (gitar og heavy sa du ?) og svinge nedom øssfoll ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Var NESTEN på vei nedom på lørdag, kjørte en hifi-kompis til Rygge, men det var litt tidlig. Faktisk 07.30 avgang. Tenkte å kombinere det med fläsk-åk til Nordby men jeg var sliten & trøtt, kun tre timers søvn etter justering av de nye bassene natta føre.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Var NESTEN på vei nedom på lørdag, kjørte en hifi-kompis til Rygge, men det var litt tidlig. Faktisk 07.30 avgang. Tenkte å kombinere det med fläsk-åk til Nordby men jeg var sliten & trøtt, kun tre timers søvn etter justering av de nye bassene natta føre.
    Svart kokekaffe kl.0800 på terrassen til The Olsen's, vært no det.
    Jaja, neste gang :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fått lekt litt med bass ampene til BHO, morro må jeg få lov til å legge til men også frustrerende til en viss grad. Og som BHO og sluket sier er det en hårfint mellom halv bra og jævlig bra. Nå er jeg ikke helt på jævlig bra ennå men føler at det nærmer seg.

Er altfor lett å dra på med for mye bass, jobbet meg ganske langt ned - vekk fra der jeg startet. Veldig godt hørbart oppover (mellomtone) når man kjører for mye kløs i bass-ampene. Rett å slett ødeleggende og tro meg det er veldig merkbart og hørbart. En kompis var innom i går og fikk en liten demo på hvor ødeleggende det kan være å dra på for mye "bass". Tror han fikk seg en tankevekker.
    Så jeg begynte i andre enden, L-pad's på kl.9 og jobber meg veldig sakte oppover. Har ett par cd's og en lp som "lyd maler"
    Har ikke byttet tilbake ennå, kommer etterhvert. Først se om jeg får finjustert litt mere på bass ampene.

Konklusjonen så langt er at det har noe for seg, her hos meg.
    Ampene er vannvittig kjappe og stålkontroll føler jeg. Er riktig nok ett rørhue (på flere måter) men kan ikke skjønne annet enn at for eks chip ampene (BD30) som står her må være veien å gå hvis man skal ha separate bass amper. Ikke noe i mot andre teknologier enn rør til det bruket.
    Igjen, sier ikke at det vil fungere hos alle og i alle settinger men horn ht's og sub's ala det LMC og KNB har det absolutt noe for seg, tror jeg ;)

Leke videre, i morgen er det hytte og hunderfossen. Skal bli godt med noen dager vekk hjemmefra :)

Igjen tusen takk til Birger for at jeg får låne ampene og andre som kommer med råd og tips.

edit.
    Legge til at det går helt fint å koble på en annen amp/amper på filtrene bare for å teste noe annet enn chip-ampene. Tror neppe at jeg gjør det men muligheten er der 8)

/jan

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    fungerer som bar F ;D

enig ang bassnivå, er lett å dra litt for mye på, og det blir ikke bra..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    KnB skrev:
    fungerer som bar F ;D

enig ang bassnivå, er lett å dra litt for mye på, og det blir ikke bra..
    Vist funker det :D

Mm, skal jeg være ærlig ble det pokker ta meg værre enn først fryktet. Så for meg mere noe i gata av for mye bass....men neida det ødelegger veldig mye videre oppover. Drar meg seg mere enn jeg trodde. Ble iofs advart men måtte jo prøve 8)
    Mye av det samme som skjer hos deg eller blir det bare for mye bass uten å kødde til videre oppover ?

/jan

/jan

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    gromser det til ja.. selv om jeg deler på 130 24db, vil tro det er mer kilent hos deg som deler på 450

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    KnB skrev:
    gromser det til ja.. selv om jeg deler på 130 24db, vil tro det er mer kilent hos deg som deler på 450
    Er nok mere merkbart/kritisk (?) her vil jeg tro. Være tålmodig, prøve seg fram.
    Men man lærer litt underveis, og greit å få prøvd ut i praksis det flere har advart meg mot ::)
    " ikke går berserk med L-pad'n..." ;D

/jan

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    med pot meteret mener du vel, l-pad er motstander før delefilter. (i serie og en i parallel)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    KnB skrev:
    med pot meteret mener du vel, l-pad er motstander før eq. (i serie og en i parallel)
    Kan jeg skylde på at jeg er full av panodil og ibux ?
    Neppe, men prøver meg endå ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    JanR skrev:
    KnB skrev:
    med pot meteret mener du vel, l-pad er motstander før eq. (i serie og en i parallel)

/jan
    Bank en neve av det der opp 10 cl. gin med Bitter, knust is og en dash chili så har du en "SlukStarter" (c) Sluket!

Funker bedre enn Petter Smart's Tenkehette..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    JanR skrev:
    KnB skrev:

/jan
    Bank en neve av det der opp 10 cl. gin med Bitter, knust is og en dash chili så har du en "SlukStarter" (c) Sluket!

Funker bedre enn Petter Smart's Tenkehette..
    Hehehe den der hørtes mildt sagt skummel ut ;D

/jan

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Veldig godt hørbart oppover (mellomtone) når man kjører for mye kløs i bass-ampene. Rett å slett ødeleggende og tro meg det er veldig merkbart og hørbart.
    Fikk endelig koblet opp mc275 til bassen og Vindicatoren til resten nå idag. For mye ernergi i bunn.
    Tror ikke det er så veldig mye mer trykk i bunn, men nok til at det blir ganske ullent og trykkende å
    høre på.
    Kan også hende at forsterkerene ikke er i fase. Skal bytte om trådene på utgangen av en av dem etterpå.

Jeg sier tråder. Tynne 0.8mm sølvtråder. Brukt dem som høytalerkabel en tid nå. Meget givende.

Men som sagt, det går ihvertfall ikke å fore KH med mer gain i bunn enn toppen.

God tur til deg. Du får koble noen røtter og stable stein hvis savnet etter maniken blir for stor.
    Eller "drekke drita"

MVH. Jan Serial

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Fått lekt litt med bass ampene til BHO, morro må jeg få lov til å legge til men også frustrerende til en viss grad. Og som BHO og sluket sier er det en hårfint mellom halv bra og jævlig bra. Nå er jeg ikke helt på jævlig bra ennå men føler at det nærmer seg.

Er altfor lett å dra på med for mye bass, jobbet meg ganske langt ned - vekk fra der jeg startet. Veldig godt hørbart oppover (mellomtone) når man kjører for mye kløs i bass-ampene. Rett å slett ødeleggende og tro meg det er veldig merkbart og hørbart. En kompis var innom i går og fikk en liten demo på hvor ødeleggende det kan være å dra på for mye "bass". Tror han fikk seg en tankevekker.
    Så jeg begynte i andre enden, L-pad's på kl.9 og jobber meg veldig sakte oppover. Har ett par cd's og en lp som "lyd maler"
    Har ikke byttet tilbake ennå, kommer etterhvert. Først se om jeg får finjustert litt mere på bass ampene.

Ampene er vannvittig kjappe og stålkontroll føler jeg. Er riktig nok ett rørhue (på flere måter) men kan ikke skjønne annet enn at for eks chip ampene (BD30) som står her må være veien å gå hvis man skal ha separate bass amper. Ikke noe i mot andre teknologier enn rør til det bruket.
    Igjen, sier ikke at det vil fungere hos alle og i alle settinger men horn ht's og sub's ala det LMC og KNB har det absolutt noe for seg, tror jeg ;)

Leke videre, i morgen er det hytte og hunderfossen. Skal bli godt med noen dager vekk hjemmefra :)

Igjen tusen takk til Birger for at jeg får låne ampene og andre som kommer med råd og tips.

edit.
    Legge til at det går helt fint å koble på en annen amp/amper på filtrene bare for å teste noe annet enn chip-ampene. Tror neppe at jeg gjør det men muligheten er der 8)

/jan
    Meget interessant å lese dine betraktninger/erfaringer :)
    Alltid mye spennende som finner veien til bunkersen.

God ferie ønskes herved...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    JanR skrev:
    Veldig godt hørbart oppover (mellomtone) når man kjører for mye kløs i bass-ampene. Rett å slett ødeleggende og tro meg det er veldig merkbart og hørbart.
    Fikk endelig koblet opp mc275 til bassen og Vindicatoren til resten nå idag. For mye ernergi i bunn.
    Tror ikke det er så veldig mye mer trykk i bunn, men nok til at det blir ganske ullent og trykkende å
    høre på.
    Kan også hende at forsterkerene ikke er i fase. Skal bytte om trådene på utgangen av en av dem etterpå.

Jeg sier tråder. Tynne 0.8mm sølvtråder. Brukt dem som høytalerkabel en tid nå. Meget givende.

Men som sagt, det går ihvertfall ikke å fore KH med mer gain i bunn enn toppen.

MVH. Jan Serial
    Mm, ser den. Men var verdt å teste ut. Du får skrike ut når du får "byttet" på trådene :)
    Og ja sjekk fasene, eller som du sier bytt på en kanal og se hva som skjer.
    Her så kobles chip-ampene på ht terminalene til ampen som driver toppen. Virker som det er en grei patent. Er bare å finne g-punktet nå ;D

Gain ja, lett for å bli enten eller vil jeg tro. Du burde nesten ta en tur nedom å sjekke ut de her (filtre og amp)

Serial skrev:
    God tur til deg. Du får koble noen røtter og stable stein hvis savnet etter maniken blir for stor.
    Eller "drekke drita"

MVH. Jan Serial
    Hehehe, skal nok fått slått ihjel dagene der oppe. Ser ikke lyst ut med tanke på været men....vi får nå se. Uansett skal det bli en kjærkommen aveksling å komme seg vekk litt.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    JanR skrev:

edit.

/jan
    Meget interessant å lese dine betraktninger/erfaringer :)
    Alltid mye spennende som finner veien til bunkersen.

God ferie ønskes herved...
    Takk for det mil, og ligeså :)

Njaa, artig å få teste de her. Flere som bruker de, og er nøyd. Men ikke noen andre som bruker de på khorn, som jeg vet om. Liker patenten, ikke koster amper eller filtre allverden heller. Funker det ikke er det jo bare å selge ampene :) Uten at jeg er helt sikker så ligger vel settet her på 5000-5500,- (2 amper og 2 filtre + litt smådeler)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Borte bra men hjemme best :)

Fikk oss noen dager alene med de minste, flott tur var det.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nydelig natur og fredelig, iaf på sommerstid 8)
    Og herlig utsikt.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:

Velkommen hjem! :)

Vi har vært på et par ukers rundtur på sør- og vestlandet, og jeg er nesten fristet til å si at det er mer slitsomt å ha ferie enn å være hjemme. ;)

Godt å komme seg litt bort fra den vanlige tralten innimellom, da.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    :eek: :eek: :eek: Hva i all verden er det monsteret på siste bilde?? :eek: :eek: :eek: Trøste & bære....

Innover i.l.a. uka?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    :eek: :eek: :eek: Hva i all verden er det monsteret på siste bilde?? :eek: :eek: :eek: Trøste & bære....

Innover i.l.a. uka?
    Nyrik russer som har bygget seg hytte på fjellet? ;)

Jeg tipper "slottet" hører til fornøyelsesparken.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:

Innover i.l.a. uka?
    Prinsesseslottet du tenkte på ? ;)

Det var planen. rozzy var innom i går men litt hektisk her da, akkurat kommet inn døra, så tar ett møte me'n etterpå.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:

Velkommen hjem! :)

Vi har vært på et par ukers rundtur på sør- og vestlandet, og jeg er nesten fristet til å si at det er mer slitsomt å ha ferie enn å være hjemme. ;)

Godt å komme seg litt bort fra den vanlige tralten innimellom, da.
    Jotakk :)

Vi var veldig stasjonære, vært noen flotte dager sammen med ungene :)
    Ble bare en 4 dagers den her gangen, var litt usikker på hvordan ungene ville trives og ta det så....men neste gang ;)

Noen fra Hunderfossen, som ungene selvsagt elsket :)

Og vet ikke hvor mange turer det ble med den der, rafting ala hunderfossen. Morro som f**

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Anbefaler de med barn en tur innom her, ligger vegg i vegg med hunderfossen (familieparken altså)
    Syns det var morsomt å være voksen der jeg da men...meg om det ;)

Du store alpakka :eek:

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ikke så ille stort men koselig og latterlige gode vaffler hadde de der ::) :D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par fra hytta, flott hytte imho. coop øst har eier to hytter som de ansatte kan låne/leie, året rundt selvsagt. Ligger hele 200m fra skiheisene.
    8 sengeplasser (3 soverom), 2 bad m/dusj og ikke minst stoooor terrasse.

Og far koser seg som best han kan 8)
    Torsdagen var flott, 30+ og blikka.

Til og med "anlegg" i stua ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som om dere har hatt en kjempetur jan, Bra ;D
    har ett spørsmål til deg som er guruen min her inne, vil det være vanskelig å montere en pu på en rpm 9.2 når jeg får med dette allign it settet til Pro-ject ? synsing motas med takk ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Ser ut som om dere har hatt en kjempetur jan, Bra ;D
    har ett spørsmål til deg som er guruen min her inne, vil det være vanskelig å montere en pu på en rpm 9.2 når jeg får med dette allign it settet til Pro-ject ? synsing motas med takk ;D ;D
    Vet ikke om jeg tør syns engang, kjenner ikke armen eller spilleren.
    Men sånn generelt er det sjelden problemer å få det til :)

Ikke mye hjelp i meg i dag, beklager.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    - hva er de rare strekene på tvers og opp på siden av magen din? Slike har ikke jeg..?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    - hva er de rare strekene på tvers og opp på siden av magen din? Slike har ikke jeg..?
    Du spør ;D

Burde vel strengt tatt sensurert litt 8)

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ser helt nydelig ut Jan, nok av ting å aktivere unga med på Hunderfossen.
    Var der med guttungen for en ti års tid siden, husker det gikk i hundre fra morra til kveld... ::)

Vennlig hilsen

Morten

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Bra øl..... ;D
    Fra Norges eldste bryggeri, og med ett privat eierskap uten de store "blåruss visjonene". 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Ser helt nydelig ut Jan, nok av ting å aktivere unga med på Hunderfossen.
    Var der med guttungen for en ti års tid siden, husker det gikk i hundre fra morra til kveld... ::)

Vennlig hilsen

Morten
    Det skal jeg love deg, to fulle dager i parken gjorde susen :)
    Eneste vi ikke fikk "prøvd" var Trollsalen. Mye folk der fra de åpnet til de stengte. Neste gang.

Og vi må benytte oss av hytte tilbudet oftere, også på vinterstid. Ikke noe særlig å gjøre i slalomløypa jeg akkurat men bakker - akebrett - unger, ohh yea ;)

/jan

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.165
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jækla flott område det der, har ofte stopp på Hundefossen på tur sørover og hjem. Birkebeineren hotell på Lillehammer pleier å ha hyggelige priser og pakker med billetter til Hunderfossen.
    Hafjell er herlig med slalomski på beina, hadde en slalomhelg i mars med overnatting hos en av naboene til hytta du var på.
    Var på rekrutten på Jørstadmoen så det er fint å være i det området der.
    Prøvde du det "trollfallet" eller hva det heter?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.165
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Rammeverk til å feste flesk på. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn