JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Ikke lange svippen ned til meg heller da ;D ;D ;D ;D 8)
    Mange tørste sjeler her

Nuvel. Rom er ett ukjent kapittel for meg :)

/jan
    jeg prøvde meg nettopp med en flaske captain morgan, men det ble aquired taste for meg, kan hende den vokser på meg etterhvert som flasken blir tom ?
    båtpuss derimot er livets vann
    CAPTAIN MORGAN er ikke high end rom
    og godt er det, har du ett tips ? håpet lissom på det :)
    kommer tilbake til det. tror det er en rom-tråd gjemt bort på OT
    oki, takker, alltid gøy å utvide horisonten litt ;D ;D
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,43773.0.html
    litt info i denne tråden. Mye bra vintagerom å få kjøpt JM foreksempel
    takker ;D ;D
    skal spa opp noen anbefallinger også etterhvert

J

J.J

Gjest
    Ok - som drekka for fyll ........... ;D

Så er Captain Morgan Spiced Gold som gjelder .... ikke i nærheten av å være high end ... men godt som fyy ....

OG etter hva jeg har erfart ... har god erfaring ;D Så kommer det ann på blandingsforholdet men is og cola hvordan smaken blir ....
    ALLE kan finne sin smak ..... !!!!

Her er min vinner .....

Fyll et svææææært glass fullt med isbiter
    Fyll så opp med rom .... ca 60 - 70 % opp i glasset ...
    Strø litt glass Cola på toppen ...

rør forsiktig ..... Tøm glasset...

Always a winner ;D ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jan#jan skrev:

Så er Captain Morgan Spiced Gold som gjelder .... ikke i nærheten av å være high end ... men godt som fyy ....

OG etter hva jeg har erfart ... har god erfaring ;D Så kommer det ann på blandingsforholdet men is og cola hvordan smaken blir ....

Her er min vinner .....

det er en vinner. ikke så verst med cola zero heller(diabetiker)Limebåt er også et must.

J

J.J

Gjest
    65finger skrev:
    jan#jan skrev:

Her er min vinner .....

det er en vinner. ikke så verst med cola zero heller(diabetiker)Limebåt er også et must.
    NEI nei og atter nei .... det er overhodet ikke annet enn COCA COLA som er lov å bruke ... alt annet smaker HØGG

Syntes JEG da ;)

Lime er for kyllinger .... ;D ;D :p det er rom smaken en vil ha . ikke sitrusen ;D ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jan#jan skrev:
    65finger skrev:
    jan#jan skrev:

Her er min vinner .....

NEI nei og atter nei .... det er overhodet ikke annet enn COCA COLA som er lov å bruke ... alt annet smaker HØGG

Syntes JEG da ;)

Lime er for kyllinger .... ;D ;D :p det er rom smaken en vil ha . ikke sitrusen ;D ;)
    Selvsagt er Coca cola best men det blir farlig mye sukker for meg. Lime er et must det vet du innerst inne. Et alternativ er å droppe coca og kryste limebåten som blandevann i mugga

J

J.J

Gjest
    65finger skrev:
    jan#jan skrev:
    65finger skrev:
    jan#jan skrev:

Her er min vinner .....

Syntes JEG da ;)

Selvsagt er Coca cola best men det blir farlig mye sukker for meg. Lime er et must det vet du innerst inne. Et alternativ er å droppe coca og kryste limebåten som blandevann i mugga
    Droppe Colaen helt - er oxo bra ...... ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hmm, vi får teste det der engang.

Tror jeg henter meg litt mere båtpuss

Eller C.I om dere vil ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Klarte meg med ett par tuborg ikveld med litt dio på spinneren mens jeg vasket plater igjen , dilla JAAAAAAAAAAAAAAA
    skål folkens :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.342
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Apropå dælje ner på bar, denne skall drikkes bar!!! og blev imponert av russisk måltidsdrykk ::)

Vedlegg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke den her diskusjonen frem og tilbake om båtvask/ alkoholfludium, ØL og WHISKY, sånn problem solved, case closed og utdebattert ;D

Coca cola på glass flaske selvsagt evt. går boks greit ellers kan man likesågodt drikke Pepsi ;D
    (Zero er faktisk helt greit om man ikke kan bånne nedpå med sukker :))

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Milenko skrev:
    Skjønner ikke den her diskusjonen frem og tilbake om båtvask/ alkoholfludium, ØL og WHISKY, sånn problem solved, case closed og utdebattert ;D

Coca cola på glass flaske selvsagt evt. går boks greit ellers kan man likesågodt drikke Pepsi ;D
    Blir stadig greiere etterhvert som vasene tømmes ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    cash 63 skrev:
    Apropå dælje ner på bar, denne skall drikkes bar!!! og blev imponert av russisk måltidsdrykk ::)

Ikke så ille glad i blankt, men at alt over 40% skal ned rent....hell yea !

;)

65finger skrev:
    Milenko skrev:

Kjekt med litt....hmmfrr...cola snakk innimellom 8)

Men snart over til noe helt annet.
    Bare få i meg en matbit og litt rødmix først. I nevnte rekkefølge.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Litt målinger, ikke det at jeg blir så veldig mye klokere. Bruker ørene stort sett jeg da ;)
    De her er fra desember 2010, lytteposisjon bakerst i rommer. (eller godstolen om dere vil)

De her er fra lyttesposisjon 2 (foran bordet)

Og til sist,-

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    De her er i fra i dag, juli 2011. Med bassamper, uten at jeg helt vet hva det skulle gjøre så mye fra eller til på målingene.
    Fra lytteposisjon bakerst i rommet.

Og fra lytteposisjonen foran bordet.

Room node målingen i dag...vel, fant ingen noder ?!

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Fine bilder av målinger Jan. Om målingene e bra eller dårlig hakke jeg peiling på :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Fine bilder av målinger Jan. Om målingene e bra eller dårlig hakke jeg peiling på :D
    Er litt der jeg også, fine bilder av streker og grafer ;D

Har målinger fra fjor sommer her ett sted også, de stemte bra overens med ørene, ett "høl" i overgang bass - mellomtone. Såvidt jeg kan skjønne har ting blitt bedre iflg ørene og målingene.
    Lytte først, over tid, så måle litt ;)

/jan

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.342
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    cash 63 skrev:

Ikke så ille glad i blankt, men at alt over 40% skal ned rent....hell yea !

;)Det var min åsikt om blankt drikke også, særlig vodka :p men blev overrasket att en kjøleskap kall sup vodka, kunne smake godt ::)

65finger skrev:
    Milenko skrev:

Kjekt med litt....hmmfrr...cola snakk innimellom 8)

Men snart over til noe helt annet.
    Bare få i meg en matbit og litt rødmix først. I nevnte rekkefølge.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe tviler ikke. Syns blankt er godt men ikke alltid hodet er enig.
    Eneste blanke som går litt av innimellom er Sambuca, men ikke mengder bare en lille en ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Verdig artager til M.S'n ???

Beklager kvaliteten på bildene, orka ikke dra fram stativet.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Den så fin ut, jeg overtar gjerne MS'en for en billig penge.

8)

/ Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Den så fin ut, jeg overtar gjerne MS'en for en billig penge.

8)

/ Morten

Vel, tror vi lar M.S'n stå litt til ;)

Men ikke helt på trynet den her heller. Så for meg noe plastikk ræl med ditto lyd, akk der tok jeg feil. Artig sak, kanskje jeg beholder den ;)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bra skive som snurrer der da, skal sies ;D

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    Haha!
    Endelig en som, har samma speller som meg her på sentralen.
    Har selv en ps212a , byttet den ut med en project speller med reimdrift, i 2 dager. Før jeg fant ut at selv sony kan noe project sin 2-3k spiller ikke kan, totalen var at jeg likte sonyraskeværket best.... I would never guessed...

Nå har jeg 2 sony spillere (ps212a +ps2350) min sammboer arvet en, og jeg fant en i
    el-returen, og som en 100% nybegynner i lp faget, så har jeg i det minste falt for disse snurreplatesakenes lekenhet, med sine store tydelige fei/vreng i diskantområde.. Men fantastiske spilleglede.
    Og overlegne klang i mine ører mot project rpm1

orginal picup på begge, så sikkert noe Audio technica?*grøss*
    men uten variasjonene i livet ville jo det meste vært kjedelig.
    Så er glad vi ikke bare har, hvit og svart, men alle gråtoner i mellom, og for ikke å snakke om farger :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    kise skrev:
    Haha!
    Har selv en ps212a , byttet den ut med en project speller med reimdrift, i 2 dager. Før jeg fant ut at selv sony kan noe project sin 2-3k spiller ikke kan, totalen var at jeg likte sonyraskeværket best.... I would never guessed...
    Hehe, det må jeg si.
    Tror nok den blir værende, artig spiller.

kise skrev:
    Nå har jeg 2 sony spillere (ps212a +ps2350) min sammboer arvet en, og jeg fant en i
    el-returen, og som en 100% nybegynner i lp faget, så har jeg i det minste falt for disse snurreplatesakenes lekenhet, med sine store tydelige fei/vreng i diskantområde.. Men fantastiske spilleglede.
    Veldig enig, spilleglede og sjarme :)
    Ikke uten feil, for all del, men en likanes spiller.

kise skrev:
    Så er glad vi ikke bare har, hvit og svart, men alle gråtoner i mellom, og for ikke å snakke om farger :)
    Aner ikke hvem pu det er, står Sony på'n ND 136G.
    Ser det finns nåler til 136 der ute, alt i fra 130,- nok og oppover. Levelig ;)

Den her karen har stått lagret i nærmere 4 år, varmtlager bare så det er sagt. Litt støvete, ellers i meget god stand. Armen trenger ett par dråper olje - smøring ellers tipp topp. Alt fungerer 100%, småriper i lokk, det vanlige.

Kjøpte endel "skrot" av forrige eier, for halvannet år siden ::) Fikk endelig rotet meg til å hente "skrotet" her om dagen og fikk med den her " alt skal vekk...." sa'n. Han var ikke sikker på om den fungerte engang :)

Det andre skrotet får vi komme tilbake til. Bla ett radiokabinett m/platespiller, en haug med gamle plater (78 vil jeg tro) og litt div.

edit: noen ide om nåletrykk kise ?
    Kjører med 1.5gr for øyeblikket.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    kise skrev:
    Haha!
    Hehe, det må jeg si.

kise skrev:

kise skrev:

Den her karen har stått lagret i nærmere 4 år, varmtlager bare så det er sagt. Litt støvete, ellers i meget god stand. Armen trenger ett par dråper olje - smøring ellers tipp topp. Alt fungerer 100%, småriper i lokk, det vanlige.

Kjøpte endel "skrot" av forrige eier, for halvannet år siden ::) Fikk endelig rotet meg til å hente "skrotet" her om dagen og fikk med den her " alt skal vekk...." sa'n. Han var ikke sikker på om den fungerte engang :)

Det andre skrotet får vi komme tilbake til. Bla ett radiokabinett m/platespiller, en haug med gamle plater (78 vil jeg tro) og litt div.

/jan
    benytter anledningen å komme på banen angående stifte trykk, har jeg forstått det riktig at det blir mindre slitasje med litt for mye nåletrykk (god sporing) kontra for lite ?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Deler du på 450Hz med disse bass-ampene, JanR? I så fall er det nesten litt rart at du tydeligvis ikke hører så veldig mye forskjell - det er ganske så høyt opp i frekvensområdet. Legger ved en fil som sier en del om hva som ligger hvor i frekvensområdet - f.eks. vil jo veldig mye av stemmer ligge i området under 450Hz.

Fascinerende å lese og se målinger - virker som du primært har fått fylt opp godt i bassen og fått en jevnere respons der. Jeg vil tro at anlegget ditt kanskje høres litt mørkere ut med de ampene enn uten?

Edit: frekvenskartet tror jeg Asbjorn la ut på sentralen en gang i tiden, det er i hvert fall ikke "mitt".

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Deler du på 450Hz med disse bass-ampene, JanR? I så fall er det nesten litt rart at du tydeligvis ikke hører så veldig mye forskjell - det er ganske så høyt opp i frekvensområdet. Legger ved en fil som sier en del om hva som ligger hvor i frekvensområdet - f.eks. vil jo veldig mye av stemmer ligge i området under 450Hz.
    Bassene er delt på 450hz originalt, så tør ikke klusse med det ;)
    Og ja det er høyt, litt skummelt område som du så korrekt påpeker.

Hører forskjell, å jada. Største forskjellen eller mest merkbare er fra 450hz og oppover.
    Misforstå meg rett det er forskjeller å spore nedover også.
    Over 450hz brukes AN P1SE ampen, den trives veldig godt nå som den har litt mindre å "jobbe" med. Under er det bass-ampene, og de gjør en meget bra jobb der. Hurtighet og kontroll er stikkordene.
    Det som er tricky er å finne balansen, litt for mye nivå på bass-ampene og det drar ned mellomtonen. For lite og det blir bass fattig. Tror jeg er i nærheten sånn som de står nå, føler at det spiller bra over delefrekvens, sømnløst - luftig - tight, ja i det hele tatt.

Ang målingene, de bekrefter som sagt det de fleste med ørene i behold sier.
    Fått bort de styggeste dippene, kanskje i overkant pene de målingene (snakker tross alt om khorn her) men ett kjekt verktøy for å sjekke ut forandringer som er gjort her.

Du får svinge oppom en kveld det passer så tar en liten runde med røkla her :)

edit: takk for fila

/jan

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    JanR skrev:
    kise skrev:
    Haha!
    Hehe, det må jeg si.

kise skrev:

kise skrev:

/jan
    Har samme picup som deg sony 136g
    Kjører selv mellom, 1,5 og 2g.. Husker ikke helt hvor jeg fant info om dette, men finner det i alle fall ikke med google nå, jeg kjører 1,88g pr nå.

Her er jeg totalt ubrukeLig, jeg kan ingen verdens ting om detta... Men låter da i alle fall som om at ting ikke er totalt galt i alle fall.

Når det kommer til tillstanden på min ps212 så er det nokk heller slappe saker.
    Desverre er plastikke som holder armen i (i mangel av et bedre ord) armfestet knukket, så selve armen kan vris..., så for å "reparere" dette så har jeg tapet rundt armen med alutape da denne ikke kan strekkes. Virker som om at det "løste problemet.
    Ellers så går den ikke i 45 hastighet, men dette tror jeg er løse ledninger/ feil i bryter.

Men den andre snurresaken jeg fant er helt i orden men har en noe nyere picup (tror jeg), sony 134

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    kise skrev:
    Har samme picup som deg sony 136g
    Kjører selv mellom, 1,5 og 2g.. Husker ikke helt hvor jeg fant info om dette, men finner det i alle fall ikke med google nå, jeg kjører 1,88g pr nå.

Her er jeg totalt ubrukeLig, jeg kan ingen verdens ting om detta... Men låter da i alle fall som om at ting ikke er totalt galt i alle fall.

Når det kommer til tillstanden på min ps212 så er det nokk heller slappe saker.
    Desverre er plastikke som holder armen i (i mangel av et bedre ord) armfestet knukket, så selve armen kan vris..., så for å "reparere" dette så har jeg tapet rundt armen med alutape da denne ikke kan strekkes. Virker som om at det "løste problemet.
    Ellers så går den ikke i 45 hastighet, men dette tror jeg er løse ledninger/ feil i bryter.

Men den andre snurresaken jeg fant er helt i orden men har en noe nyere picup (tror jeg), sony 134
    Begynte på 2gr men gikk ned til 1.5gr så i mellom der ett sted er nok ikke langt fra sannheten.
    Må få smurt opp litt arm og ta en sjekk på'n men som sagt i veldig god stand og ikke minst komplett. Til og med beskyttelsen til nåla fulgte med og en sånn senter dings til singler ;)
    Alt fungerer, ikke noe knussel what so ever.
    Enten beholder jeg den eller så skal arvingen få den.
    Du får gjøre ett forsøk på å få sammen 212'n, kanskje ikke verdt å koste på så mye....men du er ganske oppegående og fingernem så det der fikser du.

Han kom foresten inn på skolen (teknikker'n i freksta) så han må vel få en "påskjønnelse" i form av Dali 104 - Nad 3240PE - Sony pl.spiller. Mangler bare en cd spiller og en riaa så er'n i mål. Hvis han vil ha da selvsagt.

Tror jaggu jeg skal slenge på ei plate her. Bruker foresten riaa i M2 til sony'n, funker greit det.

/jan

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Møbelet ble flott JanR, men når begikk du brøden og solgte Forte'ne?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    el_mariachi skrev:
    Møbelet ble flott JanR, men når begikk du brøden og solgte Forte'ne?
    Takk du :)

De er ikke solgt, er du gal mann.
    Kjerringa overtok dem, hu spurte ikke engang ;)

Stue anlegget består av:
    Forte II, Marantz receiver, sony es cd spiller, luxman pl.spiller.
    Og jada, hu er så nøyd så :D

/jan

J

J.J

Gjest
    Veldig mye fagprat her i tråden din nå ....... ::)

Nesten så jeg ikke tørt komme med mitt BS preik .... ;)

Mens dere har vært på besøk så har jeg gjort mitt med det jeg er best på ..... Øl og bålvann ned på høykant ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, stille her i dag, nesten et døgn siden siste posting, hva skjer?

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Milenko skrev:
    Hmmm, stille her i dag, nesten et døgn siden siste posting, hva skjer?
    Tid for refleksjon og ettertanke, kansje?

Eller med andre ord Gin + Tonic :p

Fader'n siste uka på ferie og begynner nå skikkelig å savne anlegget. Skal bli godt å få satt på noe skikkelig musikk igjen. Siste InFlames på vinyl er kjøpt inn slik at jeg har noe å starte på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn