S
Slorbak
Gjest
Synes det låt bra hos deg Jan med EC. Jævla flotte høytalere har du også.
Kos deg med den lyden du har og dritt i alle parametrene for hva som er riktig og galt.
Viktigste er at du og kona er fornøyd.
Mvh Roar
Vinyl låter bra nå på EC, prøvde bortimot alle innstillingene på DIP switchene, det var noen 8)Slorbak skrev:
Synes det låt bra hos deg Jan med EC. Jævla flotte høytalere har du også.
Kos deg med den lyden du har og dritt i alle parametrene for hva som er riktig og galt.
Viktigste er at du og kona er fornøyd.
Mvh Roar
JanR skrev:EC spiller ok på cd også, for all del. Savner litt kontra M2
Du skal få høre begge når M2 er kommet hjem til pappa.
/jan
Gleder meg til M2 sjøl ;DSlorbak skrev:JanR skrev:EC spiller ok på cd også, for all del. Savner litt kontra M2
Du skal få høre begge når M2 er kommet hjem til pappa.
/jan
Gleder meg litt til og høre denne M2 Jan. Se og få tak i de røra du anbefalte til meg.
Ellers så er det en ny cd spiller i hus og blir testet med fisheren. :![]()
Virker lovende denne.
Mvh Roar
Micro skal ikke ut, man bytter da ikke ut favoritt møbelet sitt med en DualMbare skrev:Det er ikke lett å være JanR, skjønner jeg. Dual/MicroSeiki? Har ikke hørt Dual, men utseendet på Microen din er mer enn nok til at den fortjener hedersplass i stua omtrent uavhengig av hvordan den låter, mener nå jeg. Og finner du ut at du skal selge Microen blir jeg sur hvis jeg ikke får en telefon om det. ;D
Birger er meget dyktig og ryddig.Gago skrev:nyyyydelige greier, janr.
og skuldreklapp til bho også.
JanR skrev:gud hjelpe meg det låt pokker'n ikke galt ;D
/jan
Det ser veldig bra ut og ikke minst proft gjort. Ryddig som f** nedi der blittFallenA skrev:Det der så råbra ut JanR!!
Kommer vel noen lyttebeskrivelser også?
LOL 8)Gago skrev:JanR skrev:gud hjelpe meg det låt pokker'n ikke galt ;D
/jan
helv...
hva er det for noe? lydbeskrivelsens svar på roda?
Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
btw, bruker du black base mullard ecc33?
hvor har du gjort av den ene med brown base?
JanR skrev:Må igjen få takke BHO for en flott jobb.
Ble litt extras også. AN kondiser på linjekort bla.
Riia og linjekort flyttet bakover i chassi, spacere til linje/riia kort (bedre plass til kabler/kondiser)
Sitter ett Brimar 4068 og ett JAN Philips 6922 i riia. 4068 er ett rør å regne med til riia's. (ecc83)
I det hele tatt en meget nøyd Olsen som sitter her og feirer med oppgradert M2 phono.
Jon Eberson Band snurrer på micro Seiki'n, Bowmore i glasset ;D
Hvordan det spiller, litt tidlig og si noe, la ting "grille" seg inn først.
Men at det låter bra, fan ja ! 8)
/jan
JanR skrev:Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
Bruker din gamle i 2A3 ampen. Har to par black base og ett par brown base.
Fantastisk gode rør de der. Nesten tro de var laget til AN
/jan
Skal få testet de 3 som ikke er i bruk først. Vil ikke prakke på deg noe som jeg ikke vet er 100% i ordenGago skrev:JanR skrev:Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
/jan
synes godt du kan selge brown base-paret (eller en av dem) til meg for en grei pris. ;D
har nettopp fått inn en dac som bruker et enslig 6sn7 i utgang...
JanR skrev:Skal få testet de 3 som ikke er i bruk først. Vil ikke prakke på deg noe som jeg ikke vet er 100% i ordenGago skrev:JanR skrev:Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
/jan
synes godt du kan selge brown base-paret (eller en av dem) til meg for en grei pris. ;D
Så ECC33 skal du få, garantert.
/jan
Du kan jo bare svinge innom å låne de 3 som ikke er i bruk og høre hva du syns ?Gago skrev:JanR skrev:Skal få testet de 3 som ikke er i bruk først. Vil ikke prakke på deg noe som jeg ikke vet er 100% i ordenGago skrev:JanR skrev:Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
/jan
/jan
coolt, jeg trenger bare et, helst brown base da de låter ørlittegranne lysere og strammere enn black base, imho.
men black base er heller ikke å forakte. ;D
dac'en min heller litt mot det mørke, så foreløpig er det et cossor-rør som får gjøre jobben.
jeg hopper glatt over ken-rad og rca red base. gode rør, men litt for varme i klangen til mitt system og min smak.
Tusen takk for det Rolfrolfozzy skrev:Dette ser da veldig bra ut, Jan. Ryddig og fint som vanlig fra Birger.
Skal vedde på det spiller som ei kule også.
Gratulerer Jan.
JanR skrev:Du kan jo bare svinge innom å låne de 3 som ikke er i bruk og høre hva du syns ?Gago skrev:JanR skrev:Skal få testet de 3 som ikke er i bruk først. Vil ikke prakke på deg noe som jeg ikke vet er 100% i ordenGago skrev:JanR skrev:Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
/jan
/jan
coolt, jeg trenger bare et, helst brown base da de låter ørlittegranne lysere og strammere enn black base, imho.
dac'en min heller litt mot det mørke, så foreløpig er det et cossor-rør som får gjøre jobben.
jeg hopper glatt over ken-rad og rca red base. gode rør, men litt for varme i klangen til mitt system og min smak.
Det skal vel være 2 brown og 1 black som ligger i skapet her.
Mullard er jo ikke akkurat kjent for å være kaldt, kanskje for mye av det gode de her også ?
Har ett Westinghouse liggende også som du kan få låne/teste hvis du vil ?
/jan
Takk takk Jan OContinuo skrev:Birger er gutten sin det!
Veldig dyktig på finish den mannen!
Gratulerer med "ny" pre Jan! ;D
Seneste til påske.Gago skrev:JanR skrev:Du kan jo bare svinge innom å låne de 3 som ikke er i bruk og høre hva du syns ?Gago skrev:JanR skrev:Skal få testet de 3 som ikke er i bruk først. Vil ikke prakke på deg noe som jeg ikke vet er 100% i ordenGago skrev:JanR skrev:Har 3 par herGago skrev:ok, vi får nøye oss med nydelige bilder, da.
/jan
/jan
Det skal vel være 2 brown og 1 black som ligger i skapet her.
Mullard er jo ikke akkurat kjent for å være kaldt, kanskje for mye av det gode de her også ?
Har ett Westinghouse liggende også som du kan få låne/teste hvis du vil ?
/jan
du har rett, mullard er ikke kjent for å være slank/lys.
men ecc33 kan iblant høres slik ut i kretser som er tunet frem etter 6sn7gt.
nok snakk, jeg stikker innom en gang.
eller du tar dem i lomma når du skal hit i påsken.![]()
Tok meg akkurat en Aberlour singel malt til Spock`s Beard "Octane" her nå........JanR skrev:I det hele tatt en meget nøyd Olsen som sitter her og feirer med oppgradert M2 phono.
/jan
Absolutt ikkeBHO skrev:Må takke for hyggelig familietreff......ække ofte vi rør og hønn-nisser bedriver denslags. 8)
Hører at det er mye godt på gang herBHO skrev:Gøy at du er fornøyd.
Det er jo endel nytt oppi M2`n din nå, så ei uke eller to i drift er neppe helt feil.
Håper du er like nøgd da.![]()
Hehehe gutten som koser seg.BHO skrev:Tok meg akkurat en Aberlour singel malt til Spock`s Beard "Octane" her nå........JanR skrev:I det hele tatt en meget nøyd Olsen som sitter her og feirer med oppgradert M2 phono.
/jan
ække helt feil det heller føler jeg. ;D
Nå skal det sies (til min bedre halvdels store irritasjon) at Disturbed/Tool/Mudwayne og Pain spiller fan ikke dårlig her nå ;DJanR skrev:Hehehe gutten som koser seg.BHO skrev:Tok meg akkurat en Aberlour singel malt til Spock`s Beard "Octane" her nå........JanR skrev:I det hele tatt en meget nøyd Olsen som sitter her og feirer med oppgradert M2 phono.
/jan
ække helt feil det heller føler jeg. ;D
Må innrømme at det som de horna dine gjør er noe som setter varige spor i en stakkar.
MÅ ha, MÅ bare ha.
/jan
Rettelse, han er faktisk 13 (burde vel skamme meg...)ErosLoveking skrev:12 år og oppe til 0200, jaja. Lakenskrekk i flere generasjoner??
Her har junior på under tre måneder vært med og hørt på litt av hvert i kveld, fremt til 0030, så det er helt greit det altså.JanR skrev:Rettelse, han er faktisk 13 (burde vel skamme meg...)ErosLoveking skrev:12 år og oppe til 0200, jaja. Lakenskrekk i flere generasjoner??
Og ja, noe som går i familien :
/jan
Kose seg mens man kan, med de "små" altsåErosLoveking skrev:Her har junior på under tre måneder vært med og hørt på litt av hvert i kveld, fremt til 0030, så det er helt greit det altså.JanR skrev:Rettelse, han er faktisk 13 (burde vel skamme meg...)ErosLoveking skrev:12 år og oppe til 0200, jaja. Lakenskrekk i flere generasjoner??
Og ja, noe som går i familien :
/jan![]()