Derfor " "laban skrev:"low end" spiller du liksom?????du er ikke litt vel hard på flaska nå JanR ;D ;D ;D
Funker for meg,det er det viktigste ???
Du må gjerne svinge oppom en dag du også.
/jan
Derfor " "laban skrev:"low end" spiller du liksom?????du er ikke litt vel hard på flaska nå JanR ;D ;D ;D
Det har du veldig rett,V15 og den armen er absolutt på samme "team"impulse skrev:Det er riktig, Jan. Spilleren din har en Audio Tecnica-arm. Forøvrig tror jeg Shure V15 er en alldeles glimrende match til den armen. Hyggelig å høre at du koser deg!
JanR skrev:Det har du veldig rett,V15 og den armen er absolutt på samme "team"impulse skrev:Det er riktig, Jan. Spilleren din har en Audio Tecnica-arm. Forøvrig tror jeg Shure V15 er en alldeles glimrende match til den armen. Hyggelig å høre at du koser deg!
Var skeptisk må jeg innrømme men all ære til jukes som ikke ga seg på blanke *****.
Bare en ting og si og det er at Luxman spillere har meget gode armer og det gjelder drivverka også.
Det som er litt artig er jo at Shure V15Vx (som den heter) var knapt gått 50-55 timer når jeg overtok den.
Fått noen timer nå og det låter absolutt ikke dårligere.
Må få takke jukes/impulse og dere andre vinylnisser som holder ut med oss "newbee's" og stiller opp med råd/veiledning
/jan
JanR skrev:Takk for besøket jukes og Ken,hyggeligTakk for hyggelige tilbakemeldinger.
Ikke noe mariekjeks her i gården nei :
Ja den låter ikke galt,litt artig for deg,kanskje,å få høre den her hos oss.
Første gangen siden den forlot deg
Begynner faktisk å se litt fint ut borti racket,står majestetisk på toppen og skuer ned på de andre komponentene
Er nøyd jeg nå,både med spiller og lyden.Kunne selvsagt ønsket jeg hadde litt mere "gain" når jeg bruker Luxman'en.Vi får se hvordan det blir når CJ'n er i hus
/jan
Så var de penga :-Ximpulse skrev:Kan jeg få anbefale en Dynavector 10x5 ,Jan? High output, litt mer baller og mer spilleglede, IMHO... Det ligger en brukt en på børsen...
JanR skrev:Så var de penga :-Ximpulse skrev:Kan jeg få anbefale en Dynavector 10x5 ,Jan? High output, litt mer baller og mer spilleglede, IMHO... Det ligger en brukt en på børsen...
Tenkte jeg skulle låne Rolf sin 10x4.Kan jo være at DV fungerer bra sammen med armen
/jan
Aner ikke.Mest for å se om DV funker på arm/spiller.jukes skrev:
Da trur jeg du må spørre ham pent Jan. ;D![]()
Om du får noe høyere gain er jeg usikker på.
Mvh Roar
JanR skrev:Må få lov å takke arveprinsen,Pixy og Remi for titten.Hyggelig med besøk og ikke minst litt "feedback" på platespilleren/vinyl siden![]()
jukes: Takker for platene,endel godis der så jeg i farta
Pixy: Takk for platene (mye godis der) og lånet av PU's,flotters
Kommer tilbake med en tilbakemelding på begge utover uken.
Litt justering ble det i kveld,til det bedre syns jeg. (takk Pixy)
Prøvd begge ampene,fungerte (gain messig) best med S300 naturlig nok.
Sitter her og koser meg med plater/vinyl/musikk ennå ;D
Har en mistanke om at det blir sent i kveld ^^
Litt andre småting er på gang også men det får vi komme tilbake til 8)
/jan
GLeder meg litt må jeg innrømmeErland skrev:Har du skaffet deg en CJ PV8 Jan?
Gratulerer!
Jeg har en kompis som har en slik som han benytter sammen med brokoblede EC og Magnat ht. Jeg har hatt preampen her hjemme også. Veldig god forforsterker som jeg med sikkerhet kan si at du kommer til å bruke uttrykket: "SPILLER MUSIKK" om.
Mrk:
Kan være kilen på rør med tanke på støy. Hold deg i utgangspunktet til den typen/fabrikkanten CJ anbefaler.
Med farta mi kan det vel ta noen mnd'r ;Dkjoenik skrev:Spennende! Dette vil vi høre mer om når det er på plass![]()
Rene Kinder eggetValentino skrev:Den AI ampen er fryktelig stygg og fryktelig kul. Når den også spiller bra blir det tre ting på en gang, hehe.
Hifim sin og min gamle ja,godt spørsmål VerminVermin skrev:Hva synes du om denne OTO kontra din 2A3 og evt den gamle OTO'en du hadde?
Der jaErland skrev:Hva sier du Jan;
Skal vi flette en liten "Pimp my Forte's"-byggetråd inn her, eller skal vi legge den ut på Klipsch forumet?
Her er i allefall en "smakebit på det som skal inn i Jan's høytalere.
Alle kondensatorene er blitt bypasset av en Vishay Rodenstein 0.01uF.
Ikke noe nytt og spennede å vise framStorebror skrev:Moro å lese at det er liv i Østfoldgjengen!
.....og så masse flotte bilder!!;D ;D
Bruker en slik høytemp gass-brenner/kutter. Den svir av lakken så fort at metallet på innsiden ikke rekker å overopphetes. Pusser så av støv og sot med smergel til jeg får fram blankt metall. Deretter smelter jeg på WBT-sølvtinn. Da får jeg en fin ende å lodde på.JanR skrev:Hva brukte du får å få bort lakkisoleringen på de "små røde" ?
Satt med de i hånda her og tenkte "hva i helv****.....bruke gassbrenner for å få bort lakken"
Så for meg det som ett mareritt.
Vel vel,har mandag/tirsdag fri,kjerringa jobber ons-->lørdag.
Få ut det gamle filteret en av dagene og lodde løs autotransf.og svinge bortom
/jan
Da tar jeg med hele ruklet.Erland skrev:Helst ikke ta løs autotrafoen, men ta ut hele det gamle filteret. Skjema er litt uklart ifb mellomtonen, og det blir mye lettere om jeg kan se hvordan det opprinnelig er koblet.
mvh Erland
Ja, ta gode mål av dette. Om du ikke har lange nok kabler inni der, så ta gode mål av hvor lange de må være. Blir det nødvendig legger vi ny internkabling direkte fra filteret og ut til elementene. Tror ikke jeg har nok sølv til å internkable høytalerne dine, men Xtreme-Cable (Viablue) holder til rett borti "streeten" her, og han selger alle sine kabler fra rull i "løsvekt" til veldig fine priser.JanR skrev:Da tar jeg med hele ruklet.Erland skrev:Helst ikke ta løs autotrafoen, men ta ut hele det gamle filteret. Skjema er litt uklart ifb mellomtonen, og det blir mye lettere om jeg kan se hvordan det opprinnelig er koblet.
mvh Erland
Sjekke i samme slengen om kablene er lange nok.Filtrene må legges i bunn av kassa,20cm lengre enn til terminalene.Antar at kablene er lange nok glemte bare å sjekke sist....litt ivrig
/jan
Da snakker viErland skrev:Ja, ta gode mål av dette. Om du ikke har lange nok kabler inni der, så ta gode mål av hvor lange de må være. Blir det nødvendig legger vi ny internkabling direkte fra filteret og ut til elementene. Tror ikke jeg har nok sølv til å internkable høytalerne dine, men Xtreme-Cable (Viablue) holder til rett borti "streeten" her, og han selger alle sine kabler fra rull i "løsvekt" til veldig fine priser.
Her ser vi kun muligheter og løsninger, ingen problemer![]()
Tenkte å ikke nevne det, men jeg koblet spoler og kondiser mellom strøminntaket og vaskemaskinen mens vi kjørte et par 60graders hvitvask i går.rolfozzy skrev:Skal si det går unna hos deg, Jan. Noen år med innspilling nå så blir det bra. ;D
Rolf:Erland skrev:Tenkte å ikke nevne det, men jeg koblet spoler og kondiser mellom strøminntaket og vaskemaskinen mens vi kjørte et par 60graders hvitvask i går.rolfozzy skrev:Skal si det går unna hos deg, Jan. Noen år med innspilling nå så blir det bra. ;D
Det er liksom min private "cablecooker" ;D
Litt mer alvorlig Jan;
Jeg har noen meter med VandenHul høytalerkabel liggende. Den kan vi sikkert bruke om det skulle mangle litt internkabel?