JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Kjører en tur til asker i morgen og sjekker om det er noen brukte minibarer til salgs fremdeles. Hvor mange skal du ha Jan?
    Ett par hadde vært ok, såframt de ikke koster skjorta.

/jan
    tror ikke det er så dyrt, har ikke ork i dag er ikke i form. atter en dag i morgen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Kjører en tur til asker i morgen og sjekker om det er noen brukte minibarer til salgs fremdeles. Hvor mange skal du ha Jan?
    Ett par hadde vært ok, såframt de ikke koster skjorta.

/jan
    tror ikke det er så dyrt, har ikke ork i dag er ikke i form. atter en dag i morgen
    Ikke noe stress :)
    Ta det når du er i form og har tid.

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    Nå synes jeg det blei stille her; kan det skyldes utprøving av (to) barskap ??? ::)

Mvh. RS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hatt det litt morro med en AN Dac bla.
    shaunv svingte innom med en AN Dac 1.1x på lørdagen, takker :)
    Rega og AN dac er sjelden feil.
    Ikke fått hentet Heart spilleren ennå.

Spiller på M2/Svampen igjen.
    Fungerer helt greit det også ;)

/jan

M

musicus

Gjest
    Hjemme i morra Jan? Empty og jeg kommer muligens forbi en tur, henger bare litt på tiden om når vi passerer Sarp.

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Noe liv i dac'en da Jan?
    Jada :)
    Testet med det jeg kunne finne av rør her, Sovtek/Tesla/EH (dine) og de russiske som sitter i Audion riaa.
    Det artige er at EH fungerer best her av de røra 8)
    Se om jeg ikke får snoket opp ett par Mullard eller noe. Lassemann hadde ett sett jeg kunne få teste/låne litt.
    Kjekt med "naboer" som sitter på rør gett :D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    Hjemme i morra Jan? Empty og jeg kommer muligens forbi en tur, henger bare litt på tiden om når vi passerer Sarp.

mvh
    Hei du.

Er hjemme jeg. Blir det før 13.00 så ring så stikker jeg fra jobben. Har endel timer til gode så kan like godt bruke dem på noe fornuftig;- les: kaffe og musikk ;D

/jan

M

musicus

Gjest
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh
    Hei du.

Er hjemme jeg. Blir det før 13.00 så ring så stikker jeg fra jobben. Har endel timer til gode så kan like godt bruke dem på noe fornuftig;- les: kaffe og musikk ;D

/jan
    Snakket bare med ham såvidt her tidligere, men han var med på en tur, vi slår sammen våre kloke hoder og finner ut mer under kvelden, vil tippe at det kan dreie seg om i 12-14 tiden engang, ringer deg nærmere, når tiden er mer sikker. Han sier seg vite hvor du bor :) ...

mvh

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Testet med det jeg kunne finne av rør her, Sovtek/Tesla/EH (dine) og de russiske som sitter i Audion riaa.
    Se om jeg ikke får snoket opp ett par Mullard eller noe. Lassemann hadde ett sett jeg kunne få teste/låne litt.

/jan
    Sier du det ja. Hehe. Med andre ord passer de andre røra enda dårligere enn EH? :p At Sovtek er dårligere visste jeg fra før av. Har testet Jan philips som var bedre enn EH. Men i min har jeg jo Mullard som var mye bedre. Hehe.
    Bra du får lånt noe!;)

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh
    Hei du.

/jan
    Snakket bare med ham såvidt her tidligere, men han var med på en tur, vi slår sammen våre kloke hoder og finner ut mer under kvelden, vil tippe at det kan dreie seg om i 12-14 tiden engang, ringer deg nærmere, når tiden er mer sikker. Han sier seg vite hvor du bor :) ...

mvh
    Empty finner fram ;)

Blir det etter 13.00 er jeg hjemme, før 13.00 så ring :)

Jo...ser ut som det har vært hifi krig i stua så se kun til venstre når dere entrer "lytterommet" ::) ;)

/jan

M

musicus

Gjest
    JanR skrev:
    om.s skrev:
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh
    Hei du.

/jan

mvh
    Empty finner fram ;)

Blir det etter 13.00 er jeg hjemme, før 13.00 så ring :)

Jo...ser ut som det har vært hifi krig i stua så se kun til venstre når dere entrer "lytterommet" ::) ;)

/jan
    ;D takk for advarselen, vi har vel vært ute en vinterkveld før både Empty og jeg så vi overlever nok ;D ...

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Sier du det ja. Hehe. Med andre ord passer de andre røra enda dårligere enn EH? :p At Sovtek er dårligere visste jeg fra før av. Har testet Jan philips som var bedre enn EH. Men i min har jeg jo Mullard som var mye bedre. Hehe.
    Bra du får lånt noe!;)

mvh
    Lassemann hadde opptil flere, Amperex buggle boy bla.
    Har ett par Amperex i Heart spilleren men det hjelper så lite så lenge de står i spilleren hos reparatøren.
    Veldig snilt av han og la meg teste de, holder en finger på Mullard.

Skal bortom Halden om litt, høre med Arne om han har ett par 6922 jeg kan låne/teste.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    ;D takk for advarselen, vi har vel vært ute en vinterkveld før både Empty og jeg så vi overlever nok ;D ...

mvh
    ;D

Har lovt å rydde nå i 2-3 mnd'r. Har fått midlertidig lagringstillatelse fram til vi skal flytte. Verdens mest tålmodige jente jeg bor sammen med :)

Sjåast i morgon :)

/jan

M

musicus

Gjest
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh
    ;D

Har lovt å rydde nå i 2-3 mnd'r. Har fått midlertidig lagringstillatelse fram til vi skal flytte. Verdens mest tålmodige jente jeg bor sammen med :)

/jan
    Ja, will keep you posted ;D ...

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh
    ;D

/jan

mvh
    Jo..vi har katter så hvis du reagerer på pelsdotter anbefaler jeg at du tar en dose medusiner før du kommer ;)

/jan

M

musicus

Gjest
    JanR skrev:
    om.s skrev:
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh
    ;D

/jan

mvh
    Jo..vi har katter så hvis du reagerer på pelsdotter anbefaler jeg at du tar en dose medusiner før du kommer ;)

/jan
    For meg gjør det ikke noe, men Empty kanskje ikke behøver få de på fanget ;D ...

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    JanR skrev:
    om.s skrev:
    JanR skrev:
    om.s skrev:

mvh

/jan

;D

/jan

mvh

/jan
    For meg gjør det ikke noe, men Empty kanskje ikke behøver få de på fanget ;D ...

mvh
    Da skal jeg sørge for at pelsdottene (kattene altså) holder seg ute ;)
    Hjelper kanskje ikke rart men...

/jan

M

musicus

Gjest
    Hyggelig å treffes Jan, får ta det igjen en annen gang også, uten en litt vilter og aktiv 1 åring som tar oppmerksomheten, det var veldig spennende og ny for meg, lyd fra Klipschene, de vil jeg absolutt høre mer av en annen gang, tydelig at vi også legger vekt på mange av de samme lytte preferansene/måtene ;) ;D.....

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    Hyggelig å treffes Jan, får ta det igjen en annen gang også, uten en litt vilter og aktiv 1 åring som tar oppmerksomheten, det var veldig spennende og ny for meg, lyd fra Klipschene, de vil jeg absolutt høre mer av en annen gang, tydelig at vi også legger vekt på mange av de samme lytte preferansene/måtene ;) ;D.....

mvh
    Kjempehyggelig om.s og Empty :)

Neste gang du/dere kommer så er vi forhåpentligvis i nytt hus.
    Mild sagt enklere på alle mulige måter ;)

Ja tror nok vi fortrekker musikk og koser oss med, i hele huset nær sagt.
    Går foten er det greit i min bok, gjelder like mye for rør/horn som transistor/ikke horn, dyrt som billig.

Empty:
    Jeg MÅ innom deg engang utover, ille nysgjerrig på ampen din :)

Takk igjen for titten gutter :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glemte nesten.... R.Solhaug var innom også en tur :)
    Hadde med seg noen kabelsnutter og den nå så etterhvert "berømte" Halden riaa'n, noe modifisert sådan. Også kalt "brødristeren fra Halden" i gull.

Audion "vs" Halden riaa, kan jo ikke annet enn å bli spennende det ;)
    Når sant skal sies spilte faktisk ikke Halden riaa'n så værst men rakk ikke opp til Audion, hvilket var både positivt og interesant. (for min del)
    Audion var hakket vassere på alle parametre, vannvittig åpen og "sprelsk" den der.

Nå skal det vel sies at Halden riaa'n ikke var dårlig, den var bare ikke så god/bra som Audion ;)

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    Imponerende ren lyd i den der billigriiaen fra Audion JanR ;)

Nå har jeg i tur og uorden hørt Halden-riiaen mot flere anerkjente riiaer i moderat prisklasse, og hittil har den trukket det lengste strået, mye grunnet timing og trøkk men også klangkvalitet.
    Min "gold edition" er et par hakk åpnere og sprekere enn originalen, men her ble den smågutt. Audion-riiaen er rett og slett bedre på alt, og spesielt mellomtonen er overlegent ren og åpen.

Morsomt å høre hvor mye som bor i K-horna; det hjalp virkelig å bytte ut den røde ledningen :eek:

Mvh. RS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    Morsomt å høre hvor mye som bor i K-horna; det hjalp virkelig å bytte ut den røde ledningen :eek:

Mvh. RS
    Rosa-lilla takk ! ;D ;D

R.Solhaug skrev:
    Imponerende ren lyd i den der billigriiaen fra Audion JanR ;)

Nå har jeg i tur og uorden hørt Halden-riiaen mot flere anerkjente riiaer i moderat prisklasse, og hittil har den trukket det lengste strået, mye grunnet timing og trøkk men også klangkvalitet.
    Min "gold edition" er et par hakk åpnere og sprekere enn originalen, men her ble den smågutt. Audion-riiaen er rett og slett bedre på alt, og spesielt mellomtonen er overlegent ren og åpen.

Mvh. RS
    Blir bare mer og mer imponert egentlig. Blitt noen timer med vinyl og Audion her i huset...for å si det pent 8)
    Og ja, føler at jeg har en grei combo her, både på vinyl og amp siden. Hønna bare står i hjørnene og smiler ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo sagt det tusen ganger før og sier det igjen , undervurder ikke riaatrinnet , når man spiller vinyl...... 8)

Espen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.671
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    Jeg har jo sagt det tusen ganger før og sier det igjen , undervurder ikke riaatrinnet , når man spiller vinyl...... 8)

Espen
    Godt og ha en så dreven kar som deg her, espen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:

Espen

har tusen personer motsagt deg, espen?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nei , nå må du lese teksten da Gago.....jeg har sagt dette mange ganger ang riaatrinn , det er jo meget viktig , og her har Jan ett flott trinn ser det ut til.....

vri nå ikke noe positivt over til noe negativt da folkens... 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:

Espen
    :'( :'(

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du tåler da en spøk, ssm.

samtidig er det vel ingen som noensinne har påstått at riaa ikke er viktig for vinylavspilling. ;D

S

Slorbak

Gjest
    :)

Var en liten tur for og høre disse K hønna til Jan,og det er bare en ting og si. :)

KJEMPELYD

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:

Espen
    :'( :'(
    Du ble rørt nå?
    Helt korrekt Espen :)
    Nå har ikke akkurat jeg testet og prøvd allverdens men hører det jeg hører :)
    Så langt har Audion uten tvil vært det beste som har vært innom heimen.

Foresten, ikke la deg hisse opp av de gutta der.
    De mener godt og er veldig snille....egentlig ;)

Kom akkurat inn døra med mitt Audion riaa trinn ;D
    Står selvsagt i racket alt. En gledens dag ehh vel kveld. En stooor tak til Pål @ stereolab som tok seg bryet med å møte meg på "macker'n" i Vestby. Foresten brukelig kaffe der 8)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:

Var en liten tur for og høre disse K hønna til Jan,og det er bare en ting og si. :)

KJEMPELYD

Mvh Roar
    Takk for titten Mr R og Mr A :)
    Kjempehyggelig på alle måter og takk for tilbakemeldingene.
    Lærte litt om vinyl i dag også, morro :)

Jo, Mr A fant vel også ut at klipscHorn spilte meget bra på synth og synthbasert musikk. PWK var tidlig ute mente han på.
    Takk skal du jævla ha Mr A for den kommentaren !!

;D ;D

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:

KJEMPELYD

Mvh Roar

Jo, Mr A fant vel også ut at klipscHorn spilte meget bra på synth og synthbasert musikk. PWK var tidlig ute mente han på.

;D ;D

/jan
    Det er faen meg helt riktig, kjør noe Depeche Mode på horna dine og få hakeslepp, fy faen for en stålkontroll! 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:

KJEMPELYD

Mvh Roar

;D ;D

/jan
    Det er faen meg helt riktig, kjør noe Depeche Mode på horna dine og få hakeslepp, fy faen for en stålkontroll! 8)
    Tror kommentaren dukket opp når vi spilte Alan Parsons Project (på vinyl) "Gaudi" og "eye in the sky"
    ;)

Joa, syns det funker greit både til synthbasert og andre instrumenter :D

Edit: Svampen/M2 som spilte for oss i dag.

/jan

pang

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    13
    Det er riktig , synth basert halvprog låter fantastisk på Klipschorn. Roar og jeg stakk en liten tur innom. Det ble noen timer i hyggelig lag, disse horna er kledelige møbler. Så til lyden , Jeff Beck
    kjempetøft, Mari Boine trøkk men noe ullent, Motorpsycho- Demon Box på CD-oi,oi. På vinyl , Egil
    går schjakkmatt. Anne Grete Preuss mangler et par etasjer, Rypdal så der. Alt i alt vanvittig
    morsomt og kjempetrivelig.

Amund

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pang skrev:
    Det er riktig , synth basert halvprog låter fantastisk på Klipschorn. Roar og jeg stakk en liten tur innom. Det ble noen timer i hyggelig lag, disse horna er kledelige møbler. Så til lyden , Jeff Beck
    kjempetøft, Mari Boine trøkk men noe ullent, Motorpsycho- Demon Box på CD-oi,oi. På vinyl , Egil
    går schjakkmatt. Anne Grete Preuss mangler et par etasjer, Rypdal så der. Alt i alt vanvittig
    morsomt og kjempetrivelig.

Amund
    Takk for det Amund :)
    Setter pris på ærlige tilbakemeldinger, dere to legger sjelden noe i mellom ;)

Skal foresten hilse fra fruen, hun syns dere var noen kjekke gutter :)

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    Verden står ikke til påske! Ikke værst å få komplimenter på hornlyd fra den kanten ;D

Grattis med riia, håper den tar ymse rør uten å mukke/røre. I så fall peker det mot at demo-riiaen var unntaket og ikke regelen ???

Mvh. RS

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn