Witthoff
Hi-Fi entusiast
WAF ... fikk meg til å tenke på: Noen kvinner kan snakke om hva de vet i timer ... noe som mest trenger ikke et tema å snakke i timevis... ;D
stiv skrev:WAF ... fikk meg til å tenke på: Noen kvinner kan snakke om hva de vet i timer ... noe som mest trenger ikke et tema å snakke i timevis... ;D
Hjelpesstiv skrev:Hør meget bak baren
Spør i veijokris skrev:hvis det greit for deg jan så ville jeg gjerne spørre her inne om tips til 6sn7 rør for M2, kikker på den som ligger på brukten , men er helt grønn på hva som duger av disse røra ;D
kjenner du til den som ligger på brukten ?JanR skrev:Spør i veijokris skrev:hvis det greit for deg jan så ville jeg gjerne spørre her inne om tips til 6sn7 rør for M2, kikker på den som ligger på brukten , men er helt grønn på hva som duger av disse røra ;D
Spørs litt på hva slags lyd (signatur) du er ute etter. Ikke kjempeforskjeller (her hos meg) men helt klart merkbart forskjeller.
Favo røret mitt er uten tvil Mullard ECC33. Brukt mye i M2 og i Svampen. Men...dyre.
Så er litt gjerrig på de jeg har liggende Nydelig mellomtone i de, kanskje de beste jeg har her hos meg.
Lånte noen Sylvania av rubyred, chrome top (?), som brukes i både svampen og M2, de låter småfeit og deilig. Ikke lubben men kjøttfulle, og samtidig oppløste. Litt mot det mørke men det er helt ok. Liker ikke lyst - anemisk.
RCA låter helt greit i Svampen også, Westinghouse er ett brukelig og rimelig alternativ i M2 som absolutt fungerer.
RCA har flere typer/ekvalenter til 6sn7, koster litt mere og ikke helt i min gate. Smak og behag, ikke dårlig å bra.
Prøvd andre også, må bare lete litt på "hardisken" først
ps: M2 er en knakende god pre, litt modding av psu og den er nesten helt der oppe.
/jan
Ikke vært på børsen og snoket, er det hifim sin ?jokris skrev:kjenner du til den som ligger på brukten ?
regna med at det er kostbart for de beste røra ja
har du vært borte i Ken-rad 6sn7 ?
Ta en titt her, kanskje mere forvirrende enn nyttig men dogjokris skrev:går for musikalsk, fremfor hifi korrekt der, noe som kan hjelpe å få frem rockesjela
takker for det tilbudet ang rør , ja tror det er den M2 ja
fare for at den skal brukes sammen med transistor eller en klasse a amp forresten, pga plasseringe
Oppslagsverkjokris skrev:takker, det var en fin link
Hyggelig at du dro med deg gobberolfozzy skrev:I går fikk vi oppleve Joplin. Vi er da Gobelin og jeg som tok oss en tur for og besiktige/høre på dette lille vidunderet.
Og jeg kan vel egentlig bare si: Den skuffa ikke. Beste lyden Jan har hatt så langt vil jeg si, uten at jeg gidder utbrodere dette med masse floskler.
Grei kar og ha med på tur. Sitter rett i båten og lite mas.JanR skrev:Hyggelig at du dro med deg gobberolfozzy skrev:I går fikk vi oppleve Joplin. Vi er da Gobelin og jeg som tok oss en tur for og besiktige/høre på dette lille vidunderet.
Og jeg kan vel egentlig bare si: Den skuffa ikke. Beste lyden Jan har hatt så langt vil jeg si, uten at jeg gidder utbrodere dette med masse floskler.
/jan
;D ;Drolfozzy skrev:Grei kar og ha med på tur. Sitter rett i båten og lite mas.JanR skrev:Hyggelig at du dro med deg gobberolfozzy skrev:I går fikk vi oppleve Joplin. Vi er da Gobelin og jeg som tok oss en tur for og besiktige/høre på dette lille vidunderet.
/jan
Ja. Men har ikke fått testa det årntlig enda.JanR skrev:;D ;Drolfozzy skrev:Grei kar og ha med på tur. Sitter rett i båten og lite mas.JanR skrev:Hyggelig at du dro med deg gobberolfozzy skrev:I går fikk vi oppleve Joplin. Vi er da Gobelin og jeg som tok oss en tur for og besiktige/høre på dette lille vidunderet.
/jan
ps: fått igjen driverket ?
/jan
Gjør det. Skal bli artig og se åssen det blir med dacen din her.JanR skrev:Svinger bortom en dag, tar med dac.
Sjekke med fruen først, jobb og denslags tull vettu.
/jan
rolfozzy skrev:Gjør det. Skal bli artig og se åssen det blir med dacen din her.JanR skrev:Svinger bortom en dag, tar med dac.
Sjekke med fruen først, jobb og denslags tull vettu.
/jan
La meg tenke litt på den unge mannpengesluk skrev:Hva slags tullinger er det som kvitter seg med en slik Theta DAC..
Naa. Liker gammelt skrot jeg da.LMC skrev:kanskje på tide å utvide horisonten til noe mere moderne?
mvh
Leif
+ 1 på den...pengesluk skrev:Den dagen alt av programvare crasher, ingen formater er like og kompatibiliteten på alt PC-basert søl = 0...
DA skal vi juble over CD-samlingene våre, og de (forvekslepenger) innkjøpte mer enn gode nok FEITE CD-spillerne våre... og kose oss med musikken. Mye morsommere enn å drive med feilretting, restart, mase rundt på HFS etter noen som kan litt mer...
Dom å dom, den fungerteHCS skrev:Hva ble dommen over Theta kontra AN hos deg da Jan ?
Gammelt skrot vettu LeifLMC skrev:om AN er friskere, må den Thetaen være temmelig dopa imo ;D
mvh
Leif
Egentlig ikke.rolfozzy skrev:Og her var det helt annerledes.
Motsatt av hos Jan. Thetaen var bedre på absolutt alle punkter i forhold til skrammelet fra AN. Merkelige greier.
Ingen som har det vel ?lassemann skrev:Dæven guttær.. Ikke et ondt ord om gamle Theta DAC'er altså..
mvh
lassemann
Neida, skjønner det JanJanR skrev:Ingen som har det vel ?lassemann skrev:Dæven guttær.. Ikke et ondt ord om gamle Theta DAC'er altså..
mvh
lassemann
Liker Theta'n, og AN.
Din lever og har det bra antar jeg ?
/jan