Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    I solidaritet med Lars Erik setter jeg på denne. Synes den er en meget bra skive av Lee, dessuten med meget bra lyd.

Lee Ritenour - 6 string theory på CD

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    LOUNGE; hva hører du på nå?

Du glemte å skrive LOUNGE i tittelen. Aner ikke hvem du sikter til som musikkpoliti - alltid morsomt med fulle sjømenn på restaurant, de finner på så mye rart. Snart skal vi få høre "Lisa gikk til skolen" spilt med én finger, tenker jeg!!!

;D ;D :D ;) ;D ;D ;D

Vi gir oss ikke med James Last.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Denne spilles akkurat nå. Ikke for feiginger dette.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Nå rett over på denne dobbelt-CD. Moderne så det holder, Vredens..

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    Ingen innvendinger, pengesluk. Coleman er jazz - mens tråden en stund har vært jazzfri. Personlig anser jeg Lee Ritenour for å være en musikalsk distraksjon på nivå med Chopsticks. Hva skal man med trommehinner, om de skal belastes med hans ræl?

Han er i det minste ærlig, gitt tittelen på verket over:

Smoke and mirrors is a metaphor for a deceptive, fraudulent or insubstantial explanation or description. The source of the name is based on magicians' illusions, where magicians make objects appear or disappear by extending or retracting mirrors amid a confusing burst of smoke. The expression may have a connotation of virtuosity or cleverness in carrying out such a deception.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.902
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Ingen innvendinger, pengesluk. Coleman er jazz - mens tråden en stund har vært jazzfri. Personlig anser jeg Lee Ritenour for å være en musikalsk distraksjon på nivå med Chopsticks. Hva skal man med trommehinner, om de skal belastes med hans ræl?
    Og egoet ditt tilsier selvsagt at du må bruke tøvete hentydninger i flere etapper for å få fram akkurat det. Som om man har noen som helst plan om å vektlegge hva du mener i så henseende.

V

vredensgnag

Gjest
    Det handler ikke om ego, lars erik, men om fornemmelse for musikk, som er en livslang reise, der man er innom mange blindgater på veien mot større innsikt i hva musikken kan gjengi.

Lee Ritenour, som du kan se i min Smokes and Mirrors forklaring over, er i det minste oppriktig. Hele poenget med en seriøs musikkfordypning er å lage nye koblinger i hjernen, som kan leve seg inn i hva kunstnerne ønsker å uttrykke. Nå lytter jeg til denne, som er dristig, spennende og engasjerende. Det er lov å forlange at folk har en fornemmelse for genren denne tråden handler om.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.902
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Herlt greit det, men det kan du gjerne holde for deg selv. Jeg kan love deg at her vil det flomme over med Lee Ritenour i uoverskuelig framtid.

V

vredensgnag

Gjest
    lars_erik skrev:
    Herlt greit det, men det kan du gjerne holde for deg selv. Jeg kan love deg at her vil det flomme over med Lee Ritenour i uoverskuelig framtid.
    Siden Lee Ritneour selv ikke anser seg som en jazz-musiker, må jeg få lov til å spørre hvorfor du har tenkt å fylle Jazz-tråden på forumet med hans verk?

Her har jeg hatt stor glede av å få pekepinner fra engasjerte og velinformerte jazz-elskere. Jeg har kjøpt masser av musikk på grunnlag av anbefalingene som er kommet fra HFSere med langt dypere innsikt i Jazz enn hva jeg har. Og så kommer du og skal drukne tråden med Ritenour?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.902
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg, og andre spiller akkurat hva vi vil, og poster akkurat hva vi vil. Deal with it!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Skjønner ikke poenget med det. du poster han i hva lytter du på nå tråden. Hvorfor her?

T

TT.

Gjest
    Fourplay MED Lee Ritenour

About us:For two decades, the contemporary jazz quartet known as Fourplay has enjoyed consistent artistic and commercial success by grafting elements of R&B, pop and a variety of other sounds to their unwavering jazz foundations. In the course of a dozen recordings – six of which have climbed to the top of Billboard’s Contemporary Jazz Album charts – the supergroup has continued to explore the limitless dimensions and permutations of jazz while at the same time appealing to a broad mainstream audience.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Jeg, og andre spiller akkurat hva vi vil, og poster akkurat hva vi vil. Deal with it!
    Da blir du fort moderert. Hvis postingen din er OT har den ingenting i tråden å gjøre

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.902
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    Skjønner ikke poenget med det. du poster han i hva lytter du på nå tråden. Hvorfor her?
    Denne diskusjonen blir så dum, at jeg forlater den her.
    Men både jeg, og andre som liker den jazz vi liker, vil nok i aller høyeste grad fortsette å poste her også.

Dette må vel være det tåpeligste til nå her inne. Ikke myntet på deg, Fingern.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    Men både jeg, og andre som liker den jazz vi liker, vil nok i aller høyeste grad fortsette å poste her også.

Jeg skal ikke være noe Jazzpoliti men jeg syntes grensene for sjangeren er trukket vel langt i det siste. Men sjangeren er vid

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.902
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:

Jeg skal ikke være noe Jazzpoliti men jeg syntes grensene for sjangeren er trukket vel langt i det siste. Men sjangeren er vid
    Jepp, det er den. Og den dagen Vreden eller andre skal bestemme hva andre skal kunne poste av jazz får vi håpe aldri kommer.

T

TT.

Gjest
    Nå er det jo ikke vi som setter grensene for hva som er jazz eller ikke. Nå er det jo engang slik at sk smooth jazz og contemporary jazz er en gren av jazzen. Musikken utvikler seg hele tiden. All jazz er ikke bare ståbass ,trommer og piano. Heldigvis. Lik det eller la være.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn