Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Denne kjøpte jeg i 2011 og skal ha blitt gitt ut i 2008 av Analogue Productions ref. Amazon ,og den kostet rett under $28 i 2011 så prisen stemmer med AP, men finner den ikke på discogs. Denne tittelen er også del av Prestige serien til AP men den kom ikke før i 2013 og er på 200g, mens min er 180g. Det står Steve Hoffman/Kevin Gray i "dead wax" på den men det gjør det på min tynne og rimelige OJC utgave også. Hoffman var vel hos DCC som ga ut denne i 96, kan det være en repress på AP?
    Noen som har noe mer info om denne?

tenor madnes.jpg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.127
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hommage er jo veldig mye avslappet morgenmusikk, så det satte opp humøret veldigt 👍 😁.
    Lidt mere i samme rolige stilen:

IMG_20220202_172247_446.jpg

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    Denne kjøpte jeg i 2011 og skal ha blitt gitt ut i 2008 av Analogue Productions ref. Amazon ,og den kostet rett under $28 i 2011 så prisen stemmer med AP, men finner den ikke på discogs. Denne tittelen er også del av Prestige serien til AP men den kom ikke før i 2013 og er på 200g, mens min er 180g. Det står Steve Hoffman/Kevin Gray i "dead wax" på den men det gjør det på min tynne og rimelige OJC utgave også. Hoffman var vel hos DCC som ga ut denne i 96, kan det være en repress på AP?
    Noen som har noe mer info om denne?

Vis vedlegget 787565
    Har denne, kjøpt i 2008 fra AS for 20 USD :)

Riktig at det er samme stamper som DCC. RTI pressing.

"Steve Hoffman/Kevin Gray etched in dead wax. Same stamper as DCC pressing."

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Har denne, kjøpt i 2008 fra AS for 20 USD :)

Riktig at det er samme stamper som DCC. RTI pressing.

"Steve Hoffman/Kevin Gray etched in dead wax. Same stamper as DCC pressing."

Det er nok den ja, så ikke gjennom de uten årstall.
    Takk.

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    flott opptak og tøfft laga - årets første album å bli imponert av!

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Antall liker
    5.708
    Torget vurderinger
    1
    Litt kosejazz til arbeidet mens man har hjemmekontor..

gun.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Buy now or cry later sa alltid Chad Kassem.
    Jeg gjorde motsatt, konsentrerte meg om Coltrane og Rollins. :cool:

Ser at de er back ordered hos AS som 200 gr. og til 40 USD, et par titler som topper salgslisten hos dem nå ser jeg. Men kanskje dette er noe som henger igjen fra forrige gang de var tilgjengelige?

Uansett, skal man kjøpe noen av disse så sørg for å kjøpe inn Tommy Flanagan Overseas platen, veldig bra musikk og med en lyd som er helt fantastisk! Noe av de aller beste jeg hører. Spilt inn i Sverige.
    Oppdatering fra Kassem på Prestige. De skal også re-utgi Bill Evans boksen (Riberside), men desverre på 2x45 ikke 33. Disse blir presset av RTI p.g.a. kapasitest problmer hos QRP. Må i tenkeboksen på denne som kommer ca. mai 22.

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    Oppdatering fra Kassem på Prestige. De skal også re-utgi Bill Evans boksen (Riberside), men desverre på 2x45 ikke 33. Disse blir presset av RTI p.g.a. kapasitest problmer hos QRP. Må i tenkeboksen på denne som kommer ca. mai 22.

Det blir vel tredje gang de gir ut den? Har den første som ble presset hos Pallas, andre gangen var QRP. Tror ikke det er et knepp eller lignende på en eneste plate, fantastisk kvalitet. Begge de to foregående var vel også 45 RPM. Eierglede koster litt det også. Ser at jeg betalte 599 USD i 2010 så det meste går oppover.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    De har gitt den ut 3 ganger før, presset hos Pallas, RTI og QRP. Hadde de gitt ut boksen med 33 rpm så hadde jeg spilt platene mer, har de mest populære albumene på OJC så boksen på 45 r ikke noe jeg føler jeg trenger.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    De har gitt den ut 3 ganger før, presset hos Pallas, RTI og QRP. Hadde de gitt ut boksen med 33 rpm så hadde jeg spilt platene mer, har de mest populære albumene på OJC så boksen på 45 r ikke noe jeg føler jeg trenger.
    Sikker? 2010 Pallas pressing og i 2017 da QRP, mulig det er en RTI pressing inni der men den finner jeg ikke. Men det er noe med den boksen, hefte og den generelle kvaliteten som gjør at den er utrolig kjekk å ha i hyllene. Vet du hvor mange de presser denne gang? Den første som jeg har kom i 1500 ex. så den er litt ekslusivt.

Teaser;

IMG_4081.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Sikker? 2010 Pallas pressing og i 2017 da QRP, mulig det er en RTI pressing inni der men den finner jeg ikke. Men det er noe med den boksen, hefte og den generelle kvaliteten som gjør at den er utrolig kjekk å ha i hyllene. Vet du hvor mange de presser denne gang? Den første som jeg har kom i 1500 ex. så den er litt ekslusivt.

Teaser;

Vis vedlegget 788034
    Første utgave var RTI ref. video over (8:30). Husker du hva den kostet, $600? Så QRP versjonen nå var $900 back ordered.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    Første utgave var RTI ref. video over (8:30). Husker du hva den kostet, $600? Så QRP versjonen nå var $900 back ordered.
    Noen tuller, fritt etter hukommelsen så var den første Pallas. Jeg skrev lenger oppe hva den kostet, 599 USD.
    Andre er enige.

Skjermbilde 2022-02-04 kl. 15.36.23.png

Skjermbilde 2022-02-04 kl. 15.35.40.png

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Jeg trodde også at det var 2 utgaver av denne, men Kassem sier 3? Finner bare 2 om jeg googler (Pallas 2010 og QRP 2017) + en en Japan utgave på 33 rpm.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Er kanskje disse han mente? Fant dette fra 2010 når Pallas boksen kom, dvs at det første utgavene ble presset hos RTI men de ble solgt som enkelt album og ikke samlet i en boks.

"One thing to keep in mind is that Analogue Productions has previously issued all of Evans' Riverside recordings on 45RPM vinyl on an individual title basis. These releases were also mastered by Acoustech Mastering. Several of these titles, such as Waltz for Debby and Portrait in Jazz sold out almost immediately. Others are still available, such as How My Heart Sings. These albums are also presented on two 180g 45RPM long players, pressed at RTI"

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    Er kanskje disse han mente? Fant dette fra 2010 når Pallas boksen kom, dvs at det første utgavene ble presset hos RTI men de ble solgt som enkelt album og ikke samlet i en boks.

"One thing to keep in mind is that Analogue Productions has previously issued all of Evans' Riverside recordings on 45RPM vinyl on an individual title basis. These releases were also mastered by Acoustech Mastering. Several of these titles, such as Waltz for Debby and Portrait in Jazz sold out almost immediately. Others are still available, such as How My Heart Sings. These albums are also presented on two 180g 45RPM long players, pressed at RTI"
    Det er riktig at disse kom ut på AP også før boksene kom men som du sier enkeltvis, tenker det er det han mener ja. Jeg trodde at han rørte litt. :cool:

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178

Btw; hvis du sjekker bruktprisene på Discogs så tenker jeg at du bestiller en ny.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Btw; hvis du sjekker bruktprisene på Discogs så tenker jeg at du bestiller en ny.
    Sjekket på posike og ble faktisk overasket over at de dyreste som var solgt var $1000, kun $100 mer en QRP versjonen.
    Er endel som er veldig optimistiske på Discogs. Jeg sprengt budsjettgrensen min på et enkelt album på en ny Byrd Jazz, så nå at det lå en original på ebay til kr. 35000 så om jeg skulle ha en OK mint utgave av den så var det ikke så galt.

Er vel strengt tatt ikke lov å linke , men dette vel mer en kuriositet en en annonse.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.905
    Torget vurderinger
    23

Yo!!

2022_02_04_18_41_53_Christian_McBride_Store.png

Sluket sez:
    Benytt anledningen til å handle dere opp/kompletere McBride samlingen!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn