Hei og takk for tipsStavros skrev:emoticon;
A propos Art Ensemble (som også er blandt mine favoritter) - siden du selv ofte gir gode tips til folket - har du "fått med deg" Wildflowers-serien (The New York Loft Jazz Sessions 1 - 4) med samme? Etter min mening definitive høydepunkter;
mvh
Fiiine, HojHoJ skrev:Denne fikk jeg i hus i dag..
Sitter igjen med samme "tanker" som deg Distinctive! Dette albumet må jeg jobbe litt med, men gøy det også. 8)Distinctive skrev:Fiiine, HojHoJ skrev:Denne fikk jeg i hus i dag..
Satt og lyttet til den selv i går.
Må nok spille den et par ganger, da den er ganske nedpå, men det er jo filmmusikk også, da.
Jeg trodde denne ikke var tilgjengelig lenger men der tok jeg feil....http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=301865finger skrev:Denne lytter jeg til nå for første gang, utrolig kult. Dette svinger!! er det noen som har tips om Thelonius Monk utgivelser?
Da vil du like Tenor Madness og Way out West også. Men også SR's BlueNote-innspillinger fra samme tid.rico skrev:Sonny Rollins "Saxophone colossus", mono på DCC. Er noen år siden den er blitt spilt og jeg skjønner ikke hvorfor, denne er bra den og for en lyd! Jeg savner DCC jeg.
Står i hylla de også .Vidar P skrev:Da vil du like Tenor Madness og Way out West også. Men også SR's BlueNote-innspillinger fra samme tid.rico skrev:Sonny Rollins "Saxophone colossus", mono på DCC. Er noen år siden den er blitt spilt og jeg skjønner ikke hvorfor, denne er bra den og for en lyd! Jeg savner DCC jeg.
Mvh Vidar P
så forespørselen først nå.sorry.Er ikke så flink til å huske platenavn/artist/innspillinger.Men gitane har en serie som heter Jazz in paris .Har plukket div artister litt på slump når jeg har kommet over de i platebutikken.Og det har uten unntak vært gode platerAudiomix skrev:Har du noen anbefalinger fra GITANE Vegard?vega65 skrev:mange gull innspillinger fra gitane. .Prøv gjerne bjarne Nerem embrace You.(ikke Gitane)enestående bra kort og godt.Eneste feilen er at den triller ut av pc her.Må vurdere å røre sammen et arbeidsanlegg ;D.Lyden er til å få fnatt av.Kastrert lyd kan en si det ;D
Har sjekket litt, men ble bare forvirret.
Fant denne til $112.00