Kunne du (noen) lagt ut litt mer info? Klarer ikke å tyde alt... "IAMA & JICO'S WAVE" ? Pianojazz er alltid interessant!Litt pianojazz mellom sport Vis vedlegget 773442 ssendinger
"After all, that's what we did—came in and cooked"Noen ganger må man tilbake til grunnfjellet så jeg jobber meg gjennom Miles’ avskjed med Prestige, på vei til Columbia. 11 mai og 26 oktober 1956 i Rudy van Gelders studio. Det er interessant å høre denne gjengen i en så intim setting som van Gelder sitt studio for de senere Columbia-opptakene som skulle komme er en helt annen greie. Litt rart å tenke på at denne nye kvintetten var den gang stort sett ubeskrevne blad som tilsynelatende sprikte i alle retninger. Coltrane og Garland spiller jo i utgangspunktet med helt forskjellige karakterer. Det vi hører er i stor grad begynnelsen på Miles David bandlederen sin visjon.
Mitt ex er fra AP sin 5LP boks fra 1996.
Vis vedlegget 773972
Long before ECM released its first remix album (for Nils Petter Molvær’s Khmer), it put out this, its first singles collection. Or so it’s nice to think... hehe.Altfor lenge siden jeg har hørt den.
Hva er greia m tittelen?
ECM-ironi?
Persson hadde alltid alt på max + 25%Tittelen er en spøk, selvsagt. Første og eneste Rypdal-album med Atle Bakken på keyboards. Mye fet Synclavier i groovet her.
Så dem live mange ganger på slutten av 80-tallet. Udugelig PA-mann blåste hodet av oss konsertgjengere.
Hulbækmo spiller fint, du finner han bl.a. også på noen Hubro utgivelser, spesielt Moskus platene kan anbefales.Del blåste godt i luggen da jeg så han et par ganger på 2000-tallet også husker jeg.
Fortsatt norsk, og kunne like gjerne vært på ECM, men et godt stykke fra Rypdal.
Mats Eilertsen - Hymn for Hope.
Nettopp utgitt, men innspilt desember i fjor.
Tore Brunborg på sax setter unektelig sitt preg på musikken. Thomas Dahl på gitarer lå jeg innrømme å ikke kjenne til. Hans Hulbækmo på trommer & perc antar jeg er sønn av sin mor?
Typisk nordisk cinematisk (?) kammerjazz.
Mye fint her, mye bra musisering, men tar meg i å tenke på hvordan det ville vært med en noe mer uforutsigbar og mer utfordrende blås enn Brunborg.
Vis vedlegget 774724
Takk for denne (inkludert "mystikken...") Atle Bakken er en figur jeg gjerne skulle visst litt mer om. Det jeg har fått med meg er at han produserer og arrangerer for kjente størrelser i uniten, men utover dette er det fint lite jeg vet. Tips gjerne om andre utgivelser, også der han spiller selv...Vis vedlegget 774720
En av Rypdals fineste. Og rareste.
Den som leter.... Er det selvsamme? Fikk meg et par gode flir med denne , musikk om musikk..... Men seriøst, og interessant!Atle Bakken spiller på de fire første platene til Jon Eberson Group. Jeg tror ikke han har noen utgivelser i eget navn.