Jeff Rowland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    K2 skrev:
    Takker for div. svar. Har nå kjøpt en Continuum 500 med RIAA. Får den i løpet av neste uke. Kan nesten ikke vente!! her er den..
    Denne såg svært fristende ut. Spesielt med innebygd RIIAA..... :)
    Hva er forresten prisen? Finner ingen opplysninger på Lyrics hjemmesider.

    Og: Er det noen som kan si meg hvor god forforsterkeren er i forhold til virkelig gode separate pre'er. For det er vel her svakheten i denne integrerte forsterkeren kan ligge....?
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.987
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Det er en Concerto Stereo Preamplifier med RIAA/phono kort! så Continuum 500 består av 2 stk 501, 2 stk PC-1 og 1 stk. Concerto, alt i en BOX. Jeg har sammenlignet Concerto med Synergi lli og den er absolutt ikke dårligere.

    Jeg forsøkte å kjøpe den fra Lyric, men han ville ikke selge den til meg!! ikke spør meg hvorfor, jeg er ikke psykolog! Tror den ligger på ca Euro 9000,- inkl RIAA. Det burde være muligt å kjøpe en 110V versjon fra USA, men JF påstår at den ikke er multivoltage, er usikker på om det faktisk er sant. PÅ min EU-versjon står det 210-265 V på!
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Kjøp i Hong Kong da. Her er den ca. 7500 Euro og det er 220V model.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Kjenner du til noen gode hifi butikker i HK med netthandel HKviking?

    Mvh
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Dårlig med netthandel her. Jeg kjenner et par forhandlere. Hvis du vil kan du sende meg en PM så kan jeg sjekke med de hvis de tar en ordre.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Det er listepris. Jeg har sett at i Singapore så går den for SGD 12.000. Det er ca. NOK 53.000. Plus MVA så er du oppe i 66.250. Ikke helt umulig å prute en god pris I HK.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.987
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    HKviking skrev:
    Det er listepris. Jeg har sett at i Singapore så går den for SGD 12.000. Det er ca. NOK 53.000. Plus MVA så er du oppe i 66.250. Ikke helt umulig å prute en god pris I HK.
    Ja dette er en meget god pris! så er det bare frakten som kommer i tillegg. Men vil de/kan de selge på export?
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    HK er taxfree allerede. I Singapore såå har jeg alltid fått tax refund. Mulig at en av Hong Kong dealers kan matche. Her der denne enheten ganske populær så den er vanligvist ready for pickup i butikken.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.987
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    klart at du kan gå i butikken å kjøpe den, men kan du få dem til å sende/exportere den tror jeg ikke. Så kosten til turen + moms kommer du jo aldrig uten om :(
     
    H

    hobby

    Gjest
    Jeg kjører 501 blokk med PC-1 på min senterhøyttaler. Fungerer meget bra !!!
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.987
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Er der noen som viet hvordan man stiller gain på Model One? Intet om det i manualen ??? men de beskriver hvordan gainet kan stilles fra 20 dB og opp.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Må melde meg på i JRs Venner da jeg endelig har fått meg en JR Continum 500! Takk til K2 som solgte meg denne glimrende forsterkeren:)
     

    Vedlegg

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    tdbil skrev:
    Må melde meg på i JRs Venner da jeg endelig har fått meg en JR Continum 500! Takk til K2 som solgte meg denne glimrende forsterkeren:)
    Lekkert!!! Hva er førsteintrykket?????
     

    Atlant

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Lekkert ja! Er dette en integrert forsterker?

    Mvh Atlant
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor solgte K2? Har eiet 2 integrerte fra JR nå. Ingen god match med P39?
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Mute skrev:
    Hvorfor solgte K2? Har eiet 2 integrerte fra JR nå. Ingen god match med P39?
    P39 er krevende men burde være god match med Conntium. Hørte på P39 med Marantz SC-7S2/MA9S2 og det var super match. Har også hørt P39 mot McIntosh C1000/MC501 og det spilte helt elendig.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Ja det er en integrert på 2x500w og førsteintrykket er veldig bra.
    Den har stålkontroll og er første forsterkeren som virkelig driver Dynaudio Contur 3,4 med glans.
    Men de ryker ut til fordel for Proac d28 som jeg testet i går og bare må ha:)

    K2 skulle over på horn og trenger da ikke kraften som er i denne.

    Jeg tror at den blir her leeeenge:-D
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    HKviking skrev:
    Mute skrev:
    Hvorfor solgte K2? Har eiet 2 integrerte fra JR nå. Ingen god match med P39?
    P39 er krevende men burde være god match med Conntium. Hørte på P39 med Marantz SC-7S2/MA9S2 og det var super match. Har også hørt P39 mot McIntosh C1000/MC501 og det spilte helt elendig.
    Interessant.. Jeg trodde Continuum måtte være en flott match til Palladium, men synes det ble litt flatt og politisk korrekt med ASP1000 når jeg testet dette.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.529
    Antall liker
    23.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes at en standard 1000ASP låter litt mattere enn en standard 500ASP. Nå har jo JR tilleggselektronikk rundt 500ASP-modulene i Continuum, så det er ikke sikkert at den låter akkurat som et par stock 500ASP heller.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.987
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har planer om et par Avantgarde med 107 dB, så da blir 2x500w noe unyttig og vil hellere bruke pengene på andre fronter. Desuten blir "stålkontrollen" i denne C500 litt vel mye på Palladium som egentlig lyder bedre med en mer "saftig" bunn.
     
    H

    hobby

    Gjest
    Jeg kjenner nå til at det er de som bruker 301 monoblokkene på Avantgarde høyttalere med stort hell. Mye watt skader ingen så lenge de er helt støyfrie og leverer dynamikk i massevis.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    1
    o.t.
    K2 skrev:
    Jeg har planer om et par Avantgarde med 107 dB, så da blir 2x500w noe unyttig og vil hellere bruke pengene på andre fronter. Desuten blir "stålkontrollen" i denne C500 litt vel mye på Palladium som egentlig lyder bedre med en mer "saftig" bunn.
    500W er ca 27 dBW, som med 107dB/W kan gi et maksnivå på omkring 134 dB SPL - det burde være nok «headroom» til de fleste ... 8)

    (Jeg tipper noe lukter brent før maksnivået kommer opp til 134 dB SPL)

    mvh
    KJ
     

    Atlant

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Hei Rowland eiere.

    Jeg har sett på disse forsterkerene en stund. Leste bla en test av monoblokkene 301 i Fidelity. Men stemmer det at det finnes er stereo versjon i samme serien som heter 302? Jeg kan ikke finne denne på produsentens hjemmesider. Om noen har denne og kan dele inntrykk så var det bra!

    Mvh Atlant
     
    H

    hobby

    Gjest
    302 er den gamle modellen. Den nye stereoversjonen heter 312 og har også buet front ala Continuum og Criterion. Den finnes omtalt på Rowland sine nettsider. Den låter forholdsvis likt som 301 monoblokkene, men har litt mindre krefter og strømreserver. (Også 301 ble oppdatert for noen år tilbake, men beholdt av en eller annen grunn samme benevnelse)

    Tror denne linken har vært postet på denne tråden før, men en god ting kan jo ikke gjentas for ofte:):
    http://www.avguide.com/review/first-look-jeff-rowland-design-312-power-amplifier

    Bilde og specs: http://www.audiorevelation.com/cre/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=465&osCsid=4e2hv1faj43c8ss6jfd571je11
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    wizard skrev:
    Criterion og 312 på KLIAV 2009.



    Jeg så den 312 med Criterion her omdagen. De hadde to stk 312. Hvert stereopar var brokoblet. :eek:

    Skulle være bra det?
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Siklefaktoren er stor her!
    Kjøpte for en stund siden en JR Model 1 av K2, og hadde ærlig talt ikke tro på at den kunne hamle opp med mine rør-mono blokker!
    Tok den med hjem til en kar med Quad ESL-2905, og i løpet av 3 timers oppvarming spilte det stadig bedre, men hans Quicksilver rør-monoblokker fungerte totalt sett bedre.
    Tror den hadde tjent på enda lenger oppvarming, da den fortsatt spilte bedre, helt til jeg måtte dra.

    Ok, Model 1 hadde bedre bass, dynamikk, og hadde bedre fokus, men den spilte ikke musikk på samme måte som hans rør forsterkere! Vi ble enige om at den spilte mer "HiFi", men vi fikk ikke "Fot".

    Neste test var hos JanR.
    Her funket den ikke i det hele tatt! Jans 3w rørforsterker med 2A3 rør fungerte mye bedre på hans lettdrevne Klipch horn.

    Koblet den opp hjemme på flere sett småhøyttalere hjemme, og her spiller den overlegent bedre enn mine egne rør.monoblokker!
    Spesielt sammen med KEF XQ1 blir det magi!
    Den maler et stort, og dypt lydbilde, med masse dynamikk, og stor følelse av nærvær.

    Må si jeg ble veldig overrasket over dette. Vi snakker tross alt om en 15 år gammel konstruksjon.

    Ser ut som om den trives best når den får jobbe litt!
    Uansett er jeg veldig fornøyd med min JR Model 1. I mitt anlegg spiller den helt fantastisk, og har forvist mine Quicksilver Mono blokker under trappen! :)

    Har nå bestilt nye rør til utprøving, så vi får se hvem som blir stående som seierherre!

    /Trond
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jazzy skrev:
    Neste test var hos JanR.
    Her funket den ikke i det hele tatt! Jans 3w rørforsterker med 2A3 rør fungerte mye bedre på hans lettdrevne Klipch horn.

    /Trond
    Vel den fungerte men ikke så bra som ønskelig ? Låt litt uengasjert og "grå".
    Kanskje den typen amp må ha litt å jobbe, møte litt motstand for å yte max ?

    Uansett en flott og velbygd amp som jeg skal låne ørene til i kveld på noe helt annet enn klipsch :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:
    Uansett en flott og velbygd amp som jeg skal låne ørene til i kveld på noe helt annet enn klipsch :)

    /jan
    Og Jeff leverte, utrolig morro å høre hvor den spilte sammen med de små "skoeskene" dine Jazzy ;)

    Se å få laget deg en tråd i "mitt anlegg og....."

    /jan
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Dette var den første skikkelige test av JR i mitt oppsett. Syntes det spilte bra! Ikke mye "grå og uengasjert" lyd med mine små fuglekasser!
    Min jeff Rowland blir nok stående en stund.
     

    Atlant

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Hei Rowland eiere!

    Da er jeg på vei til å bli Rowland eier også... En stk 312 power amp blir snart skipet fra US, ser frem til å få den inn i racket!

    Om jeg frem til det? Ja, forventer meg godlyd fra denne...:)

    Noen som har erfaringer å dele?

    Mvh Atlant
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn