Jeg har tweaket meg bort, igjen....

O

om.s

Gjest
lydmannen skrev:
Det skal stå hva det inneholder, hvis ikke er det ikke lov hverken å selge eller importere det.
Det er vel en annen sak, som kanskje hører hjemme i en annen tråd, men bortsett fra de vanlige advarslene om ikke å la barn få tak i det og unngå å fortære det invortes, så er det ingen spesifikasjon på de enkelte ingredienser, men så er den kjøpt i Sverige og ;) 8) ....

mvh

O

om.s

Gjest
donnerwetter skrev:
Kan jo være greit å vite om innholdet er giftig/allergifremkallende eller annet f...skap, da :)
Uansett om det virker eller ikke, mener jeg :)
Det er nok begge deler mener jeg å tro, men la ikke tråden spore over på det, please!

mvh

L

lydmannen

Gjest
Hvis de ikke oppgir innholdet bryter de loven, og selvsagt prøver å skjule at de selger et tulleprodukt til ublu pris. Det blir som å tappe springvann på flaske, finnne på et fint navn, og mange syns det smaker fortreffelig.

O

om.s

Gjest
lydmannen skrev:
Hvis de ikke oppgir innholdet bryter de loven, og selvsagt prøver å skjule at de selger et tulleprodukt til ublu pris. Det blir som å tappe springvann på flaske, finnne på et fint navn, og mange syns det smaker fortreffelig.
Fint, da har vi fått ekspert uttalelsen, kan vi så la denne tråden få fortsette som den var tenkt som!?...

mvh

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
:D

Et relativt billig tweaks er Myrtle Wood Blocks. Det er vel Cardas som står bak disse, blant annet.

O

om.s

Gjest
Man skrev:

Et relativt billig tweaks er Myrtle Wood Blocks. Det er vel Cardas som står bak disse, blant annet.
De har jeg her hjemme, og de ble brukt under granittplatene som mono-blokkene stod på, dessverre funket de bedre i min forrige bostad, så her ble de noe som bidrog til at man tweaket seg bort :-\ ;) ;D ....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Man skrev:

Hva vil du si om effekten av disse?
Noe "hardere" enn for eksempel Tema Isolator eller holfiføtter?

Mvh
Rolf

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
O

om.s

Gjest
pks skrev:
RoDa skrev:
Man skrev:

Mvh
Rolf
Dette er helt vanlige treklosser:
http://www.cardas.com/content.php?area=products&content_id=7&pagestring=Accessories&product_id=28
MEN (!!!) disse står det Cardas på, så da har det en virkning.

Pk
La nå ikke dette skli ut til en slik diskusjon om at, "alt er det samme/tre er tre osv".
Möbelsnekkeren i meg sier iaf at de forskjellige tresortene har forskjellige egenskaper/tettheter/hardhet, om dette derimot har noen signifikant lydmessig gevinst kontra nevnte puter er jo en annen sak, og ett mer interessant spm, hvilket jeg tror RoDa var mer interessert i forskjellene mellom, forövrig en lav kommentar om navnet vs lyden der pks, du kan bedre ;)

mvh

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
om.s skrev:
pks skrev:
RoDa skrev:
Man skrev:

Mvh
Rolf
http://www.cardas.com/content.php?area=products&content_id=7&pagestring=Accessories&product_id=28

Pk
La nå ikke dette skli ut til en slik diskusjon om at, "alt er det samme/tre er tre osv".
Möbelsnekkeren i meg sier iaf at de forskjellige tresortene har forskjellige egenskaper/tettheter/hardhet, om dette derimot har noen signifikant lydmessig gevinst kontra nevnte puter er jo en annen sak, og ett mer interessant spm, hvilket jeg tror RoDa var mer interessert i forskjellene mellom, forövrig en lav kommentar om navnet vs lyden der pks, du kan bedre ;)

mvh
Sto opp på feil ben i deg, vett ;)
Den lydmessige forbedringen er relevant, da.. Jeg mener bare den sitter andre steder enn i utstyret :)

PK

O

om.s

Gjest
pks skrev:
om.s skrev:
pks skrev:
RoDa skrev:
Man skrev:

Mvh
Rolf

Pk

mvh
Sto opp på feil ben i deg, vett ;)
Den lydmessige forbedringen er relevant, da.. Jeg mener bare den sitter andre steder enn i utstyret :)

PK
Det er ett mye interessantere spm ;D ....

mvh

O

om.s

Gjest
om.s skrev:
Vel, noe skjer jo med denne ECO3ibruk....8)......
Da tror jeg at jeg våger meg på en forsiktig erfarings uttalelse ang denne sprayen.

Når den först var i hus, forsökte jeg ta en ting om gangen.
Först ut er bruk på cd platen, der ble spor #15 på Mazur/Garbarek skiva brukt som test låt.
Der hörte man man med engang at at det var marginelle forskjeller, klangen og perkusjonen til Mazur ble "klarer", bedre utklinging og större tydelighet, her passer analogien om mökkete vs rene vinduer bra.

Så gikk turen til signal cd->pre, pre->power, her var det ikke samme tydelighet som for cdén, noe mer usikker her, det samme med höyttaler og power kablene, muligens marginelle forbedringer, men de er isf så marginelle at de denne gangen ikke i seg selv utgjorde noen vesentlig forbedring etter bruken på cdén.

Planen er å teste den på bare kablene, men det tar man först om noen uker.

Er den så verdt 400,- Sek?, vel, for meg er den det! det begrunner jeg enkelt med den marginelle forbedringen den först og fremst gav på cdén, den gjorde/gjör det til en "större/bedre" opplevelse å lytte på sölvskivene, og den klangmessige forbedringen er verdt pengene i seg selv, kanskje ville en vanlig antistatisk spray gjort det samme, men nå har jeg ikke testet det, og dermed er det denne som gjelder, men at det kan väre verdt ett forsök, absolutt!!

En annen personlig glede her er at dette oppnåddes ved bruk av ett "ikke intefererende tweak", hvilket gjör at jeg er ganske sikker på at jeg denne gangen ikke har tweaket meg bort, igjen ;)

mvh

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
om.s skrev:
om.s skrev:

mvh
Da tror jeg at jeg våger meg på en forsiktig erfarings uttalelse ang denne sprayen.

Först ut er bruk på cd platen, der ble spor #15 på Mazur/Garbarek skiva brukt som test låt.
Der hörte man man med engang at at det var marginelle forskjeller, klangen og perkusjonen til Mazur ble "klarer", bedre utklinging og större tydelighet, her passer analogien om mökkete vs rene vinduer bra.

Så gikk turen til signal cd->pre, her var det ikke samme tydelighet som for cdén, noe mer usikker her, samme med höyttaler og power kabler, muligens marginelle forbedringer, men de er isf så marginelle at de denne gangen ikke i seg selv utgjorde noen vesentlig forbedring etter bruk på cdén.

Er den så verdt 400,- Sek?, vel, for meg er den det! og det begrunner jeg enkelt med at den marginelle forbedringen den först og fremst gav på cdén, den gjorde/gjör det til en "större/bedre" opplevelse å lytte på sölvskivene, og fden klangmessige forbedringen er verdt pengene i seg selv, kanskje ville en vanlig antistatisk spray gjort det samme, men nå har jeg ikke testet det enda, og dermed er det denne som gjelder, men at det kan väre verdt ett forsök, absolutt!!

En annen personlig glede her er at dette oppnåddes ved bruk av ett "ikke intefererende tweaks", hvilket gjör at jeg er ganske sikker på at jeg denne gangen ikke har tweaket meg bort, igjen ;)

mvh
Godt å høre om.s , sprayen er kommet for å bli hos meg ihvertfall.

MVH Johnny

O

om.s

Gjest
johnnygrandis skrev:
om.s skrev:
om.s skrev:

mvh

Så gikk turen til signal cd->pre, her var det ikke samme tydelighet som for cdén, noe mer usikker her, samme med höyttaler og power kabler, muligens marginelle forbedringer, men de er isf så marginelle at de denne gangen ikke i seg selv utgjorde noen vesentlig forbedring etter bruk på cdén.

Er den så verdt 400,- Sek?, vel, for meg er den det! og det begrunner jeg enkelt med at den marginelle forbedringen den först og fremst gav på cdén, den gjorde/gjör det til en "större/bedre" opplevelse å lytte på sölvskivene, og fden klangmessige forbedringen er verdt pengene i seg selv, kanskje ville en vanlig antistatisk spray gjort det samme, men nå har jeg ikke testet det enda, og dermed er det denne som gjelder, men at det kan väre verdt ett forsök, absolutt!!

En annen personlig glede her er at dette oppnåddes ved bruk av ett "ikke intefererende tweaks", hvilket gjör at jeg er ganske sikker på at jeg denne gangen ikke har tweaket meg bort, igjen ;)

mvh
Godt å høre om.s , sprayen er kommet for å bli hos meg ihvertfall.

MVH Johnny
Den har nok kommet for å bli her også, skal flytte om noen uker så da blir det vel sprayet på alt av kabler ved oppkoblingen igjen, men skal ta en mer kabel orientert test runde og ;) .....

mvh

O

om.s

Gjest
Syretesten på denne sprayen kommer ikveld, tenker teste den på/med noen kompiser som dukker opp her.
Men de skal tweakes med noe rødt først, så de er lette å forlede inn i sprayens imaginære verden ;) ...

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
om.s skrev:
Syretesten på denne sprayen kommer ikveld, tenker teste den på/med noen kompiser som dukker opp her.
Men de skal tweakes med noe rødt først, så de er lette å forlede inn i sprayens imaginære verden ;) ...

mvh
Et "spray" i hvert øre ;D

Neida.... Liker godt å lese om dine erfaringer, og håper du meddeler oss resultatet av "syretesten"!

O

om.s

Gjest
FallenA skrev:
om.s skrev:

mvh

Neida.... Liker godt å lese om dine erfaringer, og håper du meddeler oss resultatet av "syretesten"!
Hehe, ja kanskje alle mennnesker blir som jeg vil de skal være med en dæsch av denne sprayen ;D ;D ;D...neida, skal sjekke sprayen alvorlig sammen med disse kompisene ikveld, edruelige folk ifht HiFi er de også ;) :)....

mvh

O

om.s

Gjest
om.s skrev:
FallenA skrev:
om.s skrev:

mvh

Hehe, ja kanskje alle mennnesker blir som jeg vil de skal være med en dæsch av denne sprayen ;D ;D ;D...neida, skal sjekke sprayen alvorlig sammen med disse kompisene ikveld, edruelige folk ifht HiFi er de også ;) :)....

mvh
Litt spennende at fler enn meg hörte forskjell etter at man sprayet litt igår ;) :) ....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Flertallsplacebo, den formerer seg der audiofile flokkes...... :eek: ;D ;D

Bilder fra i går?

R

O

om.s

Gjest
RoDa skrev:
Flertallsplacebo, den formerer seg der audiofile flokkes...... :eek: ;D ;D

Bilder fra i går?

R
Ingen bilder dessverre, kvelden var avsatt for god mat, godt drikke og en avslappet musikk kveld, det kan jo nevnes at det denne kvelden var analog siden som ble sprayet litt, både Anders og pac, som var de besökende, opplevde det samme som undertegnede, så noe har denne sprayen for seg om man ser bort fra fellesplaceboen ;) :D ......

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.485
Det spennende er jo å se om de lærde klarer å komme opp med en rasjonell forklaring på hvordan antistatspray på CD platen kan påvirke slik at det signalet som kommer ut av D/A konverter i CD spillern er annerledes enn uten spray, sett i relasjon til hvordan digitalteknikken og CD-systemet fungerer... ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.485
Jeg har tidligere lest om at ulike materialblandinger som CD-plata eventuelt blir produsert av gir små variasjoner i lydkvalitet, selv om preginga av 0'er og 1'er er identiske.

Eco3 reduserer sannynligvis overflatespenninger i plastmaterialet til CD-plata, dermed påvirkes lesbarheta gjennom laseroptikken.

O

om.s

Gjest
Espen R skrev:
Det spennende er jo å se om de lærde klarer å komme opp med en rasjonell forklaring på hvordan antistatspray på CD platen kan påvirke slik at det signalet som kommer ut av D/A konverter i CD spillern er annerledes enn uten spray, sett i relasjon til hvordan digitalteknikken og CD-systemet fungerer... ;D
Vi diskuterte litt lett rundt dette igår kveld, og pac er absolutt en elektonikk lärdmann, men er befriende lett og interessant å diskutere med da han også akseptere at han hörer forskjeller, og kan innrömme at han ikke alltid har en rasjonell forklaring, en meget hyggelig og erfaren hiFi freak ;) ;D ...

mvh

O

om.s

Gjest
Espen R skrev:
Jeg har tidligere lest om at ulike materialblandinger som CD-plata eventuelt blir produsert av gir små variasjoner i lydkvalitet, selv om preginga av 0'er og 1'er er identiske.

Eco3 reduserer sannynligvis overflatespenninger i plastmaterialet til CD-plata, dermed påvirkes lesbarheta gjennom laseroptikken.
Selv strök jeg litt på huset til puén igår för avspilling, og jammen var det ikke forbedring der med! :D.

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.485
om.s skrev:
Espen R skrev:

Selv strök jeg litt på huset til puén igår för avspilling, og jammen var det ikke forbedring der med! :D.

mvh
Forbauser meg ikke. Alt materiale lever.

O

om.s

Gjest
Det kjennes iaf godt denne gangen å kunne si at man ikke har "tweaket" seg bort, de kronene dette koster tror jeg jag får igjen ifht ökt musikk og opplevelses glede, og da er det verdt det, imho....

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.485
om.s. , jeg visste at du ikke kunne tweake deg bort med Eco3. ;)

Dette med å tweaking er viktig IMO, men her må man stadig revuredre etter som anlegg og omgivelser forandrer seg. Det som var sant i går...osv.

Og etter min erfaring kan man "overdempe" ved for mye tweaking/uriktig tweaking ved at musikken blir dau og uten liv.

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Espen R skrev:
Og etter min erfaring kan man "overdempe" ved for mye tweaking/uriktig tweaking ved at musikken blir dau og uten liv.
Dette er en meget riktig observasjon. For mye sorbothane/gummi her og der gjør lyden livløs.

O

om.s

Gjest
Espen R skrev:
om.s. , jeg visste at du ikke kunne tweake deg bort med Eco3. ;)

Dette med å tweaking er viktig IMO, men her må man stadig revuredre etter som anlegg og omgivelser forandrer seg. Det som var sant i går...osv.

Jepp!! "been there, (just) done that" ;D ;D...

mvh

K

kbwh

Gjest
Den er kjekk.

*Disclaimers

WiFi Speed Spray™ is safe and effective when used as directed. However, the product is known to the State of California to cause cancer; developmental toxicity; and/or male pattern baldness. For outdoor use only. Do not use near electrical appliances. WiFi Speed Spray™ should not be used in the presence of pregnant women, women who have been pregnant, or women who may some day become pregnant. Keep away from children and household pets (especially birds). Do not take internally. If a persistent cough or partial paralysis develops, consult a physician,

Made in Malaysia, by Malaysians. Not intended for use by Malaysians.
Ha en lattermild søndag.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.485
..Grow Your SmallDick...

* ROCK SOLID hardness that feels bigger, wider and fuller (to you and to HER)
* THROBBING powerful blood flow to thePenis
* ALL-NIGHT staying power

You can't go wrong. It's doctor and herbalist endorsed
It's used and recommended bySex industry professionals

http://par.vrrefracted.com

Fikk denne e-posten i dag. Går det an å tweake seg bort på dette området også...? ??? ;D

O

om.s

Gjest
Siden det i andre trådeer synes som revejakta er igang igjen på folk som gir uttrykk for sine lyttevaner og prioriteringer ang lyd så gjorde jeg imorges en liten test igjen på meg selv ang utgangspunktet for denne tråden.

Satte tilbake, eller satte under, preén igjen 3 stk CB for på å sjekke om det hele var noe jeg hadde innbildt meg i første omgangen.

Men dog, lyden ble meget strammere og mindre "varm", kanskje noen ville beskrevet det hele som noe mer nøytralt bedre oppløst osv...selv opplevde jeg det at noe av engasjementet med musikken tok ett steg tilbake, så da var det bare å pakke tilbake CBéne og legge de på vent, man vet jo ikke hva som venter en i neste leilighet ;) :)..

For meg har dette vært en litt sånn "aha" reise med tanke på mine egne lyttevaner og rutiner, dette har fått meg opp av stolen, og andre ned i den, veldig lett å bli snøblind på egne prioriteringer og valg, heldigvis ser det også ut som om dette har trigget den sosiale HiFi biten, man inviterer og blir invitert rundt om til likesinnede, man gir, og får, nye inputs og tips (korreksjoner) i sin oppbyggning av eget anlegg, viktig!

Så tiltross for slike feilsteg som dette, kommer det alikevel noe godt ut av det i enden, om bare man er villig å innrømme egne feil, noe som står for større personlige HiFi fremganger enn å hele tiden skulle påpeke andres, der har jo noen og enhver noe å lære i disse dager ;) :)

God helg!!

mvh

L

lark

Gjest
Så tiltross for slike feilsteg som dette, kommer det alikevel noe godt ut av det i enden, om bare man er villig å innrømme egne feil, noe som står for større personlige HiFi fremganger enn å hele tiden skulle påpeke andres, der har jo noen og enhver noe å lære i disse dager ;) :)

God helg!!

mvh
Helt enig! Et åpent sinn og ingen fordommer er viktige egenskaper i denne hobbyen. Det er dessverre mange som barrikaderer seg bak sine egne meninger og får et nesten religiøst forhold til det å sysle med hifi.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
om.s skrev:
Siden det i andre trådeer synes som revejakta er igang igjen på folk som gir uttrykk for sine lyttevaner og prioriteringer ang lyd så gjorde jeg imorges en liten test igjen på meg selv ang utgangspunktet for denne tråden.
Knock knock; får kanskje komme innom her en tur og varme meg :)

Dette med CB har jeg ikke prøvd; men jeg vil tro at de vil fungere forskjellig etter forskjellige kabinetter de blir brukt under? Da tenker jeg i retning av at ballene tar vel ikke opp energi ved alle slags frekvenser, så det har vel noe å gjøre med hvilken egenresonans kabinettet har kanskje.

Ellers er jeg hjertens enig i at det er lurt å stille seg spørsmål, tildels kritiske spørsmål, om hvilken vei man egentlig er på. Det gjelder både med sin tweaking (og andre ting relatert til lyd :)). Jimmy Hughes (av journalistisk mangeårig berømmelse) nevner som en av de viktigste tweaker; fjern alle tweaker. Bare for å se... og så evt bygge gradvis opp igjen, en for en.

Jeg prøver å bevisstgjøre bruk av tweak, lyttevaner og alt det der så mye jeg kan jeg, og det virker det iallefall som de fleste her i tråden gjør også. Supert!

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Vidar P skrev:
om.s skrev:
Knock knock; får kanskje komme innom her en tur og varme meg :)

Dette med CB har jeg ikke prøvd; men jeg vil tro at de vil fungere forskjellig etter forskjellige kabinetter de blir brukt under? Da tenker jeg i retning av at ballene tar vel ikke opp energi ved alle slags frekvenser, så det har vel noe å gjøre med hvilken egenresonans kabinettet har kanskje.

Ellers er jeg hjertens enig i at det er lurt å stille seg spørsmål, tildels kritiske spørsmål, om hvilken vei man egentlig er på. Det gjelder både med sin tweaking (og andre ting relatert til lyd :)). Jimmy Hughes (av journalistisk mangeårig berømmelse) nevner som en av de viktigste tweaker; fjern alle tweaker. Bare for å se... og så evt bygge gradvis opp igjen, en for en.

Jeg prøver å bevisstgjøre bruk av tweak, lyttevaner og alt det der så mye jeg kan jeg, og det virker det iallefall som de fleste her i tråden gjør også. Supert!

Mvh Vidar P
Her er alle velkomne som har en viss selv erkjennelse på å tweake seg bort :)

Det er vel mye av det du her nevner man har erfart tidligere, om enn i mye mindre skala, men denne gangen var det til gangs, og som jeg nevnte for noen dager siden bare, man kan forsøke seg litt tilbake, uten det helt gode resultatet det heller, så her får racket (Quadraspire) gjøre jobben, og det kan synes som om det gjør det best alene.
Skal flytte igjen innen kort tid og det skal bli spennende å høre hva som funker best der...

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.980
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har tweaket meg bort når det gjelder rørbytter et par ganger. Standard "dårlige" rør ble byttet ut med både gode (og dyre) NOS rør - men resultatet er ikke alltid som forventet.

L

lark

Gjest
Det lengste jeg har tweaket meg bort fra god lyd er da jeg satte spikes mellom høyttalere og steinblokker. Fæle greier :eek: Er forøvrig blitt svært skeptisk til spikes generellt.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.485
lark skrev:
Det lengste jeg har tweaket meg bort fra god lyd er da jeg satte spikes mellom høyttalere og steinblokker. Fæle greier :eek: Er forøvrig blitt svært skeptisk til spikes generellt.
HA-Ha, dette drev jeg med på begynnelsen av 90-tallet! ;D

Topp Bunn