om.s skrev:
Vel, noe skjer jo med denne ECO3ibruk....8)......
mvh
Da tror jeg at jeg våger meg på en forsiktig erfarings uttalelse ang denne sprayen.
Når den först var i hus, forsökte jeg ta en ting om gangen.
Först ut er bruk på cd platen, der ble spor #15 på Mazur/Garbarek skiva brukt som test låt.
Der hörte man man med engang at at det var marginelle forskjeller, klangen og perkusjonen til Mazur ble "klarer", bedre utklinging og större tydelighet, her passer analogien om mökkete vs rene vinduer bra.
Så gikk turen til signal cd->pre, her var det ikke samme tydelighet som for cdén, noe mer usikker her, samme med höyttaler og power kabler, muligens marginelle forbedringer, men de er isf så marginelle at de denne gangen ikke i seg selv utgjorde noen vesentlig forbedring etter bruk på cdén.
Planen er å teste den på bare kablene, men det tar man först om noen uker.
Er den så verdt 400,- Sek?, vel, for meg er den det! og det begrunner jeg enkelt med at den marginelle forbedringen den först og fremst gav på cdén, den gjorde/gjör det til en "större/bedre" opplevelse å lytte på sölvskivene, og fden klangmessige forbedringen er verdt pengene i seg selv, kanskje ville en vanlig antistatisk spray gjort det samme, men nå har jeg ikke testet det enda, og dermed er det denne som gjelder, men at det kan väre verdt ett forsök, absolutt!!
En annen personlig glede her er at dette oppnåddes ved bruk av ett "ikke intefererende tweaks", hvilket gjör at jeg er ganske sikker på at jeg denne gangen ikke har tweaket meg bort, igjen
mvh