Synd å se att denne tråden skulle bli så amper... Har selv til tider hatt mine meningsutvekslinger med både Om.s og flere andre her om ulike tweaks betydning og credibilitet. Synes likevel det blir litt feil å be om beviser når det ikke er lagt frem påstander, men erfaringer...?
Ps! Etter den tråden om de treklossene, Om.s, så måtte jeg gjøre noen forsøk selv. Kan vel ikke si at jeg greide å detektere noen forbedringer/forandringer med eller uten, men som du selv poengterer, alle tweaks har ikke den samme virkningen i en hver gitt situasjon. (skal ikke mase mer om hvilken betydning logoen skulle ha..
)
Forsøkte meg med halve squash-baller under CD-spiller for noen år siden, og fikk da en betydelig bedring i spillerens evne til å lese "vanskelige/slitte" plater. Når jeg så fjernet de igjen etter å ha investert i et Solidsteel rack, oppdaget jeg at det ikke lenger var behov for den effekten de ga. Ble vel egentlig ikke så overrasket over det. Racket gjorde tydeligvis jobben sin.
Det jeg prøver å si er at i et nytt rom/hus, vill det naturlig nok råde andre akkustiske forhold og resonanser, så at gamle tweaks som du erfarte at ga effekt før, ikke lenger gjør det, må vel kunne ansees som helt naturlig...
Om noe, så synes jeg at det faktum at du på en slik ærlig og oppriktig måte deler dine erfaringer om et slikt tema, gjør at din credibilitet vokser i mine øyne, og ikke på noen måte "beviser" at dine tidligere erfaringer var"feil". Erfaringer og påstander er to vidt forskjellige ting i min verden.
All respekt til deg Om.s..!