Du sier denne skal stå i hallen i underetasjen - er dette med inngangsparti?
Jeg ville utvilsom valgt gulvvarme - da tørker gulvet fortere opp, og det blir mye lunere. Jevn varme alle steder - slipper bråket fra en varmepumpe også.
Såpass godt isolert som en ny enebolig skal være i dag, så er det ikke mye ekstra strøm du trenger med varmekabler VS varmepumpe.
Mvh
OMF
I mitt spesifikke tilfelle er det primært inngangsparti/hall og tv-stue, ca 40kvm sammenhengende areal, som skal varmes opp med den tenkte pumpa, i kombinasjon med elektriske v-kabler i inngangsparti/hall. I overetasjen blir det vedovn (muligens supplert med en panelovn eller to), i tillegg til varmen som siver opp trappeåpningen nedenfra. Pumpa tenkes plassert slik at oppvarmet luft må gjennom det meste av arealet nede før den finner veien opp trappa.
Optimal løsning hadde trolig vært vannbåren gulvvarme, men den kampen orker jeg ikke ta med utbygger, han skal levere 5 hus så standardisert som mulig, og kommer garantert til å prise en slik endring opp i stratosfæren.
Det er mange gode innspill om varmekilder generelt her, men om noen altså har erfaring med de takmonterte innedelene, er jeg nysgjerrig. Kommer nok ikke til å velge en slik uten positiv omtale fra andre enn selgere.