Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    352
    Antall liker
    6
    ottone skrev:
    samlanes skrev:
    ......
    Har aldri skjønt kvifor folk gidder å betale for billett,når dei ikkje lytter på musikken,merkelig.(og ødelegger for alle andre i tillegg)
    Mvh.
    Godt poeng der, samlanes. Utbredt problem, aldri skjønt det der jeg heller.
    Skriver under på den ja, opplevde det samme under Waters konserten i Telenor Arena, der det var det rene 17.maitoget med folk i midtgangen som var mer opptatt med å handle fluidium enn å forsøke å få med seg hva som skjedde på scenen. Direkte ødeleggende var det for oss som var der for musikken og showet.

    Det verste eksempelt har jeg forøvrig fra Waters sin konsert i Stavanger i 2006, da jeg overhørte noen med kraftig jærdialekt si: "Me e her fordi det æ fest". Med en slik holdning er det ikke rart at det blir uro rundt i rekkene. ::)
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Burnt_Island skrev:
    Jeg satte pris på at Sadies hadde et par øvinger i Bergen og Oslo før de kom hit opp. Dette var ekstatisk bra! Jeg har gledet meg til konserten siden jeg leste at de skulle komme i januar engang, men dette ble mye bedre enn jeg hadde håpet på! Lenge siden jeg har vært så høy på musikk!
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    edit: i kveld har jeg knekt country/americana koden: Det er egentlig bra musikk som spilles litt for sakte ;)
    Dæven Burnt_Island, nå angrer jeg på at jeg ikke dro jeg også. Høy på musikk, rett og slett det må ha vært en bra konsert!

    - Slarssen
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Slarssen skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Jeg satte pris på at Sadies hadde et par øvinger i Bergen og Oslo før de kom hit opp. Dette var ekstatisk bra! Jeg har gledet meg til konserten siden jeg leste at de skulle komme i januar engang, men dette ble mye bedre enn jeg hadde håpet på! Lenge siden jeg har vært så høy på musikk!


    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    edit: i kveld har jeg knekt country/americana koden: Det er egentlig bra musikk som spilles litt for sakte ;)
    Dæven Burnt_Island, nå angrer jeg på at jeg ikke dro jeg også. Høy på musikk, rett og slett det må ha vært en bra konsert!

    - Slarssen
    Dette er en av de beste konsertene jeg har sett. Toppform, driv, uimotståelig briljans.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Pere Ubu på Blæst igår.

    Melodier basert på tunge basslinjer, gitarstrukturer, drevet fram av aggressiv trommis. David Thomas hulkende vokal på toppen. Jeg kjente de fleste sangene fra før, men det å høre klassikerne live gav en ny dimensjon. Thomas fortalte litt om bakgrunnen til hver sang.

    Trommisen var nesten litt for langt framme i lydbildet, men det regulerte seg etterhvert. Hendene blødde etter konserten.



    Jeg har sikra meg en signert utgave av Dub Housing :)
     

    Vedlegg

    N

    nb

    Gjest
    Dimmu Borgir med Kringkastningsorkesteret og kor i Oslo Spektrum i dag. Fett som faen. NRK var på plass med mye kamerautstyr så denne konserten kommer nok på TV og/eller blir utgitt en gang.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Driiiitfet konsert ! Så btw i diskusjonsfeltet under omtalen på vgnett at noen påsto den kommer på TV allerede om noen uker! Håper de naila opptaket her både lyd og bildemessig og gir det ut på blu-ray!

    Gleder meg til å se / høre det igjen! (litt rart å gå på metall-konsert der de de stiller volumknotten på 6 istedet for 11..) :)
     
    N

    nb

    Gjest
    pstraums skrev:
    Gleder meg til å se / høre det igjen! (litt rart å gå på metall-konsert der de de stiller volumknotten på 6 istedet for 11..) :)
    Sa til en teknikerkompis at jeg skulle på konserten - han sa "da kommer de ikke til å spille høyt nok". En nødvendig konsekvens av å skulle mikke opp et orkester visstnok.
     
    N

    nb

    Gjest
    Judas Priest i Oslo Rektum i går. Lett en av de beste metalkonsertene jeg noensinne har vært på. Ganske dårlig oppmøte (mesteparten av sitteplassene var blendet bort). Uvanlig god lyd til Spektrum å være der jeg stod. Også passe høyt, jeg stor like innenfor høyre line-array ca 10 rader bak i publikum og hadde ørepropp kun på øret som vendte mot arrayet.

    Dette er jo en "farewell tour" - i alle fall sier de det. Priest spillte et utvalg fra den lange og innholdsrike karrieren og i mine ører satt det som et skudd. KK Downing gav seg i bandet like før turneen, og den i denne sammenheng purunge gitaristen som erstattet han gjorde manns jobb og vel så det. Bandet var veldig tight, Rob Halford var i storform og det så virkelig ut som de geniunt koste seg på scenen. Publikum var også veldig med. Fascinerende at store deler av publikum (inkludert meg selv) ikke en gang var født da bandet kom med sin første plate. De har åpenbart evnen til å fenge nye generasjoner.

    De spiller i Bergen i dag. De som har muligheten bør absolutt få med seg den konserten, dette var virkelig en høydare.

    Settliste (fra setlist.fm)

    Rapid Fire
    Metal Gods
    Heading Out to the Highway
    Judas Rising
    Starbreaker
    Victim of Changes
    Never Satisfied
    Diamonds & Rust
    (Joan Baez cover) (First half acoustic)
    Dawn of Creation
    Prophecy
    Night Crawler
    Turbo Lover
    Beyond the Realms of Death
    The Sentinel
    Blood Red Skies
    The Green Manalishi (With the Two-Pronged Crown)
    (Fleetwood Mac cover)
    Breaking the Law
    Painkiller
    ----
    The Hellion
    Electric Eye
    ----
    Hell Bent for Leather
    ----
    You've Got Another Thing Comin'
    (with Richie Faulkner guitar solo)
    ----
    Living After Midnight
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Judas Priest var konge!

    Kanskje med Rapid Fire, Electric Eye og Living After Midnight som kveldens beste

    Samt overtonen på slutten av Beyond the Realms of Death solo`n da. Herlig ;D
     
    N

    nb

    Gjest
    ØivindJ skrev:
    Var visst ganske alvorlige lydproblemer i Bergen siden PAen svaiet i vinden eller noe slikt.

    Konserten i Oslo var i alle fall helt rå. Jeg ante ikke noe om hvor bra de var live så hadde ikke allverdens forventninger og ble meget positivt overrasket. Jeg har ikke hørt så mye på Judas Priest de siste årene, det skal jeg absolutt gjøre noe med. Hadde nesten glemt hvor tøft det er.
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    I går var jeg på Rockefeller for å høre Cinderella live.

    Jeg har aldri likt dette bandet noe spesielt men en venn av meg var en stor fan av de på 80 - 90 tallet, og så ble det en unnskyldning til å ta seg noen øl ;)

    Konserten var elendig etter min mening, det var så høyt at det bare var lyd, litt komisk når du ser vokalisten spille en lang gitarsolo så hører du bare pling pling plong skrikende i øret.

    Har ikke hørt så dårlig lyd på gitar siden Deep Purple med Ritchie Blackmoore i 94.

    På de rolige sangene kunne du høre at vokalisten hadde stemmen i behold og sang bra, men på alt annet ble lydbildet bare kaos.

    Dessverre en skuffende konsert for meg, men min venn var kjempefornøyd, det var faktisk det viktigste den kvelden.
     
    N

    nb

    Gjest
    NRK viser opptak fra konserten med Dimmu Borgir, KORK og kor førstkommende lørdag. Sendingen er en time, så det er ikke hele konserten. Begynner 23:15 eller hva det nå var.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.281
    Antall liker
    6.667
    nb skrev:
    Judas Priest i Oslo Rektum i går. Lett en av de beste metalkonsertene jeg noensinne har vært på. Ganske dårlig oppmøte (mesteparten av sitteplassene var blendet bort).
    På slike konserter prioriteres ståplasser. Det er vanlig at de fleste sitteplassene tas bort. Ståplassene var i alle fall utsolg da jeg bestilte billettene, så det må ha vært bortimot utsolgt.

    Morsomt at de hadde med låter fra alle studioalbumene.
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Rumble In Rhodos & Monolithic på Steinkjerfestivalen. Rumble overrasket veldig positivt med en knall konsert. Monolithic leverte så til de grader, syyyk konsert.

    I dag bla.a Motorpsycho, Jim Jones Revue & Shining :)
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    743
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Hørte på Jan Garbarek Group i Oseberg kulturhus i Tønsberg i går. Det var en stor opplevelse. Under konserten tenkte jeg at dette er grunnen til at jeg har hifi som hobby; - ønsket om å (gjen)skape gode musikalske opplevelser i egen heim.

    Mvh Olav E.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Ferdig med Roskilde. Trøtt. I går rulet svenskene med Graveyard og Timbuktu.
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Tilbake fra London, All tomorrows parties arrangerte Flaming Lips konsert der plata The soft Bulletin ble spilt i sin helhet, kanskje den beste konserten jeg har vært på.
    Så også Arcade Fire, Battles, Aphex Twin & Chemical Brothers i Hyde Park, de siste tre som en del av Wireless Festival :) Battles slet med ødelagt elektronikk og fikk bare spilt tre låter, men de funket bra. Aphex Twin har stått på ønskelista i snart 20 år og innfridde, total overkjøring.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.159
    Antall liker
    3.985
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Toto - Ravnedalen, Kristiansand



    Det var meldt ett regnvær av dimensjoner, men dette sprakk opp og blå himmel åpenbarte seg. Utrolig bra live band, man blir bare stående å glise i to timer - dette var utrolig gøy.

    Settliste:

    Child's Anthem
    Till The End
    Afraid Of Love
    Somewhere Tonight
    Pamela
    Lea
    Gift Of Faith (followed by Paich solo)
    Africa
    Human Nature (Steve P's song from Jacko's Thriller)
    Rosanna
    Georgy Peorgy
    Stop Loving You
    I Will Remember
    Hold The Line

    http://www.toto99.com/

    Begrenset hvor bra det blir med iPhone...

     

    wilbur-x

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Innlegg
    844
    Antall liker
    1
    Big4 på Rho Fiera Milano 6 juli. Helt knall, men vel varmt på betongplassen.
    Høy stemning på Italiensk vis.
    Soppen fikk autografen av Dave Mustaine (Megadeth) på flybussen og er kjempehappy.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Innlegget kommer litt sent pga. ferie, men likevel; Var på Dylan konserten Oslo Spektrum. Første halvdel var helt forferdelig. Dylan sang som ei kråke, ikke mulig å høre hva han sa. Dylans forsøk på instrumentalsoloer gikk også skeis og skar seg mot resten av bandet som heller ikke holdt skikkelig nivå.

    Annen halvdel. Dylan sang fremdeles som ei kråke, men jeg kunne noen ganger høre litt av teksten. Bandet satt bedre og bedre og den siste halvtimen ble det faktisk spilt musikk av god kvalitet fra bandets side. Dyland var ogå litt mer med instrumentalt.

    Konklusjon: Ikonet Dylan bør slutte å turnere og bare være ikon.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Vamp med Eivør Pálsdóttir i Risør i kveld. Trebåtfestival vet du :)
    Har aldri vært på trebåtfestivalen før, og må si det fristet til gjenntakelse.
    Når det gjelder konserten vil jeg si at hva han nå heter han som synger i Vamp har kommet seg litt siden sist jeg hørte de, og at Eivør var som vanlig helt fantastisk. Du verden det er en dame jeg har lært å sette pris på etter 4 konserter :) (2 Eivør og 2 Vamp)
    Må innrømme at jeg nok ikke hadde gått på en Vamp konsert om det ikke var for at de hadde med Eivør :)
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    nb skrev:
    OAlex skrev:
    Postgirobygget igår på festival. Søppel.
    Overrasket? Kanskje du burde forsynt deg litt grovere fra baren og sunget med av full hals;)
    Haha, forsøkte det og. Hjalp ikke. Det slo meg at vokalisten egentlig er ganske dyktig, selv om musikken er tynn velling og fantastisk utdatert i tillegg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.401
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    90% av musikken skrev han på begynnelsen av 90 tallet når vi bodde i kollektiv i Trondheim sammen.... Var en morsom tid :)
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    743
    Torget vurderinger
    4
    Kid Andersen på Lundetangen pub i Skien i går. Kid er vinner av årets bluespris på Notodden. Nok en utmerket gitarist fra Grenland! Lundetangen pub er Kids stamsted der han første gang sto i vinduskarmen og spilte som 16 - 17 åring. Det ble både høy stemning og sen natt.

    Setter du pris på gitarbasert blues, eller ønsker å sjekke ut en ny kandidat til samlinga av gitarhelter; - sjekk ut Kid!

    Mvh Olav E.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.423
    Antall liker
    5.658
    Eat The Rich klasket til med Motorpsycho i går, ikke verst for en gratis bakgårdsfestival.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    på onsdag var jeg på intimkonsert på Nesodden med Live Maria Roggen og Helge Lien .
    En deilig aften.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.401
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jarle Bernhoft i operaen igår. Satt klin inntil scenen. Veldig bra :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jarle Bernhoft i Drammens teater. Absolutt fantastisk. Ikke feilfritt, men for et groove, trøkk og en himmelsk stemme. Fantastisk kontakt med publikum.

    Dette var en av topp 3 konserter jeg har sett. Heldige alle dere som har billetter til konsertene fremover.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var på konsert med Eivør Pálsdóttir i Århus i forrige uke. Endelig igjen Eivør konsert uten at hun måtte slepe med seg Vamp.
    Fantastisk konsert, jeg både lo og gråt underveis. Da har det vært bra ;D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn