Virket som en meget bra setlist det der ja, synd jeg ikke fikk vært der.Vicarious skrev:Mye nytt(synes det også er bra) samt et par låter fra burn my eyes.
Tror dette var setlisten:
1.I Am Hell (Sonata in C#)
2.Be Still and Know
(World premiere)
3.Imperium
4.Beautiful Mourning
5.The Blood, the Sweat, the Tears
6.Locust
7.This Is the End
(World premiere)
8.Aesthetics of Hate
9.Old
10.Darkness Within
11.Bulldozer
12.Ten Ton Hammer
Encore
13.Halo
14.Davidian
Hvordan var konserten? Skulle gjerne vært nedover, men som student i Trondheim er det ikke alltid like lett. Måtte velge mellom Riverside nå, og Opeth/PoS i desember, og da ble det sistnevnte.KapteinUfattelig skrev:Kvelertak forrige torsdag.
Riverside på John Dee idag. Undres alltid over at dette bandet ikke er mer kjent og likt.
Pur pretensiøs og pompøs polsk progrock! 8)
Kaptein Ufattelig.
Den var som forventet fullstendig suveren.vargen skrev:Hvordan var konserten? Skulle gjerne vært nedover, men som student i Trondheim er det ikke alltid like lett. Måtte velge mellom Riverside nå, og Opeth/PoS i desember, og da ble det sistnevnte.
Ah, misunner deg! Gikk selv til innkjøp av live-DVDn deres da jeg ikke fikk mulighet til å dra på konserten. Og man kjenner jo igjen det du sier fra den og.KapteinUfattelig skrev:Den var som forventet fullstendig suveren.vargen skrev:Hvordan var konserten? Skulle gjerne vært nedover, men som student i Trondheim er det ikke alltid like lett. Måtte velge mellom Riverside nå, og Opeth/PoS i desember, og da ble det sistnevnte.
John Dee er jo et underlig konsertlokale, men den helt store fordelen er at du kan stå 1,5m unna musikerne og virkelig studere teknikken mens de spiller. Og disse gutta KAN spille. Blu-raykonserter kan ta seg et stev.
Stemningen var ok til å begynne med og steg ganske raskt. Duda har jo en riktig frisk stil i kombinasjonen vokal/bassgitar med eminent fingerføring i både enkle og nokså komplekse rytmer. Engelsken hans er ikke helt fjellstø og resten av bandet tause, men de virker som temmelig lune og uhøytidelige karer med glimt i øyet og smilet på lur. Det var få screamers i front og det er heller ikke noe jeg savner. Dette er musikk hvor man kan velge å stå bredbent og nikke lett eller headbange for fullt i de partiene som tillater det og jeg havnet vel på en slags gyllen middelvei.
Opeth/PoS blir nok litt annerledes fordi man blir stående et greit stykke lenger foran scenen enn på JD. Men det blir neppe noen nedtur. Liker "Heritage" bedre for hver gang.
Kaptein Ufattelig.
Tok PoS fire sekunder å sette stemningen i taket. Rett før man måte felle en tåre da Ashes kom som låt nummer to.vargen skrev:Opeth/ Pain of Salvation på Sentrum Scene i går. Kjempekonsert!
Helt enig. Koste meg enormt, og Ashes er vel den låta som gjorde meg kjent med PoS for noen år siden. Opeth leverer som alltid varene, med Åkerfeldt i godt humør.Geir Kristiansen skrev:Tok PoS fire sekunder å sette stemningen i taket. Rett før man måte felle en tåre da Ashes kom som låt nummer to.vargen skrev:Opeth/ Pain of Salvation på Sentrum Scene i går. Kjempekonsert!
Sliten kropp i dag tok med Sivert Høyem i går som leverte varene så det holdt. Da ser jeg frem til Katatonia på torsdag. Det kommer til å bli årets konsert garantert.
Ta de to siste først: The Great Cold Distance og Night Is The New Day. Deretter går du på en smell og kjøper hele katalogen ;DJanR skrev:Veldig bra Geir
Og litt misunnelig
Rett på cdon og hanke inn ett par skiver, hvem MÅ jeg ha (først) ?
/jan
;DGeir Kristiansen skrev:Ta de to siste først: The Great Cold Distance og Night Is The New Day. Deretter går du på en smell og kjøper hele katalogen ;DJanR skrev:Veldig bra Geir
Og litt misunnelig
Rett på cdon og hanke inn ett par skiver, hvem MÅ jeg ha (først) ?
/jan