Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    For noen fantastiske flotte snurrebasser! ;) Olisn, er det TD 160 nederst?
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med fin tråd og fint oppsett ikke minst!

    Ser fram til musikktips og et og annet sleivspark som seg hør og bør her på forumet ;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takker. Musikktips innimellom kommer det nok, men lesere må så gjerne legge inn musikktips også. Det blir jeg bare glad for. Hvilke sleivspark sikter du til? ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.605
    Antall liker
    14.532
    Sted
    Langesund
    Lister meg forsiktig inn med en gratulasjon med nyopprettet "mitt anlegg tråd" Hvilken musikk liker du da.
    Lister med forsiktig ut igjen med håp om at dette ikke ble tatt som et sleivspark:)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takker, The Shy. Her trengs det ingen listing rundt om i tråden, du er velkommen. Om jeg reagerer på noe er det uansett ikke noe sleivspark ute og går fra min side, da kommer det rett fra levra som regel. Men det har dere gjerne fått med dere allerede ;)

    Jeg liker så mangt innen musikk, dog metal er ikke helt min greie. Trådens første album ut er et (av flere) som jeg ofte vender tilbake til. Fantastiske Sharon Jones and The Dap Kings har spilt inn mange perler. Tittelen til dette albumet er også svært passende som første album. Soul Of A Woman! Finnes også på Tidal

     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    ...men lesere må så gjerne legge inn musikktips også. Det blir jeg bare glad for.
    Her er en jazz plate jeg fikk anbefalt av en annen medforumist, Bjarnetv;
    Wolfgang Haffner, Kind of Spain.

    Kind-of-Spain-cropped-poor-640x640.jpg


    Fet lyd er det også, iallefall på min rigg.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Takker. Musikktips innimellom kommer det nok, men lesere må så gjerne legge inn musikktips også. Det blir jeg bare glad for. Hvilke sleivspark sikter du til? ;)
    Ingen spesielle nei. Men registrerer at du ønsker litt "takhøyde" i tråden din, og det bruker jo å engasjere/motivere til litt *kremt* kreativitet blant forumets eminente bidragsytere ;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    2.854
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med egen tråd Hifi-girl 77 Legger inn en video jeg har hørt endel på de siste dagene :) Bra saker i mine ører

     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Spiller Kind Of Spain nå. Har bare kommet litt inn i spor 2, men dette er jo lovende og låter godt. :)

    Og ja, aircanada, litt takhøyde skal det absolutt være. Skulle noen være i humøret for heftige diskusjoner med for høy takhøyde er det sikkert ikke vanskelig å henvise til nærmeste kabeltråd... ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.538
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med egen tråd og takk for tipset med Sharon Jones :)

    Ikke hørt noe med henne tidligere, tror jeg. Men liker det godt!
     
    Sist redigert:

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.345
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Nordland
    Grattis med egen tråd, hifi-girl77;)

    «Jeg liker så mangt innen musikk, dog metal er ikke helt min greie» Mulig jeg blir å prøve å omvende deg 8)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel på tide at også jeg lager min egen lille krok på HFS. Denne tråden kommer nok til å inneholde en del fjas i tillegg til musikk, så er dere advart. Utover det er alle velkommen i tråden, musikktips f.eks. blir jeg alltid glad for. :)

    Mitt anlegg:
    - Xindak XA6950 forsterker
    - Tannoy D500 høyttalere
    - Veridian Utopia Excellence DAC med Psvane TII rør. (Excellence utgaven inneholder pre-amp i tillegg til DAC delen)
    - Rotel RQ-970BX riaa. (Ryker nok ut på sikt)
    - Luxman PD-282 platespiller (Har vel egentlig fått en erstatter nå)
    - Dynavector DV 10x5 pu

    Vel, dette er det som vises på bildet under. Vinylriggen er under oppgradering og siste tilskudd er Thorens TD 126 MKIII med tonearm Audio Technica ATP-12T (se nederste bilde). Denne er på vei til sitt nye hjem og dukker nok opp rundt 17. mai tider.

    Hovedanlegg
    Vis vedlegget 493191
    NAAISS, HFG77!

    Gratulerer så masse med egen tråd;)

    Får følge den framover. Blir sikkert noen jazzanbefalinger...;-)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Liker du Sharon Jones, så er det sjans for at denne også faller i smak:)
    Vis vedlegget 493405

    Takk for tips, bluesbreaker. Dette er helt i min gate! Har funnet 2 album i Tidal, A Hill of Feathers og Late Nights & Heartbreak. Favorittmerket nå, denne artisten kommer jeg nok til å følge litt med fremover.

    Dessuten, Sharon Jones forlot oss dessverre ifjor. Litt godt er det at noen tar over ballen etter henne selv om hun for alltid vil være The Soul Queen i min bok.
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen "krok" her. Denne tråden blir en å "følge", om ikke annet så for "sleivsparkene" og musikkanbefalingene. Jeg har allerede notert meg et par som må sjekkes ut nøyere! :rolleyes:

    Ja! Så må jeg bare si at det et utrolig flott oppsett du har! Liker både den gamle og den "nye" vinylsnurren.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.345
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Nordland

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takk, 211. Kjekt du allerede har fått et par musikktips. Luxmanen er en vakker spiller! Jeg vurderte om jeg skulle beholde den, men har kommet frem til at den fortjener mer enn å bli stående å samle støv hos meg. Så etterhvert vil jeg prøve å finne nytt hjem til den.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    1. Forsøk: KLASSISK MUSIKK. Prøver å lure deg inn bakveien inn i metallverden :confused: The Commander in Chief, vår egen metalqueen Berit Hansen: Zigeunerweisen Op.20 guitar duel The Commander-In-Chief feat. Thomas Valeur.
    Vakkert spør du meg ;D

    https://www.youtube.com/watch?v=40XQDVEAblA&feature=share

    2. Forsøk: METAL. The Commander in Chief gjør en Coverlåt av Led Zeppelin, Immigrant song :)

    https://www.youtube.com/watch?v=OAQFbuXpwhg&feature=share

    Ka du trur, hifi-girl:rolleyes:
    Hehe du begynner i det små hører jeg. Du traff nå godt da, siden jeg liker både Zigeunerweisen Op.20 og Led Zeppelins Immigrantsong.

    Mine vurderinger:
    1. Sett bort fra utformingen på gitaren og antrekket var det ingenting som minnet om metal. Dette var vakkert og knalltøft på samme tid.
    2. Led Zeppelin har jo sine stolper i musikken og selv om kanskje ikke alle låtene treffer meg 100% så har de masse som jeg virkelig liker. Så jo, også dette var tøft.

    Spørsmål til deg. Er AC/DC metal eller hard rock? Fin linje kanskje. Har lagt ved en liten snutt til deg som jeg synes er stilig, disse to fortjener stående applaus.

     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.345
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Nordland
    2Cellos Thunderstruck er kanontøff :cool: Låten ble forøvrig i 1991 nominert av MTV Music Awards til «best Heavy Metal/Hard Rock video». Samme kanal kåret ACDC til 7. "Greatest Heavy Metal Band of All Time".

    Er AC/DC metal eller hard rock? Eg mener det er begge deler (nå blir det bråk >:D) Dagens Metallunger er neppe enig, men på 80-tallet var de blant mine venner klassifisert som Heavy Metal på lik linje som Maiden, Judas Priest og Ozzy:rolleyes: Men helt klart ikke i samme sjanger som Metal-gutta i Metallica, Antrax og Megateth.

    Forøvrig går eg bare å tripper rundt postkassa for tiden. Har Dimmu Borgir live-LP`en ”Forces of the Northern Night” i «rest» fra en bestilling fra skvis.no. 3 timer med rasende symfonisk black metal i Oslo Spektrum sammen med Kringkastingsorkestret. Får håpe det er bra kvalitet på innspillingen8)
     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    2Cellos Thunderstruck er kanontøff :cool: Låten ble forøvrig i 1991 nominert av MTV Music Awards til «best Heavy Metal/Hard Rock video». Samme kanal kåret ACDC til 7. "Greatest Heavy Metal Band of All Time".

    Er AC/DC metal eller hard rock? Eg mener det er begge deler (nå blir det bråk >:D) Dagens Metallunger er neppe enig, men på 80-tallet var de blant mine venner klassifisert som Heavy Metal på lik linje som Maiden, Judas Priest og Ozzy:rolleyes: Men helt klart ikke i samme sjanger som Metal-gutta i Metallica, Antrax og Megateth.

    Forøvrig går eg bare å tripper rundt postkassa for tiden. Har Dimmu Borgir live-LP`en ”Forces of the Northern Night” i «rest» fra en bestilling fra skvis.no. 3 timer med rasende symfonisk black metal i Oslo Spektrum sammen med Kringkastingsorkestret. Får håpe det er bra kvalitet på innspillingen8)
    Det er vel det inntrykket jeg også har. De var regnet som metal tidligere og har i nyere tid fått labelen hard rock. Grattis med ny plate, dukker nok snart opp.

    Flått å endelig å se damer i sentralen !
    Takker. Usikker på hvor mange damer som figurerer her inne, men er i alle fall ikke mange som er aktive som meg. :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Selvom testosteron nivået blir mektig høyt i denne tråden :cool: så vil jeg komme med en beskjeden anbefaling om det ikke allerede er under kontroll....

    Artist Arjen Lucassen`s prosjekt; Ayreon

    Shortlist:

    Into the Electric Castle
    The Universal Migrator Part I: The Dream Sequencer
    The Universal Migrator Part II: Flight Of The Migrator
    The Human Equation
    The Source




    Musikk som vokser og vokser, og neppe går av moten dem første årtiene.......

    Ha en fin kveld og evnt langhelg :)



    VestBreddens Værste
    Jan Robert
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det er jo albumet som er viktig her, så da må jeg jo gjemme meg litt bak albumet. Foran albumet ville vært feil budskap ;)

    Fin dag i morgen til deg også!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det ville jo blitt kjedelig uten testosteron i tråden, ville nok følt meg ganske alene da... ;)

    Sjekker ut Arjen Lucassen litt siden, men takk for tips fra VestBreddens Værste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn