Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Jeg for min del har aldri sett fascinasjonen, og hvorfor i all verden har nesten alle låtene en halvtone opp i midten av låten?
    Anbefaler forumittene å følge Pondus på Facebook...noen vannvittig humoristiske kommentarer om kveldens innslag i MGP ;)

    T.d. Nederland – Waylon: Outlaw in Em
    En standardlåt fra den musikksjangeren som har bidratt til mest spredning av Gonoré utenfor Ring 3 de siste 40 år, levert av en gjeng som tydeligvis får støt av elgitarene sine.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg for min del har aldri sett fascinasjonen, og hvorfor i all verden har nesten alle låtene en halvtone opp i midten av låten?
    Anbefaler forumittene å følge Pondus på Facebook...noen vannvittig humoristiske kommentarer om kveldens innslag i MGP ;)

    T.d. Nederland – Waylon: Outlaw in Em
    En standardlåt fra den musikksjangeren som har bidratt til mest spredning av Gonoré utenfor Ring 3 de siste 40 år, levert av en gjeng som tydeligvis får støt av elgitarene sine.
    For et par år tilbake inviterte en venninne av meg til øl, grilling og dissing av MGP. Det kunne jeg ikke si nei til. Fulgte også Pondus på fb den kvelden, Øverli er konge når han først setter igang! :D
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    ^ Nei, hverken Taylor, Sun House eller Patton er "innafor" det jeg sikter til. "Ordinær" delta blues er det nok av ulike artister å plukke fra.

    Det som "treffer" meg med Laurie er mix´n mellom den piano- og blåserekke baserte New Orleans jazz´n og Delta Blues´n, som gjorde seg mer gjeldende på Didn´t It Rain enn på Let Them Talk.

    Etter å ha Tube´t litt, så kom Wynton Marsalis opp. Og det er noe mer i retningen jeg sikter til.

    Selv om jeg ikke har hatt sansen for Clapton etter Cream, så må jeg innrømme at dette svinger litt:

    Har vanskelig for å se at ikke EC med en Fender mellom fingrene ikke svinger. Vi må passe oss nå. Mannen er iferd med å bli virkelig gammel. «Moderne» blues etter at EC ikke vil mer, vil aldri bli det samme:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HifiGirl77: Jazz, ja..de anbefalingene har jeg masser av her;)
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Endelig nok en bergenser med sans for vinyl. Her skal det følges med :) Apropos vinyl - Du må ta en tur til Rocade i Marken. Fantastisk hyggelig kar som yter super service.
    Blir aldri lei av platespillere og LP-plater. Har vel ca 1000 LP'er som har ankommet heimen siden tidlig 70-tall. Lykke til med tråden HIFI-Girl :)
    Her er min Pioneer PL 550
    p1.jpg
    P2.jpg
    P3.jpg
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Tusen takk, VSP. Spilleren din er virkelig smuk!

    Rocade kjenner jeg til, men går sjelden der bare for å se. Årsaken er at i tillegg til at han er hyggelig er han en rasende flink selger. Om du ikke tenkte å bruke penger på plater når du gikk inn men bare kikke, har lommeboken fått svi når du kommer ut igjen. Han har en unik evne til å komme med must have albums i feiende fart som er vanskelig å la være å ta med seg hjem. Om jeg derimot er på jakt etter noe spesielt er Rocade absolutt plassen å gå! ;)
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Tusen takk, VSP. Spilleren din er virkelig smuk!

    Rocade kjenner jeg til, men går sjelden der bare for å se. Årsaken er at i tillegg til at han er hyggelig er han en rasende flink selger. Om du ikke tenkte å bruke penger på plater når du gikk inn men bare kikke, har lommeboken fått svi når du kommer ut igjen. Han har en unik evne til å komme med must have albums i feiende fart som er vanskelig å la være å ta med seg hjem. Om jeg derimot er på jakt etter noe spesielt er Rocade absolutt plassen å gå! ;)
    Ja, han er en djevel å prakke på deg plater som du "ikke har bruk for".
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.715
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk, VSP. Spilleren din er virkelig smuk!

    Rocade kjenner jeg til, men går sjelden der bare for å se. Årsaken er at i tillegg til at han er hyggelig er han en rasende flink selger. Om du ikke tenkte å bruke penger på plater når du gikk inn men bare kikke, har lommeboken fått svi når du kommer ut igjen. Han har en unik evne til å komme med must have albums i feiende fart som er vanskelig å la være å ta med seg hjem. Om jeg derimot er på jakt etter noe spesielt er Rocade absolutt plassen å gå! ;)
    Det er ingen som fortjener betegnelsen "pusher" bedre enn ham.

    Mvh
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Ja, han er en djevel å prakke på deg plater som du "ikke har bruk for".
    Problemet er bare at platene han kommer med treffer jo midt i blinken. Han er en luring som kommer spørsmål som "Hvilken musikk liker du da?" Og når du så har svart høflig, men forsiktig, at jazz er jo fint, så går det 2 minutter og du står med 2-3 plater i hendene som blir seriøst vurdert. For det skal han ha, han har peiling på det han selger ;)

    Det er ingen som fortjener betegnelsen "pusher" bedre enn ham.

    Mvh
    Enig!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nå er Thorens-vidunderet kommet hjem!
    Kjenner at uttrykket "å ta en baluba" (Innebærer bøttevis med tålmodighet som må smøres på i tykke lag!) virkelig kommer til sin rett her. For nå har jeg spiller, men ikke headshell. :mad: Headshellet vet jeg er kommet til Norge, og jeg har et håp om at det dukker opp på fredag slik at jeg får den opp å gå i løpet av helgen.

    God 17. mai til alle lesere! Hipp hipp

    Slik ser headshellet ut (hentet fra nett)
    headshell.jpg
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.715
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nå er Thorens-vidunderet kommet hjem!
    Kjenner at uttrykket "å ta en baluba" (Innebærer bøttevis med tålmodighet som må smøres på i tykke lag!) virkelig kommer til sin rett her. For nå har jeg spiller, men ikke headshell. :mad: Headshellet vet jeg er kommet til Norge, og jeg har et håp om at det dukker opp på fredag slik at jeg får den opp å gå i løpet av helgen.

    God 17. mai til alle lesere! Hipp hipp

    Slik ser headshellet ut (hentet fra nett)
    Vis vedlegget 494728
    Skal Dynavectoren inn i det nye headshellet, eller skal du finne noe nytt?

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.715
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Skal Dynavectoren inn i det nye headshellet, eller skal du finne noe nytt?

    mvh
    Jeg tenkte å ta dynavectoren i det nye ja. Noen tanker?
    -Ikke annet enn at jeg lurte på hvorfor du ikke bare flytter headshellet fra den gamle platespillerarmen over på den nye....det ser ut til å være SME- fatninger på begge to.

    Mvh
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Skal Dynavectoren inn i det nye headshellet, eller skal du finne noe nytt?

    mvh
    Jeg tenkte å ta dynavectoren i det nye ja. Noen tanker?
    -Ikke annet enn at jeg lurte på hvorfor du ikke bare flytter headshellet fra den gamle platespillerarmen over på den nye....det ser ut til å være SME- fatninger på begge to.

    Mvh
    For å være ærlig så har jeg ikke tenkt den tanken, men det var jo lurt. Sånn går det når man lærer litt etter litt ;)
    På den annen side så er jeg usikker på om jeg ønsker et originalt luxman headshell på audio technica armen. Luxman spilleren skal selges etterhvert, og alt ved den er originale deler. Får tenke litt på det.

    Men uansett kan jeg jo sette opp spilleren allerede i kveld, fordi jeg ikke tenkte på å bare flytte headshell :D You just made my day!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.715
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For å være ærlig så har jeg ikke tenkt den tanken, men det var jo lurt. Sånn går det når man lærer litt etter litt ;)
    På den annen side så er jeg usikker på om jeg ønsker et originalt luxman headshell på audio technica armen. Luxman spilleren skal selges etterhvert, og alt ved den er originale deler. Får tenke litt på det.

    Men uansett kan jeg jo sette opp spilleren allerede i kveld, fordi jeg ikke tenkte på å bare flytte headshell :D You just made my day!
    Nettopp, anything to please! :)

    Du kan jo utbalansere armen m. pickup, og stille stifttrykket sånn noenlunde. Så kan du spille av hjertens lyst, og ta fininnstilling av armen med protraktor senere. Du får i hvert fall et inntrykk av hvordan det låter, og så vet du at det sannsynligvis bare blir bedre når du får stilt den inn riktig.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    For å være ærlig så har jeg ikke tenkt den tanken, men det var jo lurt. Sånn går det når man lærer litt etter litt ;)
    På den annen side så er jeg usikker på om jeg ønsker et originalt luxman headshell på audio technica armen. Luxman spilleren skal selges etterhvert, og alt ved den er originale deler. Får tenke litt på det.

    Men uansett kan jeg jo sette opp spilleren allerede i kveld, fordi jeg ikke tenkte på å bare flytte headshell :D You just made my day!
    Nettopp, anything to please! :)

    Du kan jo utbalansere armen m. pickup, og stille stifttrykket sånn noenlunde. Så kan du spille av hjertens lyst, og ta fininnstilling av armen med protraktor senere. Du får i hvert fall et inntrykk av hvordan det låter, og så vet du at det sannsynligvis bare blir bedre når du får stilt den inn riktig.
    Jeg har et protraktorverktøy av den enkle sorten her nå, men mener det gjør jobben. Er noe lignende til det soundscape presenterte tidligere i tråden.
    Men har satt i gang, så får vi se om det blir lyd i den snart :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    For å være ærlig så har jeg ikke tenkt den tanken, men det var jo lurt. Sånn går det når man lærer litt etter litt ;)
    På den annen side så er jeg usikker på om jeg ønsker et originalt luxman headshell på audio technica armen. Luxman spilleren skal selges etterhvert, og alt ved den er originale deler. Får tenke litt på det.

    Men uansett kan jeg jo sette opp spilleren allerede i kveld, fordi jeg ikke tenkte på å bare flytte headshell :D You just made my day!
    Nettopp, anything to please! :)

    Du kan jo utbalansere armen m. pickup, og stille stifttrykket sånn noenlunde. Så kan du spille av hjertens lyst, og ta fininnstilling av armen med protraktor senere. Du får i hvert fall et inntrykk av hvordan det låter, og så vet du at det sannsynligvis bare blir bedre når du får stilt den inn riktig.
    Jeg har et protraktorverktøy av den enkle sorten her nå, men mener det gjør jobben. Er noe lignende til det soundscape presenterte tidligere i tråden.
    Men har satt i gang, så får vi se om det blir lyd i den snart :)
    Er det viktig på VTA at den er på millimerteren? Skulle ha senket armen ørlite, men den er så langt nede som det går.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.715
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For å være ærlig så har jeg ikke tenkt den tanken, men det var jo lurt. Sånn går det når man lærer litt etter litt ;)
    På den annen side så er jeg usikker på om jeg ønsker et originalt luxman headshell på audio technica armen. Luxman spilleren skal selges etterhvert, og alt ved den er originale deler. Får tenke litt på det.

    Men uansett kan jeg jo sette opp spilleren allerede i kveld, fordi jeg ikke tenkte på å bare flytte headshell :D You just made my day!
    Nettopp, anything to please! :)

    Du kan jo utbalansere armen m. pickup, og stille stifttrykket sånn noenlunde. Så kan du spille av hjertens lyst, og ta fininnstilling av armen med protraktor senere. Du får i hvert fall et inntrykk av hvordan det låter, og så vet du at det sannsynligvis bare blir bedre når du får stilt den inn riktig.
    Jeg har et protraktorverktøy av den enkle sorten her nå, men mener det gjør jobben. Er noe lignende til det soundscape presenterte tidligere i tråden.
    Men har satt i gang, så får vi se om det blir lyd i den snart :)
    Er det viktig på VTA at den er på millimerteren? Skulle ha senket armen ørlite, men den er så langt nede som det går.
    Ikke nødvendigvis så viktig, men vanskelig å vite sikkert, det er temmelig individuelt. I verste fall kan du bruke et mellomlegg mellom pu og arm.

    mvh
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg har et protraktorverktøy av den enkle sorten her nå, men mener det gjør jobben. Er noe lignende til det soundscape presenterte tidligere i tråden.
    Men har satt i gang, så får vi se om det blir lyd i den snart :)
    Er det viktig på VTA at den er på millimerteren? Skulle ha senket armen ørlite, men den er så langt nede som det går.
    Ikke nødvendigvis så viktig, men vanskelig å vite sikkert, det er temmelig individuelt. I verste fall kan du bruke et mellomlegg mellom pu og arm.

    mvh
    Jeg prøver slik det er, ingen ulyder nå, men tester gjerne senere med et mellomlegg for å høre om det er noe forskjell.
    Om andre har erfaringer med Audio Technica ATP-12T og VTA så mottas innspill med stor takk.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nå er det lyd i vidunderet, hvordan det låter er for tidlig å si noe om. Men jeg føler meg som ungene vil gjøre i morgen når de får is og brus samtidig i barnetoget! :D

    Det lyse treverket gjør at den skiller seg mer ut i riggen enn min tidligere platespiller, men vakker er den!

    platespiller.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Herlig! Godt å se at frakten gikk fint :)
    Fikk kjeft da kosebamsen og gaven ble igjen på denne siden av fjellet.
    Jeg har lovet å ettersende.....
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Herlig! Godt å se at frakten gikk fint :)
    Fikk kjeft da kosebamsen og gaven ble igjen på denne siden av fjellet.
    Jeg har lovet å ettersende.....
    Hvem fikk du kjeft av? Jeg har glemt hele kosebamsen i iveren over platespilleren ;)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Herlig! Godt å se at frakten gikk fint :)
    Fikk kjeft da kosebamsen og gaven ble igjen på denne siden av fjellet.
    Jeg har lovet å ettersende.....
    Hvem fikk du kjeft av? Jeg har glemt hele kosebamsen i iveren over platespilleren ;)
    Yngstefrøken-jorwed ref #1810 i Thorens tråden.
    Hun var faktisk ganske så irritert.... Du får gi meg en adresse på PM, så skal jeg ettersende.... :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Herlig! Godt å se at frakten gikk fint :)
    Fikk kjeft da kosebamsen og gaven ble igjen på denne siden av fjellet.
    Jeg har lovet å ettersende.....
    Hvem fikk du kjeft av? Jeg har glemt hele kosebamsen i iveren over platespilleren ;)
    Yngstefrøken-jorwed ref #1810 i Thorens tråden.
    Hun var faktisk ganske så irritert.... Du får gi meg en adresse på PM, så skal jeg ettersende.... :)
    Hahaha nå ler jeg. Skal sende adresse på pm, husk å takke frøkna for meg!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nei. Vekt er på vei i posten. Men armen er stilt inn til 2 gram ettersom trackingforce er 1,8 til 2,2. Men dette er jo øyemål nå, jeg burde gjerne lette litt på vekten?

    Edit: Ser på bildene og leser i linken du sendte at dette er vanlig. Ja, det er en lowrider i den grad at en kan begynne å lure litt. VTA f.eks er ikke lett da det er ingenting å gå på når armen er så langt nede det går. Men roer meg med dette og tester i morgen å lette litt på vekten også.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Mange fine vinylsnurrer i denne tråden, gid jeg hadde hatt noe annet enn Pro-Ject søppelet hjemme ... må få fatt i en Thorens, Kenwood eller Technics av gamle sorten etter hvert. :)

    Fin rigg :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny spiller i hus. Den ble en fryd for øye der den står på benken :)
    Jeg synes det lyse treverket bare understreker at her står det kvalitet. Fra den gang man kunne dette med platespiller :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Gratulere med ny spiller i hus. Den ble en fryd for øye der den står på benken :)
    Jeg synes det lyse treverket bare understreker at her står det kvalitet. Fra den gang man kunne dette med platespiller :)
    Takk, Nikko! Ja den skiller seg godt ut. For meg er det litt uvant da luxman som var der er i samme fargeretning som høyttalerne. But who cares, etterhvert blir jo dette standarden i la casa.

    Mange fine vinylsnurrer i denne tråden, gid jeg hadde hatt noe annet enn Pro-Ject søppelet hjemme ... må få fatt i en Thorens, Kenwood eller Technics av gamle sorten etter hvert. :)

    Fin rigg :)
    Herlig at tråden gir inspirasjon. Jeg gikk rett på vintage platespiller når jeg startet med dette fordi jeg synes de er så mye penere enn nymotens spillere. I tillegg er byggkvalitet og egenskaper bedre. Så det er bare å løpe og kjøpe ;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer med trivelig tråd, og ikke minst "ny" vinylsnurre. Er veldig glad i de klassiske Thorens modellene fra 60, og 70 tallet, og din TD126 ble utrolig flott, med ny plinth. Må si jeg blir litt inspirert til å gjøre det samme med min TD126, som har samlet støv i mange år.


    TD126 MK III.jpg


    /Ruby :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn