Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Trompeten er hans hoved instrument. Eller kanskje jeg skal si mutet trompet. En mute foran sluttstykket på trompeten gir en helt distinkt lyd som en ofte finner igjen i jazzverden. Når det er sagt har han også vært innom flugelhornet.

    Har ikke hørt Ayreon enda, kommer til det i morgen :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Prog rock ....

    Rett og slett fantastisk musikk... konsept album....Og en helhtlig tenkning om album og total reportuar.
    På T.H.E. brukes mer enn 10 vokalister.. det skaper dybde og stemning på et helt annet nivå.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Selvom testosteron nivået blir mektig høyt i denne tråden :cool: så vil jeg komme med en beskjeden anbefaling om det ikke allerede er under kontroll....

    Artist Arjen Lucassen`s prosjekt; Ayreon

    Shortlist:

    Into the Electric Castle
    The Universal Migrator Part I: The Dream Sequencer
    The Universal Migrator Part II: Flight Of The Migrator
    The Human Equation
    The Source




    Musikk som vokser og vokser, og neppe går av moten dem første årtiene.......

    Ha en fin kveld og evnt langhelg :)



    VestBreddens Værste
    Jan Robert

    Prog rock ....

    Rett og slett fantastisk musikk... konsept album....Og en helhtlig tenkning om album og total reportuar.
    På T.H.E. brukes mer enn 10 vokalister.. det skaper dybde og stemning på et helt annet nivå.
    Har vært innom noen av disse albumene nå, og jeg er enig i at dette er prog rock, ikke metal. Dette går absolutt an å høre på for min del. Men det vil nok ta tid å høre gjennom alt da albumene ser ut til å være historier. Uansett, jeg er jo ikke fremmed for band som Uriah Heep, Zeppelin og Deep Purple. Gamle helter, men stilen er jo tildels den samme.

    Har hørt gjennom noen låter nå og ser/hører hva du mener, 2xJ, med at dette er musikk som vokser. Akkurat nå strømmes albumet The Human Equation. :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Vis vedlegget 493680

    Led Zeppelin skal en jo ikke kimse av... Tror jeg.. :)
    Led Zeppelin skal en ikke kødde med! For noen år tilbake var de i litt trøbbel vedr. om låten Stairway to heaven var plagiat. De vant rettsaken, men når nyheten kom ut ble jeg litt satt ut. Tanken på at denne låten som er en stolpe i musikkhistorien skulle være plagiat satt ikke vel hos meg.

    https://consequenceofsound.net/2016/06/led-zeppelin-win-stairway-to-heaven-plagiarism-lawsuit/
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Samme her HG, en av de store låtene. Stemmen var ikke den beste, musikerne ikke heller, for min del var det noe med "inderligheten" som trollbandt.. Ulike ting appellerer til ulike sider ved oss.. :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Samme her HG, en av de store låtene. Stemmen var ikke den beste, musikerne ikke heller, for min del var det noe med "inderligheten" som trollbandt.. Ulike ting appellerer til ulike sider ved oss.. :)
    Mulig det. For min del har jeg full respekt for det bandet har oppnådd og dets rolle i musikkhistorien, og pga. det er Zeppelin et band jeg ikke kimser av.

    Det er gjerne på tide å legge innen annen stolpe av dem også :)

     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Favorittlåta (lydmessig i allefall) på Celebration Day. Var på kino å fikk sett den, skikkelig gromt!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ;) kunne ikke la vær

    [video]https://www.bing.com/videos/search?q=vanilla+ice+ice+ice+baby&view=detail&mid=01B7DC025E2F8BD2E6B701B7DC025E2F8BD2E6B7&FORM=VIRE[/video]

    mvh
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    ;) kunne ikke la vær

    [video]https://www.bing.com/videos/search?q=vanilla+ice+ice+ice+baby&view=detail&mid=01B7DC025E2F8BD2E6B701B7DC025E2F8BD2E6B7&FORM=VIRE[/video]

    mvh
    Oi, denne har jeg ikke hørt på mange år. Ikke akkurat noe mesterverk, men som 16 åring var denne skikkelig pop og in på diskoteket :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Dropper metal anbefalinger, men Hugh Laurie og albumene Didn't It Rain og Let Them Talk kan anbefales og sjekkes ut. Og Karen Mok med albumet Somwhere I Belong, rolig jazz. En annen bra plate er An Ancient Muse med Loreena McKennit.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Litt treg om dagene men grattis med fin tråd og et flott oppsett :)

    mvh
    Takk. motoren!

    Dropper metal anbefalinger, men Hugh Laurie og albumene Didn't It Rain og Let Them Talk kan anbefales og sjekkes ut. Og Karen Mok med albumet Somwhere I Belong, rolig jazz. En annen bra plate er An Ancient Muse med Loreena McKennit.
    Hugh Laurie kjenner jeg til, bare synd det kun er 2 album. Musikken hans er veldig bra synes jeg og jeg mener å huske at jeg plukket den opp i ptb sin tråd. Karen Mok og Loreena McKennit derimot er nytt for meg, takk for tips!
    Strømmer Karen Mok sin Somewhere I Belong nå, behagelig sak som passet veldig fint å høre på akkurat nå :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kan nok komme med noen jazz-rettede tips etterhvert - innen den jazzgenré jeg foretrekker.

    Om noen besitter gode tips om andre artister som er godt i retning av Laurie´s jazz´y delta-blues, så er nok det også tips som ønskes velkommen i denne tråden.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Kan nok komme med noen jazz-rettede tips etterhvert - innen den jazzgenré jeg foretrekker.

    Om noen besitter gode tips om andre artister som er godt i retning av Laurie´s jazz´y delta-blues, så er nok det også tips som ønskes velkommen i denne tråden.
    Definitivt!

    Forresten. Når man haker av for å kunne sitere flere innlegg i samme post, hvorfor henger den igjen etter at tråden er oppdatert? Innstilling? Det er igrunn litt irriterende for jeg må huske å bort igjen haken etterpå.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hei HiFi jente
    Gratulerer med artig tråd !
    På platespilleren går en artig plate rundt som heter Happy the Man.
    Om man liker litt anderledes musikk som Zappa, Jethro Tull, Gong, Brand X...etc ..kan det være interessant..
    Anbefaler alle en lytt dog ..
    Takker RDNZL. Gir platen en lytt siden :)
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Ja Hugh bør få gitt ut mere musikk, denne er også veldig bra.
    A8E34D64-62A3-48CC-A970-0B0167FF8F69.jpg
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Bilder fra mobil må nok nedskaleres litt for å komme riktig vei. Takk igjen for tips.

    Ble litt nysgjerrig på hvilke andre artister som har lignende musikk som Hugh Laurie og kom over Otis Taylor. Synes kanskje ikke det ligner (enda i alle fall), men dårlig synes jeg heller ikke det er :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Nei, hverken Taylor, Sun House eller Patton er "innafor" det jeg sikter til. "Ordinær" delta blues er det nok av ulike artister å plukke fra.

    Det som "treffer" meg med Laurie er mix´n mellom den piano- og blåserekke baserte New Orleans jazz´n og Delta Blues´n, som gjorde seg mer gjeldende på Didn´t It Rain enn på Let Them Talk.

    Etter å ha Tube´t litt, så kom Wynton Marsalis opp. Og det er noe mer i retningen jeg sikter til.

    Selv om jeg ikke har hatt sansen for Clapton etter Cream, så må jeg innrømme at dette svinger litt:

     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Dette svinger jo som bare fy! Forsøkte å finne album med Winton Marsalis uten hell, antar at det er feilstavelse og at det skal stå Wynton (med y). Tidal er så skrekkelig nøye på søkene sine for å få treff.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Skriveleif av meg det der - dessverre. Nå korrigert til riktig fornavn - Wynton:)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Litt treg om dagene men grattis med fin tråd og et flott oppsett :)

    mvh
    Takk. motoren!

    Dropper metal anbefalinger, men Hugh Laurie og albumene Didn't It Rain og Let Them Talk kan anbefales og sjekkes ut. Og Karen Mok med albumet Somwhere I Belong, rolig jazz. En annen bra plate er An Ancient Muse med Loreena McKennit.
    Hugh Laurie kjenner jeg til, bare synd det kun er 2 album. Musikken hans er veldig bra synes jeg og jeg mener å huske at jeg plukket den opp i ptb sin tråd. Karen Mok og Loreena McKennit derimot er nytt for meg, takk for tips!
    Strømmer Karen Mok sin Somewhere I Belong nå, behagelig sak som passet veldig fint å høre på akkurat nå :)
    Han har også en konsert på Queen Mary. Finnes tilogmed på blu-ray.
    Helt fantastisk stemning og musikk.

    Han har med seg Gaby Moreno på et par låter. Herlig syngedame som også har gitt ut noen solo-album.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Litt treg om dagene men grattis med fin tråd og et flott oppsett :)

    mvh
    Takk. motoren!

    Dropper metal anbefalinger, men Hugh Laurie og albumene Didn't It Rain og Let Them Talk kan anbefales og sjekkes ut. Og Karen Mok med albumet Somwhere I Belong, rolig jazz. En annen bra plate er An Ancient Muse med Loreena McKennit.
    Hugh Laurie kjenner jeg til, bare synd det kun er 2 album. Musikken hans er veldig bra synes jeg og jeg mener å huske at jeg plukket den opp i ptb sin tråd. Karen Mok og Loreena McKennit derimot er nytt for meg, takk for tips!
    Strømmer Karen Mok sin Somewhere I Belong nå, behagelig sak som passet veldig fint å høre på akkurat nå :)
    Han har også en konsert på Queen Mary. Finnes tilogmed på blu-ray.
    Helt fantastisk stemning og musikk.

    Han har med seg Gaby Moreno på et par låter. Herlig syngedame som også har gitt ut noen solo-album.
    Sjekkes ut. Takk!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Kjenner på at det er virkelig greit at MGP ikke er på TVen. Har egentlig aldri satt særlig pris på det greiene, musikken er jo bare ræl likevel. Ja, og så må jeg innrømme at jeg ikke forstår "what the fuzz is about" med Alexander Rybak. Hørte låten heller ufrivillig over radioen, uff....

    Nei, da er det bedre å høre ordentlig musikk i heimen, spilt på vinyl som seg hør og bør ;)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    MGP er for de som ikke har musikkunnskap, eller har generelt lav musikk interesse......tror jeg.
    Kanskje sarkastisk.
    I 1975 synes jeg MGP var kult, men når 80-tallet nærmet seg begynte jeg å lytte til det mine eldre søstre spilte; Deep Purple, Simon/Garfunkel, Billy Joel, Led Zeppelin, Al Jarreu...osv
    osv. Følte ganske fort at det var nivåer som lå LITT høyere enn i MGP.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fado sangerne Ana Moura og Mariza gjorde kvelden for meg da de åpnet MGP-finalen. For en urkraft disse har i sine fremførelser av sin musikk. Sterkt nok for meg. Etter det kan kona se resten. ;D

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    MGP er show, har lite med musikk å gjøre.. Tenker en kultur så er det tidvis litt fascinerende... Uansett, MGP er en attraksjon. Vært stusselig uten. Mener nå jeg. :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    MGP er show ja, og vanvittig pop i homomiljøet. Min gode venn som er homofil sier det handler om glam. Hos han er det sjampis og fest under finalen.
    Jeg for min del har aldri sett fascinasjonen, og hvorfor i all verden har nesten alle låtene en halvtone opp i midten av låten? Misforstå meg rett her, jeg hører ikke på denne musikken men den er likevel umulig å unngå i lengden. Det er nesten som om denne halvtonen er selve definisjonen på en "god" MGP låt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn