Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det var veldig godt i solen i går, ble til og med litt rød på nesen. Herlig!
    Den ølen der ser god ut, usikker på om jeg har smakt den før, må nok gjøres noe med! Heldigvis har de ikke for lenge siden åpnet en øl-butikk i et større kjøpesenter 5 min. hjemmefra, mye snadder der.

Disturbed sin Sound Of Silence er fin, men personlig liker jeg originalen best. Kos deg videre med påsken, Hasse!
    Jo.... 1000 tak :)
    Masser af sol her osse. Påsken går fint.
    CBR1000F blev hevet frem i dag. Stået stille urørt siden oktober 2018 (billede senere). Startede indenfor 10 sekunder for første gang i et halvår,
    så det var svært at tørre smilet af :D. Nu står den på klargøring, pussenusse m.m. på mandag, så hedder det 2 hjul de næste 6 måneder :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det var veldig godt i solen i går, ble til og med litt rød på nesen. Herlig!
    Den ølen der ser god ut, usikker på om jeg har smakt den før, må nok gjøres noe med! Heldigvis har de ikke for lenge siden åpnet en øl-butikk i et større kjøpesenter 5 min. hjemmefra, mye snadder der.

Disturbed sin Sound Of Silence er fin, men personlig liker jeg originalen best. Kos deg videre med påsken, Hasse!
    Jo.... 1000 tak :)
    Masser af sol her osse. Påsken går fint.
    CBR1000F blev hevet frem i dag. Stået stille urørt siden oktober 2018 (billede senere). Startede indenfor 10 sekunder for første gang i et halvår,
    så det var svært at tørre smilet af :D. Nu står den på klargøring, pussenusse m.m. på mandag, så hedder det 2 hjul de næste 6 måneder :)
    Måtte google CBR1000F for å se type sykkel. Stilig sak. Selv har jeg litt mer sansen for type sykkel som vises under og drømmer litt om å ta lappen på sykkel. Vi får se hva det blir til på sikt :)

2000000025.jpg

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fin "cykel" :)
    M.h.t. "lappen" er det vel bare at komme i gang.
    Havde Yamaha TR1 i en del år, var lige ved at skifte den til Honda VF750Custom, men efter jeg blev ældre,
    gik det lige omvendt. Sporty blev mere og mere mig, så det blev til CBR1000 i stedet.
    Bli´r (cyklen altså) :) 30 år i næste måned, har kørt 133.000km, kører på samme kobling, bruger stadig ikke en dråpe olie fra
    sæsonstart til sæsonslut, og kan stadig renne 250km/t (bli´r testet 1 gang hvert forår), så driftsikkerheden er upåklagelig :).
    Nå, sorry.... Dette har jo ikke med HiFi å gjøre :cool::cool:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.647
    Nej men for bekosteligt nu i forhold til da jeg var ung. Motorcykler var billige i halvfjerdserne. Bøden for at køre uden kørekort var 300 kr. Og kunne afdrages.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.599
    Nu kan jeg ikke se nogen grund til pladespiller da det digitale er bedre nu.
    Jeg mangler ord ......
    Hvorfor det? (retorisk spm) Om han synes det digitale er greit til hans bruk så er vel det en ærlig sak.
    På lik linje med rør vs. transistor tror jeg heller ikke vi skal ta diskusjonen vinyl vs. digitalt. Smaken er som baken :) ;)
    ok, greit nok det, og jeg er helt enig i smaken-som-baken. :)

Jeg beklager!

Freako

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Antall liker
    90
    Haavard

Samme i Danmark. De bedste øl er fra mikrobryggerierne, men Tjekkerne opfandt Pilsneren, og Belgierne laver mange virkelig feinschmecker øl. Men det er selvfølgelig rigtigt at mikrobryggeriernes øl er nødt til at være bedre end mainstream øl hvis de vil eksistere om et år eller to. Så hvis jeg lægger snobberiet til side, må jeg nok gi dig ret.
    Ikke mindst fordi jeg heller ikke længere drikker mainstream pilsner. Der er så meget andet godt, men jeg er en kylling i forhold til de stærkeste % - ikke mig ;)

Freako

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Antall liker
    90
    Nu vil jeg trække mig lidt tilbage, og lade jer gode nordmænd om trådens indhold. Må jeg lufte min evt. begejstring, når Accuphasen lander herhjemme?

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Inspirert av terminologien og postene her i det siste
    Så tar Vipa sjansen på å legge inn et par bilder:

Nypolert vfr 750 og...

Nypolert snurrebass ;)

Ellers en fortsatt god påske til hifi jenta og dere andre
    Jøss, nypolert snurrebass og sykkel. Fine begge to ;)
    Nyt siste rest av påsken!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.192
    Torget vurderinger
    27
    Ja, og ikke minst ei skive man bare må ha i samlingen. Travelling Wilburys vol. 1 er et supert album fra en gruppe som simpelthen er for god til å være sann. Tenk at en slik gruppe etableres - og så blir resultatet alt annet enn skuffende, hvilket man jo bare måtte forvente at det skulle bli. Jeg mener, hvilke forventninger hadde man ikke til disse gutta? Bare fantastisk.

Har albumet i bilen på langtur - få album tåler så tung rotasjon som dette.
    Og på vinyl, men mangler på tape ...

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.821
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Ja, og ikke minst ei skive man bare må ha i samlingen. Travelling Wilburys vol. 1 er et supert album fra en gruppe som simpelthen er for god til å være sann. Tenk at en slik gruppe etableres - og så blir resultatet alt annet enn skuffende, hvilket man jo bare måtte forvente at det skulle bli. Jeg mener, hvilke forventninger hadde man ikke til disse gutta? Bare fantastisk.

Fikk tak i et ganske så strøkent x, enig at dette bør man absolutt ha... :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ja, MC-sesongen kan starte nå.
    I morgen er det retur hjem igjen fra et herlig påskeopphold på hytta, og da venter 2 HD’r hjemme som skal klargjøres for sommeren og på veien tirsdag:)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

Da jeg var liten jente (10 års alder) hørte min søster på Madonna og jeg på Travelling Wilburys. Min søster mente konsekvent at jeg ikke ante noe om hva god musikk var. Madonna er jo flink artist, men kan ikke akkurat måle seg med de gutta der IMO. Hun har fått høre det i voksen alder, albumet ligger på listen over innkjøp ;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.192
    Torget vurderinger
    27
    Herlig! (Så skal jeg innrømme at jeg gjerne skrur opp Madonna på radioen. Tøff dame).

Får jeg foreslå Roy Orbison and Friends - A Black and White Night? Kan skaffes på antikvariat og bruktbutikker rundt om rimelig enkelt, og det svinger. Mindre glatt enn R.O. alene. Glimrende synes jeg.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Herlig! (Så skal jeg innrømme at jeg gjerne skrur opp Madonna på radioen. Tøff dame).

Får jeg foreslå Roy Orbison and Friends - A Black and White Night? Kan skaffes på antikvariat og bruktbutikker rundt om rimelig enkelt, og det svinger. Mindre glatt enn R.O. alene. Glimrende synes jeg.
    Takk for godt tips. Roy hører jeg gjerne på. Dessverre ser det ikke ut til at albumet finnes på Tidal, skal se etter det på neste handletur :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.192
    Torget vurderinger
    27
    Desto større glede når det dukker opp i ei bruktsjappe ... for det gjør det.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Madonna har jeg aldri eid på et fysisk medium men de låtene som blir spilt på radio har jeg likt. For ikke lenge siden grabbet jeg en sort inner sleeve med LP i på brukten og det viste seg å være Like A Prayer. På platespilleren med det - og - Bakoversveis. Det var så utrolig mye bedre lyd + alt ift hva en hører på radio. En favoritt blant nygammelerhvervelsene dette. Et fåfengt forsøk på å formidle litt av inntrykket her:

Sist redigert:

Freako

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Antall liker
    90
    Har aldrig ejet noget med Travelin' Wilburys, men har plader med Orbison, som var en dygtig sanger med et godt repetoire. Madonna har jeg 5-6 skiver med, og hun er jo endnu en kunstner man bare ikke kan disse uden videre. Sjovt nok er hendes mest kritiserede album min favorit med hende (American Life).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.480
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Helt på linje med Fosse her.
    Her er det med en del kjendiser som også kan være morsomt å SE. Showet er å få på DVD, og er et fint supplement til LP eller CD.
    Man kan spotte Tom Waits, Costello, Springsteen, Lyle Lovett, JD Souther, Jackson Browne og James Burton for å nevne noen.
    Et kor med Bonnie Raitt, Jennifer Warnes og KD Lang slår det meste. Mangler bare Ronstadt.:cool:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Formiddagens nusseri overstået. Det tog lidt tid. Havde ikke fået den ordentligt rengjort,
    inden den blev parkeret i oktober, men med lidt kemi og masser af vand blev det vist OK til 2019.
    Er ganske tilfreds eftersom den er 30 år gammel nu..... Og jo da, jeg huskede rigtigt.... Den kører som en våd drøm :D:D:cool:

Honda1.jpg

Honda2.jpg

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    ;););););)
    Akkurat samme tanke her.
    Ikke en sky på himlen i Århus, og hadde heldigvis endnu et par Triple Hop Duvel tilbage.
    Nu er der så en mindre :p

Spring is here :cool:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.068
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    HFG....
    Ved ikke, hvordan det går med dit "tube hunting" :)
    men har fuldstændig glemt at gøre dig opmærksom på et dansk produkt, som får store roser herhjemme:

Rørforstærker. Eksklusive forstærkere for kræsne HIFI entusiaster! Audio Classic

Måske modellen Model PP KT88-2 kunne være noget i din boldgade. De er særdeles prisvenlige podukter.
    Noter dog, at hvis du vil ha´ volume m. remote, koster det lidt ekstra.
    Bernhard er en hyggelig fyr at tale med, og altid god til at forklare, hvad evt. opgraderinger med forskellige kondis´er m.m.
    giver af forskel på lyd, så man kan mere eller mindre skræddersy sit eget produkt. Skal siges, at jeg ikke har købt noget fra ham,
    men har haft folk på besøg til hyggelytning, som ejer hans ting og er overordentligt tilfredse med dem :)
    Hjemmesiden informerer også om, at ved salg til Norge fratrækkes dansk moms (dvs. du kan reducere prisen med 20%).
    Blot til info :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    HFG....
    Ved ikke, hvordan det går med dit "tube hunting" :)
    men har fuldstændig glemt at gøre dig opmærksom på et dansk produkt, som får store roser herhjemme:

Rørforstærker. Eksklusive forstærkere for kræsne HIFI entusiaster! Audio Classic

Måske modellen Model PP KT88-2 kunne være noget i din boldgade. De er særdeles prisvenlige podukter.
    Noter dog, at hvis du vil ha´ volume m. remote, koster det lidt ekstra.
    Bernhard er en hyggelig fyr at tale med, og altid god til at forklare, hvad evt. opgraderinger med forskellige kondis´er m.m.
    giver af forskel på lyd, så man kan mere eller mindre skræddersy sit eget produkt. Skal siges, at jeg ikke har købt noget fra ham,
    men har haft folk på besøg til hyggelytning, som ejer hans ting og er overordentligt tilfredse med dem :)
    Hjemmesiden informerer også om, at ved salg til Norge fratrækkes dansk moms (dvs. du kan reducere prisen med 20%).
    Blot til info :)
    Jeg tar det hele med knusende ro og tålmodighet. Men takk for tipset, jeg skal absolutt sjekke denne mer, ser ut til å være en spennende sak.
    Ellers herlig bilde du la ved i forrige post. :)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.695
    Sted
    Hus

Den skiva til R.O. er meget bra, og Bruce Springsteen og Tom Waits er blandt gjestene i bandet. Så konserten på TV for en god del år siden. Får kjøpt et meget godt ex for under 200 spenn pluss frakt. Verdt hver eneste krone :)

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.990
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Apropos rørforsterkeri: Der ligger noen LM-forsterkere på finn om dagen, dersom de kan være av interesse....

mvh
    Proffen

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg blir ikke helt klok på dette med watt på rørforsterker, det er i dette tilfellet effekt/blokker det er snakk om.

Er dette kraftig eller bare midt på treet? Setter pris på tilbakemelding fra de lærde.

Single-end Kl. A forstærker med rør KT120 og ECC81. Forstærkeren er på 2 x 20 watt triodekoblet. Ultra-linearet 20w.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Virker å være skrivefeil. i ultralinjær drift bør den ligge på ca. det doble av triodedrift.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Mulig det er skrivefeil her og at det er 40W som skal stå, men er det bra eller midt på treet?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.765
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har du transistor er det slitsomt når volumkontrollen passerer kl.12. Med rør er det bare deilig:D Dette har vært diskutert tidligere, og vi skal kanskje ikke dra igang det samme her, men jeg synes rør watt er mer ekte watt som kan utnyttes til det fulle. Snart kommer feriepengene, kjøp deg en rørforsterker og kos deg:D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn