skranglefant
Hi-Fi freak
Yep, helt rævaSmaken er som baken
(...et utsagn jeg har insistert på å bruke i mange år og ingen syns det er morsomt, men jeg gir meg ikke! )
Yep, helt rævaSmaken er som baken
hehe, jeg trekker på smilebåndet i alle fallYep, helt rævaSmaken er som baken
(...et utsagn jeg har insistert på å bruke i mange år og ingen syns det er morsomt, men jeg gir meg ikke! )
Jo.... 1000 takDet var veldig godt i solen i går, ble til og med litt rød på nesen. Herlig!
Den ølen der ser god ut, usikker på om jeg har smakt den før, må nok gjøres noe med! Heldigvis har de ikke for lenge siden åpnet en øl-butikk i et større kjøpesenter 5 min. hjemmefra, mye snadder der.
Disturbed sin Sound Of Silence er fin, men personlig liker jeg originalen best. Kos deg videre med påsken, Hasse!
Måtte google CBR1000F for å se type sykkel. Stilig sak. Selv har jeg litt mer sansen for type sykkel som vises under og drømmer litt om å ta lappen på sykkel. Vi får se hva det blir til på siktJo.... 1000 takDet var veldig godt i solen i går, ble til og med litt rød på nesen. Herlig!
Den ølen der ser god ut, usikker på om jeg har smakt den før, må nok gjøres noe med! Heldigvis har de ikke for lenge siden åpnet en øl-butikk i et større kjøpesenter 5 min. hjemmefra, mye snadder der.
Disturbed sin Sound Of Silence er fin, men personlig liker jeg originalen best. Kos deg videre med påsken, Hasse!
Masser af sol her osse. Påsken går fint.
CBR1000F blev hevet frem i dag. Stået stille urørt siden oktober 2018 (billede senere). Startede indenfor 10 sekunder for første gang i et halvår,
så det var svært at tørre smilet af . Nu står den på klargøring, pussenusse m.m. på mandag, så hedder det 2 hjul de næste 6 måneder
Drossel, var transistor oppfunnet da?Nej men for bekosteligt nu i forhold til da jeg var ung. Motorcykler var billige i halvfjerdserne. Bøden for at køre uden kørekort var 300 kr. Og kunne afdrages.
ok, greit nok det, og jeg er helt enig i smaken-som-baken.Hvorfor det? (retorisk spm) Om han synes det digitale er greit til hans bruk så er vel det en ærlig sak.Jeg mangler ord ......Nu kan jeg ikke se nogen grund til pladespiller da det digitale er bedre nu.
På lik linje med rør vs. transistor tror jeg heller ikke vi skal ta diskusjonen vinyl vs. digitalt. Smaken er som baken
Du er velkommen til å dele dine inntrykk om AccuphasenNu vil jeg trække mig lidt tilbage, og lade jer gode nordmænd om trådens indhold. Må jeg lufte min evt. begejstring, når Accuphasen lander herhjemme?
Jøss, nypolert snurrebass og sykkel. Fine begge toInspirert av terminologien og postene her i det siste
Så tar Vipa sjansen på å legge inn et par bilder:
Nypolert vfr 750 og...
Nypolert snurrebass
Ellers en fortsatt god påske til hifi jenta og dere andre
Fikk tak i et ganske så strøkent x, enig at dette bør man absolutt ha...Ja, og ikke minst ei skive man bare må ha i samlingen. Travelling Wilburys vol. 1 er et supert album fra en gruppe som simpelthen er for god til å være sann. Tenk at en slik gruppe etableres - og så blir resultatet alt annet enn skuffende, hvilket man jo bare måtte forvente at det skulle bli. Jeg mener, hvilke forventninger hadde man ikke til disse gutta? Bare fantastisk.
Har albumet i bilen på langtur - få album tåler så tung rotasjon som dette.
Og på vinyl, men mangler på tape ...
Da jeg var liten jente (10 års alder) hørte min søster på Madonna og jeg på Travelling Wilburys. Min søster mente konsekvent at jeg ikke ante noe om hva god musikk var. Madonna er jo flink artist, men kan ikke akkurat måle seg med de gutta der IMO. Hun har fått høre det i voksen alder, albumet ligger på listen over innkjøpJa, og ikke minst ei skive man bare må ha i samlingen. Travelling Wilburys vol. 1 er et supert album fra en gruppe som simpelthen er for god til å være sann. Tenk at en slik gruppe etableres - og så blir resultatet alt annet enn skuffende, hvilket man jo bare måtte forvente at det skulle bli. Jeg mener, hvilke forventninger hadde man ikke til disse gutta? Bare fantastisk.
Har albumet i bilen på langtur - få album tåler så tung rotasjon som dette.
Og på vinyl, men mangler på tape ...
Takk for godt tips. Roy hører jeg gjerne på. Dessverre ser det ikke ut til at albumet finnes på Tidal, skal se etter det på neste handleturHerlig! (Så skal jeg innrømme at jeg gjerne skrur opp Madonna på radioen. Tøff dame).
Får jeg foreslå Roy Orbison and Friends - A Black and White Night? Kan skaffes på antikvariat og bruktbutikker rundt om rimelig enkelt, og det svinger. Mindre glatt enn R.O. alene. Glimrende synes jeg.
Helt på linje med Fosse her.Herlig! (Så skal jeg innrømme at jeg gjerne skrur opp Madonna på radioen. Tøff dame).
Får jeg foreslå Roy Orbison and Friends - A Black and White Night? Kan skaffes på antikvariat og bruktbutikker rundt om rimelig enkelt, og det svinger. Mindre glatt enn R.O. alene. Glimrende synes jeg.
Jeg tar det hele med knusende ro og tålmodighet. Men takk for tipset, jeg skal absolutt sjekke denne mer, ser ut til å være en spennende sak.HFG....
Ved ikke, hvordan det går med dit "tube hunting"
men har fuldstændig glemt at gøre dig opmærksom på et dansk produkt, som får store roser herhjemme:
Rørforstærker. Eksklusive forstærkere for kræsne HIFI entusiaster! Audio Classic
Måske modellen Model PP KT88-2 kunne være noget i din boldgade. De er særdeles prisvenlige podukter.
Noter dog, at hvis du vil ha´ volume m. remote, koster det lidt ekstra.
Bernhard er en hyggelig fyr at tale med, og altid god til at forklare, hvad evt. opgraderinger med forskellige kondis´er m.m.
giver af forskel på lyd, så man kan mere eller mindre skræddersy sit eget produkt. Skal siges, at jeg ikke har købt noget fra ham,
men har haft folk på besøg til hyggelytning, som ejer hans ting og er overordentligt tilfredse med dem
Hjemmesiden informerer også om, at ved salg til Norge fratrækkes dansk moms (dvs. du kan reducere prisen med 20%).
Blot til info
Den skiva til R.O. er meget bra, og Bruce Springsteen og Tom Waits er blandt gjestene i bandet. Så konserten på TV for en god del år siden. Får kjøpt et meget godt ex for under 200 spenn pluss frakt. Verdt hver eneste kroneHerlig! (Så skal jeg innrømme at jeg gjerne skrur opp Madonna på radioen. Tøff dame).