Hifi-girl77
Hi-Fi freak
Hmm må sjekke ut Ian Hunter. Har selvsagt fått med meg artisten, men ikke lyttet så mye. Mottok albumet King of America av Elvis Costello for ikke lenge siden, må bare vaskes først. Anbefales!
Har en SME III jeg holder på å renoverer som jeg har et lite håp om at den igjen vil spille igjen en vakker dag , men den antiskating på armen så litt rar ut med hensyn til plassering kan jo hende øya mine er helt skakke men når arm ligger ved begynnelse av første track på en 12" LP skal nylonsnøre ligge 90 grader vinkel mot antiskate skala ( antiskate arm og trinse kan justeres med klokken eller mot alt ettersom verdier du har valgt til antiskate kraft slik at du vil få 90 grader ved ytterkant) . MvhSiden vi er så godt i gang...
Hjemme i fødebyen koser jeg med norsk/dansk språkforvirring og deler gjerne bilde av snurrebassen som står i Casa Jorwed om dagen
Neida, vil helst ikke ha noe musikkpoliti her. Jeg har ikke hørt mye Costello, men såvidt jeg forstår er dette albumet litt utypisk Costello. Uansett, jeg likte det jeg hørte, album i hus. God lyd har det også.^^ Han har gjort en del ting som er så klassiske at det er bortimot latterlig.
Han har dèt til felles med Costello. Og Costellos samarbeidspartner McCartney var den som fant opp hele greia.
Nå blir jeg sikkert arrestert av enellerannen anal faen straks men det får stå sin prøve
Det er ikke så nøye, litt fjasing tåler vihva i himmelens navn og rike har jeg dratt igang nå da?
buskishumor var aldri min intensjon.
Tak, Skranglefant og HFG.Ikke ta det til deg, Freako. Det er oss nordmenn som har dårlig humor, ikke noe annet. Snurrebass kan også relateres til det mannlige kjønnsorgan på norsk, så det er her ordspillet ligger. Det var ikke meningen at du skulle føle deg utenfor, beklager det. Når det er sagt har jeg også brukt uttrykket snurre og snurrebass om platespillere tidligere, men det er som sagt kun ordspill fra vår side.Jeg er 66 år gammel, og har ALDRIG hørt udtrykket "snurrebass(e)" før, men jeg syntes det lød så koseligt (hyggeligt på dansk). Det nærmest jeg kender er "brumbasse", vores kælenavn for en humlebi.Jada, snurrebass på norsk og dansk betyr jo platespiller. Ka du trur
Og så sidder jeg på en måde med følelsen af at jeg har misset noget. Nok læser jeg bokmål, men forstår naturligvis ikke alt norsk.
Hvad mente du med dette, Rama?
"og med ett er det meningsløst å skrive noe mer på hfs for idag.
gratulerer, hifigirl, du har rundet spillet."
Og hvad var det med snurrebass som var så morsomt? Er I frække?
hehe, jeg var bare ironisk.Det er ikke så nøye, litt fjasing tåler vihva i himmelens navn og rike har jeg dratt igang nå da?
Det er helt ok, Rama. Sådanne "ups'er" må man ta i stiv... undskyld strakt arm. Udlændinge der ikke forstår sproget 100% kommer let galt afsted. Sådan er det bare.hva i himmelens navn og rike har jeg dratt igang nå da?
hadde jeg visst at kommentaren min skulle avstedkomme tre sider med snurrebassprat, så ville jeg sagt som disse to glade danskene:
Vis vedlegget 538011
Jeg var desværre nødt til at fjerne indlægget, da et billede blev vist to gange, men her er det:Ha ha... Det er, hvad man får, når man inviterer huntigre til at ta´ permanent ophold.
Har heldigvis ingen, hverken 2- eller 4-benede
Sorry for off-topic HFG
På andre måder kan hun nu være helt vidunderlig. Sådan så hun ud da jeg fik hende. Jeg smeltede da min søn kom med hende.Ha ha... Det er, hvad man får, når man inviterer huntigre til at ta´ permanent ophold.
Har heldigvis ingen, hverken 2- eller 4-benede
Sorry for off-topic HFG
Det har jeg fått!! [emoji41][emoji56]Nå ser jeg for meg at jeg kan få skryt for snurrebassen min også.
Bare jeg legger den ut her
I Bergen er det også sol, i dag er planen min å reise inn til Bergen sentrum og drikke noen gode kalde i solenOg så ved jeg ikke hvad HFG, som jo ejer tråden, ville synes om nedenstående spørgsmål i denne tråd. Bare sig til, HFG, hvis du ikke vil ha det her.
Hvad benytter dere som test-/demo-musikk?
Jeg har selv en længere smøre, men afventer input fra trådstarter.
I Danmark er det 20° og sol. Dejligt
Tak for dit svar, HFG.I Bergen er det også sol, i dag er planen min å reise inn til Bergen sentrum og drikke noen gode kalde i solenOg så ved jeg ikke hvad HFG, som jo ejer tråden, ville synes om nedenstående spørgsmål i denne tråd. Bare sig til, HFG, hvis du ikke vil ha det her.
Blir jo naturlig nok testing på musikk jeg kjenner godt. Men for sibilanter er faktisk Emmylou Harris en dame med skarp stemme i toppen (synes jeg), så spiller gjerne henne da jeg virkelig ikke liker for skarp diskant, og jeg liker musikken hennes i den grad at det faktisk blir spilt ofte nok. Yello kan også trekkes frem for effekter og bass. Synes ditt spm om test/demo musikk blir litt vanskelig å svare på, kommer vel an på hva jeg ønsker å teste.
EDIT: Finnes sikkert også en egen tråd for testmusikk, uten at jeg har sjekket det, som du kan lese dersom du vil ha tips til testing
Jeg tror det er mange kvinner som dyrker denne hobbyen, men kanskje ikke så åpenlyst som meg. Uansett takker jeg for at du liker trådenTak for dit svar, HFG.I Bergen er det også sol, i dag er planen min å reise inn til Bergen sentrum og drikke noen gode kalde i solenOg så ved jeg ikke hvad HFG, som jo ejer tråden, ville synes om nedenstående spørgsmål i denne tråd. Bare sig til, HFG, hvis du ikke vil ha det her.
Blir jo naturlig nok testing på musikk jeg kjenner godt. Men for sibilanter er faktisk Emmylou Harris en dame med skarp stemme i toppen (synes jeg), så spiller gjerne henne da jeg virkelig ikke liker for skarp diskant, og jeg liker musikken hennes i den grad at det faktisk blir spilt ofte nok. Yello kan også trekkes frem for effekter og bass. Synes ditt spm om test/demo musikk blir litt vanskelig å svare på, kommer vel an på hva jeg ønsker å teste.
EDIT: Finnes sikkert også en egen tråd for testmusikk, uten at jeg har sjekket det, som du kan lese dersom du vil ha tips til testing
Hvem liker skarp diskant? Ikke jeg i hvert fald, og de eneste jeg kan komme i tanke om, må jo være B&W eiere med diamant eller andre med beryllium diskanter, eller muligvis Dali eiere med dobbelte diskanter. men med Dynaudio i kæden er der ingen fare. Deres diskanter er bare lækre.
Derfor er mine testplader ikke som sådan rettet imod specifikke frekvensområder. I stedet holder jeg af knastørre optagelser, dynamiske ditto, eller - som en undtagelse - optagelser med lækker bas, eftersom jeg har subwoofer, der jo som bekendt kan være lidt problematiske i mindre rum. Men især kvindestemmer er også noget jeg finder afslørende, ligesom klaver, saxofon, trommer, klassik musik og jazz kan være godt til at bedømme et nyindkøb eller et rum med.
Men tips for testing er ikke grunden til at jeg spørger. Nok snarere nyfikenhet. Jeg er jo en gammel dreng, der har læst danske High Fidelity i alle de år det magasin eksisterede, sidenhen alle online magasiner, og nå med glæde læser norsk på HFS. De magasiner hifidelity.no har liggende online, kan jeg næsten udenad.
Men især liker jeg at deltage i gode forums (Stereophile's forum er blevet til en børnehave), hvor folk opfører sig som voksne mennesker, og ikke farer i flint over kabeldiskussioner i dobbelte blindtests, eller argumenterer ensidigt om f.eks. rør vs transistorer. Derfor var det jo helt dejligt at ramle ind i denne tråd, hvor folk virker helt OK, og hvor trådens indhold på mange måder er interessant for folk som mig. Og så er der noget med piger og hifi, som er spændende. Lidt ligesom kvindelige racerkørere og hardcore gamere. Svært at beskrive...
Nyd det gode vejr
Jan Garbarek (født 4. mars 1947 på Momarken utenfor Mysen i Østfold, vokst opp på Årvoll i Oslo) er en norsk jazzmusiker.Sjovt nok har folk som Lovett, Springsteen o.m.a. aldrig sagt mig noget. Og jeg var mange mange år om at lære at synes om jazz, selv om jeg hørte lidt Mahavishnu Orchestra og sådan noget som ung. Men nu på mine gamle dage, er jeg blevet glad for musik som det her (han er jo endda ½ norsk):
Det var veldig godt i solen i går, ble til og med litt rød på nesen. Herlig!Hi HFG..... Håber, det var godt i solen
Har en belgisk kollega, der lige er vendt tilbage fra en uges ferie i Belgien.
Han var så flink at tage 16 stk. af disse med hjem til mig (9,5%)
Vis vedlegget 538309
Efter et par stykker af dem i går, syntes en kammi og jeg, at denne var helt fin
https://www.youtube.com/watch?v=u9Dg-g7t2l4
Tror du skal legge til Norge også på den listen.Der er kun 2 lande i verden hvor de laver virkelig top-øl: Tjekkiet og Belgien (IMO)
Jeg mangler ord ......Nu kan jeg ikke se nogen grund til pladespiller da det digitale er bedre nu.
Hvorfor det? (retorisk spm) Om han synes det digitale er greit til hans bruk så er vel det en ærlig sak.Jeg mangler ord ......Nu kan jeg ikke se nogen grund til pladespiller da det digitale er bedre nu.