Da var hifi karusellen i gang igjen! Fy flate for en uke!
Fikk tilbake BATen tilbake fra "Doktor" Ones i tipp topp stand! Har montert nye effekt rør som har fått spillt seg inn 30-40 timer, har begynt å løsne nå!
Kora var også inne for lettere "kirugi" hos "Doktor" Sense for bytte av en motstand, nye høyttalerkontakter og sølv internkabling. Også denne ankom heimen i helgen og fikk hederplassen i anlegget søndag kveld. Fikk etter en stund skurr og problemer med lyden, men det var sent så jeg bare slo av og gikk til køys.
Så startet marerittet..............
Skulle starte opp anlegget mandag da kom det bare et "poff" fra racket og sikringen gikk!!!
Så at PS Audio power planten var død. Prøvde den på en annen sikring og samme skjedde! Full kortslutning i boksen! Rett før sikringen går er fresing smelling fra faenskapet
Dette er fjerde
PPP som ryker hos meg!!! Den første varte noen mnd før spenningen begynte å pendle. Fikk ny, den tok fyr da jeg koblet den til nettet!!!
Fikk enda en ny men den ble solgt da jeg var i en "sinnsforvirret" fase med nedgradering.
Kjøpte enda en ny, den varte i 2-3 mnd før den også tok fyr ??? Sendte den til reperasjon og ventet i 5mnd på den nye typen regenereringskort før den kom tilbake!
Så denne varte da i ca 10 mnd før den kortsluttet!!! Fy faen for noe Kinamikk!!!
På toppen av det hele så ser det ut som Koraen har fått seg en "smell" i samme tilfellet. Får ikke bias på ene EL84 røret. Er ingen synlige skader, så det blir vel til "doktor" Ones...... Kansje jeg skal ansette han på heltid......... ;D
Puhhhh.... Heldigvis så spiller BATen godt. Nå er det Mothers Finest "The Very Best of" på full rulle ;D