Da er penger overført og EAR 509 25th AE er nå mine, heldigvis var det en lett avgjørelse, basert på lyd ihvertfall
EAR 861 skal vel etter all sannsynlighet retuneres, ikke pga av at den ikke gjør jobben, men rett og slett fordi den gjør mye av det samme som 509 her hos meg, har en viss klanglikhet og jeg ønsker at min forsterker nr 2 skal skille seg på dette området fra 509. Mc og ear utfyller hverandre på dette området på en fin måte
Vanskelig å bruke betegnelser om 509 som ikke høres floskete ut, men gjør ett lite forsøk allikevel
Den spiller jævlig stort, rom tydelig avtegnet, den er tystere enn det meste jeg har hatt, eller har hørt før,
den er detaljert , oppløst og musikalsk på samme tid, rockefoten kommer tom når jeg ikke er i samme rom som dem ,
bassen er nesten vanskelig å tro er rør, nå skiller oppsettet mye mer på innspillinger her (mc er mer rund på dette området)
og det er stor forskjell på gode og dårlige innspillinger, men dette betyr ikke at de dårlige innspillingene ikke lar seg høre på
vet ikke om flere bruker grønsj for testing , men jeg gjør det, det er jævlig rotete lydbilde og skiller klinten fra hveten, og det skjedde her, får med meg mye mer info, lyder og ikke minst tekstene av f.eks nirvana skiver
ikke ofte jeg har sett disse på brukten og nå passet det seg heldigvis, betryggende å høre at det var såpass forskjell på 861 og 509 også, nypris tatt i betraktning, har inntrykk av at ear yter mer og mer jo høyere man kommer, og ganske mye også, ikke alle som gjør det tross alt, 861 var ett kjempefint bekjenntskap, og den vil faktisk bli savnet, veldig musikalsk fin amp, med stor sjarm, ikke umulig at det blir en slik på meg senere engang
har ett spørsmål til dere som leser tråden her, EC AW 180 blokkene, er det noe å samle på ? nyeste typen, har siden ejg var EC eier på 90 tallet hatt ønske om å eie disse blokkene over tid, og har noen på handa som jeg vurderer
all input taes imot med takk