jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    ikveld skal forøvrig Opeth - Damnation få sin jomfrutur i spilleren her, gleder meg :)
    Lugn og fin skive :)

I kveld, tror jeg, det blir alt annet enn lugn musikk hjemme, føler at jeg må få "blåst ut" litt ;)

/jan
    Det betyr Opeth - Deliverance !!! Bare å sitte å vente på det fete riffet mot slutten ... er bla det råeste riffet til gutta ...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    cool, synbes de har mye fete riff, bp er bra, men en kanskje noe monoton plate, kun 2-3 låter som skiller seg klart ut, men trenger sikkert noen gjennomhøringer til, uten tvil musikere som kan sine saker, liker også variasjonen på growling og synging ;D
    skulle trengt å blåse ut litt jeg også idag, men med spysyke små blir det vel heller rolig
    har ett sykt familiemedlem på andre siden av kloden også som jeg er veldig urolig for :(

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    jokris skrev:
    ikveld skal forøvrig Opeth - Damnation få sin jomfrutur i spilleren her, gleder meg :)
    Kan bare spille den på CD.... eller Spotifyyy......... ::)

Igrunn ... så .. nei jeg gjør ikke det . men skulle ønske jeg kunne ;D

Ja - altså spille den på vinyl .... :-[
    har den bare på cd her og foreløpig

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    Lugn og fin skive :)

I kveld, tror jeg, det blir alt annet enn lugn musikk hjemme, føler at jeg må få "blåst ut" litt ;)

/jan
    Det betyr Opeth - Deliverance !!! Bare å sitte å vente på det fete riffet mot slutten ... er bla det råeste riffet til gutta ...
    Igjen er vi helt på linje :)
    Desverre på cd men det får gå.

Fant ett par Accept skiver i hylla i går, vinyl. De MÅ jo testes.
    Og ikke minst Metallica "the black album" (4 lp ver.)

/jan

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    det er ikke mitt oppsett det med mc og palladium, dessverre, skulle tatt med i teksten at det er hentet fra ett annet forum
    Nååh, det visste jeg jo at det ikke var! De er jo litt bredere de kjøleskapa dine..har jo til og med tatt på dem (med andakt) ;D Reagerte egentlig bare på den toe-in stillingen...ser ut som de krysser to meter foran lytteren...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ja enig , er til dels voldsom det der ;D
    testet en del med rf63 men det ideelle her var ikke så mye toe inn som på bildet
    cwlll er her forsatt, ny cd spiller og lp spiller er vel det som har skjedd her etter du var innom

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Her er dagens ladning , nå er det meste av lper ankommet, mangler vel bare 6 stk som ble handlet når jeg var "full sjømann "

her er samlingen sålangt

og dateon er ikke stillt enda nei

god helg alle sammen :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Queensryche og Patti smith, morro :)
    Liker begge.

Helgen er reddet :D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Helgen er helt klart reddet, denne og neste :) patti smith bestillte jeg ikke , får sende en mail til gutta i tønsberg og spørre om det var en hyggelig bonus :) tar gjerne den imot jeg :) queensryche er knallbra :) og NIN blir spennede å teste mer vinyl av

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Øl er jekka, beina plantet, unga lagt og damnation spiller :) veldig rolig plate sålangt kontra BP :) artig
    du? status? ;D ;D

J

J.J

Gjest
    Nå er det Anthrax

Kommer jo til slotsfjellfestivalen ...... ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    Nå er det Anthrax

cool, hadde gleden av å se de som oppvarmingsband for iron maiden for en del år tilbake , nærmere bestemt på nittitallet, har handle meg ett par skiver av de i det siste, artig band med særegen stil og sound

J

J.J

Gjest
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    Nå er det Anthrax

cool, hadde gleden av å se de som oppvarmingsband for iron maiden for en del år tilbake , nærmere bestemt på nittitallet, har handle meg ett par skiver av de i det siste, artig band med særegen stil og sound
    Da er det bare å stille opp til sommern ....... 8)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    har gått glipp av mange konserter de siste åra :( foo fighters må jeg bare få somla meg på engang bla

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    denne uka har vært en prøvelse, med mange små syke barn i heimen :( ser bedre ut ikveld heldigvis
    og jeg håper på litt kos med anlegget i helgen :) tester ett ecl82 fra mullard sammen med ez35 fra mullard +
    7316 fra amperex, dette er en kombo som jeg godt kan like
    har noe rør liggende fra oluf også som jeg gleder meg til å teste, marconi 12au7
    blir til å hente platevasker imorgen etter MR, + ett par rca til bal overganger, mcintoshen skal visstnok yte 6db mer på den balanserte inngangen og jeg må finne ut hva det har å si rent praktisk

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tenk så mye penger du sparer når du får satt i EZ81 ::)

;D

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    mcintoshen skal visstnok yte 6db mer på den balanserte inngangen og jeg må finne ut hva det har å si rent praktisk
    Det følger med topologien, for å si det sånn. Det blir alltid 6db mer gain på balanserte forsterkere.

I praksis betyr det at du må spille med volumkontrollen justert litt lavere. ;) I alle fall hvis du kobler til det samme single-ended utstyret. (Jeg vet forresten ikke om du "får" de ekstra 6dB når du ikke faktisk bruker balansert hele veien, men det dukker det sikkert opp en forsterkerkyndig person som kan fortelle oss straks.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:

;D

/jan
    skal testes det, helt klart, men er ikke lei av 6x5 heller :) lar olof ta den jobben (hvis han sier ja til det ) med å lage en reodor felgen løsning for meg som er trygg :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:

;D

/jan
    skal testes det, helt klart, men er ikke lei av 6x5 heller :) lar olof ta den jobben (hvis han sier ja til det ) med å lage en reodor felgen løsning for meg som er trygg :)
    Etter at du har fått ez80/81 i hus kommer du til å knuse/mose/brenne opp og kaste restene av alle 6x5 i nærmeste kontainer.
    Merk deg mine ord. I kid you not.

;D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    mcintoshen skal visstnok yte 6db mer på den balanserte inngangen og jeg må finne ut hva det har å si rent praktisk
    Det følger med topologien, for å si det sånn. Det blir alltid 6db mer gain på balanserte forsterkere.

I praksis betyr det at du må spille med volumkontrollen justert litt lavere. ;) I alle fall hvis du kobler til det samme single-ended utstyret. (Jeg vet forresten ikke om du "får" de ekstra 6dB når du ikke faktisk bruker balansert hele veien, men det dukker det sikkert opp en forsterkerkyndig person som kan fortelle oss straks.
    skal testes senere idag tenker jeg, kjekt med attenuatoren som gjør at jeg er godt kjent med 1-2-3-4 på volum :)
    tenkte i de baner at det er greit å teste, og så kan jeg koble kinoen inn på de ubalanserte inngangene og da sløyfe
    pre i den sammenhengen
    hentet en spin clean vasker idag + overgangene som jeg fikk med, var noe midgard oveganger han hadde liggende
    da blir det vel litt platevask på meg , men nå som den er i hus er det plutselig ikke så hastverk med det :)
    ellers var det ikke å få tak i destillert vann på apoteket, så da vurderer jeg å koke vann og bruke det
    så forresten at det er klistret på recommended by Pro-ject på spin clean maskinen :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:

;D

/jan
    Etter at du har fått ez80/81 i hus kommer du til å knuse/mose/brenne opp og kaste restene av alle 6x5 i nærmeste kontainer.

;D

/jan
    nå var det nesten så jeg laget en svarteliste her, snakke sånn om røra mine, ikke hør på han dere, far tar godt vare på dere .................. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:

;D

/jan

;D

/jan
    nå var det nesten så jeg laget en svarteliste her, snakke sånn om røra mine, ikke hør på han dere, far tar godt vare på dere .................. ;D
    ;D ;D

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    ellers var det ikke å få tak i destillert vann på apoteket, så da vurderer jeg å koke vann og bruke det
    Destillert og kokt er ikke det samme. Kanskje du kjenner noen som har et destilleri stående, av en eller annen grunn. ;)

Jeg fant dette, om ikke annet:

http://www.hyttebutikken.no/netthandel/product_info.php?products_id=106

Forøvrig mistenker jeg at batterivann fra Biltema er nettopp destillert vann:

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrige-vasker/Batterivann/

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Karlsson

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Destillert og kokt er ikke det samme. Kanskje du kjenner noen som har et destilleri stående, av en eller annen grunn. ;)

Jeg fant dette, om ikke annet:

http://www.hyttebutikken.no/netthandel/product_info.php?products_id=106

Forøvrig mistenker jeg at batterivann fra Biltema er nettopp destillert vann:

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrige-vasker/Batterivann/

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
    Batteri vatten är destilerat. Annars använder man ju destilerat vatten till ångstrykjärn. Så typ elkjöp och liknande brukar ha. Men mycket dyrare! Och passa på så att det inte är tillsatt parfym!!!
    Biltema eller bensinmack är nog saken. Men stort sätt alla batterier är ju slutna konstruktioner nu för tiden.
    Så det börjar vel försvinna från dom flesta ställen.

Mvh
    O

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ahhh, takker så mye :)
    forøvrig ett spørsmål til , jeg har nå fyrt opp anlegget med de balanserte overgangene og stikk imot hva jeg trodde på forhånd er lyden lavere på samme volum som ubalansert tidligere ? virker dog noe annerledes lydmessig, men det må jeg teste mer før jeg uttaler meg mer om

edit virker som om det muligens er noe forskjell med kanalseperasjon ? til det bedre forøvrig

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Som jeg sa, eller prøvde å si, så kjører du ikke balansert når du bruker adaptere og single ended kabler/utstyr. Du kjører single-ended gjennom de balanserte inngangene. Derfor får du ikke de ekstra 6dB med gain som er iboende i balansert forsterkeri.

...Vel, det er en teori, i alle fall. :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    Som jeg sa, eller prøvde å si, så kjører du ikke balansert når du bruker adaptere og single ended kabler/utstyr. Du kjører single-ended gjennom de balanserte inngangene. Derfor får du ikke de ekstra 6dB med gain som er iboende i balansert forsterkeri.

...Vel, det er en teori, i alle fall. :)
    jepp, men trodde det var slik at det muligens var inngangen på mc som bestemte det med de 6db uavhengig av signalet, ny erfaring ihvertfall ;D balansert blir det jo ikke uansett, men kjekt å kunne koble pre ut av kino oppsettet var tanken

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    har da testet spin clean, og jeg kan ikke skjønne annet enn at den er ett kupp, mine plater ble knakende bra og selv de brukte platene forsvant 95 prosent av knitter fra
    ;D heldigvis ikke noe man gjør hver uke ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    har da testet spin clean, og jeg kan ikke skjønne annet enn at den er ett kupp, mine plater ble knakende bra og selv de brukte platene forsvant 95 prosent av knitter fra
    ;D heldigvis ikke noe man gjør hver uke ;D
    Var det den lille - billige saken ?

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    oh yes, :) nå har jo ikke jeg annen erfaring med slike rensere, men den verste platen jeg hadde, ble nærmest som ny faktisk
    fikk tak i destillert vann på shell ;D hadde vært artig å testet denne billige greia oppmot noe mer automatisk for å se om det er verdt mellomlegget, ellers vil jeg si at jeg gladelig gjør den jobben som trengs når jeg slipper med en tusenlapp

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    oh yes, :) nå har jo ikke jeg annen erfaring med slike rensere, men den verste platen jeg hadde, ble nærmest som ny faktisk
    fikk tak i destillert vann på shell ;D hadde vært artig å testet denne billige greia oppmot noe mer automatisk for å se om det er verdt mellomlegget, ellers vil jeg si at jeg gladelig gjør den jobben som trengs når jeg slipper med en tusenlapp
    Til prisen uslåelig :)
    Og så lenge man vasker platene etterhvert som de kommer inn er det jo ikke rare jobben med det, imho.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn