jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    endelig fått hentet EZ80 røra, phillips røret var dessverre lekk, men får nytt tilsendt asap uten å retunere det ødelagte, god service fra engelsk firma mener jeg :)
    Goody :)

Fått tak i Mr.B @ Motron ?

/jan
    nope, har ikke det enda, må vente til jeg har litt cash ;D
    De penga de penga ;)
    Når det er sagt, Brynjar tar ikke allverden for Mullard ez81.

Du får skrike ut når det skjer noe :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Det skal jeg gjøre, skal sende Mr B en beskjed når jeg har fått tak i det ihvertfall ;D så får vi ta det derifra

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Det skal jeg gjøre, skal sende Mr B en beskjed når jeg har fått tak i det ihvertfall ;D så får vi ta det derifra
    Gleder meg til du får det her opp og gå :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja , jeg og, har blitt gira på dette her mye pga av dine erfaringer med slik tweaking :) blir absolutt spennende å teste

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Er for tiden noe i tenkeboksen, har lyst til å oppgradere videre, men tankene går i flere retninger
    meningen er å flytte noe utstyr over til oppsett 2 med fortene, har kjøpt en squeezebox som skal benyttes der bla

har tanker rundt en oppgradering på Pre siden, det er noen kandidater bla
    Audio reaserch Ls27/ref 5, mc c2300/c500t, eller audio note M5/6

kilde siden : enten gå for en uber spiller ala wadia eller rega isis, kontra dac eventuellt AN dac 3.1 eller Naim dac

har noen tanker rundt bilde siden også, da planene er at unga skal få nåværende tv/PJ på rom med forte opsettet
    tenker i bane av panasonic plasma og epson tw 36oo

receiver siden skal også oppgraderes, pga plassmangel blir det nok en receiver denne gangen også fremfor
    prossesor, Anthem eller marantz er vel valgene

begynner å klø litt etter sub igjen også, tenker paradigm er ett merke jeg har lyst til å teste, alle modeller fra
    seismic og op til sub 1 er interesange faktisk, liker de små kabinettene med ekstreme ytelser

når det gjelder head fi så er stax på listen

alt dette blir ikke gjennomført , men forhåpentligvis noe av det iløpet av sommer /høst

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Høres ut som om du er på kjøret igjen nå ja. 8)

Du har ikke vurdert å prøve en L3 i oppsettet ditt da? Ellers har du jo noen andre fine og dyrere kandidater. ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:

Du har ikke vurdert å prøve en L3 i oppsettet ditt da? Ellers har du jo noen andre fine og dyrere kandidater. ;)
    pån igjen ja :) har vurdert L3 men ønsker vel hakket over, hvilke kandidater tenkte du ellers på ?

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    shaunv skrev:

pån igjen ja :) har vurdert L3 men ønsker vel hakket over, hvilke kandidater tenkte du ellers på ?
    L3 er såmangt. Er jo tross alt et kit med muligheter for det ene og det andre. Høyere varianter av ferdig pre har ikke nødvendigvis bedre deler. ;-)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    jokris skrev:
    shaunv skrev:

L3 er såmangt. Er jo tross alt et kit med muligheter for det ene og det andre. Høyere varianter av ferdig pre har ikke nødvendigvis bedre deler. ;-)
    enig der :) men det blir jo også sammensetningen av deler som teller lydmessig, ref 5 ser visstnok ikke imponerende ut innvendyg, men spiller bra lell:) c-2300 eller c500t er vel de som vil passe slutt trinnet mitt best vil jeg tro

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Ingenting du nevner er dårlig uansett. ;)

Med mc får du kanskje fjernkontroll også? Og mulighet for å skru av og på effekt i samme slengen. Hehe. Latskap, men dog. ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    Ingenting du nevner er dårlig uansett. ;)

Med mc får du kanskje fjernkontroll også? Og mulighet for å skru av og på effekt i samme slengen. Hehe. Latskap, men dog. ;)
    ja får de mulighetene, men er blitt vant til manuell volum kontroll ;D snuser på ferdig bygde an også, bestemmer meg iløpet av juni hvilken vei jeg går , L2 blir her, og den skal inn til en liten oppgradering til, så er det over til oppsett 2 etterhvert på den
    kjenner du til arc ls27 forresten ? jeg likte veldig godt en av de tidligere modellene i den serien, men er ikke sikker på match mot mc

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Man blir vandt til det meste. ;-)

Ferdigbygd AN er jo fint. Men snakker vi M5-M6 begynner det å koste også med mindre du skulle få tak i en brukt.

Kjenner ikke til akkurat ls27, men har respekt for merket. ;) ls27 er vel ganske fleksibel med innstillinger til matching med øvrig anlegg. :)

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Fjernkontroll er farlig vanedannende.
    Har du koblet opp din Squeezebox? Jeg bruker ikke min så mye mer egentlig, synes jeg får lav gain ut fra den digitalt, hva er ditt inntrykk?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    niels skrev:
    Fjernkontroll er farlig vanedannende.
    Har du koblet opp din Squeezebox? Jeg bruker ikke min så mye mer egentlig, synes jeg får lav gain ut fra den digitalt, hva er ditt inntrykk?
    jeg fikk den for 2 dager siden men har ikke fått koblet den opp enda, håper på å få det til i helgen, her i huset skal den være ett supplement, cd og vinyl, blir nok forsatt de som har hovedfokus når musikken skal være i sentrum :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    Man blir vandt til det meste. ;-)

Ferdigbygd AN er jo fint. Men snakker vi M5-M6 begynner det å koste også med mindre du skulle få tak i en brukt.

Kjenner ikke til akkurat ls27, men har respekt for merket. ;) ls27 er vel ganske fleksibel med innstillinger til matching med øvrig anlegg. :)
    ja, har muligens heng på en brukt M5, men bare muligens :) mye penger uansett ja så jeg er litt urolig for å bomme :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    http://www.youtube.com/watch?v=xTQqXyelM9g

ser jo helt vannvittig ut :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    er nok det, viser seg at faenskapet er 61 cm dyp så må nok kanskje ta den av listen over potensielle kandidater :'(

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    er nok det, viser seg at faenskapet er 61 cm dyp så må nok kanskje ta den av listen over potensielle kandidater :'(
    Rør made in Tsjernobyl ::)

Flotte komponenter, kan jo ikke la vær å like Mc's :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    AN M3 har jeg hatt , og nå to mcintosher.....

an er bra saker , min M3 phono var oppgradert og lå vel ganske nærme M5 nivå , mht hi-B trafoer og annet goodies....

denne spillte fletta av cd pre fra krell til 120k og flere andre preamper jeg prøvde i mot , i flere oppsett.....

M6 og de mc preene du nevner er uansett knakende gode saker , men byggekvaliteten på Mcintosh er nok hakket bedre enn det mr quortrups disioler limer isammen... det må du først som sist bare innse.

En annen ting , an med riaa er mye dyrere ,. derfor kjøp linjetrinn , an s riaaer er ikke gode nok opp mot highende riaatrinn som du kan få kjøpt for samme pris , og husk at det er mm trinn som leveres , så du må ha stepup på mc uansett ( eller selvsagt fleske til med en kilen quortrup trafo som ikke passer annet enn til den pu du har bestillt for.

sånt blir for kilent , dermed få for linjetrinn om du ønsker deg AN saker.....

en M6 spiller nok fantastisk , men ta høyde for Laaaang innspillingstid , og ev leveringstid.

Begge merker holder seg godt i pris.

Espen

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    AN M3 har jeg hatt , og nå to mcintosher.....

an er bra saker , min M3 phono var oppgradert og lå vel ganske nærme M5 nivå , mht hi-B trafoer og annet goodies....

denne spillte fletta av cd pre fra krell til 120k og flere andre preamper jeg prøvde i mot , i flere oppsett.....

M6 og de mc preene du nevner er uansett knakende gode saker , men byggekvaliteten på Mcintosh er nok hakket bedre enn det mr quortrups disioler limer isammen... det må du først som sist bare innse.

En annen ting , an med riaa er mye dyrere ,. derfor kjøp linjetrinn , an s riaaer er ikke gode nok opp mot highende riaatrinn som du kan få kjøpt for samme pris , og husk at det er mm trinn som leveres , så du må ha stepup på mc uansett ( eller selvsagt fleske til med en kilen quortrup trafo som ikke passer annet enn til den pu du har bestillt for.

sånt blir for kilent , dermed få for linjetrinn om du ønsker deg AN saker.....

en M6 spiller nok fantastisk , men ta høyde for Laaaang innspillingstid , og ev leveringstid.

Begge merker holder seg godt i pris.

Espen
    thank you :) skal tenke en stund før jeg prøver å få lånt meg ett par kandidater :) hvem mc er det du har nå?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg c2300 preampen.

Mvh Espen

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Endelig en god beskjed, fått time til å operere det plagsomme kneet, takket være en avbestilling så skjer det allerede neste uke :) blir bra, går utover humør og alt detta plagsomme kneet :-\

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    Endelig en god beskjed, fått time til å operere det plagsomme kneet, takket være en avbestilling så skjer det allerede neste uke :) blir bra, går utover humør og alt detta plagsomme kneet :-\
    Glimrende, greit å få ordnet alt slikt så raskt som mulig :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    sitter her og rabler og forsøker å lese litt, ikke enkellt, min bedre halvdel er på vei til sykehuset for øyeblikkelig innleggelse da det er funnet en stor svuls på hjernen, ikke mye som gir mening i en slik stund, og ikke mye som hjelper en å beholde fatningen heller

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tenk positivt og se fremover.... Dette SKAL gå bra!! Sender deg og dine en varm tanke i sommerregnet.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    sitter her og rabler og forsøker å lese litt, ikke enkellt, min bedre halvdel er på vei til sykehuset for øyeblikkelig innleggelse da det er funnet en stor svuls på hjernen, ikke mye som gir mening i en slik stund, og ikke mye som hjelper en å beholde fatningen heller
    Ajaj :-\

Nå krysser vi fingrene og stoler på at det her ordner seg til det beste.
    Tenker på dere.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uff, dette var trist å høre.
    Som noen skrev tidligere, det SKAL gå bra.
    Ord blir mangelfulle i denne sammenhengen, men sender deg og dine varme tanker...
    Håper du klarer å holde humøret oppe når det største sjokket har lagt seg...
    Føler veldig med deg akkurat nå...

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Dette var veldig trist å høre! :-\

Varme tanker i fra Drøbak! Og som det sies flere ganger her,dette SKAL gå bra!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takker så mye, litt vanskelig å samle noe vettu å si, uvirkelig er vel ett dekkende ord, operasjon er uungålig, håper riksen har time fort

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    operasjon er uungålig, håper riksen har time fort
    Det her ordner seg, har en god følelse :)
    De på den avd. på riksen har jeg vært borti tidligere, utrolig flinke og hyggelige mennesker der.

Riktig nok bare nakkeoperert selv om sikkert mange mener jeg burde fikset hodet i samme slengen ::)
    Beklager min dårlige humor, men det pleier å hjelpe litt i en ellers bedrøvelig dag.(så langt)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    operasjon er uungålig, håper riksen har time fort
    javascript:void(0);
    Det her ordner seg, har en god følelse :)
    De på den avd. på riksen har jeg vært borti tidligere, utrolig flinke og hyggelige mennesker der.

Riktig nok bare nakkeoperert selv om sikkert mange mener jeg burde fikset hodet i samme slengen ::)
    Beklager min dårlige humor, men det pleier å hjelpe litt i en ellers bedrøvelig dag.(så langt)

/jan
    Humor er alltid bra, ja jeg er glad for at riksen er i bilde, det øker oddsen betraktelig ;D

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vi krysser fingrene ! Men som tidligere sagt, det SKAL gå bra !!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.555
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Milenko skrev:
    Riksen har nok landets beste på området...
    Riksen er topp de! de reddet meg med ny hovedpuls åre ;)
    Dette går helt sikkert bra Jostein!!!

O

trym

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Antall liker
    3
    Det var trist å høre, men som flere sier her, dette skal gå bra, og hun er i de beste hender på riksen, det er helt sikkert.
    Ønsker dere god bedring ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takker så mye alle sammen, Ja det må bare gå bra, rett og slett ingen alternativer

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn