Da er det langfredag i påsken og med det gått 1 uke siden E’clat ble levert på døren her.
Nå gjøres litt refleksjoner fra uken som gått med Poirot på projectoren
Uken har gått ekstremt raskt, men musikk står på til en hver tid når jeg er hjemme.
Jeg skrev litt tidligere om hvordan jeg opplevde de, som litt vel frempå etter de første 2 døgnene.
Dette har endret seg ekstremt i løpet av uken.
Godt eksempel også på hvordan minnet vårt spiller oss puss mtp våre referanser. (Være seg riktige eller gal referanse)
Ørene og hjernen har i allefall tilvendt seg opplevd«energinivået» oppover. Det som er merkelig er nivået fra ca.2k-4/5khz er ikke veldig ulikt Fulltonen, men høres totalt ulikt ut.
Frekvensene hvor vi er følsomme for disse «S’ene» og toppen av pianoet kan oppleves skarpt/skjærende».
Dette er ting jeg ikke tenker over nå når jeg lytter.
Snarere har E’clat en fantastisk flott utklinging og en utrolig flott sound på stemmer. Mann så vel som kvinnestemmer. (Også Hen…)
Skarpteomma har en sånn snært at jeg skvetter innimellom…
De 16stk 6’’ene har ett voldsomt driv i bass/mellombass at det er helt sjukt!
Det er en ren fornøyelse å spille musikk om dagen
(det uten at jeg viste/følte jeg manglet noe som helst fra før)
Det lukter endgame høyttaler så det holder!
@inselwind /Øyvind, hvorfor gjorde vi ikke dette tidligere!
Når det gjelder Minidsp/EQ.
Har ikke rørt EQ i minidsp siden JR dro herfra.
Har ikke tenkt å røre denne heller foruten litt testing/utjevning helt i bunn kanskje i helgen.Vet det er fullt mulig å få denne padde flat i stua her med minimal EQ. For så å legge house curve..MEN ikke sikkert det låter bedre av den grunn.
Kun lagt inn 2 EQ punkt på tårna (Som dere så på målingen JR delte i tråden)
Gleder meg til fortsettelsen!
Ps. ikke overraskt over inntrykk til de som var å besøkte søskene til Eclat hos
@Sevald!
Arc/Eclat ser sjukt bra ut og det spiller sjukt bra!
Fortsatt god påske til dere som titter innom