jonlam's lille verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Lyttekveld hos meg må vi få til, før jeg blir rastløs igjen. :)
    Lam

    ambiance skrev:
    Det ble bra hos dag Lam!

    Virkelig lekkert å se til. Etter du var på besøk, måtte jeg børste støvet av noe gamel vinyl. Det nytes i skrivende øyeblikk .

    Gleder meg til å få sjansen til en lytt hos deg, det ser spennende ut,

    A.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Hei Lam

    Her er det Klipsch og rør ja, så forviller du deg til Horten er det bare å svinge innom (93066433)
    Jeg får ikke lov å høre AG uten å ha med madammen, har en forholdsvis musikkinteressert samboer.

    Stein

    jonlam skrev:
    Takk Stein.

    Vet du bor et stykke unna, men jeg har mye fri i helgene om det passer er det bare å si fra. Og jeg tar gjerne en tur til deg også når anledningen byr seg. Vis jeg husker rett så går det på Klipsch og rør hos deg?

    Lam

    SteinLarsen skrev:
    Hei
    Dette ser skikkelig fint ut. Håper jeg en gang får muligheten til en tur hvis du ber inn til lyttekveld ;-)

    mvh
    Stein
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Jobber et par kveld i Hof, så muligheten er der hvis du kan ta i mot meg på fredagsettermiddag en gang i fremtiden.

    Ellers så er det bare å ta turen innom en lørdag eller søndagsformiddag/ettermiddag når det passer for dere.
    Min frue er på jobb i helgene så kvinneklubb får vi ikke til her i huset.

    Mvh. Lam

    SteinLarsen skrev:
    Hei Lam

    Her er det Klipsch og rør ja, så forviller du deg til Horten er det bare å svinge innom (93066433)
    Jeg får ikke lov å høre AG uten å ha med madammen, har en forholdsvis musikkinteressert samboer.

    Stein

    jonlam skrev:
    Takk Stein.

    Vet du bor et stykke unna, men jeg har mye fri i helgene om det passer er det bare å si fra. Og jeg tar gjerne en tur til deg også når anledningen byr seg. Vis jeg husker rett så går det på Klipsch og rør hos deg?

    Lam

    SteinLarsen skrev:
    Hei
    Dette ser skikkelig fint ut. Håper jeg en gang får muligheten til en tur hvis du ber inn til lyttekveld ;-)

    mvh
    Stein
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Litt oppdateringer må til når det har roet seg på jobben og endelig er kjellerstuen mer flitting brukt.

    Dommen og tilbakemeldinger etter lyttekveld i desember med Vestfolket var ikke så aller verst og det blir man fornøyd med. Har ikke fått testet ut tiltakene som ble nevnt fra lyttekvelden, så det gleder jeg meg til å starte på.

    Ellers kan jeg ikke skryte på meg at jeg har handlet så mye musikk i det siste, men noe handel har det blitt, både vinylvasker og plater.

    Mener å huske at noen har nevnt at det er lurt at nye plater bør ta seg et vask. Stemmer det?
    Tok sjansen at jeg husker rett.


    Og jeg blir fortsatt sjarmert av vakre damer :)


    Nå trives jeg veldig med det jeg har fått til, men er stadig nysgjerrig på nye sak....
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    En lite ny klump har ankommet hjemmet.

    Etter 2timer kos med musikk Noe "vagt" merkbart, en anelse endring i lydbildet. ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    jonlam skrev:
    En lite ny klump har ankommet hjemmet.

    Etter 2timer kos med musikk Noe "vagt" merkbart, en anelse endring i lydbildet. ;)

    Tenker du sier hva de er jeg ...... ;)


    /JR
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt lydrelatert, men fant denne apps. For mcintosh entusiast.


    Må selvfølgelig som original varmes opp før bruk


    IMC 8)
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Får vel slutte å røre rundt grøten....

    Det er absolutt positivt hørebart endring i lydbildet. Da har jeg fått denne i hus.


    jonlam skrev:
    En lite ny klump har ankommet hjemmet.

    Etter 2timer kos med musikk Noe "vagt" merkbart, en anelse endring i lydbildet. ;)
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Innkjøpet ble denne gangen en Shunyata hydra 6


    Har aldri skjønt og sett viktigheten med en slik i hjemmet. Skjønner egentlig ikke fortsatt behovet ::)

    Her kommer det iallefall noen inntrykk etter 2-3timers lytting i kveld. Så får no belivers arresterer meg hvis jeg skriver og mener noe galt. Jeg er egentlig usikker selv.
    Hjernen kan spiller meg et pus, og mener at en liten klump til den prisen må jo selvfølgelig gjøre noe positivt med lyden og ikke minst forsvare kjøpet.

    De 3-4 første låtene var jeg veldig usikker på om det var noen forskjell i det hele tatt. Men så begynte det etterhvert....Jeg mener at lyden åpner seg mer og det er mer ro i lydbildet. Og jeg er ganske sikker på at hydra har gjort noe positivt med min noe skarpe øvre mellomtone. Dempet litt?!

    Rett før jeg avsluttet for kvelden spilte jeg en låt jeg nesten kan utenat og nå er jeg sikker på at hydra gjør noe meget bra. Ikke noen kjempeendring, men iallefall bra bra. Spiller merkbart tydeligere gitarrifler med ro og kanskje en anelse mer "ekte". Går det an å si tydeligere dynamikk (rydder opp i gromslyd)? Tydeligere gjengivelse av bassen. Disse er de foreløpig inntrykkene. Håper selvfølgelig på mer. Må jo forsøke å forsvare kjøpet ovenfor en selv ;D

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Jeg føler vel det er andre steder i kjeden jeg kan starte på. Men bestemte meg nylig at ny riaa og pu vil kostet meg en del mer, men kanskje gi meg mer glede?
    Men siden det nylig var valentine´s day, så tenkte jeg å glede meg selv :p
     

    terjetroll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    12
    jonlam skrev:
    Innkjøpet ble denne gangen en Shunyata hydra 6


    Har aldri skjønt og sett viktigheten med en slik i hjemmet. Skjønner egentlig ikke fortsatt behovet ::)

    Her kommer det iallefall noen inntrykk etter 2-3timers lytting i kveld. Så får no belivers arresterer meg hvis jeg skriver og mener noe galt. Jeg er egentlig usikker selv.
    Hjernen kan spiller meg et pus, og mener at en liten klump til den prisen må jo selvfølgelig gjøre noe positivt med lyden og ikke minst forsvare kjøpet.

    De 3-4 første låtene var jeg veldig usikker på om det var noen forskjell i det hele tatt. Men så begynte det etterhvert....Jeg mener at lyden åpner seg mer og det er mer ro i lydbildet. Og jeg er ganske sikker på at hydra har gjort noe positivt med min noe skarpe øvre mellomtone. Dempet litt?!

    Rett før jeg avsluttet for kvelden spilte jeg en låt jeg nesten kan utenat og nå er jeg sikker på at hydra gjør noe meget bra. Ikke noen kjempeendring, men iallefall bra bra. Spiller merkbart tydeligere gitarrifler med ro og kanskje en anelse mer "ekte". Går det an å si tydeligere dynamikk (rydder opp i gromslyd)? Tydeligere gjengivelse av bassen. Disse er de foreløpig inntrykkene. Håper selvfølgelig på mer. Må jo forsøke å forsvare kjøpet ovenfor en selv ;D

    Mvh. jonlam
    Det var jo ikke så rent lite det! ;D Mvh Terje
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Gratulerer med innkjøpet!

    Jeg har omtrent samme opplevelse som deg i kveld, med mitt anlegg, la inn rødvinskomponenten,- vips! Mer nerve i musikken umiddelbart!
    =)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Der var ordet, Terje!

    RENT lydbilde. ;D
    Lam

    terjetroll skrev:
    jonlam skrev:
    Innkjøpet ble denne gangen en Shunyata hydra 6


    Har aldri skjønt og sett viktigheten med en slik i hjemmet. Skjønner egentlig ikke fortsatt behovet ::)

    Her kommer det iallefall noen inntrykk etter 2-3timers lytting i kveld. Så får no belivers arresterer meg hvis jeg skriver og mener noe galt. Jeg er egentlig usikker selv.
    Hjernen kan spiller meg et pus, og mener at en liten klump til den prisen må jo selvfølgelig gjøre noe positivt med lyden og ikke minst forsvare kjøpet.

    De 3-4 første låtene var jeg veldig usikker på om det var noen forskjell i det hele tatt. Men så begynte det etterhvert....Jeg mener at lyden åpner seg mer og det er mer ro i lydbildet. Og jeg er ganske sikker på at hydra har gjort noe positivt med min noe skarpe øvre mellomtone. Dempet litt?!

    Rett før jeg avsluttet for kvelden spilte jeg en låt jeg nesten kan utenat og nå er jeg sikker på at hydra gjør noe meget bra. Ikke noen kjempeendring, men iallefall bra bra. Spiller merkbart tydeligere gitarrifler med ro og kanskje en anelse mer "ekte". Går det an å si tydeligere dynamikk (rydder opp i gromslyd)? Tydeligere gjengivelse av bassen. Disse er de foreløpig inntrykkene. Håper selvfølgelig på mer. Må jo forsøke å forsvare kjøpet ovenfor en selv ;D

    Mvh. jonlam
    Det var jo ikke så rent lite det! ;D Mvh Terje
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Dyre vindråper.
    Er du tusen kr rødvin elsker? ;)

    Jeg er dessverre ikke velsignet med å kunne nyte et glass eller to.
    Når jeg er først igang blir det julebordsfull, heldigvis skjer dette ikke for ofte siden studietiden.

    rumath skrev:
    Gratulerer med innkjøpet!

    Jeg har omtrent samme opplevelse som deg i kveld, med mitt anlegg, la inn rødvinskomponenten,- vips! Mer nerve i musikken umiddelbart!
    =)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.123
    Antall liker
    706
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Prøv å koble ut igjen og se hva som skjer... og fortell gjerne hva du hører :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jonlam skrev:
    Ikke helt lydrelatert, men fant denne apps. For mcintosh entusiast.


    Må selvfølgelig som original varmes opp før bruk


    IMC 8)
    Kul den der, men "Fight for your right" med Ac/Dc ?
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Det var planen å teste på denne måten til lørdag. Så inntrykk kommer.

    Ludo skrev:
    Prøv å koble ut igjen og se hva som skjer... og fortell gjerne hva du hører :)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg ganske sikker etter en så ganske omfattende test.
    Var ikke verre enn å høre med hydra og uten, og med igjen. ;D

    Tok utgangspunktet i:
    Roger Waters: The Pros and Cons of Hitchhiking spor 1,5,6
    Johnny Cash-Hurt

    Med hydra er det mer luft i lydbildet, som igjen gir mer ro og skaper bedre dynamikk og en følelse av mer dybde i lydbildet. Jeg opplevde dette spesielt fra Roger Waters platen. Som nevnt tidligere hørtes lydene mer ekte.

    På Cash låten hørte jeg tydelig ro i lydbildet. Gitarlyden var mer ekte og mer tydelig detaljer i stemmen og etterklangen av gitartonene. Uten hydra fikk jeg høre en veldig rytmisk poplåt til sammenligning.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hatt en fantastisk flott uke med påskevær nesten alle dagene i Vestfold byen. Cab livet starter igjen og brukt godt med timer på å pleie bilen etter vinterbruken. Ikke at det var så mange vinterdager her i sør vestfold i år.

    Er blitt velsignet med ganske flexi arbeidstid etter å ha byttet til ny stilling og fri tirsdager. Alle vestfold hifi entustiast vet jo at Audioaktøren holder åpent bla. på tirsdager. Farlig kombinasjon :)

    Siden jeg jobber på KOMPLETT.NO, så få jeg reklamere/info for bedriften min. Så får tilfeldige som er innom siden får med seg dette.

    Komplett har produsert egne høyttaler serie, gulv, stativ, senter og bass. Bygget i Kina.
    Merket heter INTONO og er ment som budsjett ht. Et parti har nylig ankommet, men vi har ikke lagt ut på nett ennå, og om ikke så lenge blir serien testet av noen blader. Jeg har ikke fått muligheten til å teste gulvht hjemme. Det er koblet til en liten hjemmekino rom på jobben, tenkte å ta turen for å teste om det er noen potensial i ht i morgen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn