Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.264
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med deg Ottone:) Her er ett til spor, han er en fantastisk text forfatter. Skall høre etter om jeg ikke kan få tak i ett nytt ex til deg.

• Liker
    Reaksjoner: Jon

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    En kort tur til Sverige igjen. Byttet om på litt kabler og plassering i musikkrommet. Og ikke minst lyttet på Mike Sterns bidrag på noen Miles skiver. Ble inspirert på konsert med Powerpoint og Grumpy.
    Gleder meg til å få litt svensk musikk på plass her, men i mellomtiden nytes Led Zeppelin mens vi tester noen røde for julens ulike menyer.

3BF264F8-6F87-430E-B776-742C3F830B16.jpg

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Supert platevær ute.

03BFE3F8-5EE5-4BD5-8FA8-AD65713E877A.jpg

Sitter og funderer på om Kappa 7.1 spiller like godt som de ser ut. Til tross for mye klasse D krefter mister de litt kontroll på bassen over et visst volum. Kanskje på tide å spørre om tips på gode alternativer uten å sprenge hyttebudsjettet

9B3C45B3-83BC-4A6A-B265-0E60E08D5705.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje på tide å spørre om tips på gode alternativer uten å sprenge hyttebudsjettet

Sånn ja... nå er du i gang! :cool: Anbefaler et ht budsjett tilnærmet det du betalte for godset.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.867
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Husk, Jon, at hytta må oppgraderes fortløpende, og det samme må selvsagt anlegget også. Proporsjonalt. ;)

• Liker

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Sweethearts viser at Uffe kan gjøre andres låter til sine egne og er et meget godt svensktopp album. Jeg sitter å hører hans Xavante og anbefaler at det også blir en del av svenskeposen.....

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Stativ HT? ikke så langt fra hytta, kunne tenkt og testet dem selv:rolleyes:
    https://hifitorget.se/visa_annons.php/tagmclaren_calliope_inkl_stativ_85558.htm ha

Min plattlangare i swe legger av ett ex av alle U.Lundell han har og disse andre platene vi snakket om, jeg henter i romjula.
    Supert Cash. Da økes platesamlingens svenske andel betraktelig. Hvilke av stativhøyttalerne tenkte du på. Spendor? Tror i hvertfall jeg må se litt rundt. Er et eller annet som ikke stemmer med kappaene.

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Starter dagen med jazz og kaffe. Perfekt.

DE2C2290-F21C-4199-A494-1FF09B74DAC6.jpg

Spiller selvfølgelig denne perlen jeg var så heldig å vinne i går på OVK julebord. Blicher Hemmer Gadd med Get that motor runnin’. Gitt ut i samarbeid med Brinkmann Audio og selvfølgelig signert😊

3B76D9E3-0379-48DA-AEFF-6ED3D4ADDEAA.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tipset i går. Kjøpte den som ventemaskin til jeg vet hva jeg gjør med Jura. Spent på hva som kommer inn i hytta nå.. :)

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tipset i går. Kjøpte den som ventemaskin til jeg vet hva jeg gjør med Jura. Spent på hva som kommer inn i hytta nå.. :)
    Tror du blir positivt overrasket. Er spent på hvordan testen går neste helg jeg også.

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Testing

Resten av formiddagen har gått med til en annen favoritt. Teste nytt og lånt utstyr. Skulle egentlig ikke testes før neste helg i Sverige, men klarte selvfølgelig ikke å vente så lenge. Spiller en signert Thåström siden utstyret bør lære seg svensk. Det blir nok stående slik over helgen......
    04EBED6C-066B-4066-83D4-17BC70582E5B.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.264
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du blir hobby svenske nå Jon:D Knall fin den Gato amp'n:)
    Skall ta med noen flasker av ditt siste vin tips nå i uken

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Flotte produkter, Gato. Liker lyden av de og, friskt.

Du blir hobby svenske nå Jon:D Knall fin den Gato amp'n:)
    Skall ta med noen flasker av ditt siste vin tips nå i uken
    Ja jeg er imponert over Gato ampen. Vet ikke hvordan de i klasse D er, men denne i AB er helt super. Og hvilken finish.
    Har forresten fortsatt med Thåström så svensketreningen fortsetter. Vet ikke om han er innenfor.
    Nå mangler jeg bare et riaa trinn og et rack.... Tipper Montana monitorene sitter som et skudd i musikkrommet. Her hjemme blir de nok litt for mye i en liten lyttekrok, men lydbildet er lovende.

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det står ett PS Audio GPCH riaa her du bare kan låne med til Swe.
    Det hadde vært helt supert å teste - tusen takk for tilbudet. Har en sterk følelse av at det innebygde MM trinnet i platespilleren lett kan utfordres og et lån gjør det utrolig enkelt å teste ut den teorien.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.317
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det fabrikk-trimma phono-trinnet til Cash er faktisk en godbit å prøve ut. Husker godt når vi "testa ut" boksen mot en rekke andre alternativer med stort hell.

Men, du som jakter på "svenskeplater" til godset ditt i Godisland: Denne falt inn i postkassen her forleden. Det måtte være noe å ha ;-)

lektyr_1.jpg

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Men, du som jakter på "svenskeplater" til godset ditt i Godisland: Denne falt inn i postkassen her forleden. Det måtte være noe å ha ;-)
    Takk for tilbudet Grumpy, men jeg synes du har vært mer en nok gavmild i det siste. Synes du skal beholde den perlen selv.

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ja den skal jeg se etter Cash. Likte det jeg hørte. Har du Centralmassivet med Thåström. Har evt en du kan få om du ikke har den

Sist redigert:

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Perfekt start på dagen med en espresso, fyr i peisen og filmmusikk fra Edda Magnason på spilleren.
    CB810B99-F287-4CDC-9104-2A5E73731A22.jpg

Nok en gang en super plate fra Khiov og Universal Korea

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Langhelg og alt er klart for testing. Forsterker og lånehøyttalere ble plassert i går kveld. Nå er det som seg hør og bør den faste kaffen først. Tenne i peisen. Se på bruksanvisningen til riaa trinnet jeg også har med for test. Valget av første plate er gjort. Må vel kanskje en tur i butikken også men i løpet av dagen begynner plassering og testing. Som alltid evig optimist. Tror dette kommer til å bli en bra musikkhelg.

F2FBCAC1-136B-48DD-BCF8-6529486F67C5.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.264
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke mye som tyder på December på disse breddgrader nå:confused: var en tur i Grebbestad i går, fikk med hjem din siste vin anbefaling:) Trøkk i disse Montana kassene:cool:

• Liker

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.970
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Langhelg og alt er klart for testing. Forsterker og lånehøyttalere ble plassert i går kveld. Nå er det som seg hør og bør den faste kaffen først. Tenne i peisen. Se på bruksanvisningen til riaa trinnet jeg også har med for test. Valget av første plate er gjort. Må vel kanskje en tur i butikken også men i løpet av dagen begynner plassering og testing. Som alltid evig optimist. Tror dette kommer til å bli en bra musikkhelg.

Vis vedlegget 562576
    Bra album du har der :)

O

• Liker

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen tvil om at de er penere enn Kappa. Spørsmålet er hvordan det lyder? Er det nok bass? Og får du plassert de godt?

• Liker

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mye som tyder på December på disse breddgrader nå:confused: var en tur i Grebbestad i går, fikk med hjem din siste vin anbefaling:) Trøkk i disse Montana kassene:cool:
    Nei ikke mye vinter her heller. 7 grader og halvskyet. Må teste litt uten riaa først for å bli kjent med høyttalerne uten. Blir spennende å koble det på ut over dagen.
    Montana og Gato matcher godt foreløpig og de små boksene fyller rommet godt. Helt enig, det er mye trøkk i dem.

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ingen tvil om at de er penere enn Kappa. Spørsmålet er hvordan det lyder? Er det nok bass? Og får du plassert de godt?
    Har ikke begynt å plassere enda, men tror dette blir veldig bra. Ikke noe å si på bassen heller;)

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Snart kommer de gamle eierne på besøk. Det vil si mine foreldre som ikke har vært her siden i sommer. Spent på hvordan de liker at spisestuen har blitt musikkrom. For å glatte over følger jeg et god råd fra Sluket. Smörgåstårta;)
    A9657890-82B4-4FC4-9F0C-8EA15965EAC7.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn