Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Mye svenskegnål her nå..... 🤔 🤔
    Ja det har vært alt for mye :cool: Prøver å trøste Cash med ski VM. Tenkte han kan trenge det i dag også. Har forresten nok svenske plater her nå til å klare påsken uten hytta.
    Syns den siste redder seg inn med Bill Evans så tar den litt utenom svenskekjøret. Lover å spille noe helt annet fremover @Sluket
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Med en såpass diskret antydning fra sentralens mest beskjedne medlem om at det er for mye svensk her er det nok på høy tid å bytte fokus;)

    Mye svenskegnål her nå..... 🤔 🤔

    Ski VM er såpass kjedelig at jeg setter spilleren på 45rpm og hører på denne supre pressen fra Impex mellom skibyttene
    Dermed er svenskegnålet over @Sluket. Går over til japansk jazz nå. Midnight Sugar bør fler få med seg. Originalene fra Three Blind Mice begynner kanskje å bli vriene å finne, men Impex har gjort en super jobb på disse

    4548351B-2A76-420B-A67A-EE1B1F62AD1B.jpeg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.688
    Torget vurderinger
    23
    Men det holder jo med å se på ski VM så er det SLUTT på svenskegnålet :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Jakten på Jon Eberson fortsetter. Kom et par til i helgen.
    Måtte ta en kaffe og teste et par spor på Blow Out før jobb. Akkurat den reisen til kontoret i stedet for hodetelefoner på bussen er faktisk ikke det værste med hjemmekontor.

    og har du disse i utboksen @Karmana synes jeg du bør lytte først;)
    Men nå må jeg løpe på jobb og dagens første møte

    664C5A79-9C4A-4800-B6DE-7BD7878AB9F1.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du har mange bra plater, Jon. 👍
    Hvordan er lyden på den med søstrene Andersen?
    Det er vel Kongshaug som skrudde lyden på opptaket, med litt andre arbeidsforhold enn vanlig, kanskje.
    Jeg har sett bandet live, men mangler plata.
    Den er vel ikke å finne i alle rotekassser heller vil jeg tro. 😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Du har mange bra plater, Jon. 👍
    Hvordan er lyden på den med søstrene Andersen?
    Det er vel Kongshaug som skrudde lyden på opptaket, med litt andre arbeidsforhold enn vanlig, kanskje.
    Jeg har sett bandet live, men mangler plata.
    Den er vel ikke å finne i alle rotekassser heller vil jeg tro. 😊
    Tusen takk Blues:)
    og ja det stemmer at det er Kongshaug som har produsert, og det er et live oppta fra Club7 i juni 84.
    Fikk tak i den i helgen så jeg har bare prøvespilt litt. Synes lyden er litt som å være på konsert, men det fungerer bra. Litt knitring på et spor men det er nok alderen.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På "Blow Out"-skiva synes jeg Håkon Graf er det store trekkplasteret til tross for mannsterk deltakelse med en av de mest spennende sammensetningene i norsk jazz-rock i den perioden.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    På "Blow Out"-skiva synes jeg Håkon Graf er det store trekkplasteret til tross for mannsterk deltakelse med en av de mest spennende sammensetningene i norsk jazz-rock i den perioden.
    Ja Blow Out var bra. God lyd også. Flaks at jeg fant den:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Med en såpass diskret antydning fra sentralens mest beskjedne medlem om at det er for mye svensk her er det nok på høy tid å bytte fokus;)

    Mye svenskegnål her nå..... 🤔 🤔

    Ski VM er såpass kjedelig at jeg setter spilleren på 45rpm og hører på denne supre pressen fra Impex mellom skibyttene
    Dermed er svenskegnålet over @Sluket. Går over til japansk jazz nå. Midnight Sugar bør fler få med seg. Originalene fra Three Blind Mice begynner kanskje å bli vriene å finne, men Impex har gjort en super jobb på disse

    Vis vedlegget 702755
    Hvorfor sa du ikke at du var interessert i Three Blind Mice-utgaven da du var her og hentet plater?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har forresten denne også @Fosse
    I tillegg til boksen fra Impex, og den første samleplaten fra Impex. Midnight Sugar i Impex versjonen har super lyd, men en dag dukker sikkert orginalen opp.
    18F43AC4-668A-4F8B-AABC-0BC4523A4F76.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det var ett eller annet ute som plutselig ga en impuls om å sette på denne og ta en god og varm kopp kaffe
    7545E58A-5C16-45DD-96D5-E24D74C698F2.jpeg

    Optimisten hadde jo allerede tenkt på tidlig vår....
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det ett år siden mange av oss flyttet til hjemmekontoret. 11. mars i fjor var jeg sikker på at det var over til påske. og optimistisk som jeg er holder jeg på at det er over til påske fortsatt selv om jeg ikke tror like mye på det lenger. Føler Eagles tittelen The Long Run beskriver denne reisen godt, så kvelden feires som seg hør og bør slik

    93E9D637-66CF-4531-8BF5-EBC13201D6CE.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå er det ett år siden mange av oss flyttet til hjemmekontoret. 11. mars i fjor var jeg sikker på at det var over til påske. og optimistisk som jeg er holder jeg på at det er over til påske fortsatt selv om jeg ikke tror like mye på det lenger. Føler Eagles tittelen The Long Run beskriver denne reisen godt, så kvelden feires som seg hør og bør slik

    Vis vedlegget 704619
    Finn en feil 😄
    Viktig å være sterk i troen! Jeg er fremdeles sikker på at jeg i sommer skal knipse lakrisbåter mellom tærne på en strand veldig langt sør for Bergen 😊 Hvis det går til h, definerer jeg Jæren som veldig langt sør 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg tror dessverre dette neppe er over til Påske Jon :rolleyes:
    Således tror jeg du skal bytte ut den sukkerfri Colaen med en "with full sugar taste".
    Etter på er det vel bare å starte beitingen i drukkenskapet.
    For egen del tror jeg en dose Terje Rypdal - Conspiracy tett fulgt avTool - Opiath er tingen før jeg tar en tur ut med apparafifotografatet.
    Ha en avbalansert virusfri aften.
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror dessverre dette neppe er over til Påske Jon :rolleyes:
    Således tror jeg du skal bytte ut den sukkerfri Colaen med en "with full sugar taste".
    Etter på er det vel bare å starte beitingen i drukkenskapet.
    For egen del tror jeg dose Terje Rypdal - Conspiracy tett fulgt avTool - Opiath er tingen før jeg tar en tur ut med apparafifotografatet.
    Ha en avbalansert virusfri aften.
    Ja tror nok det går mot sommer før Armagnacen i Sverige får gjøre det den skal;) Terje Rypdal høres ut som en god plan. Kanskje jeg slår følge. Ha en riktig god tur ut med kameraet
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Finn en feil 😄
    Viktig å være sterk i troen! Jeg er fremdeles sikker på at jeg i sommer skal knipse lakrisbåter mellom tærne på en strand veldig langt sør for Bergen 😊 Hvis det går til h, definerer jeg Jæren som veldig langt sør 😄
    Strålende Karmana. Knipse lakrisbåter mellom tærne på Jæren høres ut som en drømmeferie. Har selvfølgelig troen, men er litt usikker på om svenskene vil ha oss der til påske. De har jo plutselig stengt grensen...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende Karmana. Knipse lakrisbåter mellom tærne på Jæren høres ut som en drømmeferie. Har selvfølgelig troen, men er litt usikker på om svenskene vil ha oss der til påske. De har jo plutselig stengt grensen...
    Ja, hvem som stenger for hvem fremstår som høyst usikkert. Den halte hjelper den blinde 😄
     
    Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: Jon

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Nå er det ett år siden mange av oss flyttet til hjemmekontoret. 11. mars i fjor var jeg sikker på at det var over til påske. og optimistisk som jeg er holder jeg på at det er over til påske fortsatt selv om jeg ikke tror like mye på det lenger. Føler Eagles tittelen The Long Run beskriver denne reisen godt, så kvelden feires som seg hør og bør slik

    Vis vedlegget 704619
    Lekker Japansk pressing av Eagles. Du får tillate litt mere Sverige gnål. Jeg var i Sth for en uke siden. Har datter som bor der. Derav gyldig grunn. Må påstå at det var behagelig å sitte på restaurant å bestille ett måltid med drikke. Fikk også sveipet med meg noen vinyl. Prisene der borte er mye lavere enn her i Oslo. Med helt ny Audiodesk Pro, tror jeg det skal bli enklere å klare det Long Run 😀
    3A9EF0C1-F8A0-46CF-A22E-9FA3BA96B85E.jpeg
    CF61E01A-2B0D-4E84-A99A-A894EF143DDB.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Lekker Japansk pressing av Eagles. Du får tillate litt mere Sverige gnål. Jeg var i Sth for en uke siden. Har datter som bor der. Derav gyldig grunn. Må påstå at det var behagelig å sitte på restaurant å bestille ett måltid med drikke. Fikk også sveipet med meg noen vinyl. Prisene der borte er mye lavere enn her i Oslo. Med helt ny Audiodesk Pro, tror jeg det skal bli enklere å klare det Long Run 😀
    Gratulerer med ny vasker (y)
    og den Toneff platen er ganske dårlig. Bare å si i fra når du finner det ut
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med ny vasker (y)
    og den Toneff platen er ganske dårlig. Bare å si i fra når du finner det ut
    Takk Jon. Toneff ja. Kåret til beste jazzskive i 2011. Det er en original pressing fra 1982. Odin. Den var Mint. Det morsomme var. Den hang på veggen i bruktsjappa. Han ville ha 400 for den. Den får du aldrig solgt sa jeg. Han slo av 100. Låter finfint. Ry Cooder til 60 kr i MInt. Ikke noe dårlig kjøp. Blandt records to die for hos Stereophile. Samme med hans Chicken skin music. Reiersrud er stor fan av Cooder. Det er tydelig. God Helg ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk Jon. Toneff ja. Kåret til beste jazzskive i 2011. Det er en original pressing fra 1982. Odin. Den var Mint. Det morsomme var. Den hang på veggen i bruktsjappa. Han ville ha 400 for den. Den får du aldrig solgt sa jeg. Han slo av 100. Låter finfint. Ry Cooder til 60 kr i MInt. Ikke noe dårlig kjøp. Blandt records to die for hos Stereophile. Samme med hans Chicken skin music. Reiersrud er stor fan av Cooder. Det er tydelig. God Helg ;)
    Hvor i Stockholm handlet du Hifisnurr?
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Hvor i Stockholm handlet du Hifisnurr?
    Hei Cash.
    Var innom 5-6 stykker. Alle på Söder. Prisene har steget litt. Kjøpte vinyl der for 5 år siden. Da fikk jeg tak i Rickie Lee Jones for 30 kr stykket (mint). Codder skiva jeg kjøpte nå tar de 200 for i Oslo. I dårligere stand. Morro. Fikk også tak 3 RCA med klassisk. Living stereo fra 60 tallet. Låter helt konge. 10 kr stykket 🤠
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei Cash.
    Var innom 5-6 stykker. Alle på Söder. Prisene har steget litt. Kjøpte vinyl der for 5 år siden. Da fikk jeg tak i Rickie Lee Jones for 30 kr stykket (mint). Codder skiva jeg kjøpte nå tar de 200 for i Oslo. I dårligere stand. Morro. Fikk også tak 3 RCA med klassisk. Living stereo fra 60 tallet. Låter helt konge. 10 kr stykket 🤠
    Mye bra brukt vinyl på Söder :) Min bror pleier og handle på Hötorget's Søndag marknad. OVK tur til stockholm(y)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Noen dager er jeg glad i posten. Idag kom det for eksempel en pakke med noe Jon Eberson Stash
    Med på laget er Bjørn Kjellemyr og Audun Kleive. Litt annen stil enn Jon Eberson Group
    5505CC19-D1FB-403C-A74B-83892506BF23.jpeg

    Skjønner forresten ikke hvorfor de brukte prislapper på plater. 19,50 kostet denne en gangi tiden. Skulle gjerne gitt 50 øre til for å slippe limrestene
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Og så er det tid for en runde med en av Miles Davis favorittene mine. Må nok innrømme at den overgår Jon Ebersons Stash. Denne kan jeg virkelig anbefale.
    A51D1526-F626-4014-AC39-AA403E2731A6.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn