Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke lenge siden jeg tok fram mitt eks av The River, men det var et skuffende gjenhør.
    Lyden var altså elendig. Kunne ikke huske at det var så dårlig fatt.
    Jeg så Springsteen i Drammenshallen på The River - turneen. Det var da han dro opp Ninni Stoltenberg (som ingen visste hvem var da) , og danset med henne. Uforglemmelig. Jeg mener at Springsteen var på sitt peak denne tida, og det er ei stund siden jeg kjøpte plater med han for han ble mindre og mindre interessant for meg.
    The River hadde fortjent bedre produksjon.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ikke lenge siden jeg tok fram mitt eks av The River, men det var et skuffende gjenhør.
    Lyden var altså elendig. Kunne ikke huske at det var så dårlig fatt.
    Jeg så Springsteen i Drammenshallen på The River - turneen. Det var da han dro opp Ninni Stoltenberg (som ingen visste hvem var da) , og danset med henne. Uforglemmelig. Jeg mener at Springsteen var på sitt peak denne tida, og det er ei stund siden jeg kjøpte plater med han for han ble mindre og mindre interessant for meg.
    The River hadde fortjent bedre produksjon.
    Da var vi på samme konsert. Japan pressingen er nok noe bedre enn de gamle pressingene. Om du liker Springsteen burde du se på denne boksen. Det er gjort en god jobb lydmessig med de som kom ut med den. Boksen kom i 2014 og tror albumene ble sluppet enkeltvis også.
    De var nok ikke superetablerte da The River kom ut. Har hørt det bare var så vidt de hadde rå til å gå i studio og lage den.
    F35186DD-0B6B-490F-A349-77913145375D.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ikke lenge siden jeg tok fram mitt eks av The River, men det var et skuffende gjenhør.
    Lyden var altså elendig. Kunne ikke huske at det var så dårlig fatt.
    Jeg så Springsteen i Drammenshallen på The River - turneen. Det var da han dro opp Ninni Stoltenberg (som ingen visste hvem var da) , og danset med henne. Uforglemmelig. Jeg mener at Springsteen var på sitt peak denne tida, og det er ei stund siden jeg kjøpte plater med han for han ble mindre og mindre interessant for meg.
    The River hadde fortjent bedre produksjon.
    Det var like ille stillt med lyden på Born To Run men på remaster som kom 2014/15 har den fått lyden som den fortjener :) Kanskje har også The River fått det? ikke hørt den.
    Bruce Springsteen – The River (2015, 180g, Vinyl) - Discogs
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Citat från Bossen själv:

    Utdrag från boken Born to run;

    "For min generasjon lød musikken best når den kom fra en liten, hermetikkaktig radiohøyttaler. Under senere opptak hadde vi en slik høyttaler stående på kontrollbordet, og vi godkjente ikke en eneste miks før musikken lød som om den kom brølande ut av den."
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Har Born To Run på en CBS half speed master, og den er skuffende i lyden. Kjøpte den siste repressen av albumet for noen år siden, og det var andre boller. :)
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Da var vi på samme konsert. Japan pressingen er nok noe bedre enn de gamle pressingene. Om du liker Springsteen burde du se på denne boksen. Det er gjort en god jobb lydmessig med de som kom ut med den. Boksen kom i 2014 og tror albumene ble sluppet enkeltvis også.
    De var nok ikke superetablerte da The River kom ut. Har hørt det bare var så vidt de hadde rå til å gå i studio og lage den.
    Vis vedlegget 709402
    Springsteen på CD holder da skjønner jeg da. Siste konsert jeg var på i Stockholm var krise. Han hadde nettopp gitt ut Wrecking Ball. Og spilte lange versjoner av de relativt svake låtene. En kompis av meg var på alle de 3 konsertene. Kvelden før spilte han hele Born to Run. De var jo litt bedre 😀
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Synd å si det men jeg klarer ikke noe musikk av BS dessverre, har virkelig prøvd :unsure:

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Føler det har vært lite danske plater her i det siste så jeg tok frem et knippe. Kommer en del godbiter derfra også og med Steve Gadd som bonus må det jo bli bra
    69D92D94-5307-440C-B019-D24C878F85FB.jpeg


    Begynner med en ny kopp kaffe og denne pressingen fra Nordsø Records og Brinkmann. Super lyd på Blicher Hemmer Gadd og Special 33.

    4EE12928-4168-48BE-8119-9591CAA6EC03.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du koser deg ser jeg Jon :) lite danske plater bortsett fra G Marker og noen gamle Gasolin plater

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Du koser deg ser jeg Jon :) lite danske plater bortsett fra G Marker og noen gamle Gasolin plater

    mvh
    Ja nyter et par fridager med huset helt alene i arbeidstiden. Får vasket og hørt gjennom noen plater:)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Om du liker Springsteen burde du se på denne boksen. Det er gjort en god jobb lydmessig med de som kom ut med den. Boksen kom i 2014 og tror albumene ble sluppet enkeltvis også.

    Vis vedlegget 709402
    Boksen er lydmessig helt ok, og som du nevner- de samme platene kan også kjøpes enkeltvis. Solgte alle originlapressingene etter at boksen kom i hus.
    Nå skal det samtidig nevnes at BS ikke er den artisten som spilles mest.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Nå ble det jo virkelig påskevær utover dagen da. T-skjorteføre her i ettermiddag :)
    Ja platene ble byttet ut med grill og terrasse her også. Satser på ny platerunde til morgenkaffen i morgen😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Boksen er lydmessig helt ok, og som du nevner- de samme platene kan også kjøpes enkeltvis. Solgte alle originlapressingene etter at boksen kom i hus.
    Nå skal det samtidig nevnes at BS ikke er den artisten som spilles mest.
    Nei de får ikke så mye tid her heller. Mest mimring til de som kom ut i rett ungdomstid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.740
    Torget vurderinger
    23
    :mad: :mad: :mad: Hvis du ikke passer deg så kommer vi heller og spiser opp grillmaten din!!! Vi har 2 m. lange gafler serru..
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Litt for fint vær til å sitte inne idag, men en plate må man jo ha med. Ble Pink Floyd idag, mens jeg leser meg litt opp på Miles Davis på 80 tallet. Har noen hull i samlingen der ser jeg.

    AB4EE9C7-2FD1-4759-973B-E605AFD93043.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Helt herlig med strålende vær, fri og litt ekstra tid til plater. Rakk en gammel Miles i lunsjen, men nå er det på tide med en tur ut i finværet
    FCA19C95-0E98-422A-BA85-517369AD5EF4.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Jeg handlet inn et halvt dusin vinylskiver til Påske for å døyve sorgen i tilværelsen.

    DSC_0829.JPG

    Sidsel Endresen/Bugge Wesseltoft - Out there. In there. Du verden for en dynamikk bombe :) Vokal og klaviatur musisering holder skyhøy klasse.
    Kinks - Arthur or the decline and fall of the britsish empire - på anbefaling av Ken Kessler i HFN & RR.
    Leadfoot - Black Valley. Dette er mannen som spiller nemesis i EXIT serien med finansakrobat gutta. Slideblues, neddempet med kun en gitar og stemme. Mannen har ting å melde.
    MODDI - Like in 1968. Den lite selvhøytidelige og tilsynelatende lett skrullete herremannen fra nord fikk min respekt i en dokumentar han lagde om protestsangere verden over, og da hovedsakelig Pablo Neruda i Chile som ble drept av regimes menn. Jeg finner musiseringens hans å være god og meningsfull.
    Ulver - Shadows of the Sun - dette hviler godt i proglandskapet med store litt mørke klangflater med stemningsfull elektronisk musisering og sang.
    YES - Tales from Topographic Oceans trenger vel ingen nærmere introduksjon, men regnes vel å være selve definisjon på progrock. 4 verk på mellom 19-22 minutter utgjør dobbeltalbumet. Art cover kunsten er storslagen for en scifi/fantasy entusiast.

    Da søker også jeg skogens ro og ensomhet med kamera i sekken.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Morgenen har vekslet litt med musikk og påskekrim idag. Willy and the Poorboys begynte dagen.
    1BF10F8E-1466-4867-B5E1-F85FBF3A5A30.jpeg


    Har akkurat begynt på bok to av Lina Bengtsdotter.
    B49FC492-CA06-40F9-AA61-40342778B8DC.jpeg


    Bøkene er lagt til området der vi har feriehus så det føles nesten som å kjøre rundt på landsbygd der.
    4081682A-FD5C-48E6-B260-B2674739522B.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser idyllisk ut. Lite krim her, prøver å forstå mer av ting som jeg ikke har drevet med før... Givende det og, på en måte.. Ha en fin dag i sola :)

    20210401_114026_1617270074767.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Fruen gikk ut en tur og da blir det Jazz på spilleren. Denne er såpass rolig at det nok hadde gått bra uansett.
    Som vanlig topp kvalitet på disse platene fra Play 33 1/3 fra Khiov med innspillinger som ikke er utgitt på vinyl tidligere.
    CD4EFC68-CBE2-45F4-BB8A-DFEA757110CC.jpeg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gode musikktips i tråden din.
    Takk for det 😊

    God påske!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Livet er fullt av tøffe valg. Det ble jo supert vær i dag også, så den akustiske gitaren til Nils Lofgren tapte avstemningen klart her. Den kan forresten anbefales. Finnes i 33rpm også for de som ikke er så glad i lange påsketurer
    2145AAF6-C456-4834-BCAF-53F3DFA2B64C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høy kvalitet på mange av versjonene i hyllene dine, Jon! Mange hevder jo at den Lofgren skiven er ihjelspilt på alskens haifai messer. Uavhengig av det spilles den gjerne i Drotningsvik. Tror jaggu jeg tar å streamer den nå jeg 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Karmana.
    Veldig mange attråverdige skiver hos deg Jon. 👍
    Man kan godt kose seg med den Lofgren-plata. Det er vel egentlig bare "Keith Don't Go" som er blitt utsatt for den verste messe-slitasjen.
    God Påske!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Livet er fullt av tøffe valg. Det ble jo supert vær i dag også, så den akustiske gitaren til Nils Lofgren tapte avstemningen klart her. Den kan forresten anbefales. Finnes i 33rpm også for de som ikke er så glad i lange påsketurer
    Vis vedlegget 710484
    Har den på 2X45 RPM men ikke i denne versjonen. Vanlig Fold out cover :)
     
    • Love
    Reaksjoner: Jon

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enig med Karmana.
    Veldig mange attråverdige skiver hos deg Jon. 👍
    Man kan godt kose seg med den Lofgren-plata. Det er vel egentlig bare "Keith Don't Go" som er blitt utsatt for den verste messe-slitasjen.
    God Påske!
    Helt sant men resten av platen er bra og denne fra samme karen er også bra, hvis ikke bedre :)

    mvh

    016.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dette var jammen en hyggelig tråd, @Jon, og en av mange som jeg ikke har fått med meg tidligere. Når har jeg pløyet meg gjennom hele, plukket opp flere gode platetips, og er klar for å delta i tilnærmet sanntid fremover :)

    For å begynne med et par platetips: kan anbefale resten av platene til José James. De er skjulte perler!

    Jeg er ikke så god på «hifi-musikk». Når det gjelder Nils Lofgren, synes jeg den siste plata Weathered har et spennende lydbilde. Litt rølpete, men samtidig deilig analog feeling :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Wow. Her var det mange hyggelige ord og gode tips. Blir nesten ydmyk, men det går nok over.
    Er ofte litt skeptisk til live plater, men det finnes noen hederlige unntak. Denne er vel kanskje en av de beste live platene som er laget. Funker bra med en kopp kaffe her i hvert fall
    55F9FDD3-E6BC-4E41-8E9A-A9656634D1A6.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.495
    Antall liker
    15.279
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg elsker gode live plater og bruker de ofte til å teste oppsett. Det kunne få en illusjon om konsertstedet, størrelse på scene og publikum er noe jeg setter høyt. Ja det er mange dårlige liveskiver, men mye bra også😀 Mange studioalbum mister litt av nerven og låter egentlig bra på de fleste ok anlegg, men det er meg da;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn