Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint å komme tilbake her å lese i tråden din Jon. Og så mange bra plater, blir helt månebedotten av alt det fine :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Fint å komme tilbake her å lese i tråden din Jon. Og så mange bra plater, blir helt månebedotten av alt det fine :)
    Takk HC. Snart går det kanskje til og med å høre på plater sammen med andre. Og neste gang du vurderer en enda tyngre effektforsterker så husk på ryggen.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Og jeg savner mitt Japan ex av The Horn, men du kan bare ha det tillsvidere nlykke👍🙂 Jeg henter når ting er på stell igen.
    Føler med deg Cash. Tungt å savne plater. Har savnet mange av de som er i Sverige. Kanskje Eldkvarn som du introduserte meg for aller mest.
    Glad jeg fant et par og nå er det klart for Utanför Lagen
    2EE3DC68-142F-45F5-B5FF-286C3B40AF1F.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Endelig er helgen her igjen
    F0ECD173-DD42-46C9-AF15-B994CF893F2A.jpeg

    Planen var å starte helgen med litt intellektuell musikk, en tilfeldig valgt bok plassert på bordet, og en av de flotte og for meg totalt ukjente hipster ølboksene for å bygge image. Det ser jo så lett og imponerende ut. Fikk fort en følelse av at ett eller annet ikke stemte helt. Fikk ikke helt den gode følelsen. Mulig gråstenk i skjegget ikke gir hipsterstemning. Eller er det en av effektene som ikke sitter helt. Ett eller annet galt ble det i hvertfall.


    Så den planen ble kjapt forkastet. Skjærer igjennom og gjør det enkelt med et lite glass og en helt strålende plate i stedet. Jeff Beck i 45rpm er en drøm.
    Riktig god helg

    CFBA2ADD-0776-483F-B083-71067F0F359B.jpeg
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Planen var å starte helgen med litt intellektuell musikk, en tilfeldig valgt bok plassert på bordet, og en av de flotte og for meg totalt ukjente hipster ølboksene for å bygge image. Det ser jo så lett og imponerende ut. Fikk fort en følelse av at ett eller annet ikke stemte helt. Fikk ikke helt den gode følelsen. Mulig gråstenk i skjegget ikke gir hipsterstemning. Eller er det en av effektene som ikke sitter helt. Ett eller annet galt ble det i hvertfall.
    Hansa Pilsner er det i alle fall ikke. Jeg blir alltid høy, mørk og kjekk etter en tre-fire av den. Får jammen litt av tonefallet og skarre-R tilbake også, så det må være det blå/gule skjæret....
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Progresjon er aldri å forakte.. God helg Jon, her jobbes prosjekt til kl 12 i morgen. Da venter Dragen og Ulven og fint ute-vær. Så blir lite musikk, men hygge kommer i mange former :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er som vanlig særdeles dannet og møblert i forhold til whisky på Kolbotn, men når det kommer til øl blir mannen en ubehøvlet gategutt 😡😄 Fra Eldkvarn til Abba. Jeg kjenner en fremtidig duft av danseband og svensktoppar 😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det er som vanlig særdeles dannet og møblert i forhold til whisky på Kolbotn, men når det kommer til øl blir mannen en ubehøvlet gategutt 😡😄 Fra Eldkvarn til Abba. Jeg kjenner en fremtidig duft av danseband og svensktoppar 😊
    Enkle forhold her på landet vet du Karmana. Liker nok best øl jeg kan navnet på fra ungdommen fortsatt, og da var faktisk Hansa eksotisk.
    Corona stolen her er på min alder, men har jo blitt riktig så tidsriktig siste året. Nå er det på tide å stoppe med alt dette ølet og teste litt vin og nok en folkelig plate

    22030B5C-2012-40EC-B3A8-5CCC77B6BC1F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Musikken er i bedring og ølet kommer fra Kinn på vestlandet. Jeg begynner å få troen jeg, Jon 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Av og til skjer det ting på Instagram som kan antyde at det er litt flere mennesker der en her på sentralen.
    Spilte denne og plutselig kom kommentaren «I played on this one«

    Vince Wilburn Jr. er trommeslager og kanskje mer kjent som nevøen til Miles. Han har vært med på flere av platene Til Miles. Produsert en annen favoritt, Rubberband har han også gjort.

    3DB857D3-F1B8-41D7-94F5-860FF2C12F74.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kult Jon(y) Insta kan være en god plattform å komme i kontakt med andre likesinnede, artister og produsenter😃 Er du dyktig og heldig så kan det hende du blir sponset også(y)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Der kom det jammen to Eberson plater til. Levert på døren til og med. Det var null til ni plater med Jon Eberson på noen få uker her. Tester et par spor nå Stories nå.
    22E65452-77A9-47AA-9162-CC99514477C5.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se det ja :) her går det unna men den til venstre har jeg ikke , du for gi meg litt tilbakemeldinger når den kommer på snurra :)
    Kos deg

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Se det ja :) her går det unna men den til venstre har jeg ikke , du for gi meg litt tilbakemeldinger når den kommer på snurra :)
    Kos deg

    mvh
    Det er nok deler du vil kjenne igjen og deler som er litt mer jazzinspirert på Pigs and Poetry motoren. Jeg liker den godt, men det er ikke nok en Jon Eberson Group plate om det er det du håper på.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er nok deler du vil kjenne igjen og deler som er litt mer jazzinspirert på Pigs and Poetry motoren. Jeg liker den godt, men det er ikke nok en Jon Eberson Group plate om det er det du håper på.
    Ser den Jon :) Tenkte det var en skjult utgivelse som hadde gjemt seg for meg :giggle:
    Kanskje verd å sjekke ut men takker for svar

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er nok deler du vil kjenne igjen og deler som er litt mer jazzinspirert på Pigs and Poetry motoren. Jeg liker den godt, men det er ikke nok en Jon Eberson Group plate om det er det du håper på.
    begynner visst å bli gammel Jon, gitt hva jeg fant i hylla :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0234.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har blitt en del norsk musikk i det siste. Denne fulgte med på lasset i siste pakke. Tror jeg bør grave litt i katalogen til Terje Rypdal også fremover
    Vis vedlegget 708308
    Har endel fra han her hos meg inkludert det albumet som du viser frem :) men lenge siden det har vært på spilleren

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, rart hvordan vi følger hverandre i bølger, hørte selv på den tideligere skreiaværingen i går. Rypdal er fantastisk i sin sjanger, men jeg blir fort lei. "Kompet går" er kul, i to minutter.. Hørte den hos Syncrolux på nesten 120dB,rommet var godt dempet, og syntes det var overveldende. Men nei, er for medetiv når jeg skal høre mus for tiden og da faller jeg fort av dessverre :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, rart hvordan vi følger hverandre i bølger, hørte selv på den tideligere skreiaværingen i går. Rypdal er fantastisk i sin sjanger, men jeg blir fort lei. "Kompet går" er kul, i to minutter.. Hørte den hos Syncrolux på nesten 120dB,rommet var godt dempet, og syntes det var overveldende. Men nei, er for medetiv når jeg skal høre mus for tiden og da faller jeg fort av dessverre :)
    Jo, men man blir ikke lei etter 2 minutter hvis man ikke har hørt den før. I hvert fall ikke hvis man ellers har evnen til å roe seg med ny musikk. Det låter jo tullete bra! 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jo, men man blir ikke lei etter 2 minutter hvis man ikke har hørt den før. I hvert fall ikke hvis man ellers har evnen til å roe seg med ny musikk. Det låter jo tullete bra! 😊
    Blir ikke lei selv etter 4 sider med vinyl av Terje Rypdal & the Chasers.
    Tidens "powertrio" i norsk elektrifisert metall jazz :D
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har bare disse to så skjønner jeg har litt å lete etter. Takk for tips alle sammen. Og finner jeg noe med lange refrenger skjønner jeg at HC ikke er førstemann jeg spør om han vil overta;)
    770C3B1C-0EC7-440B-BC55-AD6354B8FDB5.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Det der må da være under pari av hva man "trenger" av kontemporær metall jazz vreng med elektrisk gitar (Fender Totencaster) fra Herr Rypdal?
    Her i huset har man følgende album på sort gull:

    Terje Rypdal - ODYSSEY
    Terje Rypdal - Chaser
    Terje Rypdal & the Chasers - Blue
    Terje Rypdal - The Singles Collection
    Terje Rypdal - Undisonus for Violin and Orchestra
    Terje Rypdal - Conspiracy


    Det er bare å handle inn de 5 du ikke har Jon ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hvordan er de to siste Power?

    Singles Collection liker jeg personlig mindre godt enn de tidligere. Nei, må nok ut å handle litt - når det blir mulig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det der må da være under pari av hva man "trenger" av kontemporær metall jazz vreng med elektrisk gitar (Fender Totencaster) fra Herr Rypdal?
    Her i huset har man følgende album på sort gull:

    Terje Rypdal - ODYSSEY
    Terje Rypdal - Chaser
    Terje Rypdal & the Chasers - Blue
    Terje Rypdal - The Singles Collection
    Terje Rypdal - Undisonus for Violin and Orchestra
    Terje Rypdal - Conspiracy


    Det er bare å handle inn de 5 du ikke har Jon ;)
    Jeg har ikke de 2 siste. Men de andre er her.
    Har istedet reutgivelser av Bleak House og MinBul. I tillegg også Whenever I seem to be Far Away og en (signert) Waves.
    Synes vel Singles Collection (som absolutt ikke er det, men en spøk), Chaser og Blue er de beste.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når en snakker om Toten.. Tekerø ga en ny dimensjon til Rypdal. I dette opptaket må jeg innrømme at jeg kjenner på litt melankoli. Keyboard spilles av kompis Dag Stokke som har gått bort av kreft. Verdens snilleste fyr, kantor i Hoff Menighet og keyboardist i TNT. Har vært noen kaffe med han og Ronny oppe på StudioStudio ( http://www.studiostudio.no/) da betyr målinger og vas så lite, bare musikk og glede

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man liker TUNG Rypdal, er jo Hedvig Mollestad Trio et alternativ.
    Dessuten høyst aktiv og produktiv.
    Etter mitt syn også en av de beste konsertbillettene i Norge.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Hvordan er de to siste Power?

    Singles Collection liker jeg personlig mindre godt enn de tidligere. Nei, må nok ut å handle litt - når det blir mulig.
    Jo, nå skal du høre Fosse :cool:

    Undisonus er i grenseland mellom jazz og klassisk.
    Dvelende med store klangflater, stemningsfull vokal og klassisk orkester.
    Første del (side 1) Undisonus (Op.23) er spilt inn i London i St.Peter`s Church i 1986, rattet og ferdigstilt av Arne-Peter Rognan.
    Del 2 (side 2) Ineo (Op.29) er spilt inn I Rainbow Studio i Oslo i 1987, og rattet av Jan Erik Kongshaug. Det høres.
    Plata er gitt ut på ECM i 1990.

    Conspiracy er mer på linje med Blue albumet ispedd litt Chaser føler jeg.
    Den er spilt inn i Rainbow studio etter Jan Erik Kongshaugs bortgang 😢
    Det kommer noen skikkelige Rypdalske "run" inn i mellom, og skiva holder absolutt mål.
    Den gjør ikke skam på hans arv akkurat, og holder gledelig høyere standard en hans siste konsert på Victoria.
    Blir dette den gamle kjempens siste krumspring?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn