JR Trans Rotor ZET-1 eller Nottingham Analogue 294 eller Rega RP-10 eller Linn LP12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Noen misforstår tråden:) Dette er ikke en versus-tråd for å sammenligne spillere, for dernest å kåre en vinner. Dette er en tråd jeg opprettet fordi jeg seriøst vurderte de spillerne som var ramset opp. Etter lengre tids leting og grubling var det altså disse jeg falt ned på.

    Når det gjelder LP12, så var det aldri aktuelt med en Majik. Project arm på Linn er lite attraktiv synes meg. En ny Sondek er for dyr ift de andre aktuelle. Linn med Ittok LVii var mer aktuell og jeg leste meg fram til at Ittok LVii var en bedre arm enn Project. Dette låt også veldig bra hjemme i eget oppsett; spesielt da jeg oppgraderte fra Valhalla til ekstern Hercules II.

    Men irritasjonen over Linn sitt prisnivå startet for meg her. Egentlig ønsket jeg å holde meg til Linn produkter og helst kjøpt Linn psu. Lingo 3 til over 15.000 kr?! Veldig drøyt når man ser hva mange andre gode merker tar for sine psu. Nytt komplett cirkus kit med Trampolin 2 ble som sagt ca 20.000 kr. Ny armkabel skulle Kontrapunkt ha 3500 kr for PLUSS montering! Pengene renner jo ut med Linn-oppgraderinger. Linn Majik når jo ikke RP10 opp til knærne, og en komplett Sondek Kore koster hur mykket....?

    Nottingham 294 med 12" arm gir noe mindre fleksibilitet mtp pickup siden 12" har høyere masse. Hele spilleren er stor, tallerkenen må sveives i gang og jeg har lest om noen misfornøyde kunder hva gjelder motorvibrasjoner etc. Dessuten er ikke deres beste psu inkludert, og må i såfall oppgraderes med et utlegg på ca. 7000 kr. 294 er heller ikke Nottingham sin toppmodell heller.

    Transrotor ble som sagt raskest ekskludert. Det var flere ting som spilte inn, men i all hovedsak finner jeg Transrotor som et litt jålete bling-selskap som ønsker å lage kunstneriske platespiller-kreasjoner som tar seg flott ut. Jeg klarer ikke å finne en eneste filosofi hos dem.

    Rega RP10:
    Av samtlige tester jeg har lest; engelsk, norsk, amerikansk, tyske klarer jeg ikke å finne noe annet enn at RP10 kåres til testvinneren. I tillegg er RP10 Rega sin toppmodell. De andre merkene og aktuelle spillere var ikke toppmodeller.

    Jeg skjønner og nå hvorfor RP10 får de omtaler den får. Jeg ser hvorfor mr Roy har laget spilleren slik han har. Her er formfaktor ikke et kunstnerisk uttrykk, men en forutsetning for god lyd! Hvilken arm hos Linn, JR (lager ikke armer, men si SME) eller Notts er bedre enn RB2000 og hva er i såfall prisen? Hvorfor er drivverket bedre på de andre spillerne? Dette var spørsmål jeg stilte meg sjøl. Det soleklare valget for meg ble Rega RP10. Med Lyra Delos og Avid Pulsus er dette en forrykende kombo!

    Å høre på min favoritt opera fra Decca; hvor det synges lavt og sårt, for så å bryte løs i en hemningsløs dynamikk. Det er for meg nirvana:) En dypbass som går kjellerdypt på ProAcene og en musikalitet jeg tror kun Rega kan.

    For meg er dette verdens beste platespiller:):)
     
    Sist redigert:

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    194
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Ja, Linn' priser er urimeligt høje. Det er gået for vidt, efter min smag. Men det er der så mange andre mærker som også er. Hele hifi-brancen er jo ved at gå pris-amok.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.553
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nottingham 294 med 12" arm gir noe mindre fleksibilitet mtp pickup siden 12" har høyere masse.
    Nuvél... Det finnes 12" armer med lav effektiv masse, og alle armer har sin begrensede spennvidde når det gjelder hvilke pickuper som funker, men...

    Den er stor,
    Et pluss i min bok.

    må sveives i gang
    Dyttes i gang. Dette er jo nesten det kuleste med hele spilleren. ;)

    og har hatt noen misfornøyde kunder hva gjelder motorvibrasjoner etc.
    Jaha? Fortell. Noen (meg) klarer ikke å leve med at den stakkars motoren står der for seg selv og vibrerer, men det løser man ved å kjøpe PSU med strømbryter. ;)

    Jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med motoren, men de finnes sikkert. :)

    Dessuten er ikke deres beste psu med.
    Nei, det følger ikke med noen psu. Du plugger 230V rett fra veggen til motoren. Tror ikke du taper så mye på det, egentlig. Norsk nettstrøm må være noe av det mest stabile som finnes. Jeg skjønner jo at det er kjipt med en oppgradering eller to til 7000,- pr. stk. som man bare MÅ kjøpe i ettertid. ;) BTDT.

    294 er ikke Nottingham sin toppmodell heller.
    Nei, så da er det best å kjøpe fra noen med en billigere toppmodell! ;)

    Neida! Bare slapp av og kos deg med Rega. Alt dette er jo bare "Den beste bil'n i væla er den som je har nå!"-argumenter. :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.792
    Antall liker
    13.792
    Sted
    Sørlandet
    Linn med alt av oppgraderinger er jo en sak men tenk på dem som kjøper en Mcintosh platespiller til 100 000 bare for å finne ut at en Rega RP10 spiller ræva av den? Men klart... Rega`n har ikke blått lys.

    -BB-
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Takk for det Dazed:) Jeg er veldig fornøyd, og 294 var nærmeste kandidat. Hva gjaldt de omtalte motor-vibrasjoner, så leste jeg vel det i Notts egen tråd her inne. Orker ikke lete etter det nå, og det kan godt være et isolert tilfelle. Det husker jeg ikke nå.

    Jeg var redd det skulle bli vanskelig å finne en erstatter for min oppgraderte 1210M5G hva gjaldt dynamikk. At det finnes rem-drevne der ute som spilte mer magisk enn min 1210 visste jeg; og det var også derfor søken etter ny spiller startet.Men, jeg visste at jeg aldri ville bli fornøyd med en spiller som ikke hadde minst like bra dynamiske egenskaper som det min 1210 hadde (nå var jo den oppgradert i hue og ræva også, da). Etter et hjemmebesøk av Rega RP8 og Apheta 2 i fjor desember, var jeg jo spent på om hva RP10 kunne utrette. Men jeg fikk en ganske soleklar garanti fra OHC at RP8 og RP10 var to helt forskjellige spillere. De ligner fordi de deler samme plint, men ingenting annet er likt. Derav og stor stor lydforskjell ble jeg fortalt. Det samme leste jeg vel om i tester mellom de to spilleren.

    Stemt det hva OHC fortalte? Stemte det hva Auditor fortalt meg på pm´er? Ja, så til de grader:) Rega RP10 er platespillerens Formel 1 bil....!

    Finnes det andre spillere for andre? Selvsagt.
    Er RP10 for alle? Sikkert ikke.
    Finnes det noen bedre til omtrent samme pris? Garantert ikke:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Godt du har bedre smak i platespillere enn i mobil, Chris! Det er dog en Catch 22 her: Tenk på hvor mye strøken vinyl du kunne fått dersom du gjorde som meg, og la smarttelefonen for et dypt og inderlig hat..det være seg koreansk eller en med eple på.. Telefonen skal brukes til to- kun to - ting: Samtaler og meldinger. Utvikling burde stoppa på Nokia 130 DS..det er SÅ utrolig mye andre ting å bruke penga på enn mobilen.. Skjønner ikke hvorfor hele Norge MÅ se på verden gjennom et maks fem tommers display, og folket føler seg nakne uten å legge vantene på den f....ck.. telefonen mer enn på kona/gubben/kjæresten...Men det er meg.. Jeg sier at den eneste telefonen som er verd sin nypris i Norge er av gammelt, godt finlandsmerke, koster - i ulåst stand- godt under fem hundre kroner og har bedre sendere/mottagere/batteritid enn alle verdens smarttelefoner:cool:
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    hahaha:eek: Du får sagt det Auditor! Det er jo det jeg bruker den minst til; å ringe og sende meldinger. Men for et kamera og for en skjerm den har! Men om du ikke liker telefonen; liker du motivet, da??:rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags spørsmål er dt , Chris!? DET er da åpenbart, vel?? Jeg elsker de spillerne der..Kameraer skal være nettopp det- kameraer. Ikke kamera + telefon + mac.. da kompromisser du på holdbarheten, batteritid, sendere, mottagere, bilde/lydkvalitet (!!!:cool:++) Du kan jo fortelle litt om hva som er grunn til at du må hente en ny Delos? Hvorfor ikke en Kleos istedet, hvis Delos uansett må skiftes?..En Kleos og en ny, men enklere Nokia?:cool: Årlig totalpris på det koreanske pengesluket ditt beløper seg glatt til mellomlegget..
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Verden og utvikling går fremover, Auditor. Det gjelder å henge med:) Nå bytter ikke jeg smart tlf ofte heller, og har hatt iPhone 5S i 3 år...

    Om Lyra Delos skal jeg fortelle deg senere;) Masse å gjøre....
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    194
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Dyttes i gang. Dette er jo nesten det kuleste med hele spilleren. ;)
    Min bliver altid "dyttet" (skubbet) i gang :) Det er et lille fint "ritual" - og giver langt mindre slid på remme og motor. Så hvis man orker at gøre dette, er det klart en anbefaling.

    ... og så bare lade den snurre - ikke start/stop for hver gang der skal vendes/skiftes plade.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Litt OT, kanskje, men: Hvor har du fått det fra at man MÅ henge med akkurat på mobil, Chris? Minner meg om generasjonskløften i visse ultrairriterende reklamefilmer fra Telenor. Fjern mobilrelatert TV-reklame, så kapper du dødtia- og hjerterisken- ned med 30 prosent.

    Mitt poeng er at om ikke verden snart ser opp fra mobilen vil det gå enda hardere ut over menneskets sosiale antenner, sosiale liv og sosiale status.. Mobilene er som de er nå fordi enkelte Zuckerbergs aldri har skjønt når nok er nok. Og kyniske markedsførere utnytter det for alt det er verdt. Helt ned på foreldre og barn! Hvorfor skal barn ned i tre års alder ha mobil? Hvorfor skal du bruke mobilen til lommebok når du har kort og nettbank? Hvorfor som månedskort? Det sitter hackere i Kina og Korea som ingenting annet heller vil enn å knekke Mobile Pay, Vipps og desslike. Uber og andre delingstjenester tar utgangspunkt i folks godtroenhet, har NULL sikringstiltak og såkalte cybercrimes er basis for halvparten av verdenskriminaliteten..Det kommer til å ende med verdensomspennende tilstander som i "The Net"...Ikke noe jeg vil se..Sør-Korea har en av verdens høyeste selvmordsrater- bla pga teknologisk press, ungdomsisolasjon og relaterte faktorer. Forstå meg rett- internet er positivt- brukt riktig.. Men ubremset vil vi ende i en destruktiv spiral, der kun de aller beste programmererne og de politiske dyra de jobber for vil tjene noe på tilstanden..Jeg prøver å få frua på litt andre tanker, men hu har gått i samme felle som deg..Før den tid kutter jeg heller mobilen. Selv i strippet utgave er den ikke annet enn et nødvendig onde som- for verdens kriminelle og urokråker- er rene Snap-On verktøykassa..Da passer man på å ikke ha den verktøykassa på seg en gang og bestandig..Ufrivillig markedspress kan også være å legge til rette for overdigitaliseringen. Det gjør man ved å fjerne de kjente mulighetene til betaling, telefonbruk ++. Jeg liker ikke at alt legges tilrette for at alle deler av samfunnet vårt MÅ ha tilgang til smarttelefoner for å kunne utføre basis tjenester..det er det Norge er på vei inn i nå..
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.553
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor?

    Jeg elsker å kunne være på nett uansett hvor jeg befinner meg. Å kunne bruke banktjenester fra hvor enn jeg befinner meg er suverént. Har du vært i en bank i det siste? Vipps? Fantastisk hvis du skal spleise på noe med noen eller hvis du ikke har kontanter i lomma og skal betale noen uten kortterminal. Hvorfor betale bussen med app i stedet for å faktisk flashe et fysisk månedskort? Fordi det er enklere, mer effektivt og billigere.

    Fremtiden er her. Hopp ombord!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Mobilen er et verktøy, Dazed. Men bruker man den feil, blir det som beskrevet over. Jeg er faktisk meget godt oppdatert på den teknologiske utviklingen, og ser gjerne at nevøer og nieser er topp oppdaterte også- hvilket de er. Jeg synes dog IKKE det er mer effektivt å MÅTTE ha den med uansett hvor du går...det er markedspress og sosial eksklusjon å presse folket til bruk av visse løsninger og visse telefonstanarder.. Ingenting annet.:mad:
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Poenget mitt, Ove- faktisk poeng 2-, er at du nok har bedre ting å bruke penga på enn frivillig smarttelefonterror og -slaveri.- feks Sonus Faber:cool: Eller en RP10 med en BEDRE PU enn Delos.. evt fra Lyra..Hva sier du?
     
    Sist redigert:

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.714
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    1
    Har alltid hatt lyst på platespiller, men det var alltid noen annet som kom i veien for anskaffelsen (ny forsterker dac etc osv). Men fra tidlig av var det 2 spillere som pekte seg ut når det gjaldt prisklassen "dyrt men ikke for dyrt" (dette var før internett, og da er det begrenset hvor bevandret man er innen platespillere hvis man ikke var dedikert analoghue) Gyrodec pga det spesielle (men maskulint vakre) utseendet som har tålt tidens tann og vel så det.

    Den andre spilleren var Linn LP12, fordi den så "litt kjip ut" men kostet relativt mye. Men det største aberet var at med LP12 visste du aldri egentlig hvilken spiller du hadde. Makan til tullball med diverse "K" ditt og datt og mer eller mindre jalla oppgraderinger av hva det måtte være. Dette var en spiller som jeg fra første stund visste at jeg aldri i verden kom til å kjøpe.

    Rega RP10 er helt konge på alle måter. Platespiller strippet ned til essensen av hva en platespiller er, og samtidig har de tatt den helt ut på de tingene som betyr (innenfor rimelighetenes grenser).

    Når det gjelder Transrotor... Nei uff så harry saker..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Meimen, se...der er Waldorf! :cool:Vel, Dazed..jeg er glad for at jeg fortsatt har det valget, men liker ikke hvor landet er på vei mht telefonbruk og nettavhengighet. Har du lest mellom linjene på reklamen i det siste? Sett på den lille ruta som sier "årlig totalpris"? Eller tenkt over HVORFOR du bruker mobilen som du gjør- dog på et mer vidsynt, totaløkonomisk plan? Som har islett av bedriftsøkonomi- for mobilselskapet ditt? De skal tjene penger på ditt mobilbruk, og absolutt alle abonnementer er til syvende og sist lagt opp til deres fordel, selv om de prøver å få deg til å tro du trenger akkurat det abonnementet de har..uansett pris...

    Liker du det du ser når nabogutten på fem er sur på pappa fordi han ikke lar junior sitte på mobilnettet i timesvis? ? Eller enda verre: tenåringsdattera i huset på andre sia har fortalt hu blir mobba på skolen pga kompromittterende fotomateriale lagt ut- og spredd- via telefonen og Tryneboka? Ikke? Ikke jeg heller. Da bruker jeg penga på noe mer fornuftig..som en RP..Barns nettvaner har IKKE bare med oppdragelse å gjøre heller, hvis det var det du trodde..
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er vel ganske symptomatisk at man i en tråd som faktisk omhandler platespillere, ender opp med å diskutere..eh...... mobiltelefonbruk.:cool:
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.553
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, Dazed..Har du lest mellom linjene på reklamen i det siste? Sett på den lille ruta som sier "årlig totalpris"? Eller tenkt over HVORFOR du bruker mobilen som du gjør- dog på et mer vidsynt, totaløkonomisk plan? Liker du det du ser når nabogutten på fem er sur på pappa fordi han ikke lar junior sitte på mobilnettet i timesvis? Eller tenåringsdattera i huset på andre sia har fortalt hu blir mobba på skolen pga kompromittterende fotomateriale lagt ut- og spredd- via telefonen? Det liker iallefall ikke jeg!:mad:
    At man må betale mer enn 499,- til sammen for en telefon til 7000,- og et abonnement til 300,- i måneden burde ikke overraske noen, men dette er evt. et problem med markedsføring. Ikke med moderne mobiltelefoner.

    Et "mer vidsynt, totaløkonomisk plan"? Nei, det har jeg ikke, du. ;) Selv ikke før arbeidsgiver begynte å betale mobiltelefonregningen min.

    Mobbing og barns nettvaner er heller ikke noe selve mobiltelefonen kan noe for. Det kalles "oppdragelse".

    Liker jeg det? ...Neeeei, jeg irriterer meg egentlig generelt sett alt for mye over folks dumhet, både på måtene du beskriver og i andre sammenhenger.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Spisset innlegget over litt, Dazed..! Heldigvis er det ikke aldersgrense på Hi-Fi- noe det definitivt burde vært på telefoner. og nettbruk hjemme.Jeg har faktisk innført slike aldersgrenser i eget hus. De minste onkelbarna mine kommer ikke i nærheten av anlegget, og kun voksne får bruke mobil. Da jeg gikk på videregående hadde jeg maskin hjemme, så i skolesammenheng er Mac fin..Ingen regel uten unntak heller..Jeg syns det begynner å komme noen vei mht feks Appleporteføljen og dens bruk som hjelpemiddel til handicappede.. Det er en annen historie, dog..for en annen setting..og definitivt RIKTIG bruk av dataressurser:cool:
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.915
    Antall liker
    18.538
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fine bilder CA, uansett hva slags innretning de er tatt med - og om slike innretninger er formålstjenlige, eller til "skade" for samfunnet, generelt;)
     
    Sist redigert:

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.829
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Den andre spilleren var Linn LP12, fordi den så "litt kjip ut" men kostet relativt mye. Men det største aberet var at med LP12 visste du aldri egentlig hvilken spiller du hadde. Makan til tullball med diverse "K" ditt og datt og mer eller mindre jalla oppgraderinger av hva det måtte være. Dette var en spiller som jeg fra første stund visste at jeg aldri i verden kom til å kjøpe.
    Er vel ikke så vanskelig å vite hvilken LP12 du har. Tror nok de fleste klarer det.

    Å kalle oppdateringene til LP12 "mer eller mindre jalla" bør ikke få stå uimotsagt. Det er ingen av oppgraderingene som er i nærheten av "jalla", men oppgraderinger som har holdt en spiller som kom på markedet i 1972 helt i toppskiktet av spillere den dag i dag.
    Hvor mange andre platespillere kan du si det samme om?

    Og at en LP12 av i dag ser kjip ut er vel også de fleste uenige i...............
     

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Spørsmål til trådstarter: Siden du har handla RP10en på OHC, er det noen grunn til at du ikke sjekka ut en Michell Gyro? De liker jo å anbefale den der inne, også kom jeg over en annen tråd hvor du skrev at du liker denne spilleren godt, men her har den ikke vært vurdert. Kunne vært interessant å vite evt hvorfor.

    Ellers er denne tråden en utrolig kul samtale å følge med på for en nybegynner - som forøvrig oppgraderer platespilleren, og nedgraderer mobiltelefonen.

    :)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.197
    Antall liker
    57.166
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer med en flott spiller C A håper du blir fornøyd med den i laaaaaaang tid :)

    O
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.197
    Antall liker
    57.166
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Poenget mitt, Ove- faktisk poeng 2-, er at du nok har bedre ting å bruke penga på enn frivillig smarttelefonterror og -slaveri.- feks Sonus Faber:cool: Eller en RP10 med en BEDRE PU enn Delos.. evt fra Lyra..Hva sier du?
    Jeg velger og ikke kommentere dette her,lag gjerne en egen tråd om det ;)

    O
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, her var det jo vill vest:)

    Auditor; er det ikke litt ironisk at du debatterer skadeligheten av konstant å være på nett, når du selv er her inne på et sosialt forum og har over 3400 poster:rolleyes: Du ønsker å bruke tiden her. Ungdom liker å bruke det på andre ting. Da jeg vokste opp, var det Commodore 64 som skulle "ta livet" av barndommen. Gikk nå ganske bra med de fleste av oss. Og de det ikke gikk bra med, er neppe C64 skyld i. At verden går videre fra bankfunksjonærer og brev-giro, må man jo bare leve med. Å påstå at verden blir mindre sosial av smarttelefoner..... Jeg påstår det motsatte. Verden har vel aldri vært så sosial som nå; hvor man kan komme i kontakt med hverandre hele tiden all over the planet. Men dersom det å være sosial defineres som skitur på påskefjellet og Kvikklunsj; ja så kan man jo fortsatt også det:) Her er ikke enten eller. Og, jeg er enig med Dazed lengre opp. En app som f.eks Vipps er noe av det mest praktiske og smarteste som har kommet på flere tiår! Så er det opp til en selv da; om man ønsker å henge med eller ikke... Jeg kjøper ikke Cola kun fordi reklamen sier jeg trenger det, vettu:rolleyes:

    EDIT:
    Men siden dette er en tråd jeg opprettet, så ber jeg om at dette diskuteres i en egen tråd. Dette blir svært lite interessant for forummedlemmer om ett år eller to å lese; som i utgangspunktet var på jakt etter en av de fire platespillerne i post 1. Ber om at dette overholdes:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.915
    Antall liker
    18.538
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Men, mer interessant - hvordan gikk det hos OHC i dag?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med en flott spiller C A håper du blir fornøyd med den i laaaaaaang tid :)

    O
    Tusen takk, Evo2:) Jeg vet at dette kommer til å bli i mitt eie i mange år. Dette er lyden jeg har vært på jakt etter lenge. Jeg visste bare ikke hvor jeg skulle finne den:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    ^ Men, mer interessant - hvordan gikk det hos OHC i dag?
    Helt enig; langt mer interessant:)

    Jeg avtalte med Øystein at jeg kommer til uka. Første formiddag på 2 måneder hvor jeg ikke står i arbeidsbuksa og pusser opp kjøkkenet (ferdig med min del i går). Tirsdag kommer Sigdal, så jeg håper at jeg kan få vært på OHC innen fredag:)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.915
    Antall liker
    18.538
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Aah.. Fikk det for meg at det var i dag. Så da er det intet nytt mht effekt av alternativt lodd.
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Spørsmål til trådstarter: Siden du har handla RP10en på OHC, er det noen grunn til at du ikke sjekka ut en Michell Gyro? De liker jo å anbefale den der inne, også kom jeg over en annen tråd hvor du skrev at du liker denne spilleren godt, men her har den ikke vært vurdert. Kunne vært interessant å vite evt hvorfor.

    Ellers er denne tråden en utrolig kul samtale å følge med på for en nybegynner - som forøvrig oppgraderer platespilleren, og nedgraderer mobiltelefonen.

    :)
    Ikke noe annet enn at jeg visste hva jeg ville ha, så de trengte ikke foreslå noe annet:) Dessuten har jeg hørt Michell før, og syntes det låt litt snilt og pent. Litt mye all over the place, men det er etter min smak. Magnesiumarmen til SME309 gjorde nok også sitt. Litt lite engasjement til min smak. Dessuten ble jeg noe lettere forstyrret av de messing-sylindrene som gikk rundt....På RP10 klarer jeg ikke se fra sofaen at tallerkenen går rundt, fordi det er absolutt ingen bevegelser i den i vertikalplanet. Presisjon!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.915
    Antall liker
    18.538
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Og hadde Lyra`n vært beiset i en litt roligere farge hadde det jo blitt helt elegant;).
    Sorry - bare mitt (tungt) anstrengte forhold til design/form/farge som får et snev av interference på balansenerven:cool:.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn