Sommeroppdatering..
Har brukt mye tid på å få en del av tomta brukanes, nærmere bestemt til plen. Den opprinnelige skråninga ble i fjor grovplanert med en medium stor gravemaskin, og i vår lånte jeg en minigraver og fikk justert det bedre. Så etter xx antall timer med jordfres, steinplukking, raking, steinplukking, jordfres osv osv, så ble det klart til å så inn. Bildet ble tatt dagen etter det ble sådd. Pr dd er det kommet en "dun" på 1-2cm.
Ny kabel som skal forsyne garasje og stall(lytterommet) med strøm kom etter nevnt omvei via Tromsø.
10kvmm med godsaker
Etter en feriedag fra jobb + en ettermiddag, var den kommet i bakken, trukket inn til sikringsskapene. I går kom elektriker og kobla... Det ble lys i garasjen iallefall
Bordkledeningen på hjørnet av garasjen var skadet av en traktor forrige vinter, og siden jeg tok deler av denne ned for å føre kabel + jord inn i skapet, benyttet jeg anledningen til å fixe disse også. Må bare pynte opp med et malingstrøk.
På loftstua ble i vår ett vindu til to. Og har endelig fått ledig til til å sette anlegget operativt igjen. Denne gangen (nesten) på gulvet. Utforinger og listverk blir ikke tatt nå, av den enkle grunn at denne veggen skal renoveres etterhvert, og lar det bare være slik inntil da.
Avslutter med en gåte; Hva kan rakved brukes til?....
God helg folkens