Aurora
Æresmedlem
I det meste av kraftelektronikk, - typ store frekvensconvertere, UPS etc er det krymping som gjelder for kabelsko.. men selvsagt med riktig verktøy...
Kan være. Disse hadde vært skrudd fast direkte til høyttaleren. Det kan godt tenkes det hadde hjulpet å kutte av endene og rense, men med gjennomsiktig plast var de ikke akkurat pene heller.Helt uten betyding ,,, så lenge termineringen er ok
En god lodding er bedre en krymp og skru , så selv terminering anbefales
De som dissikerer eller reterminerer sine kabler vil bli overrasket hva
de vil få se når de river strømpa av
Allt det der er greit ,,det forutsetter at kabel endene er sealed "og eller ingen sprekker eller åpne enderDet er ikke helt så enkelt - ei god krymping kan være «bedre» enn ei god lodding - bedre mekanisk styrke, langtidsstabilitet og mindre overgangsmotstand. Men det er ikke gode loddinger vs gode krympinger som er problemet, det er tilfellene med middelmådig og dårlig utførelse som ev skaper problemer, enten det er lodding eller krymping.
mvh
KJ
Perfekt : )Når jeg føler meg ekstra nøye, så krymper jeg først og så lodder jeg etterpå. Min teori er da at med krympingen så skaper man en svært god elektrisk kobling med lav motstand. Når man etterpå lodder så forsegler man hele koblingen. Med rikelige mengder flussmiddel så trenger loddetinnet inn i alle kriker og kroker og gjør det lufttett.
En 3x krympestrømpe til slutt gjør det pent og sørger for en mekanisk stabilisering mellom kabel og kabelsko.