Ok, men jeg tenkte mest på om en forskjell mellom USB kabler kan eksistere, basert på forskjellig grad av undertrykkelse av overlagret støy relatert til VBUS analog powring/signaloverføring som dermed smitter mottaker med støy fra kilden, og som igjen degraderer musikksignalet og totalopplevelsen......(?)
Jeg vil ikke utelukke det, også fordi det ser ut til å finnes så mangt som tilkoblinger. Det kan godt hende at det følger med noen form for støy på enten strømlederen eller jord, og at det ikke blokkeres i sender eller mottaker. I så fall kan det formodentlig tenkes at det finnes målbare forskjeller avhengig av f eks kapasitans mellom skjerm og signal, eller med og uten ferritter, eller med forskjellig tverrsnitt på skjermfletten, eller... Litt som med ubalanserte RCA-kabler hvor selve signalveien går gjennom kombinert jord/skjerm og all jordstøy mikses rett inn i signalet. Om de forskjellene blir hørbare er en annen skål, men det kan tenkes.
Så min innfallsvinkel er å bannlyse både ubalanserte signalkabler og USB-kabler fra signalkjeden. Jeg er bare ikke i bransjen med å finlytte etter kabelforskjeller. Hvis det kan tenkes at små endringer i kablingen skaper hørbare forskjeller er det noe grunnleggende
feil med oppsettet. Jeg foretrekker en systemarkitektur som er robust mot sånt, f eks balansert signaloverføring hvor det er mulig.