Mat, drikke og røyk Kaffe...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Har lenge vært på jakt etter noen deler til noe utstyr jeg har og kom derfor i kontakt med disse. Vet ikke om de er linket til før men disse folka ga et meget positivt inntrykk. Flott service, ringte meg t.o.m. på en Lørdag med noen spørsmål ang. ordren, varene sendt med en gang etterpå.

Når jeg først handlet så tok jeg med noe kaffe også, noen poser med Espresso kaffe som ikke er testet enda men de kunne bekrefte at de fikk inn kaffe annenhver Tirsdag.

https://teaandcoffee.no/

Edit; Caffe Roma her nå, fantastisk espresso!:)

Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.328
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Her:
    Skjermbilde 2016-06-28 kl. 18.42.23.jpg

Forøvrig - Smokie og Manfred Manns Earth band spiller på tettstedet i helga...

Johan-Kr

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23

Fikk no' mystisk kaffe sendt i posten... bombeaktig form...avsender er en skummel fyr :cool:

Er dette verdt å tilføre et luksuslegeme som mitt,
    eller er det bare å dra rett ned til giveren og sette i gang grisebank?

lippe.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, fy faen Sluket! Det der må du ikke sluke. Slike giftposer må behandles på en måte som kun er mulig her på Vestlandet for å ikke forurense all grunn i femti mils avstand og drepe de fleste som befinner seg der, så det beste er at du sender begge posene til meg for skikkelig behandling før noe alvorlig skjer øst for fjellene.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23
    SÅ - te deg nå! Er det gromme saker eller noe jeg kan legge bort i haugen for julegaver :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte jeg det ikke... feil måned! Det er noe av det nedrigste jeg har vært borti! Tenk om jeg hadde drukket noe av den....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23
    Mangler bare at du påberoper deg tantestatus nå..:eek:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    SÅ - te deg nå! Er det gromme saker eller noe jeg kan legge bort i haugen for julegaver :D
    Tänker jag håller mig i skinnet i höst och sänder litt smörigt smisk och fjäsk åt Slukets håll sånn ca en vecka före jul när alla andra tabbat sig och blivit strukna från Slukets julklappslista. Ha!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mangler bare at du påberoper deg tantestatus nå..:eek:
    Ja hvorfor ikke? :p
    Påroper meg enhver passende status for slikt. ;)

Tänker jag håller mig i skinnet i höst och sänder litt smörigt smisk och fjäsk åt Slukets håll sånn ca en vecka före jul när alla andra tabbat sig och blivit strukna från Slukets julklappslista. Ha!
    Når julen kommer er disse posene i alle fall inne i feil måned, dessverre. Kaffe er ferskvare. :rolleyes:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Påroper meg enhver passende status for slikt. ;)

Når julen kommer er disse posene i alle fall inne i feil måned, dessverre. Kaffe er ferskvare. :rolleyes:
    Joda, det är ju det, men jag är inte kräsen. :D

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Sluket, Baluba: De posene der har da ordentlig innhold, de..San Agustin er NAM, den..men du kan jo avhende dem hit hvis du vil, Sluket..hehe..jeg skal ta godt vare på dem..:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sluket, Baluba: De posene der har da ordentlig innhold, de..San Agustin er NAM, den..men du kan jo avhende dem hit hvis du vil, Sluket..hehe..jeg skal ta godt vare på dem..:cool:
    Nei, får du faen meg stille deg på din plass i køen. Du ankommer litt seint med dine forslag... :mad:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Vel..får tak i dem her også...I høst bærer det forresten østover for å hente årsforbruk for kommende året:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23
    OK, så der drikkanes altså, ikke bare til svartkopp og pottitgull?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Arvid Nordquist i Karlstad er Nordens beste kommersielle storprodusent av kaffe, Baluba. Eneste jeg ikke liker er at det hele ikke foregår her! Halv pris av Norge, men bedre utvalg, bedre maling, bedre brenning og bedre smak. Friele, Krone, Kjeldsberg og Evergood har ikke sjans mot en Festivitá , Franskrost eller Svea. Tjue kilo i året er forbruket her:cool: Nå hører jeg forresten her at over femti pers er evakuert fra lokalene til Joh. Johannson..

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Arvid Nordquist i Karlstad er Nordens beste kommersielle storprodusent av kaffe. Halv pris av Norge, men bedre utvalg, bedre maling, bedre brenning og bedre smak. Friele, Krone, Kjeldsberg og Evergood har ikke sjans mot en Festivitá , Franskrost eller Svea. Tjue kilo i året er forbruket her:cool:
    Ja, da har du åpenbart funnet kaffen din. Synes fortsatt det er gøy å prøve noe nytt hele tiden, selv om det selvsagt er typer man vender tilbake til om og om igjen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg åpnet El Mirador og prøvesmakt..... og lagt inn bestilling hos leverandøren! Dette blir den nye jobbkaffen heretter, definitivt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte forresten ved en tilfeldighet en pose med et kaffemerke jeg aldri har prøvd før, Löfbergs Black Mystery espressobønner. Det går litt på budsjett i forkant av ferien. Har til nå kun drukket den laget i Eva Solo kaffebrygger, malt et sted mellom espresso og filtermalt. Det er min foretrukne grad for Eva Solo. Laget den som full styrke med omtrent 60 gram til literen. Syntes den kannen jeg brygget var en grei og relativt kraftig kaffe, med en god men ikke for framtredende sødme. Ikke verst for såpass billig kaffe, en femtilapp for 400 gram. Det er vel en viss fare for at slike varelagre blir liggende for lenge, men den posen jeg kjøpte var i alle fall innenfor grensene. Plukket den opp på impuls på den store Europris-en på Raglamyr i Haugesund.

Hadde jeg bare giddet å dra fram "Bialetti" (egentlig ikke Bialetti, men en spansk i rustfritt stål) og laget meg en kanne god mokka/espresso... Tror også den vil fungere greit i latte og andre melkebaserte drikker, for den har styrken til å trenge gjennom melkesmaken og sukkeret.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    23
    Da er San Augustin prøvd ut i heimen! Mektig god kaffe, det må jeg si. Tror jeg bestiller noen poser straks. Bæl-lettvint er det også.
    En stor takk til den anonyme giver som gjerne vil være anonym!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kaffe som ferskvare:

Hva med å fryse ned posene med hele bønner; holder det seg bedre?
    Delade meningar om det Dr. Noen gör fryser bönor utan att uppleva degradering av smak/kvalitet, medan andra menar det är fy fy och bönorna förstörs. Står en del om det vet jag på det svenska kaffeforumet riktigtkaffe.se

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kaffe som ferskvare:

Delade meningar om det Dr. Noen gör fryser bönor utan att uppleva degradering av smak/kvalitet, medan andra menar det är fy fy och bönorna förstörs. Står en del om det vet jag på det svenska kaffeforumet riktigtkaffe.se
    Hvis man har pose med ventil bør vel den pakkes inn og forsegles med en ekstra pose eller lufttett boks i alle fall.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kaffe som ferskvare:

Hvis man har pose med ventil bør vel den pakkes inn og forsegles med en ekstra pose eller lufttett boks i alle fall.
    Lufttätt box är nog en bra idé.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.671
    Litt mindre poser, lufttett oppbevaring og egen kvern er nøkkelen, imo.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt mindre poser, lufttett oppbevaring og egen kvern er nøkkelen, imo.
    Har sjelden mer enn to forskjellige i hus, og egen kvern har vel de fleste her? Det drikkes opp lenge før degradering er en aktuell problemstilling.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.328
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vi fikk en slik en til bålpanna på hytta. Spent på hvordan kaffen blir...
    image.jpeg

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.328
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeppers - en perkulator. Spørsmålet er om den slår vanlig bålkaffe...

Digger utseendet, som gir asosiasjoner til gamle westernfilmer...

Johan-Kr

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn