https://kremmerhuset.no/borddekking...s2QFAvHWs8oqXLftd6tMZqg26u8l_byRoCgKYQAvD_BwENoen som aner hvor man kan få kjøpt de gullfargede koppene som Evergood bruker i reklamene sine?
Det stemmer det. Det er slik det er i Italia. Og når du ber om en ekstra tjeneste så er det vel naturlig å betale for den?Min amerikanske kompis beställde en espresso en gång i Italien och tyckte det var för litet kaffe i koppen. Barkillen frågade om han ville ha en "americano" istället? Amerikanen tackade ja varpå de tog hans kaffekopp, fyllde på den med en halv kopp kokande vatten och bad om 1 euro till i betalning...
![]()
Var på et sted i Cadiz, som skrøt av å ha den beste kaffen i Cadiz, den var ærlig talt ikke mye å skryte av.Tråkket i meg noen espressoer før vi tar toget fra Alicante til Valencia om 20 min. Her er kaffen god. Ikke overalt nedi her den er som i Italia. Der er kaffen nesten alltid prima.
Vis vedlegget 1108921
Da jeg drev kaffebar, hadde jeg både vannfilter (husk å bytte jevnlig) og UV bestråling.Helt på linje med deg her @slartibartfast , jeg har en vannfilter med en stor patron, som renser og slikt +++
Og jeg merker forskjell på kaffen... men det er et tema jeg enda ikke har dypdykket ned i
En espresso består jo av mer en 95% av vann, så er definitivt noe enn bør ta seriøst om lista skal legges høyt.
Det er en americano ! Men den serveres ikke i espressokopp, det er det ikke plass til. Svært vanlig at man får en liten mugge med kokende vann ved siden av en cappucinokopp med en espresso oppi.Min amerikanske kompis beställde en espresso en gång i Italien och tyckte det var för litet kaffe i koppen. Barkillen frågade om han ville ha en "americano" istället? Amerikanen tackade ja varpå de tog hans kaffekopp, fyllde på den med en halv kopp kokande vatten och bad om 1 euro till i betalning...
![]()
Da jeg var koffeinist prøvde jeg ut forskjellig vann til håndbrygg. En venn av meg har boret seg ned til grunnvann, og det ble best. Ellers kom de 5 l vanndunkene på coop ekstra bra ut for meg.Helt på linje med deg her @slartibartfast , jeg har en vannfilter med en stor patron, som renser og slikt +++
Og jeg merker forskjell på kaffen... men det er et tema jeg enda ikke har dypdykket ned i
En espresso består jo av mer en 95% av vann, så er definitivt noe enn bør ta seriøst om lista skal legges høyt.