Klær, briller og klokker Kan du kle på deg selv?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ja, jeg tar på meg det kona legger fram...forøvrig deler jeg ikke fasinasjonen for mote. Jeg savner den tiden menn fikk se ut som menn, dvs Sean Connery, og ikke som parfymerte og barberte såpestykker..


    Balle
    Hvis man tror at Bogart, Connery eller Belmondo fikk sine klær fra mamma eller kona og at såpe og hygiene er snobberi for homser så har man vel ikke så mye å bidra med i denne tråden. Der er ikke mandig å være en slask.

    sean-connery-louis-vuitton-00.jpg
    Kanskje ikke det heldigste eksempelet på noen som ikke vet å kle på deg selv.
     
    Sist redigert av en moderator:

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg ska komme med en meningsytring til før jeg forlater denne tråden; Må man kle seg i Louis Vuitton, Gant, Canadian Goose og desslike for å være skikkelig kledt?? Må det være grisedyre merkeklær for at man skal føle seg vel? Nå er vel Fjellreven og Norrøna i et LITT røffere segment, men bedre vinterjakke til spaserturer i snøfokk, enn Fjellreven Yupik parka, skal man leite lenge etter. Den er varm, tåler sludd og litt regn, og passe røff for daglig utebruk. Dunjakkene er knallgode, men egner seg dårlig til fuktig klima...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.661
    Antall liker
    10.143
    Du må jo skjønne det, Vilhelm, at navnet og prisen betyr mer enn utseendet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg ska komme med en meningsytring til før jeg forlater denne tråden; Må man kle seg i Louis Vuitton, Gant, Canadian Goose og desslike for å være skikkelig kledt??
    LV er flyplassbling, Gant er for gamle konservative menn og Canada-Goose.. tja sikkert greie varme vinterklær det, men ikke spesielt stilig.


    Må det være grisedyre merkeklær for at man skal føle seg vel? Nå er vel Fjellreven og Norrøna i et LITT røffere segment, men bedre vinterjakke til spaserturer i snøfokk, enn Fjellreven Yupik parka, skal man leite lenge etter. Den er varm, tåler sludd og litt regn, og passe røff for daglig utebruk. Dunjakkene er knallgode, men egner seg dårlig til fuktig klima...
    Ingenting galt med Fjällräven, de lager flotte fritisdklær. Selv liker jeg godt jakker fra Schöffel. Denne liker jeg å gå med:

    schøffel.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Høst og vinter er tid for hatt.


    To av dem jeg liker best å gå med:

    For sommerbruk:

    BorsalinoQuitoPanamaFedora.jpg
    Stråhatt i panamastil fra Borsalino


    stetson.gif
    Bowler fra Stetson. Litt vanskeligere å matche, men ullfrakk eller bomber jacket funker på hver sin måte.

    Ellers er det vel mest en 6-pence i tweedstoff som brukes mest.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.817
    Antall liker
    94.521
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er ikke vanskelig å kle på seg når man har "One Pice" + Crocs !

    2011-12-05-5a_OnePiece_Norwegian_scandinavian_traditional_pattern_design_fashion_trend_jumpsuit-.jpg

    crocs-img.jpg
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Forumet er fullt av folk som vil ha det beste av hifi, musikk, biler, klokker, designmøbler, eiendom etc. Men å ikle seg slaskete plagg som helt tilfeldig har krysset ens sti er tydeligvis også noe å skryte av her.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.810
    Antall liker
    7.851
    Høst og vinter er tid for hatt.


    To av dem jeg liker best å gå med:

    For sommerbruk:

    Vis vedlegget 161021
    Stråhatt i panamastil fra Borsalino


    Vis vedlegget 161022
    Bowler fra Stetson. Litt vanskeligere å matche, men ullfrakk eller bomber jacket funker på hver sin måte.

    Ellers er det vel mest en 6-pence i tweedstoff som brukes mest.
    Wien er (også) en herlig hatteby. Ikke mange storbyer som fortsatt kan skilte med et tjuetalls spesialbutikker for dannet hodebekledning og det bare i området rundt Katedralen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Stetson Yutan.jpg


    Stetson Yutan, Fedora. Nesten daglig bruk nå på høsten.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.870
    Antall liker
    5.775
    Sted
    oslo
    tydeligvis mange som har frykt for maskuliniteten sin på dette forumet ;)
    det er ikke et svakhetstegn å bry seg om klær, og man blir ikke mer maskulin av å gå med allværsjakke, Exit-genser og dongeribukser.

    dagens "mannemote" er et trist eksempel på opprøret mot foreldregenerasjonens smak, og frykten for å skille seg ut/ta egne valg :cool:
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.497
    Antall liker
    3.043
    Ja, jeg tar på meg det kona legger fram...forøvrig deler jeg ikke fasinasjonen for mote. Jeg savner den tiden menn fikk se ut som menn, dvs Sean Connery, og ikke som parfymerte og barberte såpestykker..


    Balle
    Hvis man tror at Bogart, Connery eller Belmondo fikk sine klær fra mamma eller kona og at såpe og hygiene er snobberi for homser så har man vel ikke så mye å bidra med i denne tråden. Der er ikke mandig å være en slask.

    Vis vedlegget 161008
    Kanskje ikke det heldigste eksempelet på noen som ikke vet å kle på deg selv.
    He he...jeg gleder meg til underlivsbarberings-tråden for menn kommer, kombinert med hårfjerning på brøstkassa og generell velværepleie for menn. Tenker det skal bli temperatur her! :D
    Leste nettopp at menn nå for tiden forsyner seg grådig av det totale skjønnhets/velværemarkedet.

    Men det for bli i en annen tråd, nå er det den velkledde mannen som gjelder.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    her skal du gå kledd som en ansatt i veivesenet og ta en tur på folkebadet en gang i uka for å skrape av den verste møkka. Slik at du ikke skitner til LP-coverene unødig. Ellers er du ikke en skikkelig mann!
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Må nok snart kjøpe endel nytt ja. Ser i skapet at det er mer snakk om å kle seg ut enn å kle seg opp! Av å til er det ikke komfortabelt å gå i det som anbefales i butikken. Er litt usikker på om de bare vil selge, eller om de mener alvor når de sier at det de har funnet frem ser såå bra ut. Lettere med klokke og caps;)

    CAT er ikke bare sko!

    image.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Må nok snart kjøpe endel nytt ja. Ser i skapet at det er mer snakk om å kle seg ut enn å kle seg opp! Av å til er det ikke komfortabelt å gå i det som anbefales i butikken. Er litt usikker på om de bare vil selge, eller om de mener alvor når de sier at det de har funnet frem ser såå bra ut. Lettere med klokke og caps;)

    CAT er ikke bare sko!

    Vis vedlegget 161129
    CAT er faktisk anleggsmaskiner av den store grove sorten!
     

    Vedlegg

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.661
    Antall liker
    10.143
    CAT (Caterpillar) er verdens største produsent av anleggsmaskiner. Morsomt at deres promo-ting er blitt moteklær og tilbehør. Selv liker jeg bedre tingene fra Euclid

    Jeg regner med at endel følger med på NRK1 akkurat nå. Er visstnok endel tips angående påkledning der, selv om ikke så mange bruker ting fra CAT-kolleksjonen.


    :D
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.140
    Antall liker
    1.471
    Torget vurderinger
    4
    La menn være menn......
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Norske menn trenger ikke gå i hoggormjumper. Det er det verste jeg ser! La oss få være litt qle.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.977
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hatt er flott for den tøffe. Jeg tør ikke gå med det, men så har jeg heler ikke stilen.


    Her er den forrige jakka jeg kjøpte:

     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det skulle vel vore skrive eit essay om det er slik at folk som brukar ressursane sine på klesutsjånad har same tendensen når det gjeld stereoanlegg. Men det er vanskeleg. Ein må rimelegvis trekkje inn funksjonalitet, pris og sjølve kvalitetsomgrepet, og då har vi det gåande. Eg har slite ut tre flotte jakker frå Norrøna, og har vore svært fornøgd med dei; dei har vore funksjonelle til mitt bruk, og har tålt like mykje uver som meg sjølv (i motsetnad til nokre rimelegare ting frå mellom anna Helly Hansen). Men eg tykkjer prisen er for dryg etter kvart. Så sist gong skifta eg merke og gjekk over til Bergans.

    "Kvalitet" på ei slik jakke er for meg fyrst og framst funksjonell utforming. Særleg hetta tykkjer eg er viktig. Men også utforming/plassering av glidelås og lommer er detaljar som eg bryr meg om. Så må det vere råd å røre seg inne i klesplagga. Helst også arbeide. Utan at eg vert sveitt for heilt kvardagslege rørsler.

    Dernest kjem kvalitetane til stoffet. Eg likar å ha ei jakke som kan krøllast saman og stappast i ein liten sekk når ein går i motbakkar. Då vert stoffet tynt, og gjerne mangelfullt når det gjeld kor vasstett det er. Fargen er også ein kvalitet. Sjølv om eg ikkje har funne det føremålsteneleg å gå til ein fargeterapeut (eller kva dei no kallar seg, dei som livnærer seg gjennom å ta honorar for å fortelje damene at dei er "vår", "haust", "sommar" eller "Vinter" (artig å sjå når desse 4 hovudkategoriane kan skifte...ikkje frå dame til dame, men med samme dama når ho går til ulike terapeutar). Det er også interessant å høyre kva som passar saman i dag, sett opp i mot kva som var stygg mismatch for 6 -7 år sidan. Ser på lærarrommet at det plutseleg...altså i laupet av ca 7 år...har vorte pent med blå sofa og grøne stearinlys til "kos", sidan dette var skikkeleg kræsj sist gong dette var prøvd). Å matche fargar på tekstilar er tydelegvis minst like krevjande som å setje saman stereoanlegg. For meg er kvalitetsfarge noko som får klede til å skilje seg ut frå bakgrunnen, slik at eg finn att familiemedlemer i store folkemengder, koffertar på samlebandet på flyplassen, eller ser kvar teltet er plassert om kvelden i høgfjellet. Refleks og denslags har også stor funksjonalitet, og med det kvalitet.

    For retteleg primitive såkalla mannfolk ser eg også påfuglparameteret. Klart dette er eit behov. Men det finnest fuglearter som lokkar til seg hoene ved hjelp av andre teknikkar enn brikjande fargar, og eg føler meg rimeleg fornøgd på feltet. Sjølv om eg innimellom får veldig tydelege hint om at deler av friluftslivs- eller hifibudsjettet må overførast til garderobeinvesteringar.
    På den andre sida er eg veldig fornøgd med at min betre halvdel påspanderar seg tekstilar som er utforma ut frå andre kriterium enn det eg sjølv prioriterar. Dette får henne av ein eller annan grunn til å sjå svært attraktiv ut. Eg brukar eigentleg svært lite ressursar på å reflektere over dette, og nyt resultatet i staden. Tida brukar eg til å småfikle med heimeelektronikken slik at m.a. lyden i heime vert rimeleg bra. Det får eg frå tid til anna høyre frå ho eg bur saman med. Og gler meg sjølvsagt over dette.
    Eg kunne elles tenkje meg ei slik Norrønajakke.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes det er helt ok om vi forenkler tråden og sier at den gjelder herremote, mens friluftstøy designet og kontruert for nettopp friluftsbruk holdes utenom. Det er ikke ikke akkurat mote, verken klassisk eller haute couture.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.493
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dama sier jeg ikke kan kle meg..

    Så da får hun kle meg :) og jeg får lære.

    Etter nesten et døgn på reis igår måtte jeg kjøpe et par nye T-Shirts på Gardermoen igår kveld. T-skjorta jeg hadde på meg ble kastet og 2 nye sorte av merke "Boss" ble handlet inn. De gjorde nytten. Er ikke naken på overkroppen lenger :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Snobber er det som ikke bryr seg en døyt og bare flasher penger. Akkurat som de som velger å bruker mer på øl, vin, ledninger eller ukeblader. Blir også kalt snobber.
    Sto forøvrig en fin artikkel om dette i Aftenposten lørdag, en kar fra Vinmonopolet som var vant med å bli kalt snobb.

     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes det er helt ok om vi forenkler tråden og sier at den gjelder herremote, mens friluftstøy designet og kontruert for nettopp friluftsbruk holdes utenom. Det er ikke ikke akkurat mote, verken klassisk eller haute couture.
    Eller så kan vi opne ein streng med tittel Haute couture.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.810
    Antall liker
    7.851
    Jeg synes det er helt ok om vi forenkler tråden og sier at den gjelder herremote, mens friluftstøy designet og kontruert for nettopp friluftsbruk holdes utenom. Det er ikke ikke akkurat mote, verken klassisk eller haute couture.
    Eller så kan vi opne ein streng med tittel Haute couture.
    Selv om tråden vel neppe var først og fremst myntet på hvordan man best kler seg for sjark og sauefjøs, så kunne den vel hatt en noe mer presis tittel. Enig i det. Ellers mye fint i Norrøna-katalogen.
     
    Y

    ymir

    Gjest
    Hei

    Bor slikt til at klær brukes kun når det er besøk.dvs fra påske til midten av november brukes da shorts/ulltrøye/ullsokker
    Vinterstid ulltrøye/stilongs/ullsokker,flammehemmende da dette er gratis fra arbeidsgiver (tidliger)

    Noe annerledes nå en på midten av åttitallet da årlige turer til Oslo for å handle CLOSED og Armani var min greie.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.514
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg pleier å kle på meg hver dag, hele året. Og klarer det fremdeles helt selv.

    Når jeg skal et sted i vinterhalvåret, og vil være litt fin, liker jeg å ta på min flotte tyskproduserte ullfrakk, den er stor nok til min lange kropp og god nok til alle forhold.
    Men den begynner snart å bli slitt, og jeg ser etter en ny. Frakk er ikke populært i provinsen nå, tydeligvis. Største problemet er at de ikke er lange nok, de er stort sett i parkas-design og de store størrelsene er for folk som er breie på midten.
    Det er som dama i butikken sa til meg, at korte og breie er ganske greie, men lange og smale gjør damene gale.
    Så hva skal en mann gjøre?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Selv om tråden vel neppe var først og fremst myntet på hvordan man best kler seg for sjark og sauefjøs, så kunne den vel hatt en noe mer presis tittel. Enig i det. Ellers mye fint i Norrøna-katalogen.
    Du har vel litt rett i det. Tittelen ble kanskje litt snodig, men håpet var nok at det skulle bli en tråd der man kunne poste tips om plagg man kommer over som man liker, eller spennende kolleksjoner og uttrykk. Jakker, frakker, sko, hatter, skjorter etc. Litt fjas må man regne med, for hvordan man kler seg reflekterer vel personlighet, og for folk poster jo uoppfordret de underligste forsikringer om deres tilværelse uten å berøre trådens tema.

    Nuvel, for å pensle tilbake til tema. Fant denne på reise i helgen:

    1288-2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn