Klær, briller og klokker Kan du kle på deg selv?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Flott høstfarge på den. Har en Hunting jacket i samme farge omtrent, dvs sennep, fra Our Legacy

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Er det der for spradebassar, eller for folk som har vore ute ei vinternatt før....? Når ein ser knappinga og hetta, kan det vere grunn å reflektere litt rundt dette.
    Jeg har tenkt å bruke den til sprading i sivilisasjonen, og har ingen ambisjoner om å besøke villmarken med det første.

    For besøk på bondelandet ville nok denne vært bedre egnet. Sto og tittet litt på den også i helgen, men det ble ikke denne gangen.

    MA.Strum Cross-Dyed Torch Field Jacket
    mastrum-torch-field-jacket-waterproof-ss2010-3-250x300.jpg
    mastrum-torch-field-jacket-waterproof.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.148
    Antall liker
    9.477
    Hei

    Bor slikt til at klær brukes kun når det er besøk.dvs fra påske til midten av november brukes da shorts/ulltrøye/ullsokker
    Vinterstid ulltrøye/stilongs/ullsokker,flammehemmende da dette er gratis fra arbeidsgiver (tidliger)

    Noe annerledes nå en på midten av åttitallet da årlige turer til Oslo for å handle CLOSED og Armani var min greie.
    Og når du ikke har besøk går du.............naken????

    :rolleyes:
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.953
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hei

    Bor slikt til at klær brukes kun når det er besøk.dvs fra påske til midten av november brukes da shorts/ulltrøye/ullsokker
    Vinterstid ulltrøye/stilongs/ullsokker,flammehemmende da dette er gratis fra arbeidsgiver (tidliger)

    Noe annerledes nå en på midten av åttitallet da årlige turer til Oslo for å handle CLOSED og Armani var min greie.
    Og når du ikke har besøk går du.............naken?

    :rolleyes:
    Eg har ei dotter som brukar pysjamasmetoden.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Får en følelse av at flere av deltakerene kler seg som bildet i innlegget. Er det slik at det er mange av dere som er 86+ eller har vokst opp på et skotsk barnehjem?
    sherlockholmes_wrong.jpg
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg prøvde å finne ut av hvor jeg har sett den jakken, og kom på at jeg prøvde den for 14 dager siden, men madammen likte den ikke. Da ble det ikke noe kjøp.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Anser Mountain Works Cold War som kanskje den flotteste av de glovarme dunjakkene, men klarte jaggu å bomme med en halv størrelse sist vinter. Hadde Fat Boy før det, den var med sin 650-fyll perfekt i small, mens 800-fyll på førstnevnte gjorde jakken en halv størrelse mindre. Nå blir altså spørsmålet: skal jeg fleske til med en Cold War igjen etter salg av nåværende eller skal man tilbake på Fat Boy? Begge er nydelige, Cold War er hakket bedre, og tåler mer. Er vind og vanntett i tillegg til å tåle rifter ol, noe som de fleste dunjakker ikke gjør. Ahh. Luksusproblemer. Skrik ut den som vil ha jakke så jeg kan kjøpe ny :)

    Cold War



    Fat Boy

     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Er det der for spradebassar, eller for folk som har vore ute ei vinternatt før....? Når ein ser knappinga og hetta, kan det vere grunn å reflektere litt rundt dette.
    Jeg har tenkt å bruke den til sprading i sivilisasjonen, og har ingen ambisjoner om å besøke villmarken med det første.

    For besøk på bondelandet ville nok denne vært bedre egnet. Sto og tittet litt på den også i helgen, men det ble ikke denne gangen.

    MA.Strum Cross-Dyed Torch Field Jacket
    Vis vedlegget 161892
    Vis vedlegget 161893
    Hva er bondelandet?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.866
    Torget vurderinger
    0
    Får en følelse av at flere av deltakerene kler seg som bildet i innlegget. Er det slik at det er mange av dere som er 86+ eller har vokst opp på et skotsk barnehjem?
    Vis vedlegget 163855
    Er ikke 86+, ei heller oppvokst på barnehjem i Scotland. MEN en slik hatt kjøpte jeg i UK tidlig på 80 tallet.

    "Sherlock Holmes" hatt! Synes fortsatt den var ultracool, men hverken min første eller min andre kone like den:p
    og kone nr 2 kastet den en dag!:mad:
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Får en følelse av at flere av deltakerene kler seg som bildet i innlegget. Er det slik at det er mange av dere som er 86+ eller har vokst opp på et skotsk barnehjem?
    Vis vedlegget 163855
    Er ikke 86+, ei heller oppvokst på barnehjem i Scotland. MEN en slik hatt kjøpte jeg i UK tidlig på 80 tallet.

    "Sherlock Holmes" hatt! Synes fortsatt den var ultracool, men hverken min første eller min andre kone like den:p
    og kone nr 2 kastet den en dag!:mad:
    hehe. digger sherlock. Men det var bare ment som en bilde på inntrykket jeg fikk nemlig at mange kledde seg som engelske godseiere i perioden 1915-1940
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.494
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Anser Mountain Works Cold War som kanskje den flotteste av de glovarme dunjakkene, men klarte jaggu å bomme med en halv størrelse sist vinter. Hadde Fat Boy før det, den var med sin 650-fyll perfekt i small, mens 800-fyll på førstnevnte gjorde jakken en halv størrelse mindre. Nå blir altså spørsmålet: skal jeg fleske til med en Cold War igjen etter salg av nåværende eller skal man tilbake på Fat Boy? Begge er nydelige, Cold War er hakket bedre, og tåler mer. Er vind og vanntett i tillegg til å tåle rifter ol, noe som de fleste dunjakker ikke gjør. Ahh. Luksusproblemer. Skrik ut den som vil ha jakke så jeg kan kjøpe ny :)

    Cold War



    Fat Boy

    Jeg synes det er helt ok om vi forenkler tråden og sier at den gjelder herremote, mens friluftstøy designet og kontruert for nettopp friluftsbruk holdes utenom. Det er ikke ikke akkurat mote, hverken klassisk eller haute couture.​
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Får en følelse av at flere av deltakerene kler seg som bildet i innlegget. Er det slik at det er mange av dere som er 86+ eller har vokst opp på et skotsk barnehjem?
    Vis vedlegget 163855
    Er ikke 86+, ei heller oppvokst på barnehjem i Scotland. MEN en slik hatt kjøpte jeg i UK tidlig på 80 tallet.

    "Sherlock Holmes" hatt! Synes fortsatt den var ultracool, men hverken min første eller min andre kone like den:p
    og kone nr 2 kastet den en dag!:mad:
    Kanskje et hint?:rolleyes:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.283
    Antall liker
    9.524
    Torget vurderinger
    2
    hvor er det blitt av den derre militære overskuddslager butikken som vi kjøpte jakkene våre i før i tiden?? Lå ned mot Østbanen i Oslo. De hadde billige islandsgensere og grønne jakker...
    Solide klær som holdt varmen og varte i årevis...

    ??
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    He he. Point taken, Alshus. Fat Boy er riktig en bymodell, men Cold War er ikke det.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    hvor er det blitt av den derre militære overskuddslager butikken som vi kjøpte jakkene våre i før i tiden?? Lå ned mot Østbanen i Oslo. De hadde billige islandsgensere og grønne jakker...
    Solide klær som holdt varmen og varte i årevis...

    ??
    det ligger et par slike butikker i området Youngstorget/torggata
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.866
    Torget vurderinger
    0
    Men det var bare ment som en bilde på inntrykket jeg fikk nemlig at mange kledde seg som engelske godseiere i perioden 1915-1940
    Har aldri prøvd det, men jeg har en følelse av det må ha vært ganske "digg" ( som ungdommen sier ) å ha vært engelsk godseier fra 1915 til 1940.:rolleyes:
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Er ikke tittelen( til tråden) litt missvisende for de av dere som må ha hjelp
    av mor eller kone for å kle på dere?:rolleyes:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.283
    Antall liker
    9.524
    Torget vurderinger
    2
    Dette veset dukket opp i julekatalogen til en herværende High-end motebutikk... Hvis er dette idealmannen dagens damer må ta til takke med, Capture.JPG så har de min medlidenhet---

    God julehandel.

    mvh
    Balle Clorin
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt betenkelig at homofobien pipler ut av pikslene hver gang det kommer en moterelatert tråd på asylet. Kom tilbake når det startes en botoxtråd. Da er det kanskje mer på sin plass, he he he... og den dagen kommer sikkert til slutt, for menn er en sterkt voksende kundegruppe for denslags.

    Ellers synes jeg noen av dere har en en glimrende smak i jakker og frakker, og da tenker jeg ikke på vegvesenets merkelig store fraksjon. Og konkluderer med et smil at modkulturen holdes delvis levende av sentralister i vår midte.
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Det er litt betenkelig at homofobien pipler ut av pikslene hver gang det kommer en moterelatert tråd på asylet.
    Selv tenker jeg slik at om en føler at ens maskulinitet trues av å gå med ett eller annet plagg eller å gjøre en eller annen oppgave, det være seg å vaske, stoppe et par sokker, stryke klær eller kle seg pent, så er det åpenbart fordi man besitter svært lite maskulinitet i utgangspunktet. Hadde man hatt nok av den, så hadde man selvsagt tatt det på strak arm. Da med unntak av de relativt få genuine neanderthalerne som ennå finnes der ute og som helt enkelt ikke mentalt har entret hverken dette eller forrige årtusen.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Trur jeg hadde funnet frem klubba i forrige årtusen , men det hadde vel ikke hvert nødvendig de hadde vel ikke overlevd lenge i skogen på fine tyttebær .

    Mvh

    Neanderthaler
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.283
    Antall liker
    9.524
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt betenkelig at homofobien pipler ut av pikslene hver gang det kommer en moterelatert tråd på asylet.
    Selv tenker jeg slik at om en føler at ens maskulinitet trues av å gå med ett eller annet plagg eller å gjøre en eller annen oppgave, det være seg å vaske, stoppe et par sokker, stryke klær eller kle seg pent, så er det åpenbart fordi man besitter svært lite maskulinitet i utgangspunktet. Hadde man hatt nok av den, så hadde man selvsagt tatt det på strak arm. Da med unntak av de relativt få genuine neanderthalerne som ennå finnes der ute og som helt enkelt ikke mentalt har entret hverken dette eller forrige årtusen.
    Er det meg det siktes til? Hvor sier jeg noe om homo? Det jeg ser er en blanding mellom klovn og påfugl med resirkulert 60talls inspirasjon fra et visst scooter miljø...
    Dette har jeg ikke tid til jeg må hugge litt ved for å kunne fyre opp litt middag før kona kommer hjem..:rolleyes:..
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man har det samme forholdet til klær som folk flest har til mat, hvorfor surrer man inne i en klestråd? For å skape uhygge og poste bilder av kjeledresser? Hva er misjonen med det?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.494
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Helt greit at folk er opptatt av mote og liker å ikle seg skikkelige klær.


    Er medlem på tidssonen.no og der er de hakket hvassere enn her i tråden, med tråder som:

    [h=3]Trenger en ny "veske"[/h][h=3]Sko. Jeg trenger nye. Tips?[/h][h=3]Støvler[/h][h=3]Brune sko etter klokken 18. Gammelmannsutbrudd.[/h][h=3]Double Monks i Oslo (i dag!) - Løst![/h][h=3]Weekendbag i skinn - tips?[/h][h=3]Den ultimate feltjakka - for ufeltmessige forhold?[/h][h=3]Lommebok - merker og modeller[/h]

    Men hver herre sin lyst.
    Kanskje jeg blir sett på som en huleboer, og det er egentlig helt greit.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Salg hos Casual Clothing nå, og her kan man gjøre gode kjøp på stilige vinterklær.

    SALE OFFERS - Sports & Casual Mens Wear.

    De trekker også fra dansk mva på disse prisene når de sender til Norge!

    Kjapp og grei levering også, så de kan trygt anbefales.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Skal en tur til Oslo neste helg. Noen som vet om salg på Diemme noe sted?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn