- Ble medlem
- 28.07.2007
- Antall liker
- 2.110
"Mannemote" er kanskje litt barnehagespråk. Prøv "herremote".
Noe er galt med verden om dette blir solgt som herreklær...
Vel, bortsett fra at "homsefantasier" selvsagt er urimelig upresist kan jeg ikke se det er nedsettende. Det var i hvertfall ikke ment slik. Femininiserte menn, eller menn i dameklær, er vel kjent som vesentlig element i homofile menn sin fantasisfære, og om enn i marginalt omfang også for enkelte hetrofile menn for den saks skyld. Spesielt fyren helt til høyre i bildet er jo iført noe som i alle andre sammenhenger ville være forbundet med svært feminine kvinner, eller snarere piker. Det er vel et faktum at omtrent 95% av mannlige motedesignere er homser og det er vanskelig å se kostymene i bildet som resultat av noe annet enn nettopp det.Poenget med haute couture er at det er avant garde og outrert. Elementer fra det man ser der blir fanget opp i mainstream-moten. Det har ingenting med "homsefantasier" å gjøre, som for øvrig virker ganske nedsettende.
Dette blir vel ganske OT, selv på OT, men likevel.Mannfolk har ikledd seg skjørt i mangfoldig hundre år. Noe regionsavgrenset, men fremdeles.
Og ja - jeg er enig med Fidelio. Uttalelser som at menn i dameklær er et vesentlig element i i den homofile menns fantasisfære blir litt snevert. Manglende begrepsforståelse? Det er greit å skille mellom transseksuelle og homoseksuelle. To forskjellige ting som ikke nødvendigvis henger sammen.
Jeg er dundrende uenig at å bruke skjørt er ensbetydende med at man er homofil. Det blir rett og slett for snevert i min bok.
Jeg har også det problemet, har endt opp med å få meg oppmålt hos en skredder for så å bestille målsøm på nettet. Har begynt å fyngere ok nå etter å ha gjort noen bomkjøp i forhold til kvalitet. Funnet meg ett par ok butikkernoen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer utvalg og kunne kledd meg litt "fancy".... Men som regel må jeg føler meg heldig hvis jeg finner noe som passer i de hele tatt... Der finns mye til lange tynne og korte svære folk men når du er lang og svær har du som regel en problem.![]()
Jeg håper dette er et tullebilde og ikke reelt.
Jeg har også det problemet, har endt opp med å få meg oppmålt hos en skredder for så å bestille målsøm på nettet. Har begynt å fyngere ok nå etter å ha gjort noen bomkjøp i forhold til kvalitet. Funnet meg ett par ok butikkernoen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer utvalg og kunne kledd meg litt "fancy".... Men som regel må jeg føler meg heldig hvis jeg finner noe som passer i de hele tatt... Der finns mye til lange tynne og korte svære folk men når du er lang og svær har du som regel en problem.![]()
Kunne jo vært morsomt om du kom i den kreasjonen til Høyre på neste julebord, kanskje du og kona kunne hatt hver deres i matchende farger...Må vel ærlig innrømme at jeg ikke er god nok på å kle meg, og får også høre det av min kjære, men tror hun hadde reagert mer hvis jeg hadde kommet i herremoten fra 2013Tror ikke jeg kler den heller
![]()
Hugo Boss ble ikke benyttet, han var en aktiv pådriver i nazibevegelsen allerede tidlig på 30-tallet om ikke før så han kan nok definitivt lastes.Ja ikke bare den. Flere av jakkene - ikke minst Barbour - minner vel en hel del om Hugo Boss 1940talls kolleksjon for SS.Den frakken på bildet ga meg forøvrig assosiasjoner til en tysk militær-frakk, alternativt en kjerringkåpe. Skulle hatt bra betalt for å vise meg i en slik kreasjon. Det hele koker vel egentlig ned til et spørsmål om smak og behag, og ikke minst evnen til å se seg selv med kritiske øyne.
Vis vedlegget 160651
Ikke negativt det nødvendigvis. Når man ser bort fra brukerne av denne kolleksjonen og deres gjørende er vel uniformene
i seg selv noe av det flotteste som noensinne er laget. Hverken Hugo Boss eller eller for den saks skyld R. Wagner kan vel
bedreides for hvordan deres kunst ble benyttet. Men det kreves vel sin mann å gå med denne kreasjonen i dag.
Sjekk her for mer info: Don Christos värld: Hugo Boss - Adolf Hitlers "hovleverantör"
Vis vedlegget 160654
mvh
Gunnar Brekke
Caps? Velkledd? God smak?.
Spiralis:- Nei, huff nei;- om man skulle begi seg inn i urskog kan hende,- men mitt hodeplagg er altså standard field hat,- mer lik en slags baseball cap;- får ikke frem noe bilde nå,- har imidlertid anskaffet nytt kamera, så følg med på skotråden.
Grace
.
Da vet jeg hvordan den ser ut..
Spiralis:- Nei, huff nei;- om man skulle begi seg inn i urskog kan hende,- men mitt hodeplagg er altså standard field hat,- mer lik en slags baseball cap;- får ikke frem noe bilde nå,- har imidlertid anskaffet nytt kamera, så følg med på skotråden.
Grace
.