Veldig bra spillere. Noe av det beste, som ble laget. Dessverre plaget med samme, som Tandberg sine topp spillere: Metre, som "fryser"Sent ute her men det får gå..
Har en deilig Luxman K 05 med orig fjernkontroll som virker som en drøm, har alltid vært allergisk mot båndstøy men denne er bare knall!
-og med DBX er denne rett og slett uslåelig.
Prisen er det ikke noe å si på. Den har fått service hos den, som antagelig er landets beset nå for tiden og da har kjøper en spiller, som holder et svært høyt nivå. BX 300 har ikke samme mekanikk/transport, som RE-505. Siste har såkalt Classic transport, men BX-300 har Sankyo transport. Den er en spiler, som svært mange "kjennere" holder, som noe av det beste fra Nakamichi. Bare søk! Den er også så "ny" at den ikke er plaget med uttørrede kondensatorer. God lyd både på av og innspilling.Er det ikke litt rart at det skal være vanskelig å få solgt en nyoverhalt BX-300E (dette er ikke min)? Dette er jo samme mekanikken som i en RX-505E, men uten autoreverse. Prisen har vært satt ned flere ganger nå... Når man tar høyde for hva en service koster, så synes jeg ikke 5600 kr er en ille pris. Link
-endel av svaret er vel at alle er ute etter et Kupp...Er det ikke litt rart at det skal være vanskelig å få solgt en nyoverhalt BX-300E (dette er ikke min)? Dette er jo samme mekanikken som i en RX-505E, men uten autoreverse. Prisen har vært satt ned flere ganger nå... Når man tar høyde for hva en service koster, så synes jeg ikke 5600 kr er en ille pris. Link
benytter en DBX 224 /II og en DBX 5BX Dig.Series (forbeholdt Japan -men jeg snoka denne av US-Army's radio i Tokyo) -dette er bamsemums!Veldig bra spillere. Noe av det beste, som ble laget. Dessverre plaget med samme, som Tandberg sine topp spillere: Metre, som "fryser"
Skjer samme på de tre Luxman i K-0 og Alpine AL-85/90. Lar seg heldigvis fixe med forsiktighet.
Men hvilken DBX enhet? (Ja, DBX er topp på det jeg har prøvet, få )
Pinlig, det burde jeg visst! Men "lillebroren" med Sankyo-transport, RX-202, har ihvertfall mye til felles med BX-150, lillebroren til BX-300.BX 300 har ikke samme mekanikk/transport, som RE-505. Siste har såkalt Classic transport, men BX-300 har Sankyo transport. Den er en spiler, som svært mange "kjennere" holder, som noe av det beste fra Nakamichi. Bare søk! Den er også så "ny" at den ikke er plaget med uttørrede kondensatorer. God lyd både på av og innspilling.
Ja, 150, eller 125. husker ikke helt hvem akkurat nå. Liten forskjell på dem uansett. Men bra spillere alle sammen.Pinlig, det burde jeg visst! Men "lillebroren" med Sankyo-transport, RX-202, har ihvertfall mye til felles med BX-150, lillebroren til BX-300.
Ja er nok litt hipp som happ. BX-150 har digital teller og samme type output level slider som RX-202. BX-125 har analog teller, og output level er en skruknott.Ja, 150, eller 125. husker ikke helt hvem akkurat nå. Liten forskjell på dem uansett. Men bra spillere alle sammen.
Teletor kan være mannen du trenger, klikk på linken i innlegget til torstej lenger opp, bla deg igjennom bildene og du vil se klistremerket til Teletor med kontaktinfoNoen som vet hvor en som bor på østlandet kan få overhalt (reparert) en kassettspiller?
Hehe det var en original måte å linke til telefonnummeret hansTeletor kan være mannen du trenger, klikk på linken i innlegget til torstej lenger opp, bla deg igjennom bildene og du vil se klistremerket til Teletor med kontaktinfo
Jeg klarte ikke å dy meg....Torstej: De der kan da vi også få fra Richer for en betalbar pris.
Ja, jeg liker ikke å legge inn tel.numre og adresser her, for mange roboter som plukker opp info.Hehe det var en original måte å linke til telefonnummeret hans
Flott, takk skal du ha!Ja, jeg liker ikke å legge inn tel.numre og adresser her, for mange roboter som plukker opp info.
Jepp-det er den.men det som var litt merkelig (eller kanskje ikke for de ex'ene som ble solgt i Europa) var at denne var satt opp og justert for Europeiske båndtyper som fx BASF etc. Var det ikke IECC den standarden kaltes? Min ble testet og målt etter alle kunstens regler,selv om en brukte mye tid på å justere Bias, Formagnetisering ,Level etc så var den Alltid hakket bedre ved å benytte den innebygde computeren.Denne gav STRAK kurve fra 20 til 20.000 Hz jeg har ennå utskriftene.....jeg hadde en K05 og den var knall